برترین غذاهای پرتغالی

برترین غذاهای پرتغالی

آشپزی پرتغالی صمیمانه و دلچسب بوده و بر استفاده از مواد اولیه ی تازه تاکید دارد. از کوهستان های شمالی تا تپه ها و دشت های جنوبی، پرتغال رنج وسیعی از خوراکی های خوشمزه را ارائه می دهد. ما در اینجا تعدادی از بهترین این غذاها را برای شما انتخاب نموده ایم که در سفر به پرتغال حتما باید آنها را امتحان کنید.

Alheira نوعی سوسیس مرغ و یکی از ارزان ترین و رایج ترین غذاهای پرتغالی است که اتفاقا تاریخ شگفت انگیزی را نیز به دنبال خود می کشد. زمانی که جماعت یهودی در سال ۱۴۹۸ از پرتغال اخراج شدند، تعداد زیادی از آنها در منطقه ی کوهستانیTrás-os-Montes در شمال شرق پرتغال پنهان گشته و به صورت پنهانی به آداب دین خود مشغول شدند، درحالیکه تظاهر می کردند که به فرقه ی کاتولیک پیوسته اند. یکی از روش های انجام این کار از طریق تظاهر به درست کردن، نمایش دادن و خوردن سوسیس بود تا همه باور کنند که آنها دیگر غذای خود را بر اساس شریعت یهود آماده نمی کنند. امروز این غذا را می توان در هر رستورانی چشید اما یک مکان ویژه Cervejaria Bota Velha می باشد، رستورانی کوچک که بهترین تاپاس را در لیسبون ارائه می دهد.

برترین غذاهای پرتغال

برترین غذاهای پرتغال

برترین غذاهای پرتغال

Tamboril لغت پرتغالی برای مانکفیش است و در این کشور به اندازه ماهی کاد محبوب نیست اما در سواحل پرتغال انواع حیرت انگیزی از غذاها را می توان به کمک این ماهی سرو نمود. این غذا معمولا به همراه برگ بو، سیر، گوجه فرنگی و برنج تهیه می شود که شکلی شبیه به ریزوتو دارد. در رستوران Caçarola 1, در روستای ساحلی فیگریا دا فوز که ۱۰ مایل تا کویمبرا Coimbra فاصله دارد، بهترین نسخه ی این غذا را می توان چشید.

برترین غذاهای پرتغال

برترین غذاهای پرتغال

برترین غذاهای پرتغال

ماهی کاد یا باکالائو در زبان پرتغالی، چیزی فراتر از یک ماهی سنتی است، این غذا در واقع یکی از دل مشغولی های ملی پرتغالی هاست. این غذا حتی با نام مستعار «دوست وفادار» نیز شناخته می شود و به صورت سنتی در شب جشن سال نو در پرتغال مصرف می شود. دستور پخت ها و ورژن های مختلفی از این غذای کلاسیک وجود دارد اما Bacalhau à Brás یکی از بهترین ها است که ترکیبی از پیاز، چیپس، زیتون، جعفری، تخم مرغ و البته ماهی کاد می باشد. رستوران لارنتینا Laurentina در لیسبون در زمینه ی ماهی کاد تخصص دارد و از سال ۱۹۷۶ این غذا را سرو می کند.

برترین غذاهای پرتغال

برترین غذاهای پرتغال

برترین غذاهای پرتغال

آویرو Aveiro بین پورتو و کویمبرا واقع شده و بخاطر مارماهی های خود مشهور است که معمولا به شکل سرخ شده یا در سوپ مصرف می شوند. ماهیگیران سواحل مورتوسا و تورریرا که بیرون آویرو قرار گرفته، خورش مارماهی با زعفران و فلفل درست می کنند که بسیار خوشمزه می باشد. بهترین مکان برای امتحان کردن این غذا رستوران باستوس Bastos در ساحل تورریرا Torreira است که فقط ۵ مایل تا آویرو فاصله دارد.

برترین غذاهای پرتغال

برترین غذاهای پرتغال

برترین غذاهای پرتغال

کاتاپلانا یک خورش غذاهای دریایی است که در تابه ی مسی دو طرفه پخته شده و با برنج و چیپس سرو می شود. در حالیکه منطقه ای که به صورت سنتی این غذا را تهیه می کند آلگاروه Algarve می باشد، یکی از بهترین مکان ها برای امتحان کردن این غذا دهکده ی پورتو براندئو است که فاصله ی اندکی تا لیسبون دارد و درست آن طرف رودخانه قرار گرفته است. امکان دسترسی به این دهکده بااتومبیل وجود دارد اما بیشتر محلی ها سوار قایق می شوند که آنها را دقیقا جلوی ازدحام و شلوغی رستوران ها می رساند. بهترین مکان برای لذت بردن از این خورش ماهی، رستوران پورتو براندئو می باشد. در این رستوران علاوه بر لذت بردن از غذا می توانید از دید و منظرهای باشکوه در راه رسیدن به این مکان و برگشتن از آن نیز لذت ببرید.

برترین غذاهای پرتغال

برترین غذاهای پرتغال

برترین غذاهای پرتغال

غذای اصلی شهر پورتو، فرانسزینیا، به افراد محافظه کار پیشنهاد نمی شود. این غذا از دو برش نان تشکیل شده که میان آنها استیک، هم، سوسیس و چوریتزو قرار گرفته و با پنیر ادام Edam ذوب شده پوشیده شده و در سسی تند و رمزآلود با پایه ی گوجه فرنگی قرار گرفته که با چیپس سرو می شود و در صورت تمایل می توانید یک عدد تخم مرغ نیمرو روی کل آن داشته باشید. بهترین مکان برای لذت بردن از این غذای کلاسیک حجیم و اشتهابرانگیز پرتغالی Francesinha Café می باشد که توسط مردم این عنوان را از آن خود نموده است.

برترین غذاهای پرتغال

برترین غذاهای پرتغال

برترین غذاهای پرتغال

آشپزی پرتغالی را با غذاهای دریایی می شناسند که معمولا به ساده ترین شیوه ها آماده می شوند. بهتر است در پرتغال ماهی تازه را قبل از اینکه با رزماری و لیمو طعم دار شده باشد، در حالی که روی آتش آرام پخته و کبابی شده بچشید. هرچند برخی اوقات کمی تکنیک لازم است که یکی از این موارد، غذای «هشت پا در روغن زیتون» می باشد. در این غذا یک هشت پا به طور کامل پخته شده و سپس روی اجاق در مقادیر زیادی سیر و روغن زیتون برشته می شود. در هر کدام از شهرهای پرتغال می توانید رستورانی بیابید که این غذا را سرو کنند اما یکی از انتخاب های عالی می تواند رستوران A Tasquinha در نزاره Nazaré (دهکده ی ساحلی زیبایی در فاصله ی ۷۵ مایلی شمال لیسبون) باشد.

برترین غذاهای پرتغال

برترین غذاهای پرتغال

برترین غذاهای پرتغال

نمونه ی پرتغالی استیک شاتوبریان فرانسوی و استیک فیورنتینا ایتالیایی، پوستا میراندسا می باشد. این غذا قطعه ای ضخیم از فیله ی استیک گاو است که روی آتشی قوی می پزد. راز طعم شگفت انگیز این غذا در گوشت خوب آن نهفته است که از گاوهای میراندسا که آزادانه چرا می کنند تامین می شود. این گاوها مختص منطقه ی Trás-os Montesبوده و چنین گوشتی تنها در پرتغال یافت می شود. رستوران O Mirandês مکانی است که شما می توانید بهترین استیک پرتغال را در آنجا میل کنید.

برترین غذاهای پرتغال

برترین غذاهای پرتغال

برترین غذاهای پرتغال

در حالیکه لغت مورد استفاده برای کوسه در زبان پرتغالی tubarão می باشد اما زمانی که به میز شما می رسد به cação تغییر نام پیدا می کند. ابتدا این ماهی در گشنیز، لیمو و سیر خوابانده شده و سپس در آب جوش طبخ می شود. سوپ بدست آمده معمولا با نان ذرت میل می گردد. رستوران Cais da Estação در سینس، یکی از خوشمزه ترین ورژن های این غذا را در منوی خود دارد.

برترین غذاهای پرتغال

برترین غذاهای پرتغال

برترین غذاهای پرتغال

منبع : theculturetrip

 

 

نوشته شده توسط : سایت لست سکند

همچنین ببینید

ساندویچ زاپاتا سهروردی در سایت سفرنامه

ساندویچ زاپاتا سهروردی

ساندویچ زاپاتا سهروردی سلام به همه خوبان سایت سفرنامه یکی از خوردنی هایی که در پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *