ماه اردیبهشت ماه ایرانگردی است،اگر امکان سفر به شهرهای دور از محل زندگی خود را ندارید با تورهای داخلی یک روزه از جاذبه های گردشگری نزدیک شهر و دیارتان دیدن کنید.برای تهرانیها این نقاط گردشگری در نزدیکی تهران کم نیستند.
تصور نکنید چون در شهر تهران دود گرفته زندگی می کنید در نزدیکیهایش جای دیدنی و خوش آب و هوا وجود ندارد.در استان تهران مکانهای خوش آب و هوا و دیدنی بسیاری وجود دارند که باید آنها را برای گردشگری در اردیبهشت ماه هدف قرار بدهید.اما اگر پای خود را فراتر از استان تهران بگذارید،منطقه ی طالقان در استان البرز یکی از خوش آب و هواترین مناطق نزدیک به شهر تهران است که در این موقع از سال از طبیعت خیره کننده و آب و هوای ناب برخوردار است.

تور داخلی طالقان

تور داخلی طالقان

این مکان منطقه ای ییلاقی در میان رشته کوههای البرز است که در فاصله ی ۱۳۰کیلومتری شمال غرب تهران و ۹۰کیلومتری غرب شهر کرج واقع شده است. طالقان متشکل از ۸۰روستای کوهستانی کوچک و بزرگ باصفاست که در به سبب رودخانه ها و چشمه های منطقه شکل گرفته اند.باغات سرسبزی در منطقه به سبب رودخانه ها و چشمه سارها شکل گرفته اند که عمده علت جذابیت طالقان هستند.
اما رگ حیاتی طالقان شاهرود است که از کوهپایه‌های شرقی آغاز و با طولی نزدیک به ۱۰۵ کیلومتر به  سمت غرب جاری می شود.شاهرود در مسیر جریان بیش از ۱۵ رودخانه ی کوچک و بزرگ منطقه را که از چشمه سارها و برفابها سرچشمه می‌گیرند، با خود تا سپید رود همراهی کرده تا در نهایت با آبهای قزل اوزن آمیخته و راهی دریای خزر شود.

تور داخلی طالقانن

به غیر از این رودخانه ی پر آب و باصفا دو آبشار در روستاهای اوچان و جوستان و همچنین آبشارهایی در روستاهای اورازان، کرکبود، آسکان، عسلک جریان دارند که علت سرسبزی و خرمی منطقه هستند.از دیگر علل صفای طالقان وجود دوچشمه ی آب معدنی در روستاهای عسلک و لمبران (بنام سه کوچ) و یک چشمه ی آب معدنی شرب در جوستان است که از عمده تفرجگاههای  طالقان برشمرده می شوند.
در نهایت اگر در این روزهای اردیبهشتی دلتان یک تور داخلی در دل دره ی باصفای طالقان را هوس کرده است باید یک روز جمعه را به این گردش اختصاص دهید. برای رسیدن به طالقان باید جاده ی کرج قزوین را پیش بگیرید.۵۰کیلومتر پس از کرج پس از گذشتن از هشتگرد و آبیک به جاده ی انحرافی می رسید که پس از گذشتن از زیاران به دره ی طالقان می رسید.

توسط الناز باهر در

سایت ایرانگردی