خانه / ترین ها / رستوران ها / بهترین و معروف ترین غذاهای گرجستانی

بهترین و معروف ترین غذاهای گرجستانی

بهترین و معروف ترین غذاهای گرجستانی

اگر عاشق غذا و به خصوص غذاهای جدید هستید در کشور گرجستان غذاهای سنتی زیادی وجود دارد که حتما ارزش امتحان کردن را دارند. از جمله معروف ترین آنها در این لیست آورده شده اند:

خاچاپوری که یکی از معروف ترین غذاهای گرجستان است، نان پر شده از پنیر است. نوع استاندارد آن یعنی Adjaruli Khachapuri نان گرد و پنیر می باشد اما انواع متنوعی از این غذا در سراسر گرجستان وجود دارد از جمله Adjarian khachapuri با تخم مرغ خام، Gurian khachapuri با تخم مرغ پخته، Mingrelian khachapuri که روی آن نیز با پنیر پوشیده شده و انواع دیگر.

بهترین و معروف ترین غذاهای گرجستانی

خینکالی خوراک لذیذ دیگری است که تقریبا در همه رستوران های گرجستان سرو می شود. این غذا یک کوفته آبدار است که با گوشت و ادویه جات پر شده است. گیاه خواران می توانند کوفته های سیب زمینی، قارچ، پنیر و دیگر سبزیجات و گیاهان را انتخاب کنند. اینکه به گرجستان بروید و این غذا را امتحان نکنید غیر ممکن است!

بهترین و معروف ترین غذاهای گرجستانی

این دسر خوشمزه گرجی از گردو درست شده و از رشته های باریکی آویزان می شود و سپس در آب انگور غلیظ غلتانده می شود. این دسر یکی از سنتی ترین غذاهای گرجستان است.

بهترین و معروف ترین غذاهای گرجستانی

گیاه خواران عاشق این غذا خواهند شد. این غذای فوق العاده خوشمزه از ترکیب لوبیو ( لوبیا به زبان گرجی) با پیاز، گردو، گشنیز و سیر درست می شود.

بهترین و معروف ترین غذاهای گرجستانی

این غذای بسیار سالم سوپی از گوشت گوسفند آبدار با پیاز، فلفل، ترخون و گوجه سبز است. پس از امتحان کردن این غذا خواهید دید که غذای گرجستانی یکی از بهترین غذاهای دنیاست.

بهترین و معروف ترین غذاهای گرجستانی

ساتسیوی که یکی از غذاهای رایج زمستانی است از مرغ یا بوقلمون با لایه های نازک سیر، سبزیجات و گردو درست می شود. این غذا که در بعضی از رستوران های گرجی در دنیا نیز سرو می شود بیشتر در زمستان و نزدیک کریسمس مصرف می شود.

بهترین و معروف ترین غذاهای گرجستانی

گرجستان با این غذا سهم خود را به دنیای کباب ها پرداخت کرده است! تکه های آبدار و نمک زده گوشت به سیخ کشیده شده و همراه به تکه های سبزیجات روی آتش حرارت می بینند. اگر غذاهای کبابی خوشتان می آید عاشق این غذای گرجی خواهید شد.

بهترین و معروف ترین غذاهای گرجستان

گرچه این ها از معروف ترین غذاهای گرجی بودند اما تعداد غذاهای خوشمزه گرجستان خیلی بیشتر است از جمله: Kharcho, Ajapsandali, Chacha, Chanakhi, Sulguni, Pkhali که همه را می توانید در رستوران های گرجستان امتحان کنید.

منبع: holidayme

نوشته شده توسط : سایت لست سکند

همچنین ببینید

ساندویچ زاپاتا سهروردی در سایت سفرنامه

ساندویچ زاپاتا سهروردی

ساندویچ زاپاتا سهروردی سلام به همه خوبان سایت سفرنامه یکی از خوردنی هایی که در پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *