خانه / ترین ها / حقایقی جالب درباره بریتانیا که دوست دارید بدانید

حقایقی جالب درباره بریتانیا که دوست دارید بدانید

حقایق جالب درباره بریتانیا که دوست دارید بدانیدبریتانیا یکی از مهم‌ ترین، قدرتمند‌ترین و غنی ‌ترین کشورهای دنیا است که تاریخ جالبی دارد. شما حتما چیزهایی درباره این کشور شنیده اید اما قطعا چیزهای جالبی وجود دارد که از آن بی‌ خبر هستید. برای اینکه برخی از این حقایق کوچک و جالب درباره بریتانیا را بدانید در این لیستی که آماده کرده ایم با ما همراه باشید تا ۲۵ مورد از جالب‌ ترین حقایق مربوط به این کشور را بدانید. 

۲۵٫ با وجود اینکه بریتانیا با مساحت ۲۴۲۵۰۰ کیلومتر مربع کشور بزرگی محسوب می‌ شود اما همه مناطق مسکونی آن حداکثر ۱۱۳ کیلومتر تا دریا فاصله دارند.
همه مناطق مسکونی حداکثر ۱۱۳ کیلومتر تا دریا فاصله دارند
۲۴٫ مردم بریتانیا روزانه ۱۶۵ میلیون فنجان چای می‌ نوشند که این عدد ۲۰ برابر بیشتر از مردم آمریکا است.
مردم بریتانیا روزانه ۱۶۵ میلیون فنجان چایی می‌ نوشند
۲۳٫ در بازه ‌ای از تاریخ، امپراطوری بریتانیا بزرگترین امپراطوری در دنیا به شمار می‌ رفته است. امپراطوری  این کشور بر بیش از یک چهارم مردم دنیا حکمرانی می ‌کرده و شامل یک چهارم مساحت خشکی‌ های زمین بوده است.
امپراطوری بریتانیا بزرگترین امپراطوری در دنیا به شمار می‌ رفته است
۲۲٫ بریتانیا در طول تاریخ درگیر جنگ‌ های بسیاری بوده است که برخی از آنها دهه ‌ها به طول انجامیده است. اما در این میان کوتاه ‌ترین جنگ تاریخ هم مربوط به بریتانیا می ‌باشد. جنگ انگلیس زنگبار (Anglo Zanzibar) جنگی که تنها ۳۸ دقیقه به طول انجام و مربوط به سال ۱۸۹۶ است.
 بریتانیا در طول تاریخ درگیر جنگ‌ های بسیاری بوده است
۲۱٫ از هر چهار بزرگسال در این کشور یک نفر اضافه وزن دارد و بریتانیا در میان سایر کشورهای اروپایی بالاترین نرخ اضافه وزن را به خود اختصاص داده است.
از هر چهار بزرگسال در کشور بریتانیا یک نفر اضافه وزن دارد
۲۰٫ بریتانیا ورزش‌ های زیادی را به دنیا عرضه کرده که از جمله مهم ‌ترین آنها می توان به فوتبال، راگبی و واترپلو اشاره کرد. جالب است بدانید که امروزه حتی بریتانیا در این ورزش‌ ها به کشورهای دیگر می ‌بازد.
بریتانیا ورزش‌ های زیادی را به دنیا عرضه کرده
۱۹٫ در بریتانیا لهجه ‌های زیادی وجود دارد و تقریبا در هر ۴۰ کیلومتر شاهد لهجه ‌های متفاوتی خواهید بود.
۱۸٫ یکی از قوانین عجیب در این کشور این است که مردن در پارلمان قدغن می ‌باشد.
یکی از قوانین عجیب بریتانیا این است که مردن در پارلمان قدغن می ‌باشد
۱۷٫ ملکه بریتانیا تا کنون به بیش از ۱۱۶ کشور دنیا سفر کرده اما او پاسپورت ندارد. در حقیقت او برای شناساندن خودش احتیاج به پاسپورت ندارد زیرا خودش به شهروندان بریتانیا پاسپورت می‌ دهد.
ملکه بریتانیا تا کنون به بیش از ۱۱۶ کشور دنیا سفر کرده
۱۶٫ در بریتانیا شما می‌ توانید افرادی را استخدام کنید که روز کفن و دفن در مراسم شما حضور داشته باشند و برای شما گریه کنند.
افرادی را استخدام کنید که روز کفن و دفن در مراسم شما حضور داشته باشند
۱۵٫ با بیش از ۵۰۰ مورد گزارش از مشاهده ارواح در یورک (York)، شمال انگلستان، بریتانیا لقب تسخیر شده ‌ترین کشور اروپا و چه بسا جهان را دارد.
بیش از ۵۰۰ مورد گزارش از مشاهده ارواح در یورک (York)
۱۴٫ دو جزیره وستری (Westray) و پاپا وستری (Papa Westray) در دریای شمال شامل کوتاه ‌ترین مسیر پروازی دنیا می ‌باشند که پرواز از یک جزیره به دیگری تنها ۲ دقیقا طول می ‌کشد.
کوتاه ‌ترین مسیر پروازی دنیا
۱۳٫ ارتش دریایی بریتانیا از آهنگ بریتنی اسپیرز استفاده کرد تا دزدان دریایی سومالی را در شرق آفریقا بترساند.
ارتش دریایی بریتانیا
۱۲٫ لندن همیشه لندن نبوده است. اشغالگران در طول تاریخ نام ‌های دلخواهشان را روی این شهر گذاشته اند، از پلوونیدا (Plowonida)، لوون آیدونجان (Lowonidonjon)، لاندینیوم (Londinium) تا لوندنویک (Lundenwic) نام ‌های این شهر بوده اند.
لندن همیشه لندن نبوده است
۱۱٫ قلعه ویندسور (Windsor castle) در شهر بارکشر (Berkshire) انگلستان قدیمی‌ ترین اقامتگاه خاندان سلطنتی است که همچنان توسط خاندان سلطنتی مورد استفاده می ‌باشد.
قلعه ویندسور (Windsor castle) در شهر بارکشر (Berkshire)
۱۰٫ در بریتانیا رستوران ‌های زنجیره‌ ای هندی بزرگی وجود دارند. در واقع لندن رستوران‌ های هندی بیشتری نسبت به بمبئی و دهلی نو دارد.
رستوران ‌های زنجیره‌ ای هندی
۹٫ همسر پرنس ویلیام، کیت میدلتون، در واقع هشتمین عموزاده جرج واشنگتن، رئیس جمهور اول آمریکا است.
همسر پرنس ویلیام
۸٫ فوتبال در انگلیس شروع شده و آغاز آن مربوط به کشاورزان آنگلوساکسونی بوده است. داستان از این قرار است که کشاورزان آنگلوساکسونی جمجمه یک دانمارکی را از زیر خاک بیرون آوردند و به نشانه خشمی که نسبت به دانمارکی‌ ها داشتند شروع به بازی با جمجمه او کرده و آن را به سمت یکدیگر شوت کردند. بنابراین اولین فوتبال دنیا نامش شوت کردن جمجمه دانمارکی ‌ها بوده است.!
فوتبال در انگلیس شروع شده
۷٫ چسباندن تمبر صورت ملکه الیزابت به صورت برعکس روی نامه در بریتانیا تهدید تلقی می‌ شود.
چسباندن تمبر صورت ملکه الیزابت به صورت برعکس
۶٫ یک گونه از پشه با ژنتیک متفاوت در متروی لندن زندگی می ‌کند. دانشمندان از اینکه فهمیدند این پشه مستقل از خویشاوندانش در سطح زمین تکامل یافته است، بسیار متعجب شدند.
یک گونه از پشه با ژنتیک متفاوت
۵٫ اردوگاه‌ های کار اجباری در واقع مربوط به نازی ‌های آلمان نبود و قبل از جنگ جهانی دوم کشور بریتانیا از این اردوگاه‌ ها استفاده می ‌کرد. در اوایل سال ۱۹۰۰ سربازان بریتانیایی از این اردوگاه‌ ها برای زندانی کردن بوئرها (Boer) در جنگ بوئر در جنوب آفریقا استفاده کردند.
اردوگاه‌ های کار اجباری
۴٫ اولین کشور در دنیا می ‌باشد که اجازه تولید مثل از دی ان ای (DNA) سه فرد مجزا را می ‌دهد.
 اجازه تولید مثل از دی ان ای
۳٫ در سال ۱۸۱۱ میلادی تقریبا یک چهارم زنان بریتانیا نامشان ماری بود.
۲٫ به گفته دفتر گردشگری رومانی، پرنس چارلز از اقوام دور ولاد سوم می ‌باشد. او حاکم بدنام رومانی در قرن پنجم است که الهام بخش رمان دراکولای برام استوکر بود.
پرنس چارلز از اقوام دور ولاد سوم می ‌باشد
۱٫ بریتانیا به علت آب و هوای بارانی و سردش مشهور است اما در تابستان می ‌تواند بسیار گرم شود. در سال ۲۰۰۳ دمای هوا در جنوب شرقی انگلستان و در شهر کنت (Kent) به ۳۸ درجه بالای صفر رسید.
بریتانیا به علت آب و هوای بارانی و سردش مشهور است

همچنین ببینید

بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه سلام به همه خوبان سایت سفرنامه یکی از مکان های تفریحی که …

یک دیدگاه

  1. اینوفراموش کردیدجاسوس ترین کشوردنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *