خانه / ترین ها / رستوران ها / ۱۰ دسر خوشمزه کشور کره جنوبی

۱۰ دسر خوشمزه کشور کره جنوبی

در مقایسه با غذاهای کره جنوبی، شیرینی های کره ای آنچنان که باید شناخته شده نیستند و این مایه ی بسی تاسف است چرا که این دسرهای خوشمزه احساس شما را نسبت به میراث متنوع «شیرینی جات» سرزمین آرامش صبحگاهی (عنوانی که کشور کره ی جنوبی را با آن می شناسند) تغییر خواهند داد.

این شیرینی خوشمزه در نوع خود یک اثر هنری است و آنقدر زیباست که شیرینی های ژاپنی در کنار آن حرفی برای گفتن ندارند. این شیرینی در لغت به معنای «کیک گل» است و کمی بزرگتر از موکی mochi (کیک برنج ژاپنی) بوده و به صورت یک مجموعه به فروش می رسد که در آن هر کیکی از نظر نحوه ی ارائه، رنگ و طعم خاص بوده و با بقیه متفاوت می باشد. در واقع این مجموعه معادل کره ای یک جعبه شکلات است.

این دسر از شیرینی های دست ساز تشکیل شده و اصالتا برای خانواده ی سلطنتی تهیه می شده است. هوآکوآجا دارای تنوع مختلفی از مواد اولیه و مواد پر کننده است که از آن جمله می توان به آرد برنج شیرین، پودر برنج، عسل، لوبیا سیاه، کنجد سیاه، سیب زمینی شیرین، شاه بلوط و آگار آگار برای حفظ پیوستگی اشاره نمود.

شکل هر کدام از این شیرینی ها می تواند نشاندهنده ی یک گل، برگ، میوه هایی مانند خرمالو یا کدو حلوایی کوچک، صدف های دریایی و هر آنچه یک متفکر خلاق صلاح می داند، باشد. بهترین روش برای لذت بردن از این شیرینی به همراه چای سبز (بهترین انتخاب اوجون oujeon کره ای) است، چرا که در این حالت طعم شیرین هوآگوآجا بهتر حس می شود.

و نکته ی نهایی: دسرهای کره ای بسیار سالم بوده و هنگام لذت بردن از آنها احساس عذاب وجدان به شما دست نمی دهد! به عنوان مثال یک هوآکوآجا در حدود ۱۱۰ کالری دارد که تقریبا می توان آن را به عنوان سالم ترین گزینه در دسرها به حساب آورد.

10 دسر خوشمزه کشور کره

10 دسر خوشمزه کشور کره

10 دسر خوشمزه کشور کره

هوآنگنام پنگ یک شیرینی گرد است که از لایه ی خمیری نازکی (تهیه شده از تخم مرغ و آرد سفید) تهیه شده که با خمیر فشرده ی لوبیای قرمز شیرین پر می شود. شکل این شیرینی مانند گل است و اولین بار در نانوایی در جئونگجو (شهری ساحلی در جنوب شرقی کره) درست شد.

هوآنگنام پنگ بسیار پرطرفدار بوده و یکی از شیرینی های ملی کره است: اخیرا دولت کره این شیرینی را به عنوان یکی از «تخصص های منطقه ای شگفت انگیز» اعلام نموده است.

10 دسر خوشمزه کشور کره

10 دسر خوشمزه کشور کره

10 دسر خوشمزه کشور کره

یاکوآ دسری است که به محض چشیدن عاشق آن خواهید شد. این دسر خمیر سرخ شده است که با روغن کنجد و زنجبیل، طعم دار شده و در عسل غوطه ور می گردد و بسیار مورد توجه کودکان کره ای است. این شیرینی کمی چسبناک و بسیار شیرین است و می توان آن را مقوی ترین دسر سنتی کره ای به حساب آورد که هر گازی که به آن می زنید قطعا لذت بخش خواهد بود.

در حقیقت یاکوآ نمایش دهنده ی تمایل مردمان این کشور برای غذاهای خلاقانه و زیبا است که هم از نظر بصری دل انگیز باشند و هم به مذاق خوش بیایند. یاکوآ شکل منحصر به فردی ندارد اما چرخ گل آفتاب گردان یا بالشتک های کوچکی که روی آنها کنجد پاشیده شده از بقیه ی انواع متداول ترند.

10 دسر خوشمزه کشور کره

10 دسر خوشمزه کشور کره

10 دسر خوشمزه کشور کره

تئوک را می توان مشهورترین دسر کره به حساب آورد، کیک برنج دلیلی است که بر اساس آن خارجی ها فکر می کنند کره ای ها شیرینی جات نمی خورند! هرچند این دسر به اندازه ی نمونه های مشابه غربی یا خاورمیانه ای شیرین نیست ( البته وقتی پای شیرینی جات به میان می آید شکست دادن خاورمیانه کار بسیار سختی است)، تئوک طعم ملایمی دارد که هرچه بیشتر آن را بچشید بیشتر می توانید شیرینی متعادل آن را تشخیص دهید.

در حقیقت تئوک نه تنها یک مدل بلکه انواع بسیار گسترده ای دارد که متداول ترین (و البته خسته کننده ترین) نوع آن سئونگ پیون Seongpyeon نام دارد که در حقیقت تئوک هایی به شکل هلال ماه هستند که چون روی لایه ای از برگ های کاج، بخارپز می شوند عطر درخت کاج را نیز به همراه دارند. این کیک های برنج به طور خاص در طول فستیوال برداشت پاییزی خورده می شوند. رنگ این کیک های برنج سبز، صورتی و سفید است و از لایه ی ضخیم گلوتینی تشکیل شده که مواد داخلی شیرین و نرمی مانند پوره ی لوبیا، کنجد یا شاه بلوط دارد.

هرچند قبل از اظهار نظر در مورد این کیک های برنج بهتر است انواع دیگر آن را نیز بچشید. جالب است بدانید که هر سال مسابقه ای نیز برای تهیه ی بهترین کیک های برنج برگزار می شود که شرکت کنندگان در بحث خلاقیت، شکل، رنگ و حتی ابعاد این کیک های برنج با هم به رقابت می پردازند.

10 دسر خوشمزه کشور کره

10 دسر خوشمزه کشور کره

10 دسر خوشمزه کشور کره

یکی از غذاهای سنتی خیابانی که در چرخ دستی به فروش می رسد هوتوک می باشد. هوتوک یک شیرینی ساده با طعمی شگفت انگیز است که می تواند در شکل های متنوعی مانند ماهی یا دایره های کوچک عرضه شود. این شیرینی در حقیقت از همان خمیر پن کیک درست شده و داخل آن با لوبیای قرمز، آجیل خرد شده و ادویه های مختلف پر می شود. هوتوک شیرینی است که در زمستان ها حتما باید آن را امتحان کنید!

10 دسر خوشمزه کشور کره

10 دسر خوشمزه کشور کره

10 دسر خوشمزه کشور کره

دسرهای خنک تهیه شده از یخ خرد شده در همه جای آسیا یافت می شوند که همواره مزه ای جالب و ظاهری عجیب داشته و حاوی مقدار کمی کالری هستند و همین موارد دلیل محبوبیت زیاد آنها به شمار می رود. پاتبینگسو کره ای از دسرهای یخی معمولی بزرگ تر و رنگی تر بوده و روی آن با مواد مختلفی پوشانده می شود.

با وجود اینکه انواع مختلفی از این دسر را می توان تهیه نمود اما شیوه ی سنتی برای لذت بردن از آنها این است که به روشی ساده با لوبیای آدزوکی adzuki، کیک برنج خرد شده، پودر گردو، عناب و دانه درخت کاج سرو شوند. به هر حال همیشه می توانید انواعی از میوه ها، یک اسکوپ بستنی و شیره ی شیرین به آن اضافه نموده و همه را با هم مخلوط کنید و لذت ببرید!

10 دسر خوشمزه کشور کره

10 دسر خوشمزه کشور کره

10 دسر خوشمزه کشور کره

کره ای ها معمولا هنگام غذا خوردن جای زیادی برای دسر باقی نمی گذارند! اما وقتی هم که این کار را می کنند به بهترین صورت بوده و در این قسمت کمترین میزان کالری را دریافت می کنند.

یکی دیگر از دسرهای کم کالری که به طرز شگفت انگیزی نیز طعمدار و در عین حال ساده است خرمالوی یخ زده می باشد. البته دقت کنید که انتخاب خرمالوی مناسب نکته ی کلیدی این دسر است به این دلیل که انواع متنوعی از خرمالو وجود دارند که از نظر مزه، بافت و درجه ی رسیدن با هم متفاوت می باشند.

در این شرایط، شما باید یک خرمالوی کاملا رسیده را انتخاب کنید: چرا که هر چه یک خرمالو جوان تر باشد، پوست آن ضخیم تر بوده و گوشت آن سخت تر است. برای تهیه ی این دسر آن را چند ساعتی در فریزر قرار دهید و ۲۰ دقیقه قبل از خوردن آن را از فریزر بیرون بیاورید.

با یکبار چشیدن این دسر متوجه خواهید شد که این دسر جایگزینی مناسب برای بستنی است: آبدار و شیرین وکمی گس. این دسر روشی عالی برای پایان دادن به یک وعده ی غذایی است که ویتامین ها و مواد مغذی را نیز به بدن شما می رساند.

10 دسر خوشمزه کشور کره

10 دسر خوشمزه کشور کره

10 دسر خوشمزه کشور کره

مانجو شیرینی با پایه ی خمیری است که در شکل های مختلف تهیه شده و با مواد متفاوت پر می شود. در حقیقت مانجو چیزی بین هوآکوآجا و هوآنگنام پانگ است.

این شیرینی شبیه به کیک ماه چینی است که البته به اندازه ی آن فشرده نمی باشد. مانجو شیرینی خاصی است که بیشتر وقت ها به عنوان هدیه یا برای مراسم خاص مورد استفاده قرار می گیرد که از آن جمله می توان به تعطیلات ملی یا جشن های تولد اشاره نمود.

مانند هوآکوجا (هرچند به طرز چشمگیری ارزان تر)، مانجو انواع مختلف و طعم های متنوع دارد، اما معمولا شامل یک پایه ی آرد قهوه ای، مواد داخلی پر کننده مانند سیب زمینی شیرین، لوبیا قرمز یا کنجد می باشد که روی آن با تکه های میوه ی خشک یا آجیل، عناب و دانه ی کاج یا شاه بلوط با روکش شکری پوشیده می شود.

10 دسر خوشمزه کشور کره

10 دسر خوشمزه کشور کره

10 دسر خوشمزه کشور کره

قدر مسلم این کوکی آنقدرها به یک دسر سنتی شباهت ندارد، اما پپرو در میان خانواده های کره ای بسیار پرطرفدار است. مانند روز ولنتاین در کره، پپرو نیز روزی است که در آن عاشقان این کوکی، جعبه هایی از آن را به یکدیگر هدیه می دهند. این روز مخصوص ۱۱ نوامبر (ماه یازدهم میلادی) هر سال است، سمبلی که با شکل باریک و بلند این کوکی ها نیز هماهنگی دارد. طعم این کوکی ها نیز مانند چوب شوری است که با لایه ای از شکلات تلخ یا سایر روکش های خوش طعم پوشیده شده باشد.

10 دسر خوشمزه کشور کره

10 دسر خوشمزه کشور کره

10 دسر خوشمزه کشور کره

فرنی یکی از غذاهای محبوب و پر انرژی کره ای است که برای مبارزه با سرما، آنفولانزا و خستگی به کار می رود، اما استفاده از این فرنی فقط به این موارد محدود نمی شود و هر روز بیشتر از قبل به عنوان غذایی لذیذ نیز مورد استفاده قرار می گیرد و شاید دلیل این موضوع را نیز باید در طعم خوب و مزایای این غذا برای سلامتی جست و جو نمود.

انواع مختلفی از فرنی در کره وجود دارند و شیرین ترین آنها با پایه ی سیب زمینی شیرین و لوبیا قرمز تهیه می شود. هرچند فرنی شیرین لوبیای قرمز به عنوان دسر کاربرد دارد.

10 دسر خوشمزه کشور کره

10 دسر خوشمزه کشور کره

10 دسر خوشمزه کشور کره

منبع : xpatnation

 

نوشته شده توسط : سایت لست سکند

همچنین ببینید

ساندویچ زاپاتا سهروردی در سایت سفرنامه

ساندویچ زاپاتا سهروردی

ساندویچ زاپاتا سهروردی سلام به همه خوبان سایت سفرنامه یکی از خوردنی هایی که در پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *