خانه / آخر هفته کجا بریم / صبحانه در جاده چالوس

صبحانه در جاده چالوس

سلام به دوستان عزیز

روز همگی بخیر

دوستان من همیشه پیشنهادی رو به کسی ارائه می دهم که خودم تست کرده باشم و در فضا و غذا فوق العاده حساس هستم

پس همیشه سعی می کنم انتخاب هایی رو داشته باشم که با روحیات و شخصیتم مناسب باشه همه اینا رو گفتم که بدونید پیشنهاداتم حرف نداره

خوب از تعریف از خود که بگذریم دلم براتون بگه که واقعا صبحانه یه وعده غذایی توپ اگر در یک فضای خاص و با یک صبحانه مفصل باشه

من و همسرم از سه وعده غذایی انتخابمون اول با صبحانه است برهمین اساس با هم تصمیم گرفتیم یه صبحانه بزنیم بیرون اما کجا

روز پنجشنبه صبح یازدهم آبان نود شش

ساعت شش صبح از خونه زدیم بیرن به مقصد جاده چالوس تا در کنار رودخانه کرج یه صبحانه خاطره انگیز داشته باشیم

خوب منزل ما در شریعتی هست و از همت تا کرج فکر می کنم نیم ساعتی طول کشید علت هم این بود که لاین رفت

به سمت کرج خلوت بود و برعکس لاین غرب به شرق که داشتن می رفتن سر کار خیلی شلوغ خوب خدا رو شکر ما روز های پنجشنبه رو تعطیل هستیم

و این خیلی باعث خوشحالی و این روز معمولا به گردش می زاریم و برای خانواده

آهای مسولین عزیز در دنیا ثابت شده دو روز تعطیلی در آخر هفته باعث میشه راندمان کار بیشتر بالا بره تا همش کار و کار

ببینید این مقاله در خبرگزاری  اعتماد آنلاین :

اعتمادآنلاین – آیا روزهای تعطیل رسمی ایران در مقایسه با سایر کشورها بیشتر است؟ یک بررسی آماری نشان می‌دهد با توجه به داشتن تنها یک روز تعطیل در آخر هفته (جمعه)، مردم ایران تعطیلی زیادی ندارند. با توجه به تعطیلات سال ۱۳۹۷، ۵۱ روز تعطیلات آخر هفته و ۲۵ روز تعطیلات رسمی در ایران داریم. یعنی در کل ۷۶ روز که در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی بسیار کم است.

مقایسه روزهای تعطیل در ایران با سایر کشورها

دیدید والا خیلی خوب حتی اگر پولم نداشته باشی یه کوه که میشه رفت یا اصلا تا لنگ ظهر هم بخوابی خیلی خوب

خوب بگذریم از بحث خارج نشیم

تقریبا یک ساعت شد رسیدیم اول جاده چالوس

حالا کدوم رستوران ؟

خیلی از این رستوران ها اجاره ای هستند امسال یکی اجاره می کنه سال بعد یه گروه دیگه و الان ما کدومشون رو انتخاب کنیم

نکنه بریم یه صبحانه با یه نون بیات و کیفیت بد بزارن جلومون دست از پا درازتر برگردیم خونه بعد قرقر های همسر محترم که بگه این بود ….

خلاصه دل زدم به دریا و جلو یکی از رستوران ها که نوشته بود صبحانه با نون بربری ایستادم

رفتیم داخل

اول باغ اصلا نشون نمی داد اینقدر باغ بزرگ و قشنگی باشه

چه محوطه زیبایی یکم اینور و اونورمون رو نگاه کردیم هیچکس نبود

یکم ترس برمون داشت گویا اولین خانواده ای بودیم که برای صبحانه در روز پنجشنبه اومده بودیم

نمی دونم یهو یه آقایی اومد و گفت خوش آمدید از پله های کنار بفرمایید پایین کنار رود خانه تختامون اونجا هست

رفتیم پایین واقعا زیبا و سرد بود ماه آبان ابتدای صبح جاده چالوس علی القاعده باید سرد باشه

یه پلاستیک انداخته بودن روی الاچیق هاشون یه گاز هم روشن کرده بودند

خیلی در اون سرما می چسبید

بعد فرمودن چی میل دارید گفتیم چی دارید گفت پک صبحانه کامل براتون بیارم گفتم بیارید

خلاصه سریع یه سماور ذغالی با یک کیک آورد

من هنوز فکر می کردم اینجا اونجایی نیست که فکر می کردم و همه چیز بی کیفیت باید باشه

با خودم گفتم این کیکش مال یه هفته پیش

اما وای عجب کیکی

عجب چای ذغالی خوبی

اقا چه کیک تازه ای انصافا انگار همین الان از فر دراومده باورم نمی شد

یه بیست دقیقه ای طول کشید و ما از صدای رودخانه و اون محیط زیبا و خوردن کیک و دو تا چایی ذغالی لذت بردیم تا صبحانه رو آوردن

واویلا

عجب صبحانه نمکی

همه در یک سینی مسی بزرگ

صبحانه در جاده چالوس در سایت سفرنامه

جالب این بود که فکر می کردم نون بربری حتما بیات ولی جالب همون روز و اول وقت از نانوایی رفته بودند و گرفته بودند

کره و عسلش محلی نبود ولی خوب بود

وبقیه که در تصویر کاملا مشخص

و اما تخم مرغ

آخ آ آخ خدای من یکی از معدود تخم مرغ هایی بود که اینقدر خوشمزه باشه و در عمرم خورده باشم

واقعا بی نظیر بود چی کارش کرده بود اینجوری شده بود

خداااا چقدر خوبه جای همتون خالی

پس از کلی حض وافر و تعدادی عکس کنار رودخانه ، تازه چند تا خانواده اومدن و نشستن

یواش یواش هوا داشت گرم تر می شد و بهتر

وقتی رفتم کنار دفتر برای حساب

با توجه به امکانات ، قیمتش خوب بود ، کلا شد چهل هزار تومان

به نظرم علی رغم همه استرس ها که شاید خوب نباشه اما همه چیز یک صبح رویایی رو برای من و همسرم رقم زد

اینم سر درب بیرونی و نام رستوران

خداوندا بابت این محبت به من و همسرم تو را سپاس می گوییم

دوستان باور بفرمایید از لحاظ مشغله کاری به حدی سرم شلوغ که دوست دارم تعداد کارهایی که در طول هفته انجام می دهم

و تعداد کار هایی که در پایان هفته انجام می دهم رو براتون بگم باور کنید دلتون برام می سوزه که اینقدر گرفتاری و کار دارم

اما با همه اینا روزهای جمعه در حد یک ساعت میام و خاطرات گذشته رو براتون می نویسم

می دونم که با نوشتن این مطلب ممکنه برای چند تا خانواده رقم زدن یک روز خوب باشه

ممکنه اونا هم مثل ما یه روز خوب در کنار فرزندانشون داشته باشن و بچه ها ، اون روز شاد باشن

مگه محبت و مهربانی در حق هم چیه !

من اعتقاد دارم همین گونه که یکی یه درمانگاه می سازه تا ادما مریضی هاشون خوب بشه

همین گونه که ادما مدرسه می سازند تا به بچه آموزش بدن

من هم شاید با اشتراک تجاربم باعث بهتر شدن حال یک سری از آدما بشم، این هم یه نوع آموزش و استفاده از تجارب هم

ودرحد خودم شاید یه کاری برای عزیزان همشهری و یا هموطنم کرده باشم

با آرزوی بهترین ها

نویسنده : محمد مهدی صالح

منبع : www.safarnaame.ir

همچنین ببینید

فست فود ماچی

فست فود ماچی سلام دوستان خوب سفرنامه چهارشنبه شب تصمیم گرفتیم که دیگه خونه شام …