خانه / جهانگردی / جاذبه های گردشگری قاره اروپا / جاذبه های گردشگری بلغارستان / راهنمای سفر به بلغارستان – Travel guide to Bulgaria

راهنمای سفر به بلغارستان – Travel guide to Bulgaria

راهنمای سفر به بلغارستان – Travel guide to Bulgaria

 معرفی بلغارستان

بلغارستان، کشوری واقع در جنوب شرقی قاره اروپاست. این کشور زیبا از شمال با رومانی، از غرب با صربستان و از جنوب با یونان و ترکیه مرز مشترک زمینی دارد. این کشور حدود ۷ میلیون نفر جمعیت دارد که هرساله ۱ درصد از آن نیز کاسته می شود. می توان گفت که بلغارستان بیشترین رشد منفی جمعیت را در جهان دارد. مهم ترین صادرات این کشور اسانس گل رز است. همین طور شراب از دیگر اقلام مهم صادراتی کشور بلغارستان میباشد. جالب است بدانید بلغارستان، چهارمین صادر کننده شراب در جهان می باشد.
جاذبه های بسیاری در این کشور وجود دارند که باعث جذب توریست ها و گردشگران می شوند. از جمله جاذبه های گردشگری در این کشور می توان به سواحل دریای سیاه و تفریحگاه های آن، بازدید از جاذبه های تاریخی و همین طور طبیعی اشاره کرد.

تاریخ

تاریخ این کشور به ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد و اولین ساکنان این کشور اقوام ترک بودند و نام بلغارستان هم از بلغارهایی که از شمال دریای سیاه به اینجا مهاجرت کردند گرفته شده است. جنگ جهانی آغاز شد، بلغارستان با آلمان متحد شد تا مقدونیه را پس بگیرد اما در سال ۱۹۴۴  حکومتی کمونیستی در آن شکل گرفت تا اینکه در نهایت در سال ۱۹۹۰ حکومت سوسیالیستی در آن تصویب شد. فرهنگ آن ها نیز به خاطر ساکن شدن ترک ها در سرزمینشان ترکیبی از فرهنگ ترکی و اروپایی است و همین موضوع باعث جذاب تر شدن آن شده است. هرچند که این کشور در گذشته مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته، اما این روزها در حال رشد است و گردشگری نیز یکی از صنایعی است که به کمک اقتصاد آن برآمده است.

 شهر های بلغارستان

شهر صوفیه، پایتخت و بزرگترین شهر کشور بلغارستان است و یکی از قدیمی ترین پایتخت های اروپا شناخته می شود. پیشینه شهر صوفیه به قرن هشتم میلادی باز می گردد از این رو جذابیت بسیاری برای گردشگران دارد و انتخاب اول آنها می باشد. جاذبه های فراوان و چشم اندازهای بسیار زیبا در این شهر باعث شدند تا مسافران زیادی صوفیه را هنگام سفر به کشور بلغارستان انتخاب کنند. این شهر تمیز برای هر نوع سلیقه ای برنامه های ویژه دارد پس با خیال راحت به آن سفر کنید.

پلوودیو دومین شهر بزرگ این کشور است با قدمتی ۴۰۰۰ ساله. دلیل شهرت این شهر زیبا باقیمانده هایی از روم باستان و کلیساهای تاریخی است. این شهر آرام با داشتن پارک های فوق العاده  و آثار تاریخی فراوان، بسیار زیبا و دیدنی است.

وارنا، سومین شهر بزرگ بلغارستان که بر کرانه ی دریای سیاه واقع شده است و بندر مهمی در بخش شرقی کشور به شمار می رود. این شهر زیبا و ساحلی، به داشتن طبیعت و مناظر بی نظیرش شهرت پیدا کرده است. بناهای تاریخی، اماکن دیدنی و جاذبه های گردشی و تفریحی شهر نیز در لابه لای درختان سبز و خیابان های سنگ فرش شده اش قرار گرفتند که شما با راه رفتن و گردش در آن می توانید هم از معماری و هم از فرهنگ  مردم و آب و هوای شهر لذت ببرید.

بورگاس و همین طور نسبار که به عنوان مروارید دریای سیاه شناخته می شود، از مهم ترین شهرهای کشور هستند.

 گشت و گذار در بلغارستان

کشور بلغارستان، به دلیل پیشینه ی تاریخی و داشتن قدیمی ترین شهر دنیا در خود، هر ساله توریست های بسیاری را جذب می کند.  سفر به این کشور همواره مورد توجه گردشگران خصوصا ماجراجویان سراسر دنیا قرار می گیرد. در کنار مکان های زیبا و جاذبه های دیدنی، قیمت های ارزان نیز یکی از دلایل سفر به کشور بلغارستان است. برای آشنایی با جاذبه های مهم کشور ما را همراهی کنید.

چند روز اول را در صوفیه، پایتخت زیبای کشور بمانید.

با سفر به شهر صوفیه، کاملا شگفت زده خواهید شد چرا که قرار است در شهری سرزنده با فرهنگ های مختلف به تفریح و گردش بپردازید. تاریخ باورنکردنی شهر، غذاهای ارزان و خوشمزه و مردمان خونگرم و مهربان از جمله مواردی هستند که شمارا جذب می کنند. شهر زیبای صوفیه یک مقصد گردشگری عالی خواهد بود.

از کلیسای سنت جورج دیدن کنید.

این کلیسای آجری قرمز رنگ که توسط رومی ها در قرن چهار میلادی ساخته شده است، قدیمی ترین بنا در شهر صوفیه می باشد. کلیسای سنت جورج در طول دوران عثمانی ها به عنوان مسجد مورد استفاده قرار می گرفت و نقاشی هایی از ۲۲ پیامبر داخل آن کشیده شده است. این نقاشی ها در قرن بیستم کشف و بازسازی شدند. بازدید از این بنای قدیمی را از دست ندهید.

کلیسای سنت جورج

کلیسای سنت جورج

کلیسای سنت جورج

در پارک و کاخ ورانا گردش کنید. 

این پارک زیبا و کاخ مسحور کننده اش، با اینکه خیلی قدیمی نیستند اما از جذاب ترین مناظر شهر به حساب می آیند. کاخ ورانا شخصی بود و مالکیت آن را خانواده سلطنتی سابق بلغار به عهده داشت تا اینکه در تابستان ۲۰۱۳، این پارک به روی بازدیدکنندگانش باز شد و به مکانی بسیار مناسب جهت پیاده روی های رمانتیک تبدیل گشت. شما می توانید از مناظر زیبای آن به خصوص فواره ها دیدن کنید و لذت ببرید.

ورانا

ورانا

ورانا

وارد یکی از بزرگترین کلیساهای ارتودکس در جهان شوید.

گنبد بزرگ و طلاکاری شده ی این کلیسا، یک ویژگی بدون نقص درست در مرکز شهر صوفیه است. ساخت این بنای عظیم ۳۰ سال به طول انجامید و در حال حاضر به عنوان محل پرستش اصلی کلیسای ارتودکس بلغاری در نظر گرفته می شود. کلیسای جامع الکساندر نوسکی  Alexander Nevsky Cathedral به سبک نئو بیزانس تزئین شده و دخمه ی آن دارای یک مجموعه بسیار بزرگ از نمادهای ارتودکس است که قطعا ارزش دیدن را دارد. اگر از آن دسته افراد علاقه مند به  خاطرات کمونیستی هستید، بازار مخصوص فروش اشیاء در فضای باز مقابل کلیسا را از دست ندهید. به یاد داشته باشید هنگام خرید بسیار چانه بزنید.

کلیسای جامع الکساندر نوسکی

کلیسای جامع الکساندر نوسکی

کلیسای جامع الکساندر نوسکی

کلیسای مجلل بویانا

کلیسایی زیبا که تنها میراث جهانی یونسکو در شهر صوفیه می باشد. بازدید از این کلیسا بر تمام گردشگران واجب است. سه لایه از نقاشی های دیواری در این کلیسا وجود دارد که معروف ترین آن ها مربوط به قرن ۱۳ می شود و بسیار باشکوه است. بازدید از این کلیسا را فراموش نکنید.

کلیسای بویانا

کلیسای بویانا

کلیسای بویانا

از جنگل سنگی در شهر زیبای وارنا دیدن کنید.

جنگل سنگی یکی از زیباترین پدیده های طبیعی در کشور بلغارستان و همین طور اروپاست که در فاصله ی ۱۸ کیلومتری غرب شهر وارنا و در جاده ی قدیم وارنا – صوفیه واقع شده است. این جنگل پر از درختان استوانه ای توپر و تو خالی، مخروط هایی متقاطع و بلوک هایی کوچک و بزرگ هستند که تک تک شان از سنگ ساخته شدند. باورپذیرترین حرفی که در رابطه با این جنگل گفته شده است این که حدود ۵۰ میلیون سال پیش این سرزمین بخشی از بستر دریا بوده و با آغاز عقب نشینی آب دریا، خوردگی های صخره ها و شکل گیری سنگ های آهکی نیز شروع شده است. جنگل سنگی در سال ۱۹۳۷ به عنوان اولین میراث طبیعی بلغارستان معرفی شده است.

جنگل سنگی وارنا

جنگل سنگی

در باغ دریایی وارنا بگردید.

این باغ عمومی که به عنوان قدیمی ترین پارک در کشور بلغارستان شناخته می شود، امتداد ساحل دریای سیاه قرار گرفته و امکانات بی نظیری جهت رفاه و تفریح مسافران فراهم کرده است. تعدادی پلاژ، موزه دلفین ها و چندین رستوران در این پارک هستند که می توانند یک روز خوب را برای شما بسازند. شما می توانید به همراه خانواده یا دوستانتان در این منطقه به تفریح مشغول شده و حسابی خوش بگذرانید.

باغ دریایی

باغ دریایی وارنا بلغارستان

باغ دریایی وارنا

تاریخ شهر وارنا با دریا گره خورده است. موزه ی نیروی دریایی که در بخش جنوبی باغ دریایی وارنا قرار گرفته است، یکی از سمبل های شهر به حساب می آید. ساختمان زیبای موزه در سال ۱۸۹۰ ساخته شد و با ارزش ترین چیزی که در این موزه به نمایش گذاشته شده، ناوشکن درازکی است. شهرت این کشتی به دلیل نابود کردن کشتی ترک حمیدیه در زمان جنگ بالکان در سال ۱۹۱۲ به وسیله اژدر می باشد. بازدید کنندگان این موزه می توانند از لنگرهای قدیمی و تجهیزات کشتی هایی که در اعماق دریای سیاه غرق شدند، یونیفرم های ملوانان و کاپیتان ها، پرچم کشتی، مدال ها، دوربین های کشتی و اژدرها بازدید کنند.
بازدید از این موزه از روزهای دوشنبه تا جمعه امکان پذیر است.

موزه نیروی دریایی

موزه نیروی دریایی

موزه نیروی دریایی

در مشهورترین ساحل وارنا ریلکس کنید.

ساحل ماسه های طلایی که در مجاورت پارکی با همین نام قرار گرفته، از مشهورترین های شهر وارنا شناخته شده است. این ریزورت ساحلی درست ۱۷ کیلومتری شمال شهر قرار  دارد و توسط مسیری به ویلاها متصل میشود. شهرت این سواحل به دلیل ماسه های طلایی کمیاب، درختان کهنسال، باغ های زیبا و بازارهای روباز متنوع است. سواحل ماسه ای، چشم اندازهای فوق العاده زیبا و قیمت های مناسب باعث مشهور شدن این منطقه توریستی شده اند.

ساحل ماسه ای طلایی بلغارستان

ساحل ماسه های طلایی

 نکات سفر

تا جایی که امکان دارد از پوشیدن لباس های به شدت توریستی خودداری کنید. با این کار راحت تر به گشت و گذار مشغول خواهید شد. همین طور برای حمل و نقل از تاکسی هایی که تاکسیمتر دارند استفاده کنید چرا که تنها تاکسی ها قیمت های ثابت و منصفانه ای ارائه می دهند.
اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند سفرهای کم هزینه ای داشته باشند، یکی از بهترین راه های صرفه جویی اقامت در هاستل ها می باشد. از این طریق در قبال هزینه های کمی که پرداخت می کنید، سرویس های خوبی خواهید گرفت.
مسافران بار اول بهتر است تورهای بلغارستان را که از طریق آژانس های هواپیمایی معتبر ارائه می شوند دنبال کنند.

بلغارستان

Bulgaria

نام
پایتخت
صوفیه
زبان رسمی
بلغاری
شعار
یگانگی نیرومندی است
مذهب
مسیحیت
واحد پول
لف (BGN)
تفاوت زمانی
ولتاژ برق
۲۲۰
قاره
اروپا
پیش شماره
+۳۵۹

 آب و هوا

آب و هوای کشور بلغارستان با توجه به ارتفاعات متغیر است. برای مثال در شمال کشور، تابستان ها گرم و زمستان ها سرد می باشد. در حالیکه جنوب شرقی کشور از آب و هوای مدیترانه ای و معتدل برخوردار است. در کل می توان گفت که در بیشترین قسمت های کشور بلغارستان آب و هوا سرد وکوهستانی است و در نواحی دریای سیاه نیز آب و هوای معتدل مرطوب دارد.

 اطلاعات ضروری

بلغارستان از کشورهای امن شناخته شده است و مردمانش بسیار مهربان و خونگرم هستند. با این حال اگر مسیرتان به خارج از مناطق توریستی افتاد از وسایل شخصی خود مراقبت کنید تا توسط افرادسودجو به سرقت نرود. در مکان های عمومی و اماکن دیدنی نیز مراقبت های لازم را انجام دهید و مراقب دوربین و لوازم شخصی خود باشید. از حمل کردن بیش از حد وجه نقد نیز بپرهیزید یا اینکه پول و مدارکتان را در کیف های کمری قرار دهید.
برای تبدیل کردن پول خود به شعبات تبدیل ارز مراجعه کنید و از خرید و فروش هایی که در خیابان ها صورت می گیرد پرهیز کنید.
آب لوله کشی در این کشور قابل شرب است و همین طور آب معدنی نیز به طور گسترده آن هم با قیمت های پایین در دسترس است. از آنجایی که بلغارستان کشوری کوهستانی است، چشمه های کاملا طبیعی قابل مشاهده است پس اطمینان داشته باشید که هیچ خطری از لحاظ آب آشامیدنی تهدیدتان نمی کند.

 ویزا بلغارستان

منبع : همگردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *