خانه / ترین ها / رستوران ها / ۱۰ غذای خوشمزه که حتما در بلژیک باید امتحان کنید

۱۰ غذای خوشمزه که حتما در بلژیک باید امتحان کنید

۱۰ غذای خوشمزه که حتما در بلژیک باید امتحان کنید

کلوچه، شکلات، سیب زمینی و به طور کلی اسنک های بلژیک بسیار معروفند. اما در این کشور چیزی بسیار فراتر از اسنک وجود دارد. در ادامه ده غذای سنتی بلژیک را به شما معرفی می کنیم:

در نگاه اول ممکن است این غذا با غذای فرانسوی boeuf bourguignon اشتباه شود. اما بلژیکی ها سسی برای آن درست می کنند که مزه خاکی تری به آن می دهد. این غذا معمولا با سیب زمینی سرخ کرده سرو می شود.

food in belgium

این غذا یک سوپ ماهی خامه ای با تخم مرغ و کره است. ریشه این غذا از شهر خنت شروع شده که در آنجا امپراتوری روم کارل پنجم این غذا را غذای مورد علاقه خود خوانده است. امروز این غذا بیشتر با مرغ درست می شود نه ماهی، اما در هر دو حالت سوپ مانند است.

food in belgium

این غذا یک مربای قهوهای شیرین و غلیظ از ترکیب خرما، سیب و گلابی است. این مربا حتی از نوتلا هم پیشی گرفته است. برای صبحانه می توانید آن را با باگت و برای ناهار می توانید آن را با پنیر ترکیب کنید.

food in belgium

تابستان در بلژیک فصل صدف است. صدف های دریای شمال که از صدف های فرانسوی گوشتی تر و بزرگتر هستند در سبزیجات و سس مخصوص پخته می شوند. این صدف ها با سیب زمینی سرو می شوند و غذای غیر رسمی و ملی بلژیک هستند. اگر می خواهید مانند محلی ها این غذا را بخورید از یک صدف خالی به عنوان قاشق استفاده کنید.

food in belgium

این غذا به معنی “مارماهی در سس سبز” می باشد و خوشبختانه مزه آن خیلی بهتر از نام آن است. تکه های گوشت سفید مارماهی که مزه ای مانند گوشت مرغ دارد در سس غلیظ جعفری و ترشک خوابانده می شود، در نتیجه رنگ سبز روشنی دارد.

food in belgium

میگوهای کوچک خاکستری که به خاویار دریای شمال نیز معروفند در این پیش غذای معروف با مایونزمخلوط می شوند و برای درون سیب زمینی سرد استفاده می شوند.

food in belgium

این بیسکوییت ملی بلژیک است. شما می توانید این بیسکوییت ها را با بستنی نیز سفارش دهید. این بیسکوییت در اصل برای جشن سنت نیکلاس (۶ دسامبر) پخته می شد اما الان در همه جای بلژیک یافت می شود.

food in belgium

مخلوطی از پوره سیب زمینی و سبزیجات مثل کلم بروکسل، هویج، پیاز و کلم کالی است. معمولا در کنار سوسیس یا گوشت سرو می شود.

food in belgium

ظاهر آن شبیه به quiche (شیرینی فرانسوی) است اما مزه آن بسیار شیرین تر است. این شیرینی در اصل از شهر ورویه نزدیک لیژ است و در واقع یک کیک میوه ای که درون آن با فرنی پر شده و با تخم مرغ براق شده است.

food in belgium

این غذا به معنی “کوفته در سس خرگوش” است البته هیچ خرگوشی در این غذا استفاده نمی شود! کوفته ها از گوشت خوک یا گوساله هستند و با سس ترش و شیرینی از پیاز، سرکه و شکر قهوه ای مخلوط هستند. این غذا با سیب زمینی، سبزیجات و حتی کمپوت میوه سرو می شود.

بلژیک

منبع: cntraveler

 

نوشته شده توسط : سایت لست سکند

همچنین ببینید

ساندویچ زاپاتا سهروردی در سایت سفرنامه

ساندویچ زاپاتا سهروردی

ساندویچ زاپاتا سهروردی سلام به همه خوبان سایت سفرنامه یکی از خوردنی هایی که در پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *