خانه / جهانگردی / جاذبه های گردشگری قاره اروپا / جاذبه های گردشگری سویس / با ۱۲ دریاچه خارق العاده در سوئیس آشنا شوید

با ۱۲ دریاچه خارق العاده در سوئیس آشنا شوید

با ۱۲ دریاچه خارق العاده در سوئیس آشنا شوید

12 مورد از زیباترین دریاچه های سوئیس
دریاچه های سوئیس بسیار خارق العاده هستند. اختصاص این صفت به این دریاچه ها می تواند به علت ارتفاع، آب های شفاف و یا حتی چشم اندازهای زیبای اطراف آنها باشد. صدها دریاچه جذاب و دیدنی در چهار حوضه رودخانه ای کشور سوئیس وجود دارند. شاید این دریاچه ها که تاکنون بکر و دست نخورده مانده اند، در انتظار توجه گردشگران هستند. البته باید گفت که سیستم حمل و نقل بسیار عالی سوئیس امکان دسترسی آسان به تمامی این دریاچه ها را فراهم کرده است. اما بازدید از برکه های آب واقع شده در مناطق دور دست این کشور کمی مشکل به نظر می رسد. در اطراف دریاچه های سوئیس مکان های تفریحی قرار دارد که در آنها تفریحات بسیار مهیجی از شنا، ماهیگیری و اسکی روی آب گرفته تا گشت و گذار در منطقه را به گردشگران ارائه می شود.
همچنین، استراحتگاه هایی در کنار دریاچه، روستاها و شهرهای سوئیس وجود دارند که دارای مجموعه ای از جاذبه های فرهنگی هستند. قلعه های قرون وسطایی، موزه های بی نظیر و باغ های ملی زیبا و تماشایی از جمله این جاذبه ها به شمار می روند. اگر سفری به کشور سوئیس داشتید، هرگز بازدید از دریاچه های دیدنی و زیبای این کشور را از دست ندهید.
۱۲٫ ریفلسی (Riffelsee)
کوه های ماترهورن (Matterhorn) در اطراف دریاچه ریفلسی واقع شده اند. عظمت این کوه های سر به فلک کشیده گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سواحل دریاچه ریفلسی جذب می کند. انعکاس منظره کوه های ماترهورن در آب آرام دریاچه ریفلسی حقیقتاً دیدنی است. در ارتفاعات روستای زرمات (Zermart) یک اقامتگاه کوچک به همراه پیست اسکی قرار دارد که گردشگران می توانند به راحتی در آنها ساکن شده و از مناطق اطراف لذت ببرند. راه آهن کوهستانی گورنر گرت بان (Gornergrat Ban) نیز به عنوان خط ارتباطی روستای زرمات محسوب شده و ایستگاه آخر آن روتن بادن (Rotenboden) می باشد. راه آهن گورنر گرت تا دریاچه ریفلسی تنها به اندازه یک پیاده روی ۱۰ دقیقه ای فاصله دارد. ورزش هایی همچون اسکی در ارتفاعات برفی، کوهنوردی و پیاده روی، این تفرجگاه را به مکانی محبوب، برای گردشگران در همه فصول تبدیل کرده است.
12. ریفلسی (Riffelsee)
۱۱٫ دریاچه کنستانس (Constance)
دریاچه کنستانس از مرز کشورهای سوئیس، استرالیا و آلمان عبور می کند. این دریاچه بهترین مکان برای گذراندن تعطیلات تابستانی در سوئیس است. شما می توانید در این منطقه تابستانی سرشار از تفریح و سرگرمی را بگذرانید. کنستانس به عنوان سومین دریاچه بزرگ در اروپای مرکزی، مقصد مسافرتی محبوبی برای گردشگران به حساب می آید. گردشگران می توانند از تفریحاتی همچون قایقرانی، پیاده روی و ورزش های آبی شاد و مهیج پیش بینی شده در این دریاچه نهایت استفاده را ببرند. پیمودن مسیر دوچرخه سواری در امتداد محوطه دریاچه، تجربه ای به یاد ماندنی را برای گردشگران به وجود می آورد. دریاچه کنستانس در شهر کروزلینگن (Kruzlingen) سوئیس واقع شده است. به همین علت گردشگران می توانند یکی از هیجان انگیزترین قایق سواری های اروپا را در این شهر تجربه می کنند. گردشگران در این قایق رانی از شهرهای قرون وسطایی همچون استاین ام راین (Stein am rhein) و شف هاوزن (Scaffhausen)  بازدید خواهند داشت.
11. دریاچه کنستانس (Constance)
۱۰٫ دریاچه بچلپسی (Bachalpsee)
دریاچه بچلپسی به نام بچسی (Bachse) نیز شناخته می شود. این دریاچه بی نظیر در بالای دهکده کوچک تفریحی گریندلوالد (Grindelwald) در شهر برن سوئیس قرار دارد. رفتن از پیست اسکی مشهور منطقه تا این دریاچه کوچک در حدود ۱ ساعت و نیم طول می کشد. اما تماشای یخچال های طبیعی اطراف، کوه ها و چمنزارهای سرسبز ارزش طی کردن این مسیر را دارد. شما می توانید در سوئیس مناظر خارق العاده و بی نظیر زیادی از این دست را نظاره گر باشید. اگر مناظر رویایی اطراف به چشمتان آشنا آمد شگفت زده نشوید. شما احتمالاً این مناظر را در فیلم هایی همچون جنگ ستارگان و انتقام سیت تماشا کرده اید. برخی از لوکیشن های فیلمبرداری این فیلم ها در منطقه گریندلوالد بوده است.
10. دریاچه بچلپسی (Bachalpsee)
۹٫ بلاسی (Blausee)
دریاچه بلاسی در بالای دره رود کندر (Kander) قرار دارد. این دریاچه آبی کوچک بسیار زیبا و جذاب است. آب دریاچه بلاسی به وسیله چشمه های زیر زمینی تامین می شود. نام بلاسی به علت رنگ آبی آب های این دریاچه بر روی آن گذاشته شده است. راجع به رنگ دریاچه بلاسی افسانه ای در میان مردم این منطقه دهان به دهان می چرخد. گفته شده که این دریاچه رنگ آبی خود را از یک دختر با چشم های آبی گرفته است. اما این دختر از غصه و دل شکستگی جان خود را از دست می دهد. دریاچه بلاسی در میان جنگلی سرسبز و خرم و پارک طبیعی بلاسی واقع شده است. این پدیده آبی رنگ، قرن هاست مقصد معروف و محبوبی برای علاقمندان به آرامش و خلوت گزینی به شمار می رود. ماهیگیری، پیاده روی و پیک نیک از سرگرمی های مورد علاقه گردشگران در این منطقه می باشد. گفتنی است که هتلی در نزدیکی ساحل این دریاچه پذیرای میهمانان می باشد. اگر به دنبال استراحت و تمدد اعصاب هستید، مرکز اسپای این هتل انواع خدمات را به شما ارائه می دهد.
9. بلاسی (Blausee)
۸٫ دریاچه زوریخ (Zurich)
قسمت شمالی دریاچه زوریخ به بزرگ ترین شهر سوئیس به همین نام می رسد. این دریاچه یکی از در دسترس ترین دریاچه های این کشور است. ماجراجویی را با قایق سواری بر روی این دریاچه شگفت انگیز تجربه کنید. شما می توانید در حین قایق سواری از تماشای شگفتی های معماری گذشته حومه شهر زوریخ لذت ببرید. گشت و گذاری طولانی در روستاهای افسانه ای تا شهر راپرسویل (Rapperswil) داشته باشید. قدم زدن در امتداد غاری در دریاچه شهر راپرسویل، پرسه زدن در قلعه های قرون وسطایی و بازدید از باغ ملی فوق العاده زیبای سوئیس را از دست ندهید. تماشای بیش از ۶۰۰ نوع گل رز در این باغ می تواند به تجربه ای تکرار نشدنی برای شما تبدیل شود. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اطراف این دریاچه جزیره یوفنا (Ufenau) می باشد. این جزیره به علت وجود کلیسای حیرت انگیزی مربوط به قرن هفتم ارزش دیدن را دارد.
8. دریاچه زوریخ (Zurich)
۷٫ والنسی (Walensee)
دریاچه والنسی یکی از بزرگ ترین دریاچه های سوئیس به شمار می رود. این دریاچه در منطقه توریستی معروفی به نام هایدی لند (Heidiland) واقع شده است. نویسنده مشهور سوئیسی یوهانا اشپیری (Johanna Spyri) در نگارش رمان معروف هایدی (Heidi) از این منطقه الهام گرفته است. جاذبه های گردشگری همچون مجموعه ای از روستاهای عجیب و جالب، شهرهای آبگرم و پیست های اسکی دور تا دور دریاچه والنسی را فرا گرفته اند. گفتنی است که این مناطق تفریحی بر روی صخره های شیب دار عمودی اطراف این دریاچه پراکنده شده اند. این مکان ها نمایی به سمت دریاچه خیره کننده والنسی دارند. این دریاچه روح نواز منطقه ای عالی برای انجام ورزش ها و تفریحات مختلف است. این فعالیت ها از قایق رانی و پیاده روی گرفته تا اسکی در ارتفاعات برفی را شامل می شوند. دهکده ای به نام دهکده هایدی در یکی از مناطق کوهستانی سوئیس به نام ماینفلد (Maienfeld) وجود دارد. خانه روستایی هایدی با مبلمان و همه جزئیات داستان در این دهکده رویایی بازسازی شده است. فضای درون و بیرون این خانه طوری طراحی شده که کاملاً یادآور داستان هایدی باشد. مطمئناً بازدید از این منطقه محبوب توریستی برای طرفداران کتاب های هایدی می تواند لذت بخش باشد.
7. والنسی (Walensee)
۶٫ اوشینن سی (Oeschinensee)
دریاچه اوشینن سی در بالای روستای تفریحی کاندرستگ (Kandersteg) قرار دارد. این دریاچه با ارتفاع بالا در همه فصول سال گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. این پدیده زیبا در نزدیکی کوه های آلپ قرار دارد. گاندولا (Gondola) سواری از دریاچه واقع در روستای کاندرستگ راهی آسان برای رفتن به دریاچه اوشینن سی است. گردشگران می توانند تجربه انجام تفریحات متفاوتی را در فصول تابستان و زمستان در این دریاچه داشته باشند. شما می توانید در فصل تابستان با سر خوردن در سرسره های آبی طولانی این منطقه، هیجان زیادی را تجربه کنید. این سرسره ها در میان مناظر کوهستانی اطراف دریاچه اوشینن سی واقع شده اند. همچنین گردشگران می توانند به راحتی با کرایه قایق از تفریح و گشت و گذار در آب این دریاچه لذت ببرند. آب دریاچه اوشینن سی از ماه دسامبر تا مه یخ می زند. گفتنی است که در این ماه ها، سرگرمی های محبوبی همچون ماهیگیری در یخ، دوچرخه سواری و اسکیت بازی در این منطقه طرفداران زیادی دارد.
6. اوشینن سی (Oeschinensee)
۵٫ دریاچه برینز (Berinz)
دریاچه برینز یکی از زیباترین دریاچه های سوئیس است. این دریاچه به علت محیط منحصر به فرد و آب های آبی فیروزه ای شهرت زیادی دارد. قایق سواری در این دریاچه احاطه شده با کوه های بلند، تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما رقم می زند. کشتی های مسافربری از سال ۱۸۳۹ در دریاچه برینز فعالیت می کنند. این کشتی ها به طور منظم مسافران را به مکان های ساحلی از جمله شهر تفریحی اینترلاکن (Interlaken) خواهند برد. پیاده روی از این دریاچه به سمت آبشار گایسباخ  (Geissbach) یکی دیگر از فعالیت های محبوب در این منطقه است. شما می توانید هیجان واقعی را با سوار شدن قطار کوهستانی پر سرعت این منطقه تجربه کنید. ریل های این قطار کوهستانی در گراند هتل تاریخی گایسباخ (Historic grand Geissbach) به انتهای خود می رسند.
5. دریاچه برینز (Berinz)
۴٫ دریاچه لوگانو (Lungano)
دریاچه لوگانو در مرز بین کشور سوئیس و کشور ایتالیا قرار دارد. سفر به این دریاچه، فرصت خوبی برای تجربه آشنایی با فرهنگ های مختلف مردم منطقه است. نگاه کردن به دریاچه از هر سویی، منظره ای تماشایی و خارق العاده را در مقابل چشمانتان ظاهر می کند. راه آهن کوهستانی واقع در کوه های مونته جنروسو (Monte Generoso) راهی عالی برای لذت بردن از طبیعت بکر و خارق العاده این منطقه است. این کوه ها در روستایی به نام کاپولاگو (Capolago) واقع شده اند. جاذبه های گردشگری شهرهای ساحلی سوئیس، بینش منحصر به فردی را در مورد تاریخ غنی منطقه به دست می دهند. این جاذبه ها شامل کلیسایی مربوط به دوران رنسانس در موریتو (Morcote) و موزه ای به نام نویسنده معروف هرمان هسه (Hermman Hesse) در روستای مونتانیولا (Montagnola) هستند. این موزه به نام هرمان هسه نویسنده، شاعر و نقاش آلمانی- سوئیسی تبار نام گذاری شده است. برخی از لوازم شخصی هسه به همراه تعداد زیادی عکس، کتاب و نقاشی های آبرنگ وی در این موزه در معرض دید گردشگران قرار دارد.
4. دریاچه لوگانو (Lungano)
۳٫ دریاچه تون (Thun)
دریاچه تون به وسیله فضای کوچکی از دریاچه برینز جدا شده است. جاذبه های دیدنی زیادی در اطراف این دریاچه وجود دارد. کلیسای قرون وسطی، قلعه های قدیمی و مناظر شگفت انگیز طبیعی از جمله این جاذبه ها به شمار می روند. شهر اُبرهوفن (Oberhofen) در ساحل شمال شرقی دریاچه تون واقع شده است. این شهر به علت داشتن قلعه ای مربوط به قرن سیزدهم به همین نام در صدر توجه گردشگران قرار دارد. این قلعه در میان آب های دریاچه زیبای تون خودنمایی می کند. شهر اسپیز (Speiz) در نزدیکی این دریاچه از دیگر مناطق گردشگری سوئیس به شمار می رود. این شهر در سواحل جنوبی دریاچه تون واقع شده است. جاذبه های توریستی همچون قلعه اسپیز و کلیسایی به سبک معماری رومی در این شهر قرار دارند. غار سنت بیوتاس (S.t Beautus) در نزدیکی ترمینال کشتی منطقه ساندلواینن (Sundlauenan) و در انتهای جنوبی دریاچه تون واقع شده است. شما می توانید استالاکتیک ها یا همان رسوبات آهکی مانند قندیل که از سقف غار آویزان می شوند و استالاگمیت های یا همان رسوباتی آهکی که به صورت ستون هایی مخروطی شکل در کف غارها تشکیل می شوند و زیبا و حیرت انگیز هستند را در این غار تماشا کنید. آبشارهای زیبای این غار توجه هر ببیننده ای را به خود جلب می کنند.
3. دریاچه تون (Thun)
۲٫ دریاچه ژنو (Geneva)
دریاچه ژنو بزرگترین دریاچه سوئیس است و مرز مشترکی با کشور فرانسه دارد. این دریاچه در قسمت شمالی کوه های آلپ واقع شده است. این دریاچه هلالی شکل منطقه ای محبوب برای گذراندن تعطیلات افراد مشهور و ثروتمند به شمار می آید. فروشگاه های لوکس، خیابان های سنگ فرش شده و قایق سواری بر روی جریان آرام آب های دریاچه ژنو از جاذبه های گردشگری این منطقه است. گشت و گذار در مناظر اطراف دریاچه، امکان بازدید از قلعه های ساحلی و تاکستان های سرسبز تپه های این منطقه را برای مسافران فراهم می آورد. دریاچه ژنو با ارائه فعالیت های سرگرم کننده و مهیج گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. پیست های اسکی و مسیرهای کوهستانی ویژه پیاده روی در فاصله نزدیکی از خط ساحلی این دریاچه قرار دارند. تنها با کمتر از یک ساعت رانندگی می توانید به این مناطق بروید.
2. دریاچه ژنو (Geneva)
۱٫ دریاچه لوسرن (Lucerne)
دریاچه لوسرن چهارمین دریاچه بزرگ سوئیس است. این دریاچه ویژگی های طبیعی ضد و نقیض زیادی دارد. بطور مثال علی رغم جریان داشتن آن در میان کوه های آلپ، آب و هوای آن معتدل می باشد. زمانی که دریاچه لوسرن غرق در مه می شود، امکان تردد در این منطقه وجود ندارد. با این حال این دریاچه یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری سوئیس به شمار می رود. هتل ها و تفرجگاه های زیادی در اطراف این دریاچه آماده پذیرایی از گردشگران هستند. مناظر تماشایی و خارق العاده اطراف این دریاچه بر محبوبیت آن در میان گردشگران منطقه می افزاید. علاوه بر قایق رانی، پیاده روی و دوچرخه سواری فعالیت های محبوب دیگری همچون بازدید از دشت روتیل (Rutil) میسر است. روتیل برای مردم سوئیس منطقه ای افسانه ای محسوب می شود این مکان محل تاسیس سوئیس مستقل به شمار می آید.

1. دریاچه لوسرن (Lucerne)منبع توریستگاه

همچنین ببینید

روستای مصر

روستای مصر روستای مصر در 45 کیلومتری شرق شهرستان جندق و در 30 کیلومتری شمال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *