خانه / جهانگردی / اسرار عجیب و غریب درباره مثلث برمودا

اسرار عجیب و غریب درباره مثلث برمودا

حقایقی عجیب و غریب درباره مثلث برمودا

بر اساس برآوردها و پیش بینی ها سالانه بیش از ۱۰۰۰ نفر در مثلث برمودا جان خود را از دست می دهند و به طور میانگین این مثلث رعب انگیز در طول طی یک سال چهار هواپیما و ۲۰ کشتی را در خود فرو می کشد.

مثلث برمودا با نام های مثلث شیطانی و گاهی اوقات مثلث نیز شناخته می شود. به هر حال این منطقه مثلثی شکل میان برمودا و میامی بسیار عجیب به نظر می رسد و می توان از آن به عنوان یکی از بزرگترین اسرار حل نشده جهان نام برد. بر اساس برآوردها این مثلث در طول سال بیش از ۱۰۰۰ نفر، ۴ هواپیما و ۲۰ کشتی را از بین می برد. البته چندین تئوری درباره ناپدید شدن کشتی ها ارائه شده، اما در حال حاضر و در این مقاله آنها را کنار گذاشته و به بررسی حقایقی عجیب و غریب درباره این مثلث خواهیم پرداخت.

اصطلاح مثلث برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ توسط وینسِنت گِیدیس (Vincent Gaddis) نویسنده معروف مجله آرگوسی (Argosy magazine) استفاده شد. اما شخص دیگری مسئول معرفی این اصطلاح بود. ۱۰ سال بعد چارلز بِرلیتز (Charles Berlitz) بحث واقعی بودن شهر گمشده آتلانتیس و در ارتباط بودن آن با مثلث را به میان کشید. او نظریه خود را در کتابی بسیار پر فروش با عنوان مثلث برمودا در سال ۱۹۷۴ منتشر کرد. از آن زمان به بعد مثلث برمودا موفق به کسب شهرتی بسیار زیاد و در سطح بین المللی شد.

بعضی افراد معتقدند که مثلث برمودا منطقه ای کوچک است اما در حقیقت این مثلث عجیب و غریب در فضایی به مساحت ۷۰ هزار و ۸۰۰ کیلومتری در امتداد دریا کشیده شده، مساحتی بسیار پهناور و حتی بزرگتر از مساحت کل سه استان پهناور ماهاراشترا (Maharashtra)، راجِستان (Rajasthan) و مادی پِریدِش (Madhya Pradesh) در هندوستان.

حقایقی عجیب و غریب درباره مثلث برمودا
سه تئوری اصلی در پاسخ به ناپدید شدن کشتی ها، قایق ها و هواپیماها مانند فعالیت های موجودات فضایی، یو اِف اُو (جسمی مرموز که در آسمان دیده شده و هیچ توضیح علمی دقیقی برای آن وجود ندارد) و شهر گمشده آتلانتیس وجود دارد. از مهم ترین این تئوری ها می توان به شهر گمشده آتلانتیس نام برد. دلایلی دیگر نظیر پدیده های طبیعی و جغرافیایی و مشکلات فنی نیز در مورد این منطقه مخوف ارائه می شود ولی مردم بیشتر این موضوع را به دخالت موجودات فضایی و فرا زمینی ها ربط می دهند.

برخی از افراد اعتقاد دارند که یک مه الکترونیکی را در داخل مثلث تجربه کرده اند که می توان از آن به عنوان یک دروازه برای سفر در طول زمان نام برد. اما حقیقت چیز دیگری است، تنها یک نفر در جهان و آن هم خلبان بوروس گِرنون (Bruce Gernon) موفق به تجربه کامل این مه شده و بقیه افراد شاهد تنها بخشی کوچک از این پدیده بوده اند. گرنون مدعی است که به مدت ۲۸ دقیقه در این مه الکترونیکی از رادر هواپیما خارج  و زمانی که ارتباطش مجدداً برقرار شده در میامی بوده است.

هیچ  اثر و بقایایی از کشتی و هواپیماهای مفقود شده در مثلث یافت نشده است، همین موضوع مرموز بودن این داستان را تحریک می کند. اما زمین شناسان ادعای دیگری دارند، آنها معتقدند که جریان خلیج آنقدر سریع و سهمگین است که به سرعت تمام بقایا را پاک می کند.

دولتمردان ایالت متحده آمریکایی اقدام به نصب سیستم کنترل امنیتی اِی یو تِک (AUTEC) برای انجام تست های زیر دریایی کرده است، این مکان منطقه ای است که نیروی دریایی آمریکا سلاح های سونار، سلاح های زیر دریایی و دیگر سلاح هایش را در آن ارزیابی و آزمایش می کند. این منطقه در جزیره آندروس (Andros) باهاماس (Bahamas) قرار گرفته و بسیاری معتقدند که تنها یک مرکز تحقیقاتی نیست.

کریستوفر کلمب (Christopher Colombo) در دفتر ثبت وقایع روزانه خود مطالبی در مورد مثلث برمودا و مبنی بر اینکه قطب نمای او در این منطقه مرموز به طور کامل از کار افتاده و وی شاهد و نظاره گر حرکت سنگی آتشی در آسمان بوده، نوشت. او هیچ نظری در مورد فضای داخلی مثلث نداده اما نوشته هایش دقیقاً مربوط به همان منطقه بوده است.

یکی از بزرگترین و غم انگیزترین تلفات مربوط به سال ۱۹۵۴ است، زمانیکه پنج بمب افکن نیروی دریایی از فلوریدا (Florida) به سمت فورت لادِردِیل (Fort Lauderdale) به حرکت در آمد. آنها بر فراز جزیره کوچک بیمینی (Bimini) پرواز کردند. چهارده نفر در این ماموریت حضور داشتند. اما متاسفانه در طی پرواز خلبان هواپیما به مدت ۹۰ دقیقه ارتباطش را با اپراتورهای رادیویی از دست داد و در همین حین قطب نمایش نیز از کار افتاد و هواپیما مفقود گردید. در طی این اتفاق سه هواپیمای دیگر نیز در پی جست و جوی بمب افکن ها به این منطقه رفتند که متاسفانه آنها نیز ناپدید شدند و هیچ اثری از آنها یافت نشد.

مثلث برمودا یکی از نادرترین مکان هایی است که قطب نما در آن قادر به تشخیص جهت شمال نیست، اتفاقی عجیب که می توان از آن به عنوان یکی از دلایل اصلی در گمراه شدن کشتی ها، قایق ها و هواپیماها نام برد.

حقایقی عجیب و غریب درباره مثلث برمودا

حوادث مشهوری که در مثلث برمودا به وقوع پیوست که از مهم ترین آنها می توان به از بین رفتن ۳۰۹ نفر در طی حادثه ناپدید شدن کشتی که از یو اِس اِس سایکلوپس (USS Cyclops) به حرکت در آمد و پس از عبور از باربوداس (Barbados) در سال ۱۹۱۸ مفقود شد، پیدا شدن یک قایق بادبانی در سال ۱۹۵۵ که از سه گردباد جان سالم به در برده بود اما متاسفانه اثری از کارکنانش یافت نشد و مفقود شدن هواپیمای داگلاس دی سی تیری (Douglas DC-3 ) با ۳۲ خدمه در سال ۱۹۵۸٫ اما جدیدترین حادثه مربوط به مفقود شدن بمب افکن های دریایی است که قبلاً درباره اش توضیحاتی داده شد.

منبع: documentarytube


 

نوشته شده توسط : سایت توریستگاه

همچنین ببینید

گالاپاگوس

حقایق جالب درباره جزایر شگفت انگیز گالاپاگوس

حقایق جالب درباره جزایر شگفت انگیز گالاپاگوس جزایر گالاپاگوس درمیان غواصان به علت داشتن حیوانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *