خانه / جهانگردی / جاذبه های گردشگری قاره اروپا / جاذبه های گردشگری ایتالیا / جزیره تاریخی و بکری که دل گردشگران زیادی را می رباید

جزیره تاریخی و بکری که دل گردشگران زیادی را می رباید

سفالونیا یکی از هفت جزیره موجود در دریای یونان
سفالونیا یا کفالونیا (Kefalonia)، همانطور که برای یونانیان شناخته شده است، یکی از هفت جزیره موجود در دریای یونان می باشد، البته به طور دقیق بین دو کشور ایتالیا و یونان قرار دارد. این جزیره به لطف تاریخ و طبیعت بکری که دارد توانسته دل گردشگران زیادی را برباید و همه ساله از تمامی نقاط جهان، بازدیدکننده داشته باشد. این جزیره به شما فرصتی برای رهایی از تمام شلوغی ها و دغدغه های شهری را فراهم می کند و مفهوم جدید و متفاوتی از آزادی را پیش پایتان قرار می دهد.
سفالونیا یکی از بزرگ ترین جزایر مدیترانه ای

سفالونیا بی شک یکی از بزرگ ترین جزایر مدیترانه ای به حساب می آید، این جزیره از طریق راه هوایی با مسافتی اندک از چند شهر اروپایی قابل دسترسی است. وجود چندین ساحل اختصاصی برای گردشگران، آب پر عمق شفاف و آبی رنگ به همراه شن و ماسه های طلایی ساحل، همه و همه می تواند زمینه ساز لذت بردن از شنا کردن در ساحل این جزیره باشد. گردشگران جزیره سفالونیا می توانند با پای برهنه در دامنه های کوهستانی و دره های سرسبز مخملی سفالونیا به گشت و گذار مشغول شوند و از حضور خود در این مکان لذت ببرند. شما در این پیاده روی رویایی با جاذبه های گردشگری بی نظیری همچون قلعه های ونیزی، کلیساهای باستانی، صومعه سراها و بهترین آنها یعنی آسیاب آبی کاتاوودرس (Katavothres) مواجه خواهید شد. بازدید از این شگفتی ها می تواند سفر شما را تبدیل به یک سفر خاطره انگیز کند. آسیاب آبی کاتاوودرس جایی است که در آن آب دریا از حفره هایی کوچک به قنات های زیرسطح زمین فرو می ریزد و سپس در این قنات ها مسیر خود را به سمت غرب جزیره ادامه می دهد و بدین گونه است که منظره ای تماشایی از دریاچه زیرزمینی ملیسانی (Melissani) در شرق پدیدار خواهد شد. با این حال با وجود تمام این زیبایی ها، طبیعت سفالونیا هم چنان بکر، دست نخورده و قابل اکتشاف است.

این جزیره تحت سیطره پادشاهان نورمن (Norman) بود

به همراه این جزیره، ایناکا که در نزدیکی آن واقع شده است و زادگاه اولیس، کسی که به نقل از هومر سفرهایش نشانگر آغاز جسورانه تمدن غربی بوده است، هر دو همچنان در تاریخ مدیترانه، خالق صحنه ای از چند فرهنگ هستند. از قبرستان سلطنتی موکنای گرفته تا شهر آکروپولیس عهد هلنیستی، ویلاهای رومی، روم شرقی، کاخ های فرانکی و ونیزی، کلیساها و صومعه های ارتودوکس، پل ها و جاده های بریتانیای.

جالب است بدانید که در زمان های دور، در زمان قرون وسطی، این جزیره تحت سیطره پادشاهان نورمن (Norman) بود و پس از آن نیز به مدت سیصد سال به سرپرستی ایتالیایی ها درآمد و به عنوان شبه جزیره ای ایتالیایی شناخته می شد. خانواده ایتالیایی اورسینی (Orsini) در بازه تاریخی سال های ۱۱۵۵ تا ۱۳۵۶ در این جزیره حکمرانی داشتند و در نهایت نیز خانواده توچی (Tocchi) تا سال ۱۴۷۸ میلادی سرپرستی این جزیره را برعهده داشتند.
ونیزی ها این جزیره را در سال 1500 میلادی از ترک ها پس گرفتند

اما ونیزی ها این جزیره را در سال ۱۵۰۰ میلادی از ترک ها پس گرفتند و تا سال ۱۷۹۷ موفق به حفظ آن شدند. در طول این مدت سفالونیا برای تردد کشتی ها تبدیل به ایستگاه اصلی راه شد. در حقیقت این جزیره در آن زمان به یک شاه راه مهم تبدیل شده بود، این اتفاق نقش مهمی در زندگی فرهنگی و اجتماعی ساکنین سفالونیا داشت.

البته در طول مدت حکمرانی ونیزی ها، اشراف زاده های ساکن این جزیره با القاب لیبرو دی (Libro d) و اورو (Oro) شناخته می شدند. این القاب که از سوی ونیزی ها ساخته شده بودند، به صاحبان زمین های کشاورزی، مالکان املاک بزرگ و افرادی که در حکومت دخالت داشتند اعطا می شد. بی شک در آن زمان اهالی سفالونیا کاملاً تحت تاثیر فرهنگ ایتالیایی ها قرار داشتند، حتی در سخنان روزمره خود از واژه های ایتالیایی استفاده می کردند و در سرودها، جشن ها و مراسم های مهم خود از فرهنگ ایتالیایی بهره می بردند. از سوی دیگر نیز اشراف زادگان سفالونیا، اغلب در ایتالیا تحصیل کرده بودند و در خانه نیز با زبان ایتالیایی صحبت می کردند و حتی پوشش و لباس آنها نیز به سبک لباس های اروپایی بود.
پیروی از قوانین مختلف در سفالونیا از زمان قرون وسطی

طی سال های ۱۷۹۷-۹۸ که فرانسوی ها حکومت سفالونیا را در دست گرفتند، القاب لیبرو دی و اورو در میدان تاریخی کامبانا (Kambana) مرکز سفالونیا، به طور کلی از بین رفت!

اواخر قرن نوزدهم میلادی بود که با توسعه و گسترش حمل و نقل شاهد سیل عزیمی از مهاجرت به سفالونیا بودیم. اندکی بعد، در اواخر قرن بیستم، تعریفی از واژه و صنعت گردشگری به وجود آمد و تحول عظیمی در کار و منابع ثروت در سفالونیا ایجاد شد.

پیروی از قوانین مختلف در سفالونیا از زمان قرون وسطی، به ویژه حضور ایتالیایی ها در این جزیره و حضور ونیزی ها، همه دست به دست هم داد تا رنسانس تاریخی این جزیره شکل گیرد. نقاشی ها و به طور خاص نقاشی های پرتره تحت تاثیر بسیاری از نقاشان یونان مدرن کِرتی (Cretan) در مدرسه بیزانس (Byzantine) بوده است. همچنین استفاده از عناصر ایتالیایی در هنر آنها رواج پیدا کرده و در جزایر این کشور شکوفا شده است. بر طبق اسناد موجود هنرهایی نظیر مجسمه سازی و حکاکی روی چوب در طراحی داخلی کلیساها و خانه های سفالونیا به چشم می خورد، همچنین معماری، ادبیات و موسیقی نیز دست خوش تغییراتی از فرهنگ و هنر ایتالیا شده است، هرچند که موسیقی محلی دارای سبک مخصوص خود بود، اما این مسئله بیانگر این نکته است که تمام هنرها در سفالونیا به اندازه کافی توسعه یافت، حتی برخی از آنها نیز به میزان بیشتری گسترش پیدا کرد.
مردم سفالونیا با روی گشاده از گردشگران استقبال می کنند
گردشگرانی که امروزه به سفالونیا سفر می کنند قادر خواهند بود تا علاوه بر تماشای موارد فوق، فرصت هم نشینی و هم کلامی با مردمان خون گرم و مهربان این جزیره را هم داشته باشند. مردم سفالونیا با روی گشاده از گردشگران استقبال می کنند و بسیار مهمان نواز هستند. آنها به شدت علاقمند هستند که گردشگران در فستیوال های برگزار شده در جزیر شرکت کنند.

به طور کلی باید اذعان داشت که سفالونیا جزیره ای فراتر از حد انتظار است و می تواند برای شما مقصدی الهام بخش به حساب آید، کوه آنیوس (Ainos) با شکوه و عظمتی خیره کننده سر از دریای بی نهایت آبی یونان، برآورده است. پوشش سرسبز گیاهی این جزیره آرامش خاصی را برای شما به ارمغان می آورد، تماشای گونه های نادر گیاهی، سواحل اختصاصی متعدد و غذاهای لذیذ محلی بهترین ویژگی هایی است که در بهترین هتل سفالونیا یعنی استیت میگلیارسیس (Estate Migliaressis) می توان یافت، به همه این موارد لذت بردن از فرهنگ و تاریخ طولانی و متنوع که در چندین سطر بالایی به آن اشاره شد را نیز اضافه نمایید.

تماشای چشم انداز زیبای ساحل معروف جهانی مایرتوس
تماشای چشم انداز زیبای ساحل معروف جهانی مایرتوس (Myrtos) که میان دو کوه قرار گرفته است، به ویژه در زمان غروب آفتاب حال و هوایی دیگر دارد، هنگامی که آسمان سرخ رنگ با رنگ آبی مطلق دریا طلاقی پیدا می کند، می تواند سکانسی تکرار نشدنی از یک فیلم رومانتیک در زندگی واقعی شما باشد. در برنامه گردشگری خود زمان کوتاهی را به روستای کوچک آسوس (Assos) اختصاص دهید. برج و باروی به جا مانده از زمان حکمرانی ونیزی ها را برانداز کنید و خود را غرق در تاریخ آن کنید. این مکان کهن جایی رو به روی بندر ماهیگیری فیسکاردو (Fiskardo) است، بد نیست بدانید که چند مکان دیدنی از زلزله سال ۱۹۵۳ نیز جان سالم به در برده اند و همچنان سرپا هستند. پیشنهاد می کنیم برای رویا پردازی در خصوص سفر خود به این جزیره خود را میان عجایب، رازهای گذشتگان و زیبایی های این مکان محصور شده توسط جنگل های کاج تصور کنید، جزیره سفالونیا قطعاً ارزش وقت گذرانی را دارد!
برای لذت بردن از این جزیره، در اطراف آن قایق سواری کنید

شما می توانید برای لذت بردن از این جزیره، در اطراف آن قایق سواری کنید و خاطراتی خوش را برای خود رقم بزنید. بی شک تماشای از نزدیک خلیج های کوچک آن نواحی به همراه پوشش گیاهی بکر و آب نیلگون دریا رنگ و بوی دیگری دارد. بی اغراق بندرهای کوچک نزدیک به هم، وجود فضای ایمن برای قایقرانی و ثبت خاطرات فراموش نشدنی می تواند شما را برای سفر به سفالونیا وسوسه کند.

این جزیره فرصتی منحصر به فرد برای شروع ماجراجویی
با توجه به تمام آنچه گفته شد، این جزیره فرصتی منحصر به فرد برای شروع ماجراجویی های تازه، اکتشاف در طبیعت و تماشای جاذبه های طبیعی است. علاوه بر قایقرانی، گردشگران می توانند فعالیت ها و سرگرمی های ورزشی دیگری را نیز تجربه کنند. از پیاده روی، دوچرخه سواری ماهیگیری گرفته تا انجام فعالیت هایی همچون اسکی و غواصی همه و همه در سفالونیا انتظار شما را می کشند.

در پایان شایان ذکر است که این جزیره علاوه بر تمام نکات مثبتی که از آن گفته شد، می تواند ساحلی آرام برای لذت بردن از حمام آفتاب و دوست داران طبیعت و پرندگان باشد، پس با سفر به این جزیره لحظات خوشی را برای خود رقم بزنید.

ساحلی آرام برای لذت بردن از حمام آفتاب

منبع: huffingtonpost


 

نوشته شده توسط : سایت توریستگاه

همچنین ببینید

گالاپاگوس

حقایق جالب درباره جزایر شگفت انگیز گالاپاگوس

حقایق جالب درباره جزایر شگفت انگیز گالاپاگوس جزایر گالاپاگوس درمیان غواصان به علت داشتن حیوانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *