باغ جنت شیراز

باغ جنت شیراز

باغ جنت شیراز

 

باغ جنت یا پارک جنت یکی از جاذبه های گردشگری مهم شیراز است که به سبب داشتن راهرو های متعدد و احاطه شده با درختان کاج وسرو تصویری از باغ ارم را در ذهن شما تداعی می کند.

این پارک یکی از باغ های قدیمی و سنتی شیراز می باشد که با اجرای یک طرح بهسازی به شکل امروزی خود در امده است و مکانی برای تفریح خانواده ها به شمار می رود. باغ جنت ۵۴ هکتار وسعت دارد و از این مقدار ۲۷ هکتار متعلق به شهرداری می باشد که همگان می توانند از آن استفاده کنند.

از ویژگی های بارز این باغ زیبا، آبنماهای سراسری، سروهای بلند و زیبا، چمنکاری و گلکاری در سراسر باغ و همچنین ایجاد کمپ نوروزی در قسمتی از باغ می باشد.

باغ جنت از جمله باغ های دورهٔ قاجار است که در صحرای کشن واقع در سمت جنوب شهر شیراز، اول جاده بوشهر قرار گرفته است. در این باغ سابقا عمارتی مرغوب از بناهای مشیر الملک وجود داشت که از بین رفته است.

باغ جنت شیراز

باغ جنت شیراز

مؤلف فارسنامه ناصری دربارهٔ باغ جنت می نویسد : «باغ جنت از بناهای حاج میرزا ابوالحسن خان مشیر الملک است. در سال هزار و دویست و شصت و اند در صحرای کشن فرسخی مغربی شهر شیراز از حصاری از چینه کشد و انواع درخت ها را در آن کاشت و عمارتی لایق در کنار آن بساخت.»

معمولا مسافران عزیز و خصوصا مسافرین نوروزی می توانند ایام خوبی را در این باغ سپری نمایند. در ایام نوروز کمپ هایی برای رفاه حال این دسته از مسافران که علاقمند به بازدید از جاذبه های گردشگری، توریستی شیراز و استان فارس هستند، در این باغ زیبا برقرار می گردد. باغی پر از مناظر روح نواز و دیدنی که خاطرات شما را رنگی نو می بخشد.

علاقمندان به ورزش مفرح دوچرخه سواری نیز می توانند از فضای این باغ که در خود پیست مخصوصی را هم جای داده، استفاده شایانی بنمایند. اگر به شیراز سفر کردید توصیه می کنیم که بازدید این باغ بسیار زیبا را از دست ندهید.

آدرس: ابتدای ورودی غربی شیراز، بلوار امیر کبیر

باغ جنت شیراز

باغ جنت شیراز

باغ جنت شیراز

باغ جنت

باغ جنت شیراز

باغ جنت

منبع سایت ایرانگردی

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *