جاهای دیدنی مشهد در بهار

جاهای دیدنی مشهد در بهار

در فصل بهار جاهای دیدنی مشهد زیادی وجود دارد که جزو مقاصد طبیعی و جاذبه های دیدنی مشهد هستند، اکنون که بهار است از این جاهای دیدنی مشهد بازدید کنید. درست است که مشهد شهری زیارتی است و هرساله میلیون ها نفر برای زیارت حرم امام هشتم شیعیان به این شهر سفر می‌کنند، اما این شهر زیارتی علاوه بر جنبه زیارتی خود، جنبه تفریحی و گردشگری نیز دارد. جاهای دیدنی مشهد کم نیست. از یک طرف وجود پارک ها و موزه هایی در داخل شهر و از طرف دیگر وجود روستاها و ییلاقات دیدنی در اطراف، مشهد را به شهر همه چیز تمامی تبدیل کرده است. در این پست بهترین جاهای دیدنی مشهد را به همراه آدرس و عکس بهتان معرفی می‌کنیم.

در ادامه با معرفی مکان های زیبا شهر مشهد از سایت سفرنامه همراه باشید.

 

باغ پرندگان؛ از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد در بهار

باغ پرندگان مشهد پس از حرم امام هشتم شیعیان پرطرفدارترین جای دیدنی در مشهد است. باغ پرندگان مشهد که بزرگترین باغ پرندگان شرق کشور است، گونه های زیادی را درخود جای داده. از پرندگان کمیاب گرفته تا گونه‌هایی از آسیا و آفریقا، پرندگانی که به خصوص دیدن شان برای کودکان می‌تواند هیجان انگیز باشد. جدا از این، باغ پر از درختان سربه فلک کشیده، آبشارها، گل‌های رنگارنگ، آلاچیق و پل های چوبی است. بلیط بازدید از باغ پرندگان که ساعت کارش همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۰ است، ۶ هزار تومان است.

آدرس باغ پرندگان مشهد: میدان خیام – منطقه گردشگری سپاد – جنب مجتمع الماس

 

پارک و شهربازی ملت

جاهای دیدنی مشهد در بهار

راه ندارد که گذرتان به مشهد بیافتد و بدون رفتن به پارک ملت سفر را به پایان ببرید. پارک و شهربازی ملت که قدیمی ترین و بزرگترین پارک شهر مشهد است، دیدنی های زیادی دارد و آدم در آن زمان را از دست می‌دهد. پارک ملت مجموعه کاملی شامل شهربازی، میدان های ورزشی، کتابخانه و استخر شنا است. این پارک همچنین بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه و هجدهمین چرخ و فلک بزرگ دنیا را در خود جای داده. در شرق پارک ملت، دریاچه بزرگی قرار گرفته و در غرب آن بزرگترین استخر روباز مشهد و زمین های چمن فوتبال و والیبال، تنیس و پیست اسکی.

آدرس پارک ملت: غرب شهر مشهد- حاشیه بزرگراه وکیل آباد – ضلع شمال غربی تقاطع آزادی

 

پارک جنگلی وکیل آباد
جاهای دیدنی مشهد در بهار

اگر دلتان بخواهد روزتان را در منطقه ای خوش آب و هوا بگذرانید، جایی با درختان کاج و چنار و رودخانه ای که در برخی از فصل های سال مثل بهار و تابستان آب خنکی در آن جاری است، به اضافه استخرها و پستی و بلندی هایی که می‌توان زیر سایه درختانش خستگی در کرد، ما بهتان پارک جنگلی وکیل آباد را پیشنهاد می‌کنیم. پارک جنگلی وکیل آباد، از پارک های قدیمی مشهد است که شهربازی بزرگی به اسم کوهستان پارکشادی و تنها باغ وحش شهر مشهد را با انواع و اقسام حیوانات آبزی، خزندگان و پرندگان در خود جای داده. علاوه بر اینها باغ گیاه شناسی و رستوران و کافه نیز دارد و همه چیز برای خوشگذرانی فراهم است.

آدرس پارک جنگلی وکیل آباد: بلوار وکیل آباد- نرسیده به میدان آزادی

 

دهکده ییلاقی شاندیز
جاهای دیدنی مشهد در بهار

یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد، منطقه ییلاقی پدیده شاندیز است. شاندیز با آب و هوای خوشی که دارد، در ۳۸ کیلومتری غرب مشهد واقع شده. این منطقه ترکیبی است از رودخانه های متنوع، دره ها و درختان بلند چنار، سپیدار و ارغوان و صدای خوش پرندگانی مثل هد هد. این منظره را که به تابلوی نقاشی می‌ماند، باغ های انبوده و حیواناتی مثل گراز و گرگ تکمیل می‌کنند. شاندیز منطقه ای تفریحی است که فروشگاه های صنایع دستی و رستوران بزرگی به نام پدیده شاندیز نیز دارد که یکی از پیشنهادات همیشگی در سفر به مشهد است.

آدرس پدیده شاندیز: امتداد بلوار وکیل آباد

 

طرقبه

جاهای دیدنی مشهد در بهار

مشهد، ییلاقات خوش آب و هوای زیادی دارد ولی یکی از محبوب ترین ییلاقات آن، طرقبه است که تنها ۱۸ کیلومتر با مشهد فاصله دارد. آب و هوای لطیف، رودخانه، رستوران های متنوع، فروشگاه‌های سوغات، باغات میوه، مکان‌های تفریحی و تاریخی مثل سد چالیدره، بند گلستان، دره ارغوان، دره داغستان و رودخانه دهبار که قلب این منطقه محسوب می‌شود از جمله دلایل این محبوبیت است. باید به همه اینها دیزی و ششلیک طرقبه را نیز اضافه کرد و از خیر خورشت فسنجان و راه رفتن در کوچه پس کوچه هایش هم نگذشت. نیمه‌ اول سال وقت بهتری برای رفتن به این ییلاق است، پاییز زیبایی هم دارد، اما یکی از سردترین نقاط اطراف مشهد در زمستان است. همچنین دیدن از روستای سرسبز نغندر از توابع بخش طرقبه و در فاصله ۱۰ کیلومتری آن را نیز در برنامه تان بگنجانید که روستایی دیدنی است.

آدرس طرقبه: انتهای جاده وکیل آباد- جاده طرقبه

 

سد چالیدره

جاهای دیدنی مشهد در بهار

اگر به روستای طرقبه رفتید، دیدار از سد چالیدره را از یاد نبرید. چالیدره یکی از دره های فرعی طرقبه است که امکان قایق سواری در سد و ماهیگیری برای گردشگران را فراهم می‌کند. در اطراف این سد چندین رستوران هم هست ولی پیشنهاد ما این است که غذا را در خانه درست کنید و در زیر یکی از آلاچیق های چالیدره بر بدن بزنید که عیشتان تکمیل شود. چالیدره دارای تلکه بین نیز هست.

آدرس سد چالیدره: ۱۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد- مسیر راه جاغرق

 

موزه نان مشهد

جاهای دیدنی مشهد در بهار

نخستین موزه نان خاورمیانه که وسایل پختن نان مثل انواع آسیاب و انواع نان را در خود دارد.

آدرس موزه نان: کیلومتر ۱۷ بزرگراه آسیایی بعد از سه‌راه فردوسی

 

موزه نادری
جاهای دیدنی مشهد در بهار

موزه نادری شامل ادوات جنگی دوره نادرشاه، آرامگاه نادر و آرامگاه محمدتقی خان پسیان، سردار خراسان است.

آدرس موزه نادرشاه: چهارراه شهدا

 

آرامگاه فردوسی
جاهای دیدنی مشهد در بهار

آرامگاه حکیم ابولقاسم فردوسی در ۲۰ کیلومتری شمال مشهد و در منطقه توس و در باغی باصفا واقع شده. این آرامگاه که معماری آن الهام گرفته شده از معماری دوره هخامنشی است، موزه و کتابخانه توس از جاهای دیدنی این مجموعه است که سالانه یک میلیون نفر از عاشقان خالقان شاهنامه از آن بازدید میکنند.

آدرس: بیست کیلومتری مشهد به سمت قوچان، بزرگراه آسیایی (جاده سنتو ) – سه راه فردوسی – سمت راست- شهر تابران توس – آرمگاه فردوسی

 

حمام مهدی قلی بیک
جاهای دیدنی مشهد در بهار

حمام مهدی قلی بیک(یکی از امرای دوره تیموری) که به حمام شاه و حمام رضوی نیز معروف است، مجموعه ای از بخش‌های مختلف است و وسایل حمام در قدیم و گرمخانه، غرفه لوازم آرایش و غرفه حنابندان و.. است.

آدرس حمام مهدی قلی بیک: ابتدای بازار بزرگ – روبه روی مسجد هفتاد و دو تن

 

پارک علمی بازیما
جاهای دیدنی مشهد در بهار

این پارک پر از تجربه های متفاوت است، تجربه هایی مثل مریخ نوردی، ژیروسکوپ فضایی، آسمان نمای خورشیدی و آکادمی زیست شناسی و فضایی مفرح به خصوص برای کودکان و نوجوانان. ساعات بازدید از این پارک ۸ صبح تا ۲۲ است.

آدرس پارک علمی پروفسور بازیما: انتهای بولوار خیام، منطقه گردشگری سپاد، مجتمع تجاری وصال، طبقه چهارم

امیدواریم از مطالعه این مطلب در سایت سفرنامه لذت برده باشید و نظر خود را در خصوص این مطلب بیان فرمایید.

باتشکر

 

برگرفته از سایت : سیری در ایران

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *