خانه / سفرنامه / هلند ، بلژیک ، فرانسه ، پیش از سفر – دسامبر ۲۰۱۴

هلند ، بلژیک ، فرانسه ، پیش از سفر – دسامبر ۲۰۱۴

هلند ، بلژیک ، فرانسه ، پیش از سفر – دسامبر ۲۰۱۴

اواسط آبان دعوت شدم به جشنوارۀ فیلم روتردام. این جشنواره که بعد از کن فرانسه و برلین آلمان سومین جشنوارۀ معتبر دنیا محسوب میشه، هر سال به مدت 11 روز اواخر ژانویه برگزار میشه و فیلمسازها و تهیه کننده ها از تمام دنیا دعوت میشن.

در ابتدا کمی مردد بودم اما از اونجا که بخش عمدۀ هزینۀ سفر توسط جشنواره پوشش داده میشد، تصمیم گرفتم که برای گرفتن ویزا اقدام کنم.

در اولین قدم، از روی سایت سفارت هلند در تهران درخواست وقت مصاحبه کردم و برای هشت صبح تاریخ 3 دسامبر 2014 بهم وقت دادن که میشد حدود 4 هفته بعد. در این مدت من تمام مدارک رو مطابق فهرستی که روی سایت سفارت بود آماده کردم و در روز مصاحبه با خودم بردم.

مصاحبه خیلی کوتاه و ساده بود. انقدر کوتاه که حدسم بعد مصاحبه این بود که به من ویزا نخواهند داد! چون حتی به غیر از چند مدرک شناسایی و کاری، هیچ مدرک دیگه ای از من نخواستن! سه هفتۀ بعد، برای گرفتن نتیجۀ مصاحبه مراجعه کردم و دیدم ویزای شینگن توی پاسپورتم چسبونده شده.

بعد از بررسی قیمت و شرایط خطوط هوایی مختلف، در نهایت بلیت رو به صورت اینترنتی از سایت ترکیش ایرویز رزرو کردم و فرداش برای دادن پول و تحویل بلیت به دفتر هواپیمایی ترکیش (بالاتر از میدون ونک) رفتم.

همه چیز طبق برنامه پیش رفت و من ساعت 6 صبح روز 26 ژانویۀ 2015 از تهران به سمت آمستردام پرواز کردم (با توقف کوتاهی در فرودگاه استانبول) و این پرواز شروع سفری بود به روتردام در هلند، بروکسل در بلژیک و پاریس در فرانسه.

از اونجا که بخش اول سفر من کاری محسوب می شد و بیشتر در دفتر جشنواره، سالن های سینما، سمینارها و جلسات گفتگو بودم، کمتر فرصت گشتن در شهر بدست آوردم. اما خوشبختانه هتل و سالن اصلی جشنواره، خیلی نزدیک به جاهای دیدنی شهر بود و این امکان رو داشتم که گاهی برای چند ساعت از سینما بیرون بیام و جاهای مهم شهر رو ببینم.

در پست های بعدی به ترتیب دربارۀ شهرها و جاهای دیدنی شون خواهم نوشت و در پایان یک سری نکات مفید رو خواهم گفت دربارۀ سفر با قطار در اروپا، متروی پاریس و خرید در هر شهر.

منتظر پست های بعدی باشید!

 

نوشته شده توسط : وبلاگ سفرنامه حسام

همچنین ببینید

سفرنامه هند

سفر معنوی هندوستان

سفر معنوی هندوستان     قسمت اول (سفر به درون یا بیرون!) تا جایی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *