خانه / ترین ها / رستوران ها / برترین غذاهای خیابانی برزیل

برترین غذاهای خیابانی برزیل

برترین غذاهای خیابانی برزیل

 

غذاهای برزیلی بیش از هر جای دیگری از سراسر دنیا تاثیر پذیرفته اند که از آن جمله می توان به آفریقا، ژاپن و پرتغال اشاره کرد که با منظره ی خطوط ساحلی، زمین های کشاورزی، کوهستان ها و جنگل ها آمیخته و ترکیبی بسیار عالی ایجاد کرده اند که نتیجه ی آن را می توان در خیابان های برزیل مشاهده نمود.

کارناوال مشهور ریو مثالی بسیار عالی در این مورد است که در آن تمام المان های فرهنگ غنی و میراث فرهنگی برزیلی با انواع غذا، نوشیدنی، رقص و موسیقی جشن گرفته می شوند.

 

در ادامه با معرفی غذاهای خیابانی برزیل  از سایت سفرنامه همراه باشید.

 

از شیرینی های خوشمزه تا میان وعده های نمکی، تا پایان مطلب گزیده ای از بهترین غذاهای برزیلی را به شما ارائه می دهیم:

  1. Picanha

تهیه گوشت باربکیو چیزی است که برزیلی ها در انجام آن مهارت دارند. Churrascarias رستوران های مخصوص باربکیو هستند که در سراسر برزیل یافت می شوند، اما سنت آنها از فرهنگ گوآکو در جنوب می آید یعنی جایی که کابوی ها گوشت به سیخ کشیده را روی زغال کباب می کردند، گوشتی که تنها با نمک طعم دار شده باشد. پیکانا در واقع اولین برش گوشت است که به این سبک تهیه شده باشد، قسمتی که لایه ی چربی آن زیاد است و به همین دلیل به راحتی در دهان آب می شود.

برترین غذاهای خیابانی برزیل

  1. Pastel de Queijo

این میان وعده های ترد که در روغن سرخ می شوند را می توان در بخش های جنوب شرقی کشور ( مخصوصا سائو پائولو) یافت. داخل آنها را می توان با گوشت، مرغ و پنیر پر کرد. نمونه های شیرین این میان وعده نیز وجود دارد که معمولا با میوه های استوایی، شکلات یا کارامل پر می شود.

برترین غذاهای خیابانی برزیل

  1. Brazilian Chicken Coxinha

یکی دیگر از نمونه های کلاسیک خوراکی های برزیلی که در روغن داغ سرخ می شود کوکسینا است که داخل آن با مرغ و نوعی پنیر نرم و خامه ای به نام Catupiry پر می شود. دور این محتویات لایه ای خمیر قرار گرفته و قبل از سرخ شدن در لایه ای پودر سوخاری غلتانده می شوند. شکل آنها شبیه ران مرغ است که در واقع به محتویات اصلی آنها نیز اشاره دارد.

برترین غذاهای خیابانی برزیل

  1. نان پنیری Pão de queijo

این نان های کوچک و پفکی پنیری که در اصل به نواحی جنوبی Minas Gerais مربوط هستند، اکنون در سراسر برزیل یافت می شوند. خمیر این نان های پنیری ترکیبی از آرد و پنیر نرم است. این نان های پنیری میان وعده ای بسیار مناسب برای هر زمانی از روز هستند اما بیشتر برای صبحانه استفاده می شوند. بهتر است گرم سرو شوند و با پنیر بیشتر و مربا میل شوند.

برترین غذاهای خیابانی برزیل

  1. Kibe

کیبه در حقیقت میان وعده های گوشتی کوچک هستند که اصالتا از لبنان بوده و طعمی شرقی را به غذاهای خیابانی برزیل دمیده اند. گوشت این خوراکی خوشمزه در حقیقت از ترکیب گوشت چرخ شده و بلغور گندم تهیه شده و با انواع گیاهان و ادویه ها طعمدار می شود. کیبه های سرخ شده را می توان از فروشنده های خیابانی تهیه کرد، هرچند انواع پخته شده و خام آن نیز در دسترس هستند.

برترین غذاهای خیابانی برزیل

  1. Cassava Chips

گیاه کاساوا در همه جای برزیل می روید و یکی از مواد اولیه ای ضروری در غذاهای برزیلی به شمار می رود. این گیاه اسامی متعددی دارد و در فرمت های مختلفی استفاده می شود که از آن جمله می توان به آرد کاساوا اشاره کرد. این گیاه در برش های کوچک سرخ شده و در اکثر غرفه های غذایی خیابانی به جای چیپس سیب زمینی خورده می شود.

برترین غذاهای خیابانی برزیل

  1. لقمه های ماهی کاد Bacalhau (salt cod) bites

این لقمه های خوشمزه در واقع ترکیب ماهی کاد و سیب زمینی هستند که کاملا سرخ می شوند تا قسمت بیرونی آنها طلائی شود و این در حالی است که قسمت های داخلی آنها نرم باقی می ماند. عشق برزیلی ها به ماهی کاد نمکی را باید از اثراتی که پرتغالی ها بر روی آشپزی این ملت گذاشته اند جست و جو کرد، چرا که ماهی کاد نمکی ماده ی اصلی بسیاری از غذاهای پرتغالی و اسپانیایی است.

برترین غذاهای خیابانی برزیل

  1. ترافل های شکلاتی Brigadieros da Escocia

این شیرینی که بیشتر مورد علاقه ی کودکان (یا بزرگسالان عاشق شیرینی) است، در واقع نمونه ی برزیلی همان ترافل های ساده بوده و از روی اسم شخصیت سیاسی مشهور دهه ی ۴۰ میلادی به نام بریگادیر ادواردو گومز نامگذاری شده اند. در آن دوره (جنگ جهانی دوم) و پس از آن به دلیل عدم وجود مواد تازه، این شیرینی ها بسیار محبوب شدند. تنها مواد تشکیل دهنده ی این ترافل های شکلاتی شیر غلیظ و پودر کاکائو هستند که همین تهیه ی آنها را بسیار آسان کرده و امروز نیز در جشن ها، کارناوال ها و جشنواره ها سرو می شوند.

برترین غذاهای خیابانی برزیل

  1. Brazilian Feijoada

این خورش غنی و خوشمزه که از انواع لوبیا و گوشت تهیه می شود، معمولا به عنوان غذای ملی برزیل تلقی می گردد. در تمام نقاط برزیل این غذا یافت می شود. اصل این غذا توسط استعمارگران ساکن ریو تهیه می شد که بخش های نامرغوب تر گوشت را با طبخی کند در خورش ها استفاده می کردند. Caldinho de feijão نمونه ی سبک تر این غذاست که معمولا به شکل سوپ لوبیا (هرچند همچنان با گوشت طعمدار می گردد) و زمانی که هوا سرد می شود در کاسه هایی فروخته می شود.

برترین غذاهای خیابانی برزیل

  1. Brazilian acarajé with vatapá

از آنجا که این غذا بسیار تند است در نتیجه قبل از خوردن آن تصمیم نهایی خود را بگیرید! این غذا که تحت تاثیرات آشپزی آفریقایی است معمولا منسوب به ناحیه ی Bahia است و از ترکیب پوره ی لوبیای سفید و پیاز تشکیل می شود که در روغن سرخ می گردند. سپس شکم آنها باز شده و با محتویاتی تند (نان، میگو، سبزیجات و ادویه جات) پر می شود.

برترین غذاهای خیابانی برزیل

 

امیدواریم از مطالعه این مطلب در سایت سفرنامه لذت برده باشید و نظر خود را در خصوص این مطلب بیان فرمایید.

باتشکر

 

 

 

منبع : سایت لست سکند

همچنین ببینید

ساندویچ زاپاتا سهروردی در سایت سفرنامه

ساندویچ زاپاتا سهروردی

ساندویچ زاپاتا سهروردی سلام به همه خوبان سایت سفرنامه یکی از خوردنی هایی که در پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *