خانه / ترین ها / ماجراجویی در هیجان انگیزترین کشورهای دنیا

ماجراجویی در هیجان انگیزترین کشورهای دنیا

World Report و U.S. News هیجان انگیزترین کشورهای دنیا را بر اساس ویژگی هایی که بسیاری از مسافران در یک مقصد ایده آل جست و جو می کنند، مشخص نموده اند؛ این ویژگی ها عبارتند از تفریح، صمیمی بودن، آب و هوا، منظره و ماجراجویی. ۲ کشور برتر در این رتبه بندی ۹۰۰۰ کیلومتر از هم فاصله داشته و بسیار متفاوت از هم هستند. در این مطلب نگاهی می اندازیم به مواردی که برزیل (رتبه ی اول) و ایتالیا (جایگاه دوم) را تبدیل به هیجان انگیزترین کشورها برای تفریح و ماجراجویی کرده اند.

  1. برزیل

ماجراجویی در هیجان انگیزترین کشورهای دنیا

برزیل به عنوان پنجمین کشور بزرگ جهان، بخش های وسیعی از آمریکای جنوبی را احاطه کرده و در این قاره ی اسپانیایی زبان، تنها کشوری است که زبان رسمی آن پرتغالی می باشد. برزیل در ذهن بسیاری از افراد با ساحل کوپاکابانا، رقص سامبا و روحیه ی خاص مردمانش تعریف می شود.

برزیل در بخش تفریح و ماجراجویی امتیاز ۱۰/۱۰ کسب نموده و به همین دلیل اگر به دنبال گذران اوقاتی خوش در این کشور هستید، برزیل زیبا با آغوش باز پذیرای شما خواهد بود.

مناظر

ماجراجویی در هیجان انگیزترین کشورهای دنیا

دامنه ی شگفتی های طبیعی برزیل بی انتهاست: این کشور طولانی ترین رودخانه ی دنیا (رودخانه ی آمازون) را در خود جای داده، خط ساحلی آن ۷۴۹۱ کیلومتر است؛ ضمن اینکه جنگل های آمازون میزبان متنوع ترین گسترده ی حیات گیاهی و جانوری روی کره ی زمین می باشند.

ماجراجویی در هیجان انگیزترین کشورهای دنیا

در مرز برزیل-آرژانتین آبشار خارق العاده و نفس گیر ایگواسو  (بزرگترین مجموعه آبشار در دنیا) قرار گرفته است. یک مسیر پیاده روی در این محل وجود دارد که دیدهای شگفت انگیزی به آبشار فراهم می آورد. ضمن اینکه اگر می خواهید از فراز آسمان این آبشار را مشاهده کنید، امکان استفاده از هلیکوپتر نیز برای شما فراهم است.

ماجراجویی

وقتی پای ماجراجویی به میان می آید، گزینه های پیش روی شما در برزیل تمامی ندارد، در اینجا ما گزیده ای از هیجان انگیزترین فعالیت های ممکن در این کشور را برای شما انتخاب کرده ایم:

پرواز با کایت (هنگ گلایدر) در آسمان های ریو

ماجراجویی در هیجان انگیزترین کشورهای دنیا

پریدن با هنگ گلایدر از بالای کوه، مسلما راهی ماجراجویانه برای لذت بردن از مناظر ریو ( از سواحل افسانه ای تا دامنه های زمردی کوه کله قندی) به شمار می رود و یکی از کارهایی است که تمام دوستداران آدرنالین باید حتما به انجام آن مبادرت ورزند.

گذر از میان آمازون

ماجراجویی در هیجان انگیزترین کشورهای دنیا

ماجراجوی درونی تان را بیدار کرده و سفری از میان جنگل های بارانی انبوه آمازون آغاز کنید. در طول مسیر بهتر است که از چشمان تیزبین خود برای مواجهه با گستره ای خارق العاده از تنوع گیاهی و جانوری بهره ببرید. یکی دیگر از گزینه های پیش روی شما این است که با قایق رودخانه ی آمازون را طی کنید؛ ماجراجویی شگفت انگیز که در لیست فعالیت های هر اهل سفری قرار دارد.

غواصی در فرناندو د نورونها

ماجراجویی در هیجان انگیزترین کشورهای دنیا

فرناندو د نورونها، مجموعه ای از جزایر نزدیک خط ساحلی شمال شرقی برزیل هستند که به عنوان بهترین مکان غواصی در این کشور شناخته شده اند. کل این منطقه در تمام طول سال به بازدیدکنندگان خود اجازه می دهد که از بازمانده های کشتی های غرق شده ی باستانی دیدن کرده و در همان حال با گستره ای شگفت انگیز از حیات موجودات دریایی روبرو شوند. مراقب باشید چرا که وجود کوسه ها در این منطقه بسیار رایج است که البته شاید در نظر عده ای همین موضوع حس ماجراجویی را بیشتر کند. شما چه فکر می کنید؟

تفریح

ماجراجویی در هیجان انگیزترین کشورهای دنیا

یکی از مشهورترین رویدادهای برزیل، کارناوال ریو می باشد. این برنامه، بزرگترین کارناوال دنیا است که هر روز بیش از دو میلیون نفر برای تماشای آن به خیابان ها سرازیر می شوند. اگر در طول این مراسم در برزیل بودید، شانس به شما رو کرده، بنابراین این فرصت بزرگ برای تفریح و سرگرمی را از دست ندهید.

آیا می دانستید؟

جزیره ی مارها در برزیل قرار گرفته است، جزیره ای پر از شگفتی و وحشت! مکانی که در آن ۴۰۰۰ مار بزرگ سمی وجود دارند. خوشبختانه (یا بدبختانه، بسته به اینکه شما چگونه این داستان را ببینید)، امکان بازدید از این جزیره وجود ندارد. البته دانستن اینکه چنین جایی وجود دارد برای ترساندن خیلی ها کافی است.

  1. ایتالیا

ماجراجویی در هیجان انگیزترین کشورهای دنیا

ایتالیا به خاطر تاریخ درخشان و غذاهای مشهور در سطح جهانی اش (قابل توجه دوستداران پیتزا) معروف است. در حالیکه همه این کشور را به عنوان بهشت فرهنگ و هنر می شناسند، تعداد کمتری آن را به عنوان مکانی برای گذران تعطیلاتی پر از هیجان و آدرنالین به حساب می آورند. اما این افراد در اشتباه هستند چراکه ایتالیا در مقام دوم هیجان انگیزترین مقاصد گردشگری قرار گرفته و در بخش های طبیعت و صمیمیت بیشترین امتیازها را به خود اختصاص داده است.

طبیعت و منظره

ماجراجویی در هیجان انگیزترین کشورهای دنیا

وجود کوه های دولومیتی زیبا در نواحی شمال شرقی، دریاچه های بینظیر و آتشفشان های فعال، مناظر ایتالیا را دراماتیک و متنوع کرده است. از سفرهای جاده ای در امتداد خط ساحلی زیبا تا کوهنوردی و غواصی های فراموش نشدنی، ایتالیا مالامال از تجربه های ماجراجویانه است.

ماجراجویی

آیا می خواهید در سفر بعدی خود به ایتالیا، تجربه ای پر از هیجان و آدرنالین را تجربه کنید؟ در اینجا می خواهیم برخی از هیجان انگیزترین فعالیت های این کشور را به شما معرفی کنیم:

بالا رفتن از یک کوه آتشفشانی

ماجراجویی در هیجان انگیزترین کشورهای دنیا

در مورد این تجربه ی هیجان انگیز، کوه های آتشفشانی زیادی برای بالا رفتن وجود دارد. از جزیره ی آتشفشانی فعال استرومبولی (کمی دورتر از سیسیل) گرفته تا کوه وسوویوس که آتشفشان آن باعث تخریب شهر پمپی شد (کمی دورتر از ناپل)، شما می توانید گزینه های مختلفی برای این تجربه ی خود مدنظر داشته باشید.

غواصی در شهر غرق شده ی Baiae

ماجراجویی در هیجان انگیزترین کشورهای دنیا

این شهر باستانی رومی، یک تجربه ی منحصر به فرد در زمینه ی غواصی فراهم می آورد، چرا که به جای موجودات دریایی، شما می توانید در زیر آب  شاهد ساختمان ها، ستون ها و مجسمه هایی باشید که به خوبی محافظت شده اند.

اسکی در پیدمونت

ماجراجویی در هیجان انگیزترین کشورهای دنیا

پیدمونت با موقعیت قرارگیری منحصر به فرد خود در دامنه های آلپ، مکانی عالی برای اسکی روی برف های نرم و پودر مانند خود فراهم می کند. پیدمونت با فرانسه و سوئیس هم مرز بوده و ۴۰% این منطقه کوهستانی می باشد. المپیک زمستانی سال ۲۰۰۶ در این منطقه برگزار شد بنابراین می توانید تفرجگاه های اسکی عالی در این منطقه پیدا کرده و سفری فراموش نشدنی را رقم بزنید.

تفریح

ماجراجویی در هیجان انگیزترین کشورهای دنیا

ماشینی کرایه کرده و به سمت ساحل آمالفی بینظیر برانید، جایی که لوکیشن بسیاری از فیلم های مشهور سینما بوده و هست. سینما دوستان حتما باید سری هم به رم زده، سکه ای در فواره ی معروف تروی پرتاب کنند یا مانند آدری هپبورن و گرگوری پک سوار بر یک وسپا ترافیک وحشتناک شهر را پشت سر گذارند.

منبع: theculturetrip

 

نوشته شده توسط : سایت لست سکند

همچنین ببینید

بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه سلام به همه خوبان سایت سفرنامه یکی از مکان های تفریحی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *