خانه / سفرنامه / سفرنامه پوکت (سفر به پوکت روز پنجم)

سفرنامه پوکت (سفر به پوکت روز پنجم)

سفر به پوکت روز پنجم

صبح ساعت ۷ صبح راننده دنبالمون اومد و بعد از سوار کردن یک خانواده پرجمعیت چینی که در مالزی زندگی میکردند که البته این رو در طول تور که باهم دوست شدیم فهمیدیم، به سمت اسکله حرکت کردیم در اونجا به جمع توریستهای Angle Speed  پیوستیم.به ما دستبندهایی دادن که مشخصه هر تور گروه بود.

سفرنامه پوکت

بعد از توضیحاتی در خصوص آشنایی جهت استفاده از جلیقه نجات و عکسهایی از ماهیهای سمی قایق تندرو ما شروع به حرکت کرد. مدتی از حرکت گذشته بود که گفتند اونهایی که تمایل به غواصی دارند با پرداخت هزینه میتوانند از جمع جدا و به یک کشتی دیگه برای غواصی منتقل بشن هر چقدر به بانو اصرار کردم که بریم قبول نکرد و میترسید پس من هم انصراف دادم و به همراه بقیه گروه به سمت جزیره کوچکی که قایقها همه اونجا ایستاده بودند رفتیم

و خود پرسنل کشتی با میوه های استوایی و نوشابه و آب میوه های مختلف ازما  پذیرایی کردند.

کنار ساحل صندلیهای مخصوص بود که کرایه میدادند بمبلغ ۲۰۰ بات پرداخت کردیم و زیر سایه چتر ها و کنار ساحل دریای آندامان بر روی صندلی لم دادیم و از مناظر زیبا و بکر اونجا تعدادی عکس گرفتیم. تقریباً ۱ ساعتی اونجا بودیم و بسمت Monkey Island یا جزیره میمونها به راه افتادیم.

سفرنامه پوکت

توقفی کوتاه و سپس به سمت جزیره فی فی ادامه مسیر دادیم و نهار روهم در سالنی که متعلق به تور بود خوردیم چیزی شبیه پوست ماهی با برنج شفته تنها چیزی بود که تونستیم از عذاهای اونجا بخوریم.

بعد از نهار و کمی توقف در جزیره فی فی به سمت Viking Cave یا غار وایکینگها

که ظاهراً افراد کولی بودند که در اونجا زندگی میکردند رفتیم. سپس قسمت جذاب و هیجان انگیز تور فی فی بود که در هنگان رفتن به سمت National Park قایق در قسمتی از اقیانوس توقف کرد که پر از ماهیهای رنگی و زیبا بود و به هرنفر که تمایل داشت یک (snorkel ) که عینک و لوله غواصی بود به همراه جلیقه رو داد و میتونستید  Snorkeling   انجام بدین.

سفرنامه پوکت

دیدن ماهیهای رنگارنگ غوطه ور در آب زلال و شنا کردن در میان آنها بسیار لذت بخش و جالب بود. از اونجا به  پارک ملی حفاظت شده یا همون National Park  رفتیم .

و در حدود ساعت ۶ به اسکله برگشتیم و با ون به طرف پاتونگ و هتل ملینیوم به راه افتادیم. تمام پوستمون تو آفتاب سوخته بود در نزدیکی بازار بانگالا یه داروخانه دیدیم از اعضا تور که باهم کلی دوست شده بودیم بعد از رد و بدل کردن شماره ها خداحافظی  و از داروخانه ضد آفتاب برای تور فردا تهیه و پس از خوردن شام در برگر کینگ به هتل برگشتیم تا برای فردا و تور جزیره جیمز باند آماده بشیم