خانه / سفرنامه داخلی / جاذبه های گردشگری تهران / جاهای دیدنی تهران، ۱۰۰ مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

جاهای دیدنی تهران، ۱۰۰ مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

۱۰۰ مکان گردشگری تهران

با معرفی جاهای دیدنی تهران و ۱۰۰ جاذبه گردشگری تهران ، بناهای تاریخی ، پارک ها و بوستان های تهران و مکان های توریستی تهران در این مطلب از سفرخود به تهران بیشترین استفاده و لذت را ببرید. بر اساس بازدید کاربران از مکان های دیدنی تهران و نظرات آنها، ۱۰۰ جای دیدنی تهران و از محبوب ترین آنها را در لیست زیر به شما معرفی می کنیم. بدیهی است که این نظرات همه نبوده و شما نیز می توانید نظر خود را درباره جاذبه های گردشگردی تهران بیان کنید در ادامه با معرفی مکان های گردشگری تهران از سایت سفرنامه همراه باشید.

بازار تجریش

بازار تجریش در شمال شهر تهران و در نزدیکی میدانی به همین نام قرار دارد. بازار تجریش که یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران بوده از یک طرف به میدان تجریش، از سمت دیگر به امام‌زاده صالح و کوچه‌های اطراف آن راه دسترسی دارد. این بازار از جمله قدیمی‌ترین مراکز خرید شمیران بوده و همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده به طوری که‌ حجره‌های معروف و قدیمی بازار هویت خود را از دست نداده‌اند.این بازار که در واقع نمونه کوچکی از بازار تهران است‌، به صورت سرپوشیده ساخته شده و دو محله سرپل و تجریش را به هم وصل می‌کند.

بازار تجریش مثل بازارهای سنتی دارای مسجد و حسینیه است و از سوق‌های کوچکی تشکیل شده‌. این بازار همچنین دارای یک میدان سرپوشیده میوه و تره‌‌بار است. بازار تجریش مغازه‌های بسیاری را در خود جای داده و نکته جالب اینکه نام مغازه‌ها با کاشی‌کاری بر سر در آنها حک شده است. این کاشی‌کاری و مشبک‌کاری‌ها زیبایی خاصی را به بازار داده است.

tajrish جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

بازار تهران

تهران که جاهای دیدنی و جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوانی دارد برای سفر بسیار مناسب است . مجموعه بازار تهران در ضلع جنوبی خیابان ۱۵ خرداد و حد فاصل آن با خیابان های مولوی، خیام و ۱۷ شهریور، در بافت قدیمی و تاریخی شهر واقع شده و چون گذشته مهم ترین مرکز تجاری و بازرگانی است.

بازار 4 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

پل طبیعت یکی از جاهای دیدنی تهران

پل طبیعت یک پل سه طبقه پیاده‌رو و غیرخودرویی است که در عباس‌آباد تهران قرار دارد. این پل که از نمادهای شهر تهران و یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران است. از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد و بوستان‌های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به هم متصل می‌کند. درطول پل فضاهایی با عملکردهای فرهنگی، تفریحی و گردشگری تدارک دیده شده که به عنوان مثال می‌توان به کافی شاپ، رستوران، کافه گالری و همچنین فضای سبز کار شده در پل اشاره کرد که در کنار انحنای بدنه مناظر زیبایی را به دست می‌دهد.

پل طبیعت بخشی از پروژه ساخت ۷ پل عابر پیاده در اراضی عباس‌آباد، شامل پل‌های ابریشم است و در آینده‌ای نه چندان دور می‌توان از آن به عنوان یکی از نقاط برجسته تهران یاد کرد. این پل توسط شرکت سازه‌های پارچه‌ای دیبا طراحی شده است که نظارت بر ساخت آن نیز بر عهده همین شرکت بوده است.

1088 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

باغ پرندگان

از جاذبه ها ی گردشگری تهران , باغ پرندگان تهران با مساحت ۲۳ هکتار، در شمال شرق تهران در خیابان کوهستان قرار دارد. این باغ در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ خورشیدی به صورت رسمی افتتاح شد و در حال حاضر ۵۷ گونه پرنده همچون کبوتر، طوطی، اردک، قوی سفید، غاز، فنچ، جغد، شاهین، عقاب، طاووس و …، نگهداری می‌شوند. نکته جالب توجه در خصوص این باغ این است که بیشتر پرندگان این مجموعه در فضای باز نگهداری می‌شوند. باغ پرندگان دارای نظم و پاکیزگی قابل توجهی بوده و تمام فضای آن گل‌کاری شده است.

 پرندگان e1573535828496 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

برج میلاد تهران یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران

برج میلاد بلندترین آسمان‌خراش ایران و ششمین برج مخابراتی بلند در جهان است. این برج مخابراتی و چندمنظوره، در مجموعه مرکز ارتباطات بین المللی تهران، در شمال‌غربی شهر تهران، میان تپه‌ای با مساحت تقریبی ۱۴ هکتار واقع در جنوب شهرک‌قدس و شمال کوی‌نصر در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد. سازه برج میلاد که به خاطر ارتفاع بلند و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است، یکی از نمادهای پایتخت و از بهترین مکان های دیدنی تهران به شمار می‌آید و حومه است که از اکثر جاهای تهران قابل رویت است.

milad7 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

کاخ بهارستان تهران

کاخ بهارستان یا عمارت مجلس شورای ملی در تهران میدان بهارستان واقع است. کاخ بهارستان از نظر معماری مظهر سبک معماری محکم و استوار با ترکیبی از سنت و تجدد در ارگ حکومتی تهران بوده است‌. میرزا حسین‌خان سپهسالار قزوینی در سال ۱۲۸۹ قمری تصمیم به ساخت عمارت‌های بزرگ از جمله کاخ بهارستان در اراضی بهارستان گرفت. وی به فکر تغییر سیمای شهر تهران بود. مهمترین این ساختمان ها، عمارت بهارستان یا کاخ بهارستان محل زندگی سپهسالار بود.

بهارستان 1 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس یا دریاچه چیتگر تهران

دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس (چیتگر) در شمال‌غرب شهر تهران و در منطقه ۲۲ شهرداری این شهر قرار دارد. این دریاچه از شمال و شرق به محور چهار باغ و از جنوب و جنوب غرب به پارک جنگلی چیتگر و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران محدود می‌باشد. سابقه طرح ساخت دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس (دریاچه چیتگر) به نخستین طرح جامع تهران که پیش از انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۴۷ تدوین شد، بازمی‌گردد.

1466 800x408 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

پارک ملت

پارک ملت با ۳۴ هکتار به عنوان یکی از بوستان های بزرگ تهران محسوب می شود که طراحی پارک نامنظم را، به سبک پارک های انگلیسی، شخصی به نام پوسن Posen انجام داده است. سطح ورودی بوستان ملت سیقلی است که این نوع کف محلی مناسب برای اسکیت سواری و مسابقات ماشین کنترلی است که همین موضوع باعث ورود افراد علاقه‌مند به این دو رشته به این بوستان می‌شود.

در روبروی این سینما پردیس سینمایی ملت واقع شده است که دارای سازه‌ای بسیار جالب می‌باشد و توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. این سینما دارای حدود ۴ الی ۵ سالن می‌باشد. این یکی از امکانات خوب این سینما است چون که انتخاب فیلم مورد نظر شما را برایتان راحت می‌کند. ودر کنار آن نیز می‌توانید از فضای پارک لذت ببرید.

پارک ملت یکی از جاهای دیدنی تهران برای عکاسی است که برای عکاسان محل مناسب و با ارزشی محسوب می شود.

%D9%85%D9%84%D8%AA 1 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

روستای برگ جهان از جاهای دیدنی تهران

برگ جهان روستایی زیبا و دیدنی در تهران! برگ جهان را در پاییز ببینید. روستایی زیبا نزدیک تهران که خوراک یک سفر یک روزه برای تعطیلات آخر هفته است. تنفس هوای پاک و دیدن آسمان آبی غنیمتی است که شما می توانید طی مدت یک ساعت و در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری هر کجای اطراف تهران به آن برسید. آب و هوای برگ جهان در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در پاییز و زمستان سرد است. البته درست است که هوای روستا در پاییز سرد است، اما دیدن این روستا را در پاییز به شما توصیه می‌کنیم.

زیبا‌ترین مناظر ممکن را در پاییز برگ جهان می‌بینید نه تابستان و بهار. درختان روستا در این فصل ترکیبی از رنگ‌های گرم نارنجی و زرد و قرمز و قهوه‌ای می‌شوند و ناخودآگاه گرما را مهمان وجودتان می‌کنند. اما رودخانه برگ جهان، از ارتفاعات اطراف روستای برگ جهان سرچشمه می‌گیرد و پس از پیوستن به رودخانه رودبار به سد لتیان می‌ریزد.

532 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

تئاتر شهر تهران

مجموعه تئاترشهر هشتم بهمن ماه سال ۱۳۵۱ تاسیس شد. این مکان قبلا یکی از تفرجگاه های مردم تهران بوده و جزو جاذبه های تهران است ؛ البته در این فضا ساختمانی معروف به «مهمانخانه بلدیه (کافه شهرداری)» در آن قرار داشت که در سال ۱۳۰۹ ساخته شده بود و گاهی گروه های شعبده باز و سیرک بازان، در فضای باز اطراف این مهمانخانه به اجرای برنامه می پرداختند. مجموعه تئاتر شهر که ساختمان مدور آن یکی از شاهکارهای معماری ایران به شمار می رود، در حالی یکی از مهم ترین مجموعه های تئاتری ایران است.

نمای گنبد نیم مدور بام و ستون های قرینه اطراف آن از دور چون خیمه ای بر محوطه سنگ فرش گسترده پارک دانشجو قوام یافته چنانکه یادآور تابلوی تکیه دولت اثر کمال الملک می نمایاند. از نظر بافت ظاهری بنا، ساختما آن شبیه برج طغرل در شهر ری به نظر می رسد. دیوار بیرونی، ترکیب انتزاعی و زیبای کاشی فیروزه ای و سبز و آجر به شکل برجسته، یادآور نشانه های معماری دوره ایلخانیان است.

36 6 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

امامزاده داود تهران

امام زاده داوود یکی از مشهورترین امام زاده های اطراف تهران است که در کوهستان های شمال غربی تهران واقع شده است. این بنا در ۱۵ کیلومتری فرحزاد قرار داشته و از لحاظ جغرافیایی منطقه ای سردسیر است. بیشتر شهرت امام زاده داوود به خاطر مسیر منتهی به امام زاده است که از میان دره های زیبا و سرسبز می گذرد و در تمام فصول، به خصوص در ایام خنک سال مسافران و گردشگران بسیاری از این مناظر دیدن می کنند.

در فصول سرد سال؛ برف بسیار سنگینی در این منطقه می بارد که تقریبا امکان زیارت از این مسیر را ناممکن می سازد. علاوه بر برف عمیق، وجود دره های خطرناک و بهمن گیر، خود عاملی برای جلوگیری از تردد زمستانه در این منطقه است. وجود حیوانات وحشی نیز به دلیل متروک بودن جاده کمی خطرناک به نظر می رسد. این امامزاده می تواند یکی از جاهای دیدنی تهران روز جمعه برای شما بوده و از یک روز تعطیلی خود به خوبی استفاده کنید.

امازاده داود جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

پارک آب و آتش

بوستان آب و آتش یکی از بوستانهای متفاوت شهر تهران با مساحتی گسترده و امکانات تفریحی مختلف همچون فانوس دریایی، مراسم نقاله خوانی، فضای بازی با آب همه روزه میزان بسیاری از گردشگران از تهران و شهرهای دیگر کشور است. پارک آب و آتش دارای آلاچیق‌ها ی متعدد برای استراحت می‌باشد. این آلاچیق‌ها دارای دو نوع با میز و صندلی و یک نوع ویژه پهن کردن زیرانداز می‌باشد و در این آلاچیق‌ها از مناظر زیبای تپه‌های عباس آباد می توان لذت برد. پارک آب و آتش یکی از جاهای دیدنی تهران است که در فصل های بهار و تابستان بازدیدکننده های بیشماری دارد.

%D8%A2%D8%A8 %D9%88 %D8%A2%D8%AA%D8%B4 1 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

پارک ژوراسیک تهران

ژوراسیک پارک (دایناسورها ) یک پارک تفریحی است که در ضلع شمال فاز دوم بوستان پرواز یا پردیس کوهستانی احداث شده است . برای نخستین بار در ایران، این پارک (پارک دایناسورهای متحرک) محیطی مفرح و هیجان انگیز برای خانواده ها بویژه کودکان و نوجوانان فراهم آورده است . در این پارک زندگی نامه و روش زندگی و خوراک دایناسورها به نمایش گذاشته شده و ابعاد دایناسورها به صورت واقعی طراحی شده است.

%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9 %DA%98%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%DA%A9 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

دربند تهران

در شب دربند که یکی از مناطق خنک گردشگری است از دهکده های قدیمی شمیران محسوب می شود. دربند در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و در این مکان شما می توانید از هوای آلوده ی پایتخت برای چند ساعت دور بمانید. دربند دارای تعداد زیادی رستوران است و شما می توانید برای صرف شام در هوایی خوب و مکانی زیبا به این رستوران ها بروید.

%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D9%86%D8%AF 1 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

باغ ملی گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی تهران به عنوان ذخیره ژنتیکی گیاهان در معرض خطر انقراض مورد استفاده قرار می گیرد. با بهره گیری از روش های مختلف علمی، امکان شناخت گونه‌های گیاهی کشور فراهم گشته و محدوده پراکنش آنها تعیین می‌گردد. تحقیق در زمینه روش های تکثیر و پرورش گونه‌های با ارزش از نظر حفاظتی و اقتصادی از موضوعات دیگری است که در باغ های گیاهشناسی به آن پرداخته می شود.

اگر دنبال جایی بسیار متفاوت هستین و اگر به گیاهان و درختان علاقه دارید، حتما از این باغ زیبا دیدن کنید.

گیاهشناسی ملی ایران جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

پیست اسکی شمشک

یکی از جاهای دیدنی تهران و مکانی زیبا و تفریحی در نزدیکی تهران در روستای توریستی شمشک که در سال ۱۳۳۷ مورد بهره برداری و در سال ۱۳۷۵ با اصلاحاتی که به عمل آمد، از سوی فدراسیون جهانی اسکی به عنوان پیست بین‌المللی شناخته شد و دومین پیست بزرگ کشور میباشد.

شمشک جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

پارک ارم تهران

یکی از قدیمی ترین اماکن تفریحی تهران مجموعه پارک ارم‌ واقع در پنج کیلومتری غرب شهر تهران‌، با وسعتی حدود ۷۰ هکتار، وسیع‌ترین پارک در ایران است‌. این پارک در اوایل دهه ۱۳۵۰، ساخته شد و به بهره‌برداری رسید. پارک ارم که با سرمایه اسدالله خرم‌، سرمایه‌دار معروف‌، ساخته و به نام خودش نام‌گذاری شده بود، پس از انقلاب مصادره شد و در تملک بنیاد مستضعفان قرار گرفت‌. پارک ارم تهران شامل دو لوناپارک با ۲۸ نوع وسیله بازی و تفریحی برای کودکان و بزرگ‌سالان است‌.

%D8%A7%D8%B1%D9%85 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

پارک جمشیدیه

یکی دیگر از بهترین مکان های پاییزی در تهران پارک جمشیدیه است. این پارک که یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز است در ابتدا باغی شخصی متعلق به جمشید الدوله بود و بعدها بخش بزرگی از آن را با هدف احداث پارک، به شهرداری تهران سپرد. گیاهان و درختان متنوعی اعم از بید مجنون، نارون، سرو، افرای سیاه، چنار، زبان گنجشک، اقاقیا و … در این پارک وجود دارند و این درختان در فصل پاییز زیبایی ویژه‌ای به فضای پارک می‌بخشند. همچنین باید بدانید که این پارک دارای پوشش جانوری خاصی با ۶۰ نوع پرنده می‌باشد.

جمشیدیه جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

سرزمین عجایب

مجتمع تجاری تیراژه در غرب تهران یکی از مراکز تفریحی است که توانسته به خوبی بین مردم محبوب شود و آن هم به دلیل امکانات تک و به روزی هست که دارد . به خصوص بازی ها و دستگاه های پیشرفته ای که در کمترجایی می شود نمونه ای از آن را پیدا کرد . البته بازی و تفریح در این مجموعه مخصوص بچه های کوچک نیست و جوانان و کلا همه اعضای خانواده وسیله ای برای سرگرم شدن پیدا می کنند.

سرزمین عجایب جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران در شمال شرق تهران (شمیرانات) قرار دارد. شکل گیری کاخ نیاوران به نخستین سالهای سلسله قاجار بازمی گردد. مجموعه کاخ نیاوران که پس از انقلاب اسلامی به مجموعه ای موزه ای تبدیل شده است تا سال ۱۳۷۸ با مجموعه سعدآباد بطور مشترک اداره می گردید و از آغاز سال ۱۳۷۹ رسماًٌ مستقل شد.

636379 eQwXQ1p2 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

گنبد مینا

چه احساسی خواهید داشت، وقتی در زیر یک گنبد سفید، به آسمان سفر کنیدو پای در راه شیری بگذارید. در غبار اطراف مشتری فرو بروید و یا به سرخی مریخ نزدیک شوید . صور فلکی رو از نزدیک ببینید و به دب اکبر و اصغر و ستاره سهیل چشمکی بزنید. اطراف اورانوس گشتی بزنید و پا روی خاک ماه بگذارید! ‏ سفر به آسمان، آرزوی دیرینه انسان بود که تاکنون شمار کمی از انسان ها توانستند به خارج از فضای زمین سفر کنند. اما بازسازی فضای کهکشان و رفتار ستاره ها و اجرام آسمانی با توجه به دستاوردهای علمی دانشمندان از گذشته تا کنون، سبب شد که این فضای بی نظیر و به ظاهر غیرقابل دسترس، مانند یک سفررویایی دراختیار انسان ها قرار بگیرد. گنبد مینای تهران این امکان رو فراهم آورده است .

675 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

دروازه باغ ملی

دروازه باغ ملی یا سردر باغ ملی، از بناهای به جا مانده از اواخر دوره قاجار می‌باشد و در سال‌های ۱۳۰۱ تا ۱۳۰۴ احداث شده‌است. این بنا در خیابان امام خمینی (ره) شهر تهران واقع است که در ضلع غربی آن وزارت امور خارجه و در ضلع شرقی آن اداره پست زمان پهلوی اول وجود دارد. سر در باغ ملی و ساختمان‌های مجاور آن به دستور مستقیم رضا پهلوی (وی در آن زمان وزیر جنگ بود) و توسط جعفر خان کاشانی و کمک آلمانی‌ها ساخته شد. در معماری داخلی این اثر زیبا از تصاویر کوروش و مردمان عهد هخامنشی استفاده شده‌است. کاشی‌کاری این بنا را استاد حسین کاشی پز انجام داده است.

11 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

بوستان بهشت مادران

بوستان بهشت مادران یکی از پارک‌های شهر تهران می‌باشد که مخصوص خانم‌ها راه‌اندازی شده است و رعایت حجاب در آن الزامی نیست. بوستان بهشت مادران ۱۹ هکتار وسعت دارد و در انتهای خیابان شهید کاویان غربی در منطقه سیدخندان، خیابان شریعتی، خیابان جلفا واقع شده است. اراضی این پارک که در گذشته جزو محدوده عباس‌آباد محسوب می‌شد، از سال ۱۳۸۷ خورشیدی به اولین بوستان اختصاصی بانوان تبدیل شد. این بوستان دارای امکانات متنوع و متعددی برای استفاده بانوان می‌باشد که از جمله آن می‌توان به خانه فرهنگ حوراء، خانه سلامت مادر، سالن تیر و کمان، آمفی تئاتر روباز، پیست دوچرخه سواری، ایستگاه روزنامه خوانی، آلاچیق، بوفه، جاده تندرستی، سرویس‌های بهداشتی، زمین بازی کودکان و کتابخانه اشاره نمود.

بوستان بهشت مادران3 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

دریاچه فشافویه از جاهای دیدنی تهران

در دریاچه فشافویه تهران جت اسکی های قدرتمندی وجود داردو عموم آنها ۱۵۰۰ سی سی حجم موتور دارند. همچنین قایق های شاتل و دونات، بنانا و کایاک هم وجود دارد.

%D9%81%D8%B4%D8%A7%D9%81%D9%88%DB%8C%D9%87 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

بام تهران

بانجی جامپینگ برای بعضی‌ها اوج هیجان و تفریح است، گرچه شاید خیلی‌ها فکر کنند پرش از بلندی چه لذتی می‌تواند داشته باشد اما به هرحال این سرگرمی طرفدارهای خاص خود را دارند.بانجی‌جامپینگ نخستین بار در دهۀ ۵۰ میلادی به جهان معرفی شد، ولی در ایران اولین باشگاه این ورزش در شهریور ۱۳۸۶ به طور رسمی در مجتمع فرهنگی تفریحی بام‌تهران افتتاح گشت. پس از این تاریخ در چند نقطه دیگر از کشور باشگاه‌های بانجی جامپینگ راه‌اندازی شد.می توان به بانجی جامپینگ توچال ، بوستان ولایت اشاره کرد .

%D8%A8%D8%A7%D9%86%D8%AC%DB%8C %D8%AC%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%86%DA%AF جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

موزه کمال ‌الملک

موزه کمال ‌الملک تهران که در باغ نگارستان واقع شده است ، یکی از مکان‌هایی است که در آن آثار نقاشی، نیمکت‌های دانش‌سرای عالی، مجسمه‌های قدیمی و جذاب، فرش‌های اصیل قدیم، کاشی‌های هنری و آثار ملک ‌الشعرای بهار را به‌چشم خود یک‌جا می‌توانید ببینید . محمد غفاری، ملقب به کمال الملک یکی از مشهورترین شخصیت‌های هنری دوره قاجار بود. این بنا و باغ آن را در سال ۱۲۲۲هجری قمری ساخته‌اند. در موزه‌ کمال الملک نقاشی‌های هنری زیادی جای داده شده است، به‌همین علت آن را باغ نگارستان نام‌گذاری کرده‌اند.

%D9%85%D9%88%D8%B2%D9%87 %DA%A9%D9%85%D8%A7%D9%84 %D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%DA%A9 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

بازارچه عودلاجان

بازارچه عودلاجان، نخستین بازارچه دایمی صنایع دستی کشور، تجسم همگرایی سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. مرمت و بازسازی بازارچه عودلاجان از سال ۱۳۹۱ با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، شهرداری تهران، و کسبه بازار صورت می‌پذیرد. بازارچه عودلاجان ، نخستین بازارچه و نمایشگاه دائمی هنرهای سنتی و صنایع دستی در پایتخت است. بازارچه عودلاجان این روزها شکل دیگری به خود گرفته.

%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87 %D8%B9%D9%88%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D9%86 1 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

موزه ساعت

موزه ساعت یا تماشاگه زمان یکی از موزه‌های شهر تهران و نخستین موزه ساعت در ایران است.این موزه که در خرداد ماه ۱۳۷۸ خورشیدی افتتاح شد، از موزه‌‌های وابسته به اداره کل موزه‌های بنیاد مستضعفان است و در آن ابزارهای زمان‌سنجی به نمایش گذاشته شده‌اند. در واقع تماشاگه زمان مکانی است که بخشی از تلاش‌های چندین هزار ساله بشری در زمینه ساخت انواع ابزارهای سنجش زمان را در معرض دید علاقمندان قرار داده است.

%D9%85%D9%88%D8%B2%D9%87 %D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA192 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

تهران کلانشهری که پایتخت ایران است. در این شهر بزرگ جاذبه های تاریخی ، جاذبه های گردشگری ، اماکن تفریحی ، اماکن زیارتی ، باغها و بوستانها و… بسیار زیاد است در حدی که امکان دارد بعضی از نقاط چه بسا جاذبه ای مهم از چشم پنهان بماند و یا در شلوغی و ازدحام جمعیت گم شود .شهر تهران به دلیل امکانات و اماکن دولتی بیشتر مسافران برای کارهای اداری و درمانی به این شهر می آیند و شاید بیشتر آنها ندانند که تهران گنجینه ای از آثار تاریخی و جاذبه ها ی گردشگری درمیان این شلوغی و ترافیک دارد .گنجینه‌هایی که قطعاً دیدن‌شان بعد از یک روز شلوغ کاری، حسابی حال آدم را سرجایش می‌آورد. با سیری در ایران همراه شوید تا ادامه ۱۰۰ جای دیدنی تهران را که حتما باید ببینید آشنا سازیم :

شمس العماره تهران

شمس العماره یکی از بناهای مرتفع و مشخص و جالب تهران قدیم است . گویا ناصرالدین شاه قبل از سفر اروپا بر اثر دیدن تصاویر بناها و آسمان خراشهای کشورهای غربی تمایل پیدا می کند بنای مرتفعی نظیر بناهای فرنگستان در پایتخت ممالک محروسه خود ایجاد نماید تا از بالای آن خود و زنانش بتوانند منظره شهر تهران و دورنمای اطراف را تماشا کنند .

شمس العماره جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

مسجد و مدرسه سپهسالار

یکی از جاذبه های تاریخی تهران مسجد و مدرسه سپهسالار است .مسجد و مدرسه سپهسالار نخستین و بزرگ‌ترین مسجد و مدرسه عالی در تهران و پس از مدرسه چهارباغ اصفهان، بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین بنای مذهبی در ایران است. این مجموعه در مجاورت مجلس شورای ملی و در جنوب شرقی میدان بهارستان شهر تهران قرار دارد.

مسجد سپهسالار2 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس
دارالفنون12 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

مدرسه دارالفنون

از جاذبه های تاریخی تهران و قدیمی ترین مدرسه ای که در تهران تاسیس شد مدرسه دارالفنون است یکی از کهن‌ترین بنیادهای آموزشی نوین ایران است که به کوشش میرزاتقی‌ خان فراهانی (امیرکبیر)، در سال ۱۲۳۱ خورشیدی (۱۸۵۱ میلادی- ۱۲۶۸ هجری قمری) بازگشایی شد.

خانه مشیرالدوله10 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

عمارت مشیرالدوله

عمارت مشیر الدوله از خانه‌های تاریخی استان تهران است که در خیابان منوچهری شهر تهران (میان خیابان لاله‌زار و فردوسی)، خیابان لاله‌زار نو، خیابان پیرنیا، شماره ۹ قرار دارد. این عمارت در واقع منزل مسکونی حسن پیرنیا ملقب به مشیرالدوله بوده که با یک شیوه تلفیقی از معماری ایرانی و فرنگی در دوران قاجاریه (سال ۱۲۸۵) بنا شد.

%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87 %D9%85%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%88%D9%84%D9%87 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

عمارت مسعودیه

این عمارت یکی از خانه‌های تاریخی شهر تهران است که در خیابان جمهوری، نرسیده به بهارستان، خیابان ملت، تقاطع خیابان اکباتان قرار دارد.عمارت مسعودیه به دستور مسعود میرزا ملقب به ظل‌السلطان (فرزند ناصرالدین شاه) در سال ۱۲۹۵ هجری قمری در زمینی به مساحت حدود ۴۰۰۰ مترمربع بنا شد.

عمارت مسعودیه3 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

بوستان نوروز

این بوستان بزرگترین بوستان پهنه غربی اراضی عباس آباد تهران با کارکرد تفریحی، فرهنگی و تفرجی است که برای آن کارکردهای بین‌المللی و فرهنگی در حوزه کشورهای عضو اکو نیز تعریف شده است.

بوستان نوروز 1 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

بوستان رازی

دریاچه بزرگ مصنوعی با امکان ماهیگیری، فانوس دریایی، پردیس سینمایی و فرهنگسرا، بازارچه صنایع دستی، پیست دوچرخه سواری و پین بال، فضای سبز زیبا با تنوع گیاهی فراوان از امکانات بوستان رازی تهران است.

بوستان رازی 2 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

بوستان نهج البلاغه تهران

بوستان نهج البلاغه با داشتن ۳۵ هکتار وسعت و در برگرفتن رودخانه ای بزرگ و داشتن امکانات رفاهی و تفریحی متنوع به عنوان تفرجگاه اصلی مردم شهر تهران به ویژه ساکنین غرب پایتخت در آمده است.

بوستان نهج البلاغه جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان ازجمله گردشگاه‌ها و فضاهای سبز شهر تهران به حساب می‌آید.این پارک در حدود ۱۳ کیلومتری مرکز شهر تهران قرار دارد و از شمال به قوچک، از جنوب به شمس آباد، از غرب به ده لویزان و از شرق به پادگان خاتم الانبیا محدود می‌شود.پارک جنگلی لویزان ۱۱۰۰ هکتار وسعت دارد که بیش‌تر آن درای کاربرد تفریحی است.

پارک جنگلی لویزان جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

باغ موزه مینیاتور از جاذبه های گردشگری تهران

باغ موزه مینیاتور یا بوستان مینیاتوری یکی از بوستان‌های منحصر به فرد استان تهران است که در شرق شهر تهران در شمال خیابان جانبازان غربی (گلبرگ) و شرق خیابان کرمان قرار دارد. بوستان مینیاتوری فضای باز و مشجری است که به ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و معماری می‌پردازد.

باغ موزه مینیاتور جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

موزه ایران باستان

موزه ایران باستان، اولین موزهٔ ایران، در ابتدای خیابان ۳۰ تیر، در بخش غربی میدان مشق تهران در خیابان سی تیر جای دارد. ساخت این موزه در ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۱۳ ه. ش. به دستور رضا شاه توسط معمار فرانسوی، آندره گدار، شروع شد. ساختمان موزه در سال ۱۳۱۶ به اتمام رسید و موزه برای بازدید عموم افتتاح شد.

ایران باستان جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

موزه حیات وحش دارآباد

موزه طبیعت و حیات وحش دار آباد ایران در ۱۳۷۲، از سوی شهرداری تهران به منظور آشنا کردن‌، مردم با میراث فرهنگی و طبیعی و شناخت اهمیت حفاظت از محیط سبز و حیوانات افتتاح شد.

دارآباد جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

کلیسای سرکیس مقدس

کلیسای سرکیس مقدس در تهران، خیابان کریم خان زند،نبش خیابان استاد نجات الهی واقع و کلیسای جامع ارامنه تهران است. کلیسای سرکیس مقدس تهران با هزینه شخصی فردی خیر از ارامنه تهران بنام مارگار سرکیسیان و طرح مهندس آفتاندیلیان بنا شد و کار بنای کلیسا و ساختمانهای اداری واقع در جنوب محوطه آن در سال ۱۳۴۹ ش (۱۹۷۰ م) خاتمه یافته و مقر خلیفه گری ارامنه تهران از کلیسای مریم مقدس به این محل جدید انتقال یافت.

سرکیس مقدس 1 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

شهرک سینمایی غزالی از مکان های دیدنی تهران

شهرک سینمایی غزالی نام محوطه بزرگی است در غرب تهران که در آن دکورهای خیابان‌ها و ساختمان‌های مربوط به فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی، ساخته و نگهداری می‌شود. این شهرک توسط کارگردان فقید علی حاتمی در سال ۱۳۵۸ و با همکاری بهترین دکوراتورهای ایتالیایی ساخته شده است. این شهرک شامل میدان توپخانه، ساختمان عدلیه، خیابان لاله زار، سینما تابان، گراند هتل، عکاسخانه و چند مغازه دیگر می باشد.

شهرک غزالی 1 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

تله کابین توچال

مجموعه ورزشی-تفریحی تله کابین توچال از انتهای خیابان ولنجک آغاز شده و پس از عبور از جاده آسفالته به ایستگاه اول تله کابین توچال متصل می‌شود. تله کابین توچال سه خط اصلی و سه خط تله سی‌ یژ و یک خط تله اسکی دارد. روی هم رفته طول سه خط اصلی تله کابین نزدیک به ۷۵۰۰ متر می‌باشد که در میان تله کابین‌های نصب شده در دنیا، یکی از طولانی‌ترین خطوط تله کابین پیوسته به شمار می رود.

تله کابین توچال2 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

برج آزادی تهران

هم نماد تهران محسوب می‌شود و چشم میهمانان خارجی تهران را روی خودش قفل می‌کند؛ هرچند الان هووی بلندقامت و سرسختی به نام «برج میلاد» سر «برج آزادی» آورده‌اند اما «آزادی» هنوز هم برای خودش پادشاهی می‌کند؛ به‌ویژه در روز ۲۲ بهمن که پر می‌شود از آدم‌هایی که می‌آیند تا خاطره خوب یک روز خوب را دوباره زنده کنند.

خیابان آزادی تهران جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

پارک دانشجو تهران

پارک دانشجوی تهران در خیابان انقلاب اسلامی و در نزدیکی چهارراه ولیعصر (تقاطع خیابان ولیعصر) در همسایگی مجموعه تئاتر شهر قرار گرفته است. این پارک از شمال به خیابان انقلاب، از غرب به خیابان ولیعصر و از شرق به خیابان رازی محدود است.
نام ابتدایی پارک دانشجو «پارک پهلوی» بوده است که در زمینی به مساحت ۳۲۰۰ متر مربع احداث شده و شامل سالن تئاتر شهر، کتابخانه دانشجو، زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی و بوفه است‌.

پارک دانجو جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

موزه تماشاگه تاریخ

در موزه تاریخ ( تماشاگه تاریخ ) آثار به نمایش گذاشته شده به تاریخ معاصر ایران (۲۰۰ سال اخیر) اختصاص دارد و شامل ظروف و وسایل شخصی ناصرالدین شاه‌، تابلوهای کمال‌الملک و … است‌.تماشاگه تاریخ مشتمل بر چند خانه است‌: نگارخانه‌، کتاب‌خانه‌، تماشاخانه‌، چای‌خانه‌، سفره‌خانه و ساختمان اصلی که در مجموع سه طبقه را تشکیل می‌دهد.

تماشاگه تاریخ جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

باغ فردوس تهران

در خیابان ولی‌عصر به طرف تجریش که پیش می‌رویم، حدفاصل پل پارک وی و میدان تجریش به باغی با دروازه‌های بلند آهنی می‌رسیم که وجود چندین سینما، کافه‌های دنج و رومانتیک و فضای سبز و درختان تنومندش برای هر سلیقه‌ای جذاب است. باغ فردوس که از قدیمی‌ترین باغ های تهران است در زمان محمدشاه قاجار ساخته شده است.

%D9%81%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%B3 4 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

باغ نگارستان

در این باغ زیبای ایرانی که به دستور فتحعلیشاه قاجار برای اقامت تابستانی ساخته شده، همه چیز برای گذراندن یک روز خوب فراهم است. به دیدن یکی از باغ های تهران می‌رویم که هم درختان سربه فلک کشیده و حوض‌ها و آب‌نما و شمعدانی‌های زیبایش دلنواز است و هم دیدن آثار هنری فراوان و نقش و نگارها و نقاشی‌ها آن را نگارستان کرده است.

آدرس: تهران، میدان بهارستان، انتهای خیابان دانش‌سرا، خیابان شریعتمداری

%D8%A8%D8%A7%D8%BA %D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86 %D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

باشگاه انقلاب تهران

باشگاه انقلاب تهران نیز به علت فضای بسیار زیبا و فوق العاده خود برای قرارهای عشاق جایگاه بسیار مناسبی را دارد. در این باشگاه شما می توانید یک فضای آرام و دارای سکوت فراوان را دارا باشید و به حرف های عاشقانه و مهم برای زندگی خود بپردازید.
در باشگاه شما می توانید تمامی امکانات رفاهی مورد نیاز را در دسترس داشته باشید و از آن ها به راحتی استفاده کنید. باشگاه انقلاب در خیابان سئول تهران و در کنار نمایشگاه بین المللی واقع شده است و دسترسی به آن نیز بسیار آسان و راحت می باشد.

53 2 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

باغ کتاب از جاهای دیدنی تهران

تپه هـای عباس آبـاد در حـال تبدیـل شـدن بـه بزرگترین تفـرجگاه طبیعـی و فرهنگی کشـور و منطقه اسـت. بـاغ کتاب تهـران کـه در باغسـتان شـمالی این تپه ها واقع اسـت، علاوه بر داشـتن بام سـبزی به مسـاحت دو و نیـم هکتار کـه از مسـیرهای متعدد مـردم را به بالای آن میرسـاند. اگر طرف مقابلتان دوستدار فرهنگ و هنر است پیشتهاد می کنیم به باغ کتاب بروید چرا که علاوه کافه های خوب و فضای پر از سکوت و آرامش سالنهای تئاتر و چندین سینما هم دارد .

280 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

فرهنگسرای خاوران از جاهای دیدنی تهران

فرهنگ سرای خاوران با متراژ ۸۳ هزار مترمربع فضای فرهنگی و هنری، ورزشی و آموزشی بزرگترین فرهنگ‌سرا در سطح شهر تهران به شمار می‌آید. در بهار سال ۱۳۷۲ اولین گام در جهت احداث آن برداشته شد و به صورت رسمی از بهمن ۱۳۷۳ بازگشایی گردید. این فرهنگ‌سرا در طول مدت ۲۲سال عمر خود همواره در تلاش برای ارائه خدمات فرهنگی هنری به اهالی منطقه ۱۵ و شهروندان تهرانی بوده است.

%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%D8%B3%D8%B1%D8%A7%DB%8C %D8%AE%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

خسته شدید؟! بله جاهای دیدنی تهران خیلی زیاده و در سایت ما به صورت مفصل به آنها پرداخته ایم. این جاذبه ها هر کدام به عنوان یک مطلب در سایت سیری در ایران معرفی شده اند و شما می توانید با استفاده از منوی جستجوی بالا و یا کلیک روی لینک تهران همه جاذبه های گردشگری تهران را یکجا ببینید. در ادامه به صورت خلاصه تر لیست ۱۰۰ جای دیدنی تهران را توضیح می دهیم :

عمارت سرای روشن تهران

این عمارت در سال ۱۳۱۱ با معماری فوق العاده ساخته شده است. عمارتی که امروزه تبدیل به یکی از آثار تاریخی مهم در پایتخت ایران شده است. این بنا که به عنوان یک مرکز تجاری مهم و پرفت و آمد و با الهام از نوع معماری ” گوتیگ” ساخته شده است.

%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%AA %D8%B3%D8%B1%D8%A7%DB%8C %D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86 %D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86 3 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

 

کلیسای مریم مقدس (س)

کلیسای حضرت مریم مربوط به دوره پهلوی است و در تهران، خیابان میرزا کوچک خان واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۲۳۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

%D9%85%D8%B1%DB%8C%D9%85 %D9%85%D9%82%D8%AF%D8%B3 2 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

 

کلیسای حضرت یوسف (ع)

کلیسای حضرت یوسف متعلق به آشوریان کاتولیک مذهب میباشد که در تهران، خیابان انقلاب، خیابان فرصت قرار دارد که در سال ۱۹۵۰ میلادی بنا گردیده است. کلیسا بر روی صفه بلندی ساخته شده که توسط هشت پله واقع در سمت غربی بنا به حیاط راه دارد.

783 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

 

کاخ فرح آباد تهران – قصر فیروزه

کاخ فرح آباد یا قصر فیروزه در تهران، انتهای خیابان پیروزی واقع شده است.این کاخ مربوط به دوره قاجار در دوشان‌تپه به دستور مظفرالدین شاه قاجار ساخته شد.کاخ سلطنتی فرح‌آباد در سال ۱۲۸۱ خورشیدی در دهکده فرح‌آباد، در شرق تهران آغاز شد و پس از دوسال به پایان رسید.

%D9%81%D8%B1%D8%AD %D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF 1 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

کاخ سعدآباد از جاهای دیدنی تهران

مجموعه کاخ موزه سعدآباد در پهنه پر طراوت کوهپایه های توچال و دره سرسبز دربند, بخش دل انگیزی از شمال شهر تهران واقع شده که یک میلیون و صد هزارمترمربع وسعت دارد.سعدآباد که از شمال با کوههای البرز,از مشرق با گلابدره, از مغرب با ولنجک و از جنوب با تجریش همسایگی دارد, در زمان قاجار, محل استقرار و سکونت تابستانی شاهان این سلسله بوده است.

800px Kakh e sabz جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

 

موزه فرش تهران

موزه فرش ایران در ضلع شمالی پارک لاله و روبه‌روی فروشگاه سپه خیابان فاطمی واقع شده است‌. این موزه در ۲۲بهمن ماه ۱۳۵۶ افتتاح شد.ساختمان موزه فرش ایران معماری شکیل و چشم‌گیری دارد که آذین‌های نمای بیرونی آن شبیه به دار قالی است‌. سطح نمایشی موزه مساحتی برابر ۳۴۰۰ مترمربع را در بر می گیرد که شامل دو تالار است و برای نمایش انواع قالی های دست بافت و گلیم مورد استفاده قرار می گیرد.

%D9%85%D9%88%D8%B2%D9%87 %D9%81%D8%B1%D8%B4 %D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

ایران مال تهران

بازار بزرگ ایران موسوم به « ایران مال » به عنوان یکی از پنج مال برتر جهان جزء عظیم‌ترین پروژه‌های تجاری، فرهنگی و اجتماعی است که بین دو کلان‌شهر تهران و کرج واقع شده است. ایران مال احاطه‌شده در میان ۳ فرودگاه مهرآباد، پیام و امام خمینی (ره)، در شمال غربی تهران بزرگ و حاشیه پارک چیتگر، همجوار دامنه‌های جنوبی رشته کوه‌های البرز و نزدیکی دریاچه خلیج فارس، در منطقه ۲۲ و انتهای اتوبان شهید همت و شهید خرازی در زمینی به مساحت ۳۱۷ هزار مترمربع احداث شده است.

%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86 %D9%85%D8%A7%D9%84 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

کوچه مروی تهران

کوچه مروی (که در تداول عام کوچه مروی تلفظ می‌شود) یکی از کوچه‌های قدیمی شهر تهران است.کوچه مروی و کوچه خدابنده‌لو از قدیم در شمار اماکن معروف خرید محسوب می‌شده‌اند و در مجاورت خیابان ناصرخسرو واقع شده‌اند. این کوچه ، کوچه‌ای شرقی-غربی است. این کوچه از سمت غرب و از خیابان ناصرخسرو مقابل شمس‌العماره شروع شده و به خیابان پامنار خاتمه می‌یابد.

%DA%A9%D9%88%DA%86%D9%87 %D9%85%D8%B1%D9%88%DB%8C 3 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

خیابان ناصرخسرو تهران

خیابان ناصرخسرو یا خیابان ناصریه یکی از تاریخی‌ترین خیابان‌های شهر تهران است. این خیابان دارای بناهای تاریخی بسیاری از جمله شمس‌العماره و دارالفنون است.اولین داروخانه و چاپخانه تهران نیز در این خیابان بنا شد. در حال حاضر این خیابان بورس لوازم پزشکی و تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و کتاب و لوازم التحریر و لوازم دوربین می‌باشد.

%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86 %D9%86%D8%A7%D8%B5%D8%B1%D8%AE%D8%B3%D8%B1%D9%88 1 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

موزه خودرو های اختصاصی کاخ نیاوران

خودروهای خاندان پهلوی نیز از آثار به جا مانده ای است که قابلیت نمایشی دارند. ایجاد موزه برای خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران می تواند نقش مهمی در پاسخ گویی به توقعات بازدیدکنندگان ایفا نماید. به همین منظور در کاخ موزه نیاوران مجموعه ای برای نمایش این خودروهای تاریخی ایجاد شده تا علاقه مندان بتوانند از آن استفاده کنند.این موزه با نام موزه خودرو های اختصاصی کاخ نیاوران معروف است .

موزه خودرو هاي اختصاصي کاخ نياوران 2 800x631 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

خیابان لاله‌زار تهران

خیابان لاله‌زار تهران یکی از خیابان‌های قدیمی و مرکزی شهر تهران است. این خیابان از جنوب به میدان امام خمینی (توپخانه)، از شمال به خیابان انقلاب اسلامی (شاهرضا) منتهی می‌شود.لاله‌زار در اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی نماد نوگرایی و هنر ایران بود و «شانزه‌لیزهٔ تهران» لقب گرفته بود. بسیاری از تئاترها، رستوران‌ها، تجارتخانه‌ها، کاباره‌ها، پیاله‌فروشی‌ها، خیاط خانه‌ها، سینماها و فروشگاه‌های معروف ایران درخیابان لاله‌زار تهران قرار داشتند.

%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86 %D9%84%D8%A7%D9%84%D9%87%E2%80%8C%D8%B2%D8%A7%D8%B1 3 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

قله دارآباد تهران

قله دارآباد یکی از معروف ترین قله های کوهنوردی تهران و شرقی‌ترین قله از خط الراس توچال در منطقه کوهستانی البرز مرکزی است که در استان تهران و شمال شهر تهران قرار گرفته است.

%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF1 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

خیابان سی تیر تهران

خیابان سی تیر جزو مناطق قدیمی تهران است و دارای ساختمان های قدیمی است. موزه آبگینه، موزه ایران باستان، مدرسه و آتشکده زرتشتی فیروز بهرام و… از مناطق گردشگری و دیدنی این خیابان است.

%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86 %D8%B3%DB%8C %D8%AA%DB%8C%D8%B1 1 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

 

پارک هنرمندان

این پارک در خیابان طالقانی قرار دارد که جشنواره ها و بازارهای فصلی متفاوتی در این بوستان برگزار می شود. در بازار فصلی این بوستان صنایع دستی و هنری متنوع و زیادی برای فروش وجود دارد.

این پارک از شمال به خیابان بهشهر، از شرق به خیابان عاصم ترابی، از غرب به خیابان ایرانشهر و از جنوب به کوچه علیرضا برفروشان محدود می‌شود.سابقه تاریخی پارک هنرمندان به دوره قاجاریه بازمی‌گردد. این محدوده در دوره قاجاریه به شکل باغی بوده و بخشی از اراضی یک شاهزاده قاجاری به شمار می‌رفته که در اختیار یک معمار آلمانی به نام فیشر و چند باغبان فرنگی قرار داشت.

%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9 %D9%87%D9%86%D8%B1%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%866 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

 

پارک ساعی تهران

پارک ساعی تهران با ۱۲ هکتار مساحت در منطقه ۶ تهران واقع شده است که بیش از ۱۵ گونه گیاهی در آن واقع شده و یکی از بوستان‌های بزرگ گردشگری در تهران است. این پارک در سال ۱۳۲۴ توسط مرحوم مهندس کریم ساعی جنگل کاری شده و در اختیار وزارت کشاورزی قرار گرفت.پس از توسعه شهر تهران در سال ۱۳۳۴ این پارک به شهرداری تهران واگذار گردید و پس از آن سازمان پارک‌ها با تجهیز این پارک آن را عمومی کرد.وسعت بوستان ساعی ۱۲۰۰۸۲ متر مربع و دارای شش ورودی است. در پی توسعه و تجهیز بوستان، بناهایی مانند جوی، برکه، آبشار و زمین بازی درست شده‌اند و قسمتی از پارک نیز به باغ ژاپنی معروف است که پرندگان آبزی هم در آن قسمت نگه‌داری می‌شوند.

یک فضای دلنشین و متفاوت است که بسیاری از کسانی که در تهران زندگی می‌کنند یا به پایتخت سفر می‌کنند از آن خاطره دارند.

%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9 %D8%B3%D8%A7%D8%B9%DB%8C6 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

 

بوستان ولایت

بوستان ولایت یکی از بهترین و مجهزترین پارک‌های تهران است که در جنوب غربی شهر تهران و در محل سابق فرودگاه قلعه مرغی (انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان) بنا شده است.

مساحت کل این پارک بعد از راه اندازی تمام فازهایش به ۲۷۰ هکتار می رسد.

%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86 %D9%88%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA2 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

 

پارک جنگلی پردیسان

از پارک های معروف تهران پارک جنگلی پردیسان است یکی از بوستان‌های بزرگ و مشهور شهر تهران است که در شمال غربی آن قرار دارد. پارک جنگلی پردیسان از شمال به بزرگراه همت و محله شهرک غرب، از شرق به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، از غرب به مسیل رودخانه پونک و از جنوب به بزرگراه حکیم و محله بلوار مرزداران محدود می‌شود. بزرگراه یادگار امام با جهت شمال به جنوب، این بوستان را به دو بخش تقسیم نموده که پیوند آن‌ها از طریق دو پل برقرار شده است.

%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9 %D9%BE%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%862 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

 

پارک لاله از جاهای دیدنی تهران

یکی از اماکن تفریحی تهران پارک لاله که تا پیش از انقلاب ۵۷ پارک فرح نام داشت، از بوستان های بزرگ شهر تهران است. این پارک در سال ۱۳۴۵ به در خواست فرح پهلوی از پادشاه بنیان شد. پیش از آن یک منطقه نظامی بود که برای اسب دوانی و رژه مورد استفاده ارتش قرار داشت و جلالیه نامیده می‌شد. مساحت این پارک ۳۵ هکتار است.

%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9 %D9%84%D8%A7%D9%84%D9%879 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

مرکز علوم و ستاره شناسی تهران

مرکز علوم و ستاره شناسی تهران وابسته به معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱ با هدف آشنایی دانش آموزان، دانش پژوهان و عموم مردم با علوم پایه به صورت عملی در سال ۱۳۷۹ در زمینی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع و ۳۰۰۰ متر مربع زیر بنا در دو طبقه و در محیطی زیبا و خرم بنا گردید.

%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%87 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

کوچه لولاگر (کوچه قرینه)

یکی از دیدنیهای شهر تهران کوچه قرینه ای است به نام کوچه لولاگر، کوچه کوچکی است در خیابان معروف نوفل لوشاتوی تهران و قدیمی‌ترین پیتزافروشی تهران نیز در آن قرار گرفته، اما این معروفیت‌ها نتوانسته ویژگی‌های قابل توجه و شاخص این کوچه را به خوبی نشان دهد.

13991008001 جاهای دیدنی تهران، 100 مکان گردشگری تهران + عکس و آدرس

موزه عبرت ایران

موزه عبرت ایران

این موزه یکی از ترسناک‌ ترین موزه‌هاست؛ چراکه شکنجه‌ ها و زجری که زندانیان زمان پهلوی تحمل می‌ کرده‌اند را به تصویر می‌کشد. موزه عبرت تهران ابتدا زندان زنان بود و بعد به یکی از مخوف‌ترین شکنجه‌ گاه‌ های ایران تبدیل شد‌. باید گفت این موزه جایی برای تفریح نیست و فقط برای کسانی مناسب است که می‌ خواهند اطلاعات بیشتری از آن دوران به دست آورند.


خانه ابوالحسن صبا

خانه ابوالحسن صبا

اگر موسیقی را دوست دارید و حتی خودتان نیز ساز می‌ زنید، حتماً نام یکی از بزرگ‌ ترین استادان موسیقی یعنی استاد ابوالحسن صبا را شنیده‌ اید. صبا تأثیرات زیادی در موسیقی ایران گذاشت و بسیاری از موسیقی‌ دانان آثار او را از بزرگ‌ ترین کارهای این عرصه می‌ دانند. استاد صبا خود از شاگردان کمال‌الملک بوده است و با شهریار، ایرج میرزا و استاد حسین بهزاد دوستی گرمی داشته. حتماً از خانه او دیدن کنید تا اطلاعات زیادی از موسیقی به دست آورید.


آبشار کلوگان

آبشار کلوگان

کلوگان یک منطقه زیبا در همسایگی تهران است که یک آبشار زیبا به نام کلوگان دارد. این منطقه آب‌وهوای دلنشینی دارد که می‌ توان از آن لذت برد.


باغ‌ موزه قصر

باغ‌ موزه قصر

این باغ‌ موزه قبل آنکه به شکل کنونی در بیاید، زندان قصر بود. اما بعد از مدتی که این زندان به طور کامل از بین رفت این مکان زیبا را به‌جای آن ساختند. البته هنوز برجک‌ های این زندان به‌عنوان سمبلی از آن، دور محیط پارک قرار دارند. طراحی این پارک بسیار زیبا و دلنشین است و یک مکان عالی برای گذراندن وقت با خانواده و لذت بردن از طبیعت به‌حساب می‌ آید.


مدرسه دارالفنون

مدرسه دارالفنون

این مدرسه یکی از چندین کارهایی است که امیرکبیر یا میرزا تقی‌خان فراهانی در مدت سه سال نخست‌ وزیری خود برای آبادانی ایران انجام داد. خوشبختانه این مدرسه زیبا هنوز هم پابرجاست و علاوه بر این که یک مکان دیدنی است ازجمله افتخارات ایران نیز به‌حساب می‌آید. حتماً از این مکان زیبا دیدن کنید و از این‌همه زیبایی لذت ببرید.


خانه دکتر مصدق

خانه دکتر مصدق

حتماً همة شما دکتر مصدق را می‌شناسید. ایشان کسی بود که توانست صنعت نفت ایران را ملی کند. او یکی از افراد مشهور ایران به‌حساب می‌آید و ما وضعیت اقتصادی که از طریق نفت داریم را مدیون دکتر مدرس هستیم. خانه این شخص بزرگ برخلاف عظمت و مقامی که داشت بسیار ساده و بی‌آلایش است. این خانه قبلاً خوابگاه دانشجویان رشته هنر بود که بعداً به موزه تبدیل شد.


موزه فرش ایران

موزه فرش ایران

موزه فرش ایران یکی دیگر از مکان‌های جذاب شهر تهران است که در پارک لاله قرار گرفته؛ درنتیجه شما هم می‌توانی از فضای پارک لذت ببرید هم از این موزه زیبا دیدن کنید. قدمت این موزه به چهل سال پیش برمی‌گردد که در آن ۱۳۵ فرش شاهکار و چشم‌نواز ایرانی نگهداری می‌شود. موزه هنرهای معاصر تهران نیز در نزدیکی موزه فرش قرار دارد.


موزه آبگینه و سفالینه تهران

موزه آبگینه و سفالینه تهران

یکی دیگر از مکان‌های زیبای شهر تهران موزه آبگینه و سفالینه تهران است که همه را به شگفت درمی‌آورد. باید گفت این موزه قبلاً خانه قوام‌السلطنه و قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. نکتة جالبی که این خانه دارد این است که در معماری آن از برترین طراح و معمار اتریشی آقای هانس هپاتیت کمک گرفته شده. در این خانة زیبا که اکنون به موزه تبدیل شده شما می‌توانید آثار سفال گران‌بهایی را که بعضی قدمت هزارساله دارند، مشاهده کنید.


آرامگاه ابن بابویه

آرامگاه ابن بابویه

این مکان یکی از قدیمی‌ ترین آرامگاه‌ های تهران است که در شهر ری قرار گرفته است. باید گفت افراد معروف زیادی در این قبرستان آرمیده‌ اند. نام این مکان مقدس به این دلیل ابن بابویه گذاشته شده که پیکر پاک شیخ صدوق در این گورستان به خاک سپرده شده. از دیگر افراد مشهوری که در این مکان آرمیده‌ اند، دکتر مصدق و رضاشاه هستند. برج طغرل  نیز در این مکان است که قدمتش به دوران سلجوقیان باز می‌ گردد. در این برج مکانی برای بارگذاری کنگره داشته‌ اند که در آن ساعات روز را تعیین می‌ کردند. به‌ علاوه در بالای سر این برج آتش روشن می‌ کردند تا مسافران بتوانند شهرری را پیدا کنند‌

بهترین رستوران های تهران کجاها هستند؟

مجموعه رستورانهای نایب و هانی – البرز – شرف الاسلامی -مسلم بازار – شاندیز جردن -عالی قاپو – نارنجستان -رستوران گردان برج میلاد – حس توران

خوشمزه ترین غذاهای محلی تهران کدامند؟

آش شله قلمکار – قورمه سبزی – دمپختک -والک پلو – خورش قیمه -لوبیا پلو – کباب تهران و…

بهترین جاهای دیدنی تهران در عید نوروز کجاها هستند؟

کاخ گلستان – کاخ سعدآباد -باغ پرندگان – کاخ نیاوران -موزه مقدم – باغ ایرانی -برج میلاد – پل طبیعت – برج آزادی و…

امیدواریم از مطالعه این مطلب در سایت سفرنامه لذت برده باشید و نظر خود را در خصوص این مطلب بیان فرمایید.

باتشکر

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *