خانه / سفرنامه داخلی / جاذبه های گردشگری سمنان / چندی از جاذبه های گردشگری سمنان

چندی از جاذبه های گردشگری سمنان

جاذبه های گردشگری سمنان

چندی از جاذبه های گردشگری سمنان

 

برای اینکه یک مقصد خوب برای ایرانگردی انتخاب کنید ، گزینه های زیادی پیش رو دارید ، اما اگر مایلید تا به یکی از رویایی ترین مناطق ایران سفر کنید ، میتوانید به سمت سمنان حرکت کنید و از جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی دیدن کنید و در این فصل تابستان ، تجربه ای متفاوت از سفر کردن را از آن خود کنید .
درست است که سمنان یک شهر کویری است ، اما در این شهر جاذبه های زیادی برای گردشگری وجود دارد که طبیعت دست نخورده، دیدن کویر از نزدیک، جنگل و چشمه‌های آب معدنی از جمله جاذبه‌های طبیعی استان سمنان است.
این شهر سابقه ی تاریخی چند هزار ساله دارد  آثار باستانی متعدد در آن دیدنی های مختلفی از دوره های مختلف تاریخی به معرض نمایش میگذارد .
به سمنان که سفر میکنید ، خود را برای مکان های دیدنی چون پارک ملی کویر، پارک علم و فناوری، تپه باستانی سنگ چخماق، گنبد زنگوله، مجموعه کاروانسراهای تاریخی میاندشت، کاروانسرای قصر بهرام، کاروانسرای عباس آباد، جنگل ابر، باغ چشمه علی، جاذبه‌های گردشگری دامغان، مجموعه تاریخی بسطام شاهرود آماده کنید . در ادامه ی مطلب به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری این شهر خواهیم پرداخت .

شهمیرزاد:
اگر به ۲۴ کیلومتر سمنان بروید ، به منطقه ای بسیار خوش آب و هوا خواهید رسید که در میان آب و هوای کویری سمنان ،آب و هوای بسیار متفاوتی دارد . فضای این منطقه بسیار دلنشین و رویایی است و شما را به یاد دربند تهران می اندازد .

شهمیرزاد

شهمیرزاد

جنگل ابر
این مکان را شاید بتوان یکی از بهترین و رویایی ترین مناطق در سمنان دانست . جنگل ابر در ۳۵ کیلومتری شمال شرق سمنان قرار گرفته است و یکی از دست نخورده ترین و بکترین جنگل ها در ایران است . این جنل خوش آب و هوا همچنین از شمال شرق شاهرود ۵۰ کیلومتر فاصله دارد و در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان و در روستای ابر قرار گرفته است . یکی از مواردی که این جنگل را خاص کرده است ، وجود ابرهای بسیار نزدیک به شماست که البته این ابرها در برخی از زمان ها در سال بسیار زیاد خواهند بود . نمیشود کسی به این منطقه سفر کند و تعداد زیادی عکس تهیه نکند . با وجود اپلیکیشن های عکاسی نظیر اپلیکیشن Prisma و سایر اپلیکیشن هایی که فیلتر های فوق العاده ای در اختیارتان قرار میدهد  ،میتوانید پوستر های رویایی بسیار زیبایی از جنگل بر تهیه کنید .

جنگل ابر

جنگل ابر

خانه تدین سمنان
این مکان از دیگر جاذبه های گردشگری سمنان است و از جمله ی خانه های با ارزشی است که از دوران قاجار به جا مانده است . این خانه به دو صورت بیرونی و اندرونی ساخته شده است . بخش بیرونی این خانه دارای دو طاق بزرگ و زیر زمین و بخش اندرونی شامل قسمت های تابستانی دارای بادگیر و زمستانی و همچنین تعدادی اتاق کوچک و بزرگ است . این خانه که در خیابان طالقانی قرار گرفته است از اصیل ترین جاذبه های گردشگری سمنان محصوب میشود  ،همچنین بنای فعلی خانه محمدیه اکنون به عنوان محل اداره میراث فرهنگی استان سمنان مورد استفاده قرار گرفته است.

خانه تدین سمنان

منبع سایت ایرانگردی

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *