سفرنامه کوش آداسی ( قسمت دوم )

 کوش آداسی

شهر افسوس روی یه تپه س تقریبا و مسیر ش سر بالایی هست. شامل دو قسمت میشه. یکی شهر افسوس و دیگری خانه حضرت مریم . خانه حضرت مریم ۸ کیلمتر بالاتر از شهر افسوس قرار گرفته و پیاده رفتن به اونجا خیلی سخته مخصوصا سربالایی از وردی شهر افسوس یه تاکسی گرفتیم با ۸۰ لیر سرجمع ۶ نفرمون رو برد تا خانه حضرت مریم. ورودی خانه هر نفر ۲۰ لیر بود.

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

( روی این دیوار مردم دستمال هایی رو گره میزنن که روی دستمال ها ارزو هاشون رو نوشتن )

 سفرنامه کوش آداسی

بعد از دیدن اونجا دوباره همون تاکسی ما رو اورد پایین تا رسیدیم به شهر افسوس. قبلش باش طی کرده بودیم که با همون ۸۰ لیر دوباره ما رو بیاره پایین . رسیدیم به شهر افسوس . ورودی شهر افسوس ۳۰ لیر برای هر نفره.

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

بعد از بازدید از شهر تاریخی افسوس از همون جا یه تاکسی گرفتیم تا هتل ۷۰ لیر سرجمع.

نکته : حتما با تاکسی ها سر قیمت چونه بزنید.البته با دلوموش ها نه اونا قیمتشون ثابته .حدودا ساعت ۵ شده بود. با یه بیسکیوت سر کردیم تا موقع شام

نکته خیلی خوب هتل پرستیژ برای ما این بود که تقریبا ۹۰ درصد هتل ایرانی بودند و زود همه با هم دوست شدند و این خیلی خوب بود چون همه از اطلاعات هم در مورد شهر و همه چیز اگاه میشدن و هتل یه جو خیلی خوب صمیمانه ای داشت.

هتل برنامه ی خاصی برای مسافرین نداشت و ما هم دوباره رفتیم تو شهر و بازار و ساحل که انقد زیباس که ادم سیر نمیشه.

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

روز چهارم

برنامه ی روز چهارم این بود که به سوکه بریم. سوکه یه شهر کوچیک نزدیک کوش اداسی هست که حدودا ۳۰ کیلومتری فاصله داره. چند مرکز خرید و هایپر مارکت بزرگ داره که قیمت هاش بسیار مناسب هست. در اصل این مراکز خرید خارج شهر سوکه هستند و نیازی به رفتن به خود شهر سوکه نیست. برای رفتن به شهر سوکه دو راه وجود داره .

راه اول اینه که با نفری ۲ لیر به مرکز شهر برید. بعد پیاده به ایستگاه دلوموش های مخصوص شهر سوکه برید و با نفری ۵ لیر به شهر سوکه وارد بشید دوباره از اونجا با نفری ۲ لیر دیگه با دولوموش به مرکز خرید برید.

یعنی در کل ۳ کورس باید سوار بشید. راه اسون تر اینه که تاکسی بگیرید . و ما چون بجز خودون ۴ نفر دو نفر دیگه هم با ما بود. از دم در هتل یه تاکسی گرفتیم ما رو با ۷۰ لیر به مرکز خرید سوکه برد

 سفرنامه کوش آداسی

مرکز خردید که بیشتر برند ها و مارک های معروف اونجا وجود داشت . نکته : پوشاک در کوش اداسی نسبت به ایران خیلی قیمت هاش مناسب هستند. دو فروشگاه بزرگ وجود داره که نسبت به بقیه فروشگاه ها قیمت هاش مناسب تر هست. defacto lcwakiki چند رستوران هم در مرکز خرید داره

 سفرنامه کوش آداسی

یه هایپر مارکت بزرگ هم هست از شیر مرغ تا جون ادمی زاد توش پیدا میشه که قیمت های چیزای خوراکیش خیلی مناسب هستند.

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

اخر مرکز خرید هم یه سینمای ۳بعدی وجود داره اگه حوصله تون سفر رفت میتونید برید فیلم ببنید

فیلم ۲ بعدی ۱۰ لیر

و ۳ بعدی ۱۱ لیر

فیلم های هالیودی و جدیدی هم داره، البته با زبون اصلی.

 سفرنامه کوش آداسی

تا ساعت حدود ۳ چرخ زدیم و خرید کردیم.

نکته : خرید از شهر سوکه رو بزارید برای اخرین برنامه ی سفرتون که بدونید چقد پول تو جیبتون مونده دوباره یه تاکسی گرفتیم ۶۵ لیر و ما رو یه راست برد به هتل پرستیژ. بعد از استراحت و شام دوباره زدیم بیرون و توی شهر و گشت زدن که شده بود کار هر شب ما.
نکته : تو مرکز شهر چندین آژانس هست که روزانه تور برگزار میکنن

مثل تور قایق۳۵ لیر

تور اسب سواری ۱۲۰ لیر

تور سفاری جیپ ۱۲۰ لیر

تور اب های گرم پاموکاله ( البته ۳ ساعت دور از شهر حیف فرصت نشد اینو بریم) ۱۱۰ لیر

پارک ابی ادلند ۲۰ دلار

هر کدوم رو که خواستید برید از یه روز قبل باید با پرداخت پیش پرداخت ثبت نام کنید بعدش فرداش میان دنبالتون. نگران نباشید واقعا میان دنبالتون

روز پنجم 

تصمیم گرفتیم بریم پلاژ یا همون ساحل شنی. کلا سه تا ساحل شنی داره کوش اداسی .یکی ساحل لونگ بیچ هست که تقریبا جنوبی ترین منطقه ی کوش اداسی هست و یه ساحل بزرگه. یه ساحل شنی خیلی کوچیک هم دقیقا مرکز شهر هست که خیلی کوچیکه و اخری هم ساحل ” کوچر”. ساحل ” کوچر ” رو از تو نقشه پیدا کردم که تو مسیر پارک ابی ادلند بود. نزدیک هتل توسان. با دولوموش شماره ۱ با نفری ۳ لیر رفتیم به این ساحل زیبا. یه ساحل بزرگ شنی که اغلب هم اروپایی بودن.

تمام وسیله ها ی تفرحی هم وجود داشت، البته قیمت ها اغلب به یورو و گرون. از جمله جت اسکی ،کانو ،غواصی و….

 سفرنامه کوش آداسی

برای استفاده از تخت و چتر های ساحل هم باید هزینه پرداخت کرد. دو تخت با یه چتر میدادند به ملت ۲۵ لیر!! تا حدود ساعت ۳ عصر اونجا بعد برگشتیم به هتل و همون برنامه ی هر شب قبلی این شب ولی دو موتور برقی کرایه کردیم، از اینا که روشون باید ایستاده وایساد. یه ساعت در اختیارت میزارن هر کدوم۲۰ لیر ، سرعت خیلی خوبی دارن و باحالن.

 سفرنامه کوش آداسی

برا فردا هم رفتیم به اسکله ی کوبتر و یه قایق رو رزرو کردیم تو اخرین لحظه

نفری ۳۰ لیر
برای رزرو حتما تا قبل از ساعت ۱۲ شب اقدام کنید.

روز ششم

صبح بعد از صبونه اماده شدیم و به سمت اسکله حرکت کردیم، قایق راس ساعت حرکت کرد، با اینکه برج ۵ بود هوا بسیار خنک و عالی بود .قایق دو طبقه داشت طبقه پایین که میز و نیمکت ها چوبی وجود داشت و طبقه بالا برای کسایی که میخواستن حمام افتاب بگیرن. یه عکاس هم بود تو قایق که عکس میگرفت و اخر سر عکسا رو چاپ میکرد و نفری ۱۰ لیر با بهتون میفروخت. البته میتونستی هم نخری . ساعت ۱۰ و نیم به اولین جزیزه رسیدیم و تا ساعت ۱۲ توقف کردیم ، ساحل زیبا و ابی شفاف و البته بسیار شور داشت، دوباره به سمت جزیره ی بعدی حرکت کردیم. اونجا هم بسیار زیبا بود

ساعت حدودا ۱ هم نهار سرو شد. یه نهار خیلی عالی و خوشمزه که از غذاهای تو هتل هم بهتر بود.

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

دوباره به سمت جزیره ی بعدی حرکت کردیم بعد از کلی شنا و رقص ساعت حدودا ۵ به اسکله برگشتیم. این اخر روز کاملی بود که تو کوش اداسی بودیم. فردا ساعت ۱۲ ظهر باید اتاق رو تحویل میدادیم و طبق قرار قبلی ساعت یک و نیم میومدن دنبالمون تا بریم ازمیر و بعد از دیدن چند فروشگاه بزرگ بریم فرودگاه . پرواز برگشت ما ساعت ۲ شب به وقت ترکیه بود.

روز هفتم ( روز اخر )

چون رو برنامه های اژانس حسابی نمیکشیدیم. به چند علت ( اول اینکه یه برنامه گشت شهری رایگان گذاشته بودند و اونایی که ثبت نام کرده بودند تا ساعت ۱۲ ظهر منتظر شدن اخرش هم کنسل شد. دوم قرار بود یه عده رو ببرن کنسرت که بازم کنسل شد سوم همون روزی که ما رفتیم تور قایق قرار بود یه عده که از قبل تور قایق اسم نوشته بودن رو ببرن قایق که بازم کنسل شد.البته پولشون رو پس دادن ولی خب یک روزشون رو سوختن )

 سفرنامه کوش آداسی

به این علت ها تصمیم گرفتیم صبح تا ظهر بریم بازار و هر چی لیر مونده رو خرج کنیم. صبح بعد از صبحونه رفتیم بازار و ساحل و ساعت ۱ حدودا برگشتیم اتاق رو تحویل دادیم با مدیریت و کارکنان هتل تشکر کردیم و حدودا ساعت ۲ ماشین اومد دنبالمون تا بسمت ازمیر بریم. یه ساعته به ازمیر رسیدیم و از دو مرکز خرید بسیار بزرگ دیدن کردیم و تقریبا ساعت ۱۰ شب ما رو به فرودگاه عدنان بردن.

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

 سفرنامه کوش آداسی

نکته : حتما قبل از ورود به فرودگاه اب و غذا بگیرد و بخورید چون تو فرودگاه خیلی گرونن، یه بطری اب معدنی کوچیک رو که تو شهر میدادن ۱ لیر تو فرودگاه میدادن ۴ لیر!! و بعد از انجام روال عادی کارها سوار هواپیمایی معراج شدیم. پرواز سرساعت انجام شد. و با یه فرود خیلی عالی به فرودگاه امام رسیدیم. نکته : با شلوارک به فرودگاه امام نیاید حتما لباس هاتن رو عوض کنید.ما که فراموش کرده بودیم و کمی برامون دردسر درست شد.

نکاتی در مورد تور های داخل شهری اونجا :

اگه دوست دارید حتما همه ی جاها مثلا قایق یا شهر افسوس یا ادلند رو با ایرانی ها برید ( البته باحال تره و البته کلی گرون تر خب از تور هایی که لیدر ها معرفی میکنن استفاده کنید ) اگه که براتون خیلی فرق نداره همه رو شخصی برید یا اینکه با ایرانی های توی هتل هماهنگ کنید و از آژانس های داخل شهر تور بگیرید. در مورد خرج مخارج اونجا

پولتون رو مدیریت کنید.

ما تمام جاهایی که از قبل برنامه ریزی کرده بودیم رو رفتیم و از تک تک لحظاتمون استفاده کردیم و یه ۲۰ قلم سوغاتی مناسب هم خریدیم همون ۳۰۰ دلار مسافرتی هم زیاد اومد. برا کل این برنامه ی ما ۲۰۰ دلار هم کافی بود. ( البته ورزش های ابی ش گرونه و اگه بخواید از اونا استفاده کنید این مبلغ کمه)

نکاتی در مورد شهر:

شهر کوشی اداسی رو حتما بهتون توصیه میکنم از هر لحاظ عالی بود..تو چند روز اقامتون در ترکیه و این شهر هیچ برخورد بدی از هیچ کس ندیدم، همه چیز عالی و سرنظم بود. امنیت و پاکیزگی بسیار خوب بود. نگران زبان نباشید اغلب مردم انگلیسشون در حد اعداد هست و البته بیشتر از اونم نیاز ندارید.

نکاتی در مورد تور :

تو قیمت تور های خارجی دو ایتم رو قیمت خیلی تاثیر میزاره. اول نوع هتل و مدت اقامتتون هست، دوم نوع پرواز و ایرلاین هست پس دقت کنید هیچ ارزانی بی علت نیست.

هتل پرستیژ:

اگه قبلا هتل های ۵ ستاره بودید اینجا براتون در حد یه مسافرخونه ی خوبه. و اگه دنبال یه هفته استراحت مطلق هستید حتما هتل ۵ ستاره بگیرید. ولی اگه مثل ما همش دنبال چیزای جدید و تازه هستید و قصد دارید همش بیرون هتل باشید اینجا براتون مناسبه

برخورد کارکنان : ۹

غذاها : ۷

تمیزی : ۶

موقعیت : ۷

درکل با مبلغی که داده بودیم از هتل راضی بودیم. غذا ها هم برا من که سازگار بود، برا بعضی ها هم نه. در پایان از سایت لست سکند بسیار ممنونم چون کمک بسیار بزرگی برای این سفر به من و همراهانم کرد. امیدوارم این سفرنامه برای کسایی که به کوش اداسی میخوان برن کمک بکنه.

موفق باشید

نویسنده : مصطفی نویدکیا

توسط : لست سکند

کلمات کلیدی:کوش آداسی,شهر کوش آداسی,سفر به کوش آداسی, سفرنامه کوش آداسی,جزیره پرند کوش آداسی,سفر به جزیره پرنده کوش آداسی,کوش آداسی,تور کوش آداسی,کردشکری در کوش آداسی

همچنین ببینید

سفرنامه کوش آداسی

سفرنامه کوش آداسی

 کوش آداسی مقدمه : کشور ترکیه توسط دریای سیاه در شمال، دریای مدیترانه در جنوب، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *