خانه / ترین ها / دیدنی ها / با مرتفع ترین مکان های دیدنی روی کره زمین آشنا شوید

با مرتفع ترین مکان های دیدنی روی کره زمین آشنا شوید

عرشه رصدخانه ای با کف تمام شیشه در شهر سئول

کره زمین

از عرشه رصدخانه ای با کف تمام شیشه در شهر سئول گرفته تا آبشاری در پارک ملی یوسیمیتی (Yosemite).
مکان های مرتفع بسیاری در سرتاسر جهان وجود دارد. البته اصلاً منظور ما مکان هایی که بیشتر شبیه به پاتوقی برای سیگار کشیدن می باشند نیست. منظور ما مکان هایی می باشد که واقعاً لقب مرتفع ترین نقاط جهان را به خود گرفته اند. مثلاً بلندترین ساختمان ها، عرشه های رصد مناظر که بر روی ارتفاع های بلند بنا شده باشند و یا بارهایی که در فضاهای کاملاً باز قرار دارند و حضور در آنها حس سرگیجه داشتن به شما می دهند. اینها همان مکان هایی هستند که بعدها در بحث های دوستانه، با غرور از خاطرات و حضورتان درباره شان حرف خواهید زد.
در ادامه لیستی بدون ترتیب برای شما آماده شده که همگی مرتبط با عنوان این مقاله هستند. راحت تر بگوییم این مکان ها مواردی چند از مکان های طبیعی و ساخته شده به دست انسان هستند که جزو عجایب دنیای ما به حساب می آیند.
مرتفع ترین خانه مسکونی
با صراحت تمام باید گفت که زندگی در خانه فالکِن نِست (Falcon Nest) واقع در ایالت آریزونا (Arizona) یکی از دوست داشتنی ترین تجربه ها خواهد بود.
مرتفع ترین خانه مسکونی
مرتفع ترین ساختمان
با بالا رفتن از ارتفاعی فراتر از ۸۲۰ متر نسبت به سطح زمین، به ارتفاعی می رسید که شاید فقط با یک هواپیما یا هر چیز دیگری می توان آن را تجربه کرد. این خاصیت برج خلیفه (Burj Khalifa) در شهر دبی است.
مرتفع ترین ساختمان
مرتفع ترین هتل
مایل هستید تا یک شب از عمرتان را در بلندترین تخت خواب های موجود در روی کره زمین سپری کنید؟ برای اینکار می توانید به هتل جی دَبِلیو مَرییِت مارکوئیز دبی (JW Marriott Marquis Dubai) سری بزنید. این هتل ۷۶ طبقه ای دارای ارتفاع ۳۳۵ متری است و یکی از رکورد دارها در کتاب رکوردهای جهانی گینس (Guinness Book World Record) به حساب می آید.
مرتفع ترین هتل
مرتفع ترین آسانسور فضای باز
در ماه می سال ۲۰۰۲ میلادی اولین و مرتفع ترین آسانسور فضای باز جهان ساخته شد. آسانسور بیلانگ (The Bailong Elevator) درون قسمتی از یک صخره واقع در پارک جنگلی ملی ژانگجیاجی (Zhangjiaje National Forest Park) بنا شد. بر طبق رکوردهای جهانی گینس این آسانسور قادر است تا تعداد ۴۶ نفر را با سرعت ۳ متر بر ثانیه به سمت بالا حمل کند. یک سفر به سمت بالا در این آسانسور نیازمند طی کردن مسیری ۳۲۶ متری است که این مسافت را در مدت یک دقیقه و پنجاه و هشت ثانیه می پیماید.
مرتفع ترین آسانسور فضای باز
مرتفع ترین قلعه شنی
هیچکدام از تفریح های ساحلی به اندازه بازی با شن و ساختن یک قلعه شنی اینقدر آرامش بخش نیست. در دهم فوریه سال ۲۰۱۷، سودارسِن پَتنِیک (Sudarsan Pattnaik) در ساحل اودیشا (Odisha) واقع در کشور هند، دست به ساخت قلعه ای شنی زد که ارتفاع آن به حدود ۱۵ متر می رسد. در کل ساخت این قلعه ۹ روزِ کاری دشوار زمان برد و کمک اعضای انستیتو سودارسِن پَتنِیک باعث شد تا یکی دیگر از رکوردهای گینس شکسته شود.
مرتفع ترین قلعه شنی
مرتفع ترین بار فضای باز
روشنایی خیره کننده ای که در هنگام حضور در این بار وجود دارد مثال زدنی است. اِسکای بار (Sky Bar) را احتمالاً از قسمت دوم فیلم هَنگ اووِر به خاطر دارید. بعد از آن فیلم یک نوشیدنی به فهرست نوشیدنی های این بار اضافه شد که اسمش هَنگ اووِرتینی است. آن زمان این نوشیدنی برای عوامل ساخت این فیلم که در ساختمان این بار حضور داشتند سرو می شد.
مرتفع ترین بار فضای باز
مرتفع ترین پل
در سال ۲۰۱۶ پل چینی بیپانجیانگ (Beipanjiang Bridge) توانست لقب بلند ترین پل در جهان را کسب کند. این پل ۵۶۵ متر از زمین ارتفاع دارد و عرض آن هم به ۷۲۰ متر می رسد.
مرتفع ترین پل
مرتفع ترین سرسره آبی بر روی یک کشتی تفریحاتی
بعضی وقت ها بهترین کاری که در یک سفر تفریحی همراه با خانواده می توان انجام داد، این است که با یک پرش به پایین یک سرسره آبی سِوِن سیز (Seven Seas) شیرجه بزنیم. کشتی رویال کارابیِن هارمونی آو دِ سیز (Royal Caribbean’s Harmony of the Seas) عنوان مرتفع ترین سرسره را در اختیار دارد و میهمانان خود را از یک ارتفاع ۱۰ طبقه ای به سمت پایین سر می دهد.
مرتفع ترین سرسره آبی بر روی یک کشتی تفریحاتی
مرتفع ترین ساختمان آپارتمانی
شهر نیویورک در سال ۲۰۱۴ یکی از رکوردهای دبی را از آن گرفت و توانست عنوان شهری که بلندترین ساختمان مسکونی آپارتمانی در آن قرار دارد را به دست آورد. ساختمان ۴۳۲ پارک اَوِنیو (۴۳۲ Park Avenue) همان ساختمان مسکونی مرتفع جهان است. وب سایت این ساختمان مدعی شده که میان بام تا زمین آن یک فاصله ۴۲۶ متری وجود دارد. در مورد این یکی فقط می توان گفت که ساختمان خیلی خیلی بلندی است.
مرتفع ترین ساختمان آپارتمانی
بر فراز طبقه شصت و سوم ساختمان اِستِیت تاور (State Tower) در شهر بانکوک، بلندترین رستوران فضای باز جهان به نام سیروکو (Sirocco) را می توان پیدا کرد. احتمالاً اینجا بهترین مکان برای میل کردن یک وعده سیر کننده و کامل است. در مورد پوشش صحیح برای ورود به این رستوران هم باید بگوییم که شاید بد نباشد بهترین لباس های پلوخوریتان را به تن کنید.
مرتفع ترین رستوران
مرتفع ترین سرسره معلق
این سرسره آبی در مرکز آموزش ورزش های آبی بِی اسپورتس بوت (Baysports Boat Training and Water Sports Centre) در شهر آتلون (Athlone) از کشور ایرلند واقع شده است. ارتفاع این سرسره به ۶٫۴ متر از سطح زمین می رسد و در میان رکوردهای گینس، عنوان بلندترین سرسره معلق جهان را به خود اختصاص داده است.
مرتفع ترین سرسره معلق
مرتفع ترین آبشار در کشور آمریکا
به پارک ملی یوسیمیتی (Yosemite National Park) که بروید، با بلندترین آبشار کل کشور آمریکا رو به رو خواهید شد. براساس گفته سازمان ملی پارک های ملی آمریکا (The National Park Service)، آبشار یوسیمیتی یک ارتفاع ۷۴۷ متری داشته و خیر کننده ترین مناظر را برای افرادی که به صورت پیاده آن را می پیمایند رقم می زند. توصیه می شود که برای پیاده روی در این مسیر حتماً کیک های براونی همراه داشته باشید تا در پایان خستگی حسابی از تنتان بیرون برود.
مرتفع ترین آبشار در کشور آمریکا
مرتفع ترین میله پرچم
این یک مورد را باید در زمره کم ارزش ترین اطلاعات عمومی قرار بدهیم. دفعه بعدی که به ایالت ویسکانسین (Wisconsin) و بزرگراه میان ایالتی آی فوتی تری (I-43)، حد فاصل شهرهای میلواکی (Milwaukee) و گرین بِی رفتید (Green Bay)، نگاهی هم به میله پرچم ۱۲۰ متری شرکت بیمه اَکیوتی (ACUITY Insurance) بیاندازید. این پرچم در حدود ۳۰ متر بلندتر از مجسمه آزادی است.
مرتفع ترین میله پرچم
نگاهی به بزرگترین کشتی کروز جهان، شهری مجلل بر روی دریا
مرتفع ترین سرسره
اگر تا به حال دوست داشته اید تا از بام یک استادیوم فوتبال به سمت پایین تاب سواری کنید، باید بگوییم که این کار شدنی است و فقط باید به شهر دوربان (Durban) در آفریقای جنوبی بروید. در اینجا یک سرسره به ارتفاع ۸۸ متر به سقف استادیوم ورزشی موزِس مابهیدا (Moses Mabhida Stadium) متصل شده است. اصلاً جای نگرانی نیست چراکه صندلی این تاب در پایین ترین حالت ۹ متر بالاتر از سطح زمین حرکت می کند.
مرتفع ترین سرسره
مرتفع ترین ترن هوایی
اگر اهل ماجراجویی کردن باشید، می توانید به سرسره سیکس فِلَگز (Six Flags) واقع در شهر جکسون (Jackson) از ایالت نیوجِرسی (New Jersey) بروید تا یکی از هیجان انگیزترین ترن های هوایی را امتحان کنید. نام این ترن کینگدا کا (The Kingda Ka) است و بر اساس وب سایت رولِر کوستِر دِیتا بیس دارای ارتفاع ۱۳۹ متری می باشد.
مرتفع ترین ترن هوایی
مرتفع ترین استخر
برای دیدن استخری که در طبقه پنجاهم و پنجم قرار دارد باید سفری را به سومین ساختمان بلند جهان ترتیب بدهید. درست حدس زدید این ساختمان لوته وُرلد تاوِر (Lotte World Tower) نام دارد و در شهر سئول واقع شده است. این شهر همان جایی است که مرتفع ترین پل کف شیشه ای جهان به همراه عرشه رصدخانه اش نیز وجود دارد.
مرتفع ترین استخر
مرتفع ترین نقطه در کل کشور ایالات متحده
قله دِنالی (Denali) واقع در ایالت آلاسکا (Alaska)، بلندترین قله در کل کشور ایالت متحده است. خلاصه بعد از فتح این قلعه باید به خودتان کلی جایزه بدهید.
مرتفع ترین نقطه در کل کشور ایالات متحده
مرتفع ترین موتورسیکلت قابل راندن
تصور کنید که برای رفتن به یک پیک نیک، همه افراد خانواده را سواربر این موتور سیکلت عظیم الجثه کنید. با ارتفاع ۵ متر از دسته های موتور تا زمین، این غول درشت هیکل یک بار مسیر ۱۰۰ متری را در استان مونتِکیو اِمیلیا (Montecchio Emilia) واقع در کشور ایتالیا سپری کرد تا در ۲۴ مارس سال ۲۰۱۲، نامش را وارد کتاب رکوردها کند.
 باید از فابیو رجیانی (Fabio Reggiani) برای ساخت این وسیله نقلیه که اکثر عاشقان کت های چرمی احتمالاً آن را خیلی دوست دارند تشکر کرد.
مرتفع ترین موتورسیکلت قابل راندن
مرتفع ترین کوه
حس قهرمانانه ای که بعد از فتح قله اورست به افراد دست میدهد بی دلیل نیست چرا که هر چی باشد بلندترین کوه در جهان است.
مرتفع ترین کوه
مرتفع ترین پرش بانجی
وقتی که برای یک پرش بانجی به بالای برج ماکائو (Macau Tower) می روید، باید انتظار سقوط آزاد از یک ارتفاع ۷۱ متری را داشته باشید. دم و دستگاهی که برای اینجا استفاده شده به هیچ عنوان وصله پینه ای نیست. براساس اطلاعات وب سایت خود این ساختمان،
سیستم سیم بانجی آن به شکلی ویژه و فقط مخصوص فعالیت در این ارتفاع طراحی و ساخته شده است.
مرتفع ترین پرش بانجی
مرتفع ترین تله کابین سیمی
کوئین کِیبِل کار (The Queen Cable Car) چشم اندازهای شگفت انگیزی را از شهر هالونگ سیتی (Ha Long City) کشور ویتنام به نمایش می گذارد. در نظر داشته باشید که ارتفاع این وسیله تا زمین به ۱۸۸ متر می رسد.
مرتفع ترین تله کابین سیمی
مرتفع ترین گلدان
کوره ها را روشن کنید. این سازه سرامیکی ۳٫۶ متر ارتفاع دارد و اولین بار در نمایشگاه جی دَبِلیو آی لایو رودشو (GWR Live! Roadshow) در کشور ترکیه که در تاریخ سوم آوریل ۲۰۱۰ برگزار شد، در معرض نمایش قرار گرفت. باید از فوروم کاپادوکیا (Forum Kapadoky) و گَلین کوروکچو (Galip Korukcu) برای ساختن گلدان حقیقتاً عظیم و رکورد شکنشان تشکر کنیم.
مرتفع ترین گلدان
مرتفع ترین عرشه رصد مناظر با کف پوش شیشه ای
پیش از رفتن به روی چنین جایی یا باید خیلی روی جرئت خود کار کرده باشید یا اینکه با جدیت در کلاس های ایجاد آرامش اعصاب و روان حضور پیدا کرده باشید چون که مناظر اطراف ساختمان لوته وُرلد تاوِر، از رصدخانه طبقه صد و هجدهم آن بسیاری دیدنی است. این عرشه شیشه ای در شهر سئول قرار دارد.
مرتفع ترین عرشه رصد مناظر با کف پوش شیشه ای
مرتفع ترین جایی که می توان روی کره زمین به آن سفر کرد
حتماً یکی از دوستانتان را در این تجربه تکرار نشدنی به همراه داشته باشید. احتمالاً بعد از سوار شدن در بلندترین بالون جهان و مشاهده نمایان شدن انحنای زمین، تنتان حسابی به لرزه خواهد افتاد.
مرتفع ترین جایی که می توان روی کره زمین به آن سفر کرد
مرتفع ترین چرخ و فلک
بلندترین چرخ فلک دنیا های رولِر (High Roller) نام داشته و در شهر لاس وگاس از ایالت نِوادا (Nevada) واقع شده است. اجازه بالا رفتن تا این ارتفاع از زمین فقط در تعداد انگشت شماری از ایالات کشور آمریکا به شما داده می شود.
مرتفع ترین چرخ و فلک
مرتفع ترین ایستگاه قطار
بلندترین ایستگاه قطار را در منطقه تبت (Tibet) پیدا خواهید کرد. ایستگاه قطار تانگولا ۵۰۶۸ متر بالاتر از سطح آب دریا قرار گرفته و شما از این ارتفاع هیچ گونه چمن زاری را نخواهید دید.
مرتفع ترین ایستگاه قطار
 منبع: travelandleisure
کلمات کلیدی:کره زمین,مرتفع ترین مکان های کره زمین

همچنین ببینید

روستای مصر

روستای مصر روستای مصر در 45 کیلومتری شرق شهرستان جندق و در 30 کیلومتری شمال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *