خانه / جهانگردی / جاذبه های گردشگری قاره آسیا / جاذبه های گردشگری کامبوج / راهنمای سفر به کامبوج – Travel guide to Combodia

راهنمای سفر به کامبوج – Travel guide to Combodia

راهنمای سفر به کامبوج – Travel guide to Combodia

 معرفی کامبوج

پادشاهی کامبوج کشوری است واقع در جنوب شرقی آسیا، که با کشورهای تایلند، لائوس و ویتنام دارای مرز مشترک زمینی می باشد و همین طور از نظر جغرافیایی بخشی از شبه جزیره هند و چین به شمار می آید. نام باستانی این کشور کمبوجا وابسته به لفظ افسانه ای کمبو است. این کشور پر از افسانه، امروزه به یکی از بهترین مقصدها برای سفر تبدیل شده است. شاید در نگاه اول در نظر خوب نباشد اما تاریخ، خطوط ساحلی بی نظیر، اماکن منحصر به فرد و دیدنی و همین طور شب زنده داری پر جنب و جوش در این کشور حسابی به چشم می خورد. با اینکه توسعه ی این کشور به صورت کامل انجام نگرفته اما جاذبه های بسیار زیبایی در آن می درخشند که تک تک آن جاذبه ها می توانند هر فردی را برای مسافرت به کامبوجتشویق کنند.

تاریخ

سال ۸۰۲ میلادی، جایاوارمان دوم خود را پادشاه منطقه اعلام کرد و با بنیان گذاری امپراتوری خمر توانست ۶۰۰ سال دوام بیاورد. این پادشاه تحت تاثیر فرهنگ هندوها قرار داشت از این رو پرستشگاه های عظیمی چون آنگکور وات را بنا نهاد و آیین هندو و سپس بودایی را به جنوب خاوری آسیا گسترش داد. پس از سقوط آنگکور به دست آیوتهایا در سده ۱۵ رخ داد، کامبوج با پادشاهان محلی اداره می شد تا اینکه در سده ۱۹ به استعمارفرانسه درآمد. کامبوج نزدیک به ۱۰۰ سال مستعمره فرانسه بود و در سال ۱۹۴۱ به اشغال ژاپن درآمد تا اینکه توانست در سال ۱۹۵۳ استقلال کامل خود را کسب کند.
امروزه نظام سیاسی این کشور پادشاهی مشروطه است و ریاست کنونی دولت را هون سن بر عهده داردکه با بیش از ۲۵ سال حکومت، توانسته است طولانی ترین حکومت را در جنوب شرق آسیا داشته باشد.

 شهر های کامبوج

پنوم پن، بزرگترین شهر کامبوج و همین طور پایتخت آن است. این شهر زمانی به مروارید آسیا شهرت داشت و یکی از زیباترین شهرهای فرانسوی ساخته شده در هندوچین بود که امروزه هم آثار جنگ ها در آن دیده می شود. اگر به تاریخ و آشنایی با کشور علاقه مند هستید شهر پنوم پن به سوالات شما پاسخ می دهد.

شهر سیم ریپ یکی از شهرهایی که به سرعت در حال رشد کشور بوده و گذرگاهی برای معابد معروف و مشهور آنگکور می باشد. امروزه این شهر به یکی از برترین جاذبه های گردشگری تبدیل شده و سالانه مسافران بسیاری برای بازدید به آن سفر می کنند. جدا از جاذبه های افسانه ایاین شهر مملو از طیف گسترده ای از هتل ها، هاستل ها و همین طور کافه رستوران هایی است که آماده میزبانی از مسافران و گردشگران شهر هستند.

کوه کر هم از شهرهای مهم کشور کامبوج است که در ۱۲۰ کیلومتری شهر سیم ریپ قرار گرفته و مملو از معابد قدیمی می باشد. این شهر در دوره ی بسیار کوتاهی پایتخت امپراتوری خمر بود که در آن زمان کوتاه، ساختمان های بسیار دیدنی و مجسمه های عظیمی در شهر ساخته شد. یکی از معروف ترین معابد کشور که در گذشته غیر قابل دسترس در کامبوج شناخته می شد در همین شهر کوه کر قرار گرفته است. امروزه این معبد به یکی از جذاب ترین دیدنی های کشور تبدیل شده است.

از دیگر شهرهای مهم این کشور می توان به کپ، بانلونگ، باتمبنگ، کامپوت و سیهانوکویل اشاره کرد.

 گشت و گذار در کامبوج

این کشور در اولین نگاه شما را به تاریخ غنی، غذاهای لذیذ و زندگی شبانه ی پر شور و نشاط اش دعوت می کند. کشوری پر از جاذبه و ارزان که تجربه ای متفاوت در زندگیتان به جا خواهد گذاشت. اگر دوست دارید در تاریخ غرق شده و از جاذبه های منحصر به فرد لذت ببرید، سفر به کشور کامبوج و شهرهای زیبای آن بهترین انتخاب است.

چند روز در سیم ریپ بمانید.

به جرات می توان گفت هیچ سرزمینی در دنیا به اندازه سیم ریپ، انسان را به قلب افسانه ها نمی کشاند. این سرزمین با رازهای نهفته که در سینه دارد، منتظر گردشگرانی است که بتواند آنها را کشف کند. یکی از این افسانه ها انگکور وات است که طبیعت، مذهب و تاریخش همه با هم گره خورده اند. منطقه ی تاریخی انگکور وات جاییست که درختان پیر و کهن آن، نه در کنار معابد و بناها بلکه دقیقا روی آنها ریشه دوانده اند تا افسونگری شهر را چندین برابر کنند.

یک روز در منطقه انگکور وات

این مجموعه در اوایل سده ی دوازدهم برای شاه کشور ساخته شد تا پرستشگاه حکومتی و پایتخت قرار بگیرد. انگکور وات که تا به امروز به خوبی محافظت شده است تنها پرستشگاهی است که از زمان ساخت آن تا به امروز به عنوان مرکز مذهبی استفاده می شود. معبد انگکور وات بزرگترین بنای مذهبی در جهان است و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری در کشور کامبوج نیز شناخته می شود. روز اول سفرتان را به بازدید از این معبد اختصاص بدهید.

انگکور وات

انگکور وات

انگکور وات

انگکور وات

انگکور وات

یکی دیگر از جاذبه های مهم در شهر سیم ریپ، گردش با قایق بر روی دریاچه ی زیبای تونله ساپ است. تونله ساپ، بزرگترین دریاچه آب شیرینمنطقه جنوب آسیاست که در گودالی در جلگه ی کامبوج واقع شده است. همین طور این دریاچه در سال ۱۹۹۷ به عنوان یکی از ذخایر زیست کره دریونسکو به ثبت رسیده است. در این دریاچه پروش و صید ماهی کپور بسیار رواج دارد. دهکده های ماهیگیری شناور نیز روی این دریاچه ساخته شده و مردمان زیادی در آنها سکونت دارند. به همین دلیل تونله ساپ Tonle Sap، بازدید کننده های بسیاری را به خود جلب می کند.
سوار بر قایق روی این دریاچه شناور شوید و از دیدن نوع زندگی مردمانی که روی آب هستند و به کارهای روزمره مشغولند، همین طور کودکانی که داخل تشت نشسته و در حال پارو زدن هستند لذت ببرید. در ضمن می توانید از زنان دهکده ی ماهیگیری بدلیجات به سوغات بخرید.

دریاچه تونله ساپ

تونله ساپ

از جزیره کوکونگ Koh Kong دیدن کنید.

این جزیره مناسب افرادی است که دوست دارند در جنگل گردش کنند. البته در کنار جنگل پیمایی می توانید روی ماسه های سفید ساحل این جزیره نیز آفتاب بگیرید و لذت ببرید. به یاد داشته باشید کوکونگ، یکی از زیباترین سواحل شرق آسیا را دارد ضمن اینکه اقامت در شب های این جزیرهغیر قانونی است و باید همراه با تورها قبل از تاریکی هوا جزیره را ترک کنید.

جزیره کوکونگ

جزیره کوکونگ

جزیره کوکونگ

جزیره کوکونگ

یک شب در جزیره سیهانوکویل Sihanoukville بمانید.

این جزیره بهترین انتخاب برای ماجراجویی و همین طور ریلکس کردن است. جزیره سرشار از مناطق بکر و دست نخورده است از این رو ماجراجویان بسیاری برای کشف رازهای آن پا به سیهانوکویل می گذارند. شما در این جزیره و جزیره های اطراف آن می توانید از انواع تفریحات دریایی لذت ببرید و در سواحل بی نظیر آن  نیز حمام آفتاب بگیرید. کافه و رستوران های سیهانوکویل هم در تمام ساعات آماده پذیرایی از میهمانان هستند.
گشت زنی در شب های زنده ی جزیره نیز یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفرتان خواهد بود.

کامبوج

سیهانوکویل

کامبوج

سیهانوکویل

 

 نکات سفر

کامبوج یکی از ارزان ترین کشورهای جهان است از این رو سفر به این کشور هم نوعی صرفه جویی به حساب می آید. به دلیل ارزان بودن به یاد داشته باشید که هتل های زیادی را در سایت های مربوطه جستجو کنید تا مناسب ترین و ایده آل ترین هتل را جهت اقامت خود بیابید.
غذا نیز در این کشور ارزان است. شما می توانید در رستوران های خوب کامبوج بهترین غذاها را با قیمت های باورنکردنی نوش جان کنید.
با اینکه در این کشور حمل و نقل نیز ارزان است اما بهترین راه کرایه خودرو می باشد. می توانید خودرو کرایه کنید آن هم با قیمت های مناسب. بعد به راحتی در شهر ها گردش کنید.
برای سفر به این کشور می توانید تورهای کامبوج را توسط معتبرترین آژانس های هواپیمایی دنبال کنید.

کامبوج

Combodia

پایتخت
پنوم پن
زبان رسمی
خمر
شعار
میهن، دین، شاه
مذهب
بودائیسم
واحد پول
ریل (KHR)
تفاوت زمانی
ولتاژ برق
۲۲۰
قاره
آسیا
پیش شماره
+۸۵۵

 آب و هوا

آب و هوای کشور کامبوج استوایی و مرطوب است. فصل بادهای موسمی که موجب بارش باران سنگینی در سراسر کشور می شود از ژوئن تا نوامبر می باشد. در این فصول، در ارتفاعات، مجموعه سالانه بارش به ۵۰۰۰ میلی متر می رسد.

 اطلاعات ضروری

آب لوله کشی در این کشور قابل آشامیدن نیست حتما آب معدنی تهیه کنید.
هنگام بازدید از مکان های تاریخی و استفاده از اتوبوس ها مراقب اشیا خود باشید.
کامبوج در ایران سفارت ندارد و نزدیک ترین سفارت ایران به کشور کامبوج نیز در کشور ویتنام قرار دارد.

 ویزا کامبوج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *