خانه / سفرنامه داخلی / جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی / آبگرم معدنی فردوس، پیشنهادی خوب برای فصل سرما

آبگرم معدنی فردوس، پیشنهادی خوب برای فصل سرما

آبگرم معدنی فردوس، پیشنهادی خوب برای فصل سرما

آبگرم معدنی فردوس در مسیر جاده اصلی و ترانزیتی استان‌‌های مرکزی و جنوبی به مشهد و استان‌‌های شمالی در کیلومتر ۲۲ جاده فردوس به بجستان قرار دارد.

قدمت این آبگرم ۲۰۰ سال می‌باشد و توجه افراد زیادی از سراسر کشور به ویژه استان‌‌های خراسان رضوی و جنوبی را به خود جلب کرده است.

آبگرم معدنی شهرستان فردوس بر بالای کوهی که آبگرم از آن جریان دارد قرار دارد و آثار برج و بارو در آن مشاهده می‌شود که بیانگر قدمت تاریخی آبگرم معدنی فردوس است.

در گذشته‌‌های دور دو باب حوضچه از سنگ و آهک توسط افراد خیر برای استفاده مسافران از آبگرم ساخته شد و سقف آن نیز به صورت گنبدی با آجر پوشش شد.

تولیت آن را از سال ۱۳۴۵هلال احمر فردوس عهده دار شد.

با توجه به آزمایشات انجام شده این آبگرم برای امراض جلدی و کبدی و دردهای مفصلی، اتصاع عروق، پیشگیری از رسوب سنگ درکلیه، بیماری‌های رماتیسمی، دردهای مفصلی وعصبی، افزایش سوخت و سازبافتها، کاهش درد و رفع گرفتگی عضلات، افزایش دامنه حرکتی اندام ها، بهبود دردهای ناحیه ستون فقرات و دیسک کمر و پیشگیری از ایجاد انحراف در ستون فقرات مفید است.

همه ساله بر تعداد مراجعین این مجتمع افزوده می‌شود، به همین لحاظ آبگرم معدنی فردوس یکی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی و قطب گردشگری و آب‌درمانی شرق کشور محسوب می‌شود که همه روزه پذیرای جمع کثیری از مردم شریف ایران اسلامی است و به عنوان منطقه نمونه گردشگری مصوب شده است.

در حال حاضر این مجتمع مجهز به استخر آب درمانی، وان‌های خصوصی، سوئیتهای اقامتی با تمام امکانات، اتاق‌های ارزان قیمت، رستوران و فضاهای ورزشی، تفریحی می‌باشد.

۹۰ تخت اقامتی، ۲۷ کانکس، ۲۲ واحد اقامتی با تجهیزات کامل، ۱۰ اتاق، استخرهای آب درمانی و رستوران سنتی از جمله امکانات موجود در مجموعه آبگرم معدنی فردوس است

بر اثر زلزله سال ۴۷ آب آبگرم فردوس قطع و پس از آن بر اثر پس لرزه‌‌های بعدی به جریان می‌افتد که جریان دوباره آب آبگرم سبب خوشحالی مردم و به ویژه اهالی روستاهای برون و مهرانکوشک در مجاورت آبگرم فردوس شد.

چشمه آب گرم فردوس

چشمه آب گرم فردوس

آبگرم معدنی

منبع:برترین ها

 

نوشته شده توسط : سایت لست سکند

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *