خانه / جهانگردی / جاذبه های گردشگری قاره آمریکا / جاذبه های گردشگری کوبا / ترینیداد (کوبا ) و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد (کوبا ) و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد (کوبا ) و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد شهری در استان Sancti Spíritus بوده و در کوبای مرکزی واقع شده است. این شهر به همراه دره ی کارخانه های شکر (Valle de los Ingenios) از سال ۱۹۸۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

رشد و شکوفایی در انتهای قرن نوزدهم و بر پایه ی تجارت شکر و برده بوده است. در سال ۱۸۲۷ و در دوران اوج، یکی از ۵۶ کارخانه ی شکر این منطقه توانست بزرگترین بار نیشکر را تبدیل به شکر کند، محصول نهایی کمی کمتر از یک میلیون کیلو کریستال های فشرده ی سفید رنگ بود. این ثروت عظیم شهر را شکل داده و در ساخت بهترین و زیباترین خانه ها، میدان ها و کلیساهای اسپانیایی از هیچ گونه هزینه ای فروگذار نشد، به گونه ای که حتی امروز نیز این آثار همچنان گواهی از شکوه و عظمت آن دوره به شمار می روند.

در شمال شهر خیابان های سنگفرش شده ی درهم برهم در کوهستان های Escambray گم می شوند، جایی که طبیعت مسافران ماجراجو را به خود جلب می کند. در جنوب، جاده مستقیم شما را به سایه بان هایی هدایت می کند که در راستای ماسه های سفید رنگ کارائیب ردیف شده اند. رستوران های خصوصی جدید زندگی شبانه ی شهر را تقویت کرده، جشن و سرور با رقص های آفریقایی-کوبایی، سالسا و … ساعت ها ادامه پیدا می کند. تمام اینها ترکیبی سحرآمیز است که باعث می شوند از سفر خود به ترینیداد بیشترین لذت را ببرید. ترینیداد همچنین پایگاه مناسبی برای سفرهای یکروزه به کوه و دریا را فراهم می کند. شما می توانید از این شهر به سمت آبشارهای Sierra del Escambray پیاده روی کرده، تا ساحل زیبای Ancon دوچرخه سواری کنید یا در دره ی نیشکر Valle de Los Ingenios به ماجراجویی بپردازید. در ادامه برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ترینیداد را به شما معرفی می کنیم:

پلازا مایور زیبا و دیدنی در مرکز تاریخی شهر ترینیداد قرار گرفته و مکانی ایده آل برای شروع گشت و گذار است. بسیاری از مهم ترین جاذبه های ترینیداد در پلازا مایور یا نزدیکی آن قرار گرفته اند. در حقیقت پلازا مایور نقطه ثقل شهر است که کلیسای La Parroquial Mayor منسوب به سال ۱۸۹۲ با رنگ عسلی، کاخ برونت Palacio Brunet (خانه ی موزه ی Romántico) با رنگ شربتی، خانه ی بارون سانچز ایزناگا به رنگ آبی فیروزه ای (موزه ی معماری) و گالری فرسکو (آبرنگ روی گچ) خانه ی الدمان اورتیز در اطراف آن و کاخ شکر کانترو Cantero Sugar Palace منسوب به سال ۱۸۳۰ (موزه ی تاریخی شهرداری) نیز در قسمت جنوبی آن قرار گرفته اند. برج ناقوس زیبا و نمادین صومعه ی سن فرانسیسکوی قدیمی (در حال حاضر موزه ی ملی لوچا کونترا باندیدوس) به تمام شهر اشراف دارد. شما می توانید در یکی از رستوران ها یا کافه های نزدیک این میدان مستقر شده، نوشیدنی خنکی سفارش داده و در مورد زمانی که بارون های ثروتمند در خیابان های سنگفرش آن تردد می کردند خیال پردازی کنید.

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

موزه ی تاریخی شهرداری ترینیداد در کاخ نئوکلاسیک و زیبای کانترو واقع شده است. این کاخ که در اوایل سال های ۱۸۰۰ ساخته شده با اتاق های بزرگ و کف مرمر ایتالیایی خود دارای حال و هوایی باشکوه است. موزه روایتگر تاریخ ترینیداد و محوطه ی اطراف آن بوده و در آن اسناد و نقشه های متفاوتی وجود دارد؛ ضمن اینکه موزه دارای نمایشگاه هایی از دشت های نیشکر، صنعت تجارت برده و جنگ های استقلال نیز می باشد. بعد از بررسی و مشاهده ی نمایشگاه ها، بازدیدکنندگان می توانند برای تماشای مناظر پانارومای شهر و دریای کارائیب از پله های منحنی برج این کاخ نیز بالا بروند؛ این مناظر به خصوص به هنگام غروب آفتاب بسیار زیبا هستند.

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

در قسمت بالایی پلازا مایور، کلیسای Parroquial de la Santisima Trinidad قرار گرفته که دارای نمای نئوکلاسیک عسلی رنگی است. این کلیسا بزرگ ترین در کوبا به شمار رفته و خانه ی مجسمه ی Christ of the True Cross یا Senor de la Vera Cruz می باشد که بسیار نیز مورد پرستش قرار گرفته است. در حقیقت این مجسمه ی چوبی قرن هجدهمی قرار بود که از اسپانیا به ورا کروز مکزیک حمل شود، اما بادهای قوی تلاش کشتی را برای رسیدن به مقصد بی نتیجه گذاشته و کشتی در Casilda پهلو می گیرد، جایی که در فاصله ی اندکی تا ترینیداد قرار دارد. به هنگام حرکت دوباره، کاپیتان کشتی تصمیم می گیرد که این مجسمه را به آن محل واگذار کند و بدین ترتیب Senor de la Vera Cruz به این کلیسا آورده می شود، جایی که همچنان اجر و قرب خاصی دارد. از نکات برجسته ی فضای داخلی این کلیسا می توان به سقف طاقدار و محراب های ساخته شده از چوب سرو و ماهون آن اشاره نمود. این کلیسا همچنین به خاطر داشتن ویژگی های آکوستیکی خوب خود معروف است.

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

در حدود ۱۲ کیلومتری جنوب ترینیداد و در شبه جزیره ی آنکون، ساحلی به همین نام قرار دارد و یکی از زیباترین سواحل خط ساحلی جنوبی کوبا به شمار می رود. علاوه بر وجود صخره های مرجانی، امتداد ۴ کیلومتری از ماسه های سفید رنگ، آب های شفاف آبی رنگ و رویایی این منطقه را در بر گرفته اند. هرچند که این ساحل به اندازه ی وارادرو Varadero، گوآردالاواکا Guardalavaca و کایو کوکو Cayo Coco شاخص نیست اما از آنها خلوت تر بوده و می توان در کنار آن انواع گسترده تری از امکانات اقامتی مانند هتل هایی با خدمات همه جانبه all-inclusive تا خانه های مهمان پذیر را یافت. آن دسته از افرادی که بودجه ی محدودتری دارند می توانند در یک منطقه ی ساحلی دیگر نزدیک همین شبه جزیره به نام La Boca در خانه ی محلی ها اقامت کنند که امکان تعامل بیشتری را با محلی ها فراهم می آورد. برای داشتن یک روز خوش بسیاری از گردشگران در ترینیداد دوچرخه کرایه کرده و تا ساحل آنکون رکاب می زنند که در کل ۴۰ دقیقه زمان می برد. <br/
علاوه بر این با یک قایق سواری کوتاه از ساحل آنکون می توانید به جزیره ی بلانکو Cayo Blanco برسید و ضمن آفتاب گرفتن در سواحل ماسه ای سپید جزیره، فعالیت های دیگری مثل شیرجه و غواصی در بزرگترین صخره های مرجانی سیاه رنگ کوبا را تجربه کنید.

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

کاخ برونت با ته مایه های زرد رنگ، موزه ی Romantico را در خود جای داده که در حقیقت پنجره ای به دنیای بارون ثروتمند Conde de Brunet می گشاید. این خانه ی جذاب منسوب به اوایل قرن نوزدهم از سال ۱۸۳۰ تا ۱۸۶۰ که با عنوان عصر رمانتیک یاد می شود، متعلق به برونت بوده است. مجموعه ی موزه شامل آیتم هایی از خانواده های ثروتمند ترینیداد می باشد، اما در اصل به متعلقات برونت اختصاص دارد. از جمله موارد شاخص به نمایش در آمده می توان به قطعات شیشه ای و چینی، آثار هنری و مبلمان عتیقه ی آن دوران اشاره نمود.

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

برای آن دسته از بازدیدکنندگانی که دوست دارند ریزه کاری های بیشتری در مورد معماری استعماری ترینیداد یاد بگیرند، موزه ی معماری استعماری مکان مناسبی است که به کنکاش در جزئیات می پردازد. خانه ی سانچز ایزناگا Sanchez Iznaga این موزه را در خود جای داده و در حقیقت از دو ساختمان آبی رنگ قرن هجدهمی ساخته شده بوده که در اوایل قرن نوزدهم با هم ادغام شدند. در داخل این موزه موارد مختلفی از پیرایش های معماری مانند درب ها، دستگیره ها، قفل ها، پنجره ها، اجاق و همچنین یک حمام قرن نوزدهمی بازآفرینی شده وجود دارند. موزه ی معماری استعماری همچنین از میان خیابان های تاریخی شهر ترینیداد تورهای پیاده روی به همراه راهنما ترتیب می دهد که کمک می کند بازدیدکنندگان درک بهتری از ساختمان های شگفت انگیز شهر پیدا کنند.

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

یکی دیگر از نشانه های شاخص شهری در ترینیداد، کلیسا و صومعه ی سن فرانسیسکو است که به همراه برج ناقوس زرد و سبز خود، تاریخ پر رویدادی را روایت می کند. ساختمان اولیه ی این کلیسا در سال ۱۸۱۳ توسط فرانسیسکن ها ساخته شده و در اوایل قرن نوزدهم به کلیسا تبدیل شد. بعدها مدتی از این فضا به عنوان زندان استفاده می شد و این درست قبل از آن بود که در اواسط دهه ی ۱۹۲۰ بیشتر بخش های آن تخریب گردد. امروز تنها قسمت هایی از این کلیسا و برج ناقوس آن همچنان پابرجا هستند.

در حال حاضر این ساختمان زیبا به عنوان موزه ی ملی لوچا کونترا باندیدوس (به معنی موزه ی ملی مبارزه با راهزنان) به کار می رود. طرفداران تاریخ انقلابی کوبا باید حتما زمانی را به بازدید از این موزه و نمایشگاه های بی نظیر آن اختصاص دهند. در این موزه شما شاهد تصاویر، اسناد و تجهیزاتی خواهید بود که نشانگر مشکل سازی نیروهای ضد انقلابی یا همان راهزنان سال ۱۹۵۹ بوده است. بعد از کنکاش و بازدید از موزه، گردشگران می توانند با بالا رفتن از برج ناقوس حس و حال خود را عوض کرده و با مناظر زیبایی از شهر مواجه شوند.

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

خانه ی الدمان اورتیز یک خانه ی مستعمراتی منسوب به سال ۱۸۰۹ است که در اصل برای Ortiz de Zuniga، تاجر برده و شهردار ترینیداد ساخته شده بوده است. امروز این خانه یک گالری هنری است که شامل یک مدرسه ی هنری نیز می شود و در ضمن نقاشی هایی را نیز برای فروش به عموم ارائه می دهد. لازم به ذکر است که هنر کوبایی معاصر، تم غالب این مجموعه را تشکیل می دهد. علاوه بر مشاهده ی این آثار، بازدید از این گالری به شما این اجازه را می دهد که نگاهی نیز به داخل خانه ی الدمان اورتیز نیز بیندازید. فراموشن نکنید که در حین بازدید به نقاشی های دیواری، سقف های مزین و همچنین راه پله ی عظیم آن توجه کنید.

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

در شرق ترینیداد و در جاده ای که به Sancti Spiritus می رود، دره ی انبوه Valle de los Ingenios با مناظر زیبای مزارع نیشکر، درختان نخل و کوه ها قرار گرفته است. این مکان به عنوان یکی از سایت های میراث جهانی یونسکو ثبت شده است؛ خود دره به نام Valle de San Luis نیز شناخته می شود که شامل آثار و بناهای قرن نوزدهمی یادگار زمان کشت و زرع نیشکر توسط برده ها و آسیاب های برخاسته از این صنعت می گردد.

از جمله مکان ها و مناظر کلیدی شاخص این منطقه که حتما باید بازدید شوند می توان به Mirador de La Loma del Puertos اشاره نمود که به شما این امکان را می دهد که از فراز آن به مناظر و دیدهای شگفت انگیزی از کل این دره دست یابید. یکی دیگر از موارد، برج ۴۴ متری Manaca Iznaga است که بازدیدکنندگان می توانند برای بدست آوردن دیدهای بهتر از آن بالا رفته و یا در رستوران کنار آن غذا صرف کنند. یکی دیگر از خانه های تاریخی که تبدیل به رستوران شده کاسا گوآچینانگو Casa Guachinango می باشد که در قرن هجدهم متعلق به دون ماریانو بورل (یکی از شخصیت های برجسته ی تاریخی منطقه) بوده است. در اینجا بازدیدکنندگان می توانند دیدهای بهتری به مناظر اطراف و همچنین رودخانه ی آی Rio Ay پیدا کنند.

لازم به ذکر است که یک قطار گردشگری نیز از داخل این دره می گذرد که بازدیدکنندگان می توانند در ترینیداد سوار آن شوند، ضمن اینکه امکان کشف این منطقه توسط ماشین یا سوار بر اسب (با یا بدون راهنما) نیز وجود دارد.

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد با قله های زمردی Sierra del Escambray احاطه شده که همین موضوع این امکان را فراهم می آورد که کوهنوردی دلپذیری را در این منطقه انجام بدهید. در ارتفاعات پارک ملی Collantes عاشقان طبیعت می توانند وارد مسیر چالش برانگیزی تا آبشار ۷۵ متری Salto del Caburni شوند. این مسیر مسافتی در حدود ۵-۶ کیلومتر را از میان جنگل های نخل و درختان کاج طی می کند که در طول گذر از آن می توان با مرغ های مقلد، دارکوبها، حشرات و گیاهان زیبایی استوایی مواجه شد. به محض رسیدن به آبشار، ماجراجویان می توانند در گودال استخر مانند آن تنی به آب خنک بزنند. کوهنوردان فراموش نکنند که پوشیدن کفش مناسب در این مسیر بسیار حائز اهمیت است چرا که مسیر در نقاطی باریک و پر شیب می گردد. ضمن اینکه توجه کنید در طول فصل های خشک، آبشار کم آب تر خواهد بود بنابراین برای دیدن آن در بهترین حالت ممکن، بهتر است در فصل مناسب به این مکان سفر کنید.

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

ترینیداد و جاذبه های گردشگری آن

منبع : wikipedia, lonelyplanet, planetware

نوشته شده در لست سکند

همچنین ببینید

مشهورترین بناهای نمادین دنیا

مشهورترین بناهای نمادین دنیا که احتمالا آنها را این گونه ندیده اید

مشهورترین بناهای نمادین دنیا که احتمالا آنها را این گونه ندیده اید آیا فکر می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *