روستای پروانه ها

روستای پروانه شیلاندر

روستای پروانه ها

 

در ۳۵ کیلومتری شمال شرق زنجان، روستایی بسیار زیبا با معماری پلکانی و خانه های گلی قرار گفته که یکی از دیدنی ترین مکان های ایران زمین می باشد. مردم این منطقه مردمی شاد و زنده دل هستند که هم زیستی کنارشان روح تازه ی زندگی را در هر تنی خواهد دمید.
اگر به این منطقه سفر کردید، فکر رزرو هتل ارزان قیمت و یا هر گونه هتلی را از سر به در کنید. در این روستای زیبا خانه ها و بناهای خشتی برقرار بوده و باید در یک میهمانسرای سنتی سکنی گزینید. اگر اهل چادر زدن هم باشید، چادر زدن در دامان طبیعت بکر و بی نظیر روستای شیلاندر فوق العاده به نظر می رسد.

روستای پروانه

مطلب جالب درباره ی روستای شیلاندر این است که این روستا پر از این جانورمی باشد. در واقع مأمن اصلی این جانورها ۲ کیلومتر آن طرف تر از روستا بوده و با طی مسیری پیچ در پیچ، پوشیده از چشمه سارها به محل زندگی پروانه ها خواهید رسید. درختان انبوه فندق، آلو، گردو و توت در این مسیر وجود دارند و البته همین درختان توت محیط زیست بسیار مناسبی برای پروانه ها فراهم ساخته است. در این جا انواع و اقسام پروانه ها با رنگ هایی بی نظیر و در اندازه های مختلف را می توانید مشاهده کنید.

روستای پروانه شیلاندر

یکی از اهالی روستا که تعلق خاطر زیادی به پروانه های همسایه ی خود دارد، می گوید:
” پروانه ای به بزرگی یک کف دست بود روی یکی از شاخه های درخت توت بزرگ کنار رودخانه، هر چه کردیم پر بزند و بپرد، نشد که نشد، رهگذری آمد، سنگی پرتاب کرد، آرامش خانه اش به هم ریخت، پر زد و رفت.”

منبع سایت ایرانگردی

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *