خانه / جهانگردی / جاذبه های گردشگری قاره اروپا / جاذبه های گردشگری یونان / ده مورد از بهترین کارهایی که می توان در جزیره کرت انجام داد

ده مورد از بهترین کارهایی که می توان در جزیره کرت انجام داد

کارهایی که بهتر است در سفر به کرت انجام دهید

جزیره کرت (Crete) در کشور یونان مملو از مناظر زیبا و شگفت انگیز، سواحل طلایی و فرهنگ باستانی مشهوری است که همه مردم می توانند از آن لذت ببرند. اگر شما می خواهید تا اوقات فراغت خود را با قدم زدن در سواحل خورشیدی و دل نشین و یا با بالا رفتن از صخره های کوهستانی بگذرانید، کرت بهترین جزیره ای است که ما آن را برایتان توصیه می کنیم. در اینجا برای شما، ۱۰ مورد از کارهایی که بهتر است در سفر به کرت انجام دهید را معرفی می کنیم.

۱- بازدید از صومعه سرای آرکادی (Arkadi): این صومعه که در قرن دوازدهم و توسط امپراطور وقت آرکادیوس (Arkadios) تاسیس شده، در نزدیکی روستای آمناتوس (Amnatos) واقع شده است و توسط اراضی سرسبزی همچون تاکستان ها، باغ های زیتون و درختان بلوط احاطه شده می باشد. آرکادی را تاریخی ترین صومعه سرای کرت می نامند که منجر به آزادی بسیاری از مردم شده است.
بازدید از صومعه سرای آرکادی (Arkadi)

۲- رفتن به کوه شیطان (The Cove of Seitan): این کوه که از آن به عنوان کوه شیطانی یاد می شود، به مراتب والاتر و شگفت انگیزتر از نامش است. شما می توانید به راحتی با ماشین شخصی از صخره های شیب دار آن عبور کنید و پس از مدتی، به ماسه های سفید زیبا و آب های کریستالی دل انگیز برسید. علاوه بر این، صخره های این کوه، سرپناهی را ایجاد می کند که باعث می شود رازها و راه های فرعی این کوه مخفی بماند.

رفتن به کوه شیطان (The Cove of Seitan)
۳- غار اسفندونی (Cave of Sfendoni): در نزدیکی روستای زونیانا (Zoniana)، غار جادویی به نام اسفندونی واقع شده است که حدود ۳ هزار متر مربع وسعت دارد. بازدیدکنندگان می توانند به راحتی در یک مسیر خاص در غار حرکت کنند و زیبایی های آن را ببینند و به طبیعت خیره کننده آن پی ببرند. این طبیعت بی نظیر، در طی سالیان دراز شکل گرفته است که از جمله آن می توان به سنگ های درخشان استالاگمیت و استالاکتیت اشاره کرد.
غار اسفندونی (Cave of Sfendoni):
۴- غارنوردی: غواصی در زیر آب های غار، راهی برای کشف جذابیت های زیر کرت است. راهنمایان غواص، با توجه به تجربه خودشان، شما را تا عمق ۳۱ متری آب پایین می برند که شما می توانید به راحتی در آنجا ماهی های صخره ای و ماهی های وحشی را که در دهانه غار زندگی می کنند، تماشا کنید. در طول ماه های آوریل تا ژوئن، احتمالاً شاهد خرچنگ های دریایی زیبا در اعماق آب نیز خواهید بود.
غارنوردی در سفر به کرت
۵- تماشای کاخ مالیا مینوان (Malia Minoan Palace):  مالیا مینوان، سومین کاخ بزرگ تمدن مینوان در کرت است که در کنار دریا قرار دارد و برخی از قسمت های آن در حدود ۱۹۰۰ سال پیش از میلاد ساخته شده اند. اگر شما اندکی در ویرانه های این قصر پیاده روی داشته باشید و خوب به اطرافتان و آثار به جا مانده نگاه کنید، به راحتی می توانید تصور کنید که مراسم ها و جشنواره ها در زمان تمدن مینوان چگونه برگزار می شد.
تماشای کاخ مالیا مینوان (Malia Minoan Palace)
۶- بازدید از کاخ کنوسوس (The Palace of Knossos): یکی دیگر از مکان های باستانی کرت، کاخ کنوس است که در سال ۱۸۷۸ کشف شد و می توان آن را یکی از قدیمی ترین مکان های باستانی قاره اروپا به شمار آورد. با قدم زدن در محوطه این قصر مخروبه و توضیحات راهنمای تور، می توانید با تاریخچه آن آشنا شوید.
بازدید از کاخ کنوسوس (The Palace of Knossos)

۷- شهر قدیمی رتیمنون (Rethymno Old Town): این شهر دارای اماکن و ساختمان های عجیب و رمز آلود است که تاکنون توسط بسیاری از باستان شناسان مورد بررسی قرار گرفته. رتیمنون ساحل شیک و زیبایی دارد که گردشگران خارجی از آن لذت می برند. یکی از عوامل مهمی که سبب می شود تا این شهر به شهرت بزرگی در جهان دست یابد، این است که علاوه بر دارا بودن امکانات شهری فوق العاده، معماری پیچیده و جذابی دارد.

شهر قدیمی رتیمنون (Rethymno Old Town)

۸- پارک ملی ساماریا جورج (Samariá Gorge): یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری جزیره بزرگ کرت، پارک ساحلی ساماریا جورج است که در فصل های خاصی از سال، حدود ۳ هزار نفر در سواحل این پارک پیاده روی می کنند. حتی با نگاهی کوچک، شما جذب زیبایی های فوق العاده مناظر این پارک خواهید شد. همچنین می توانید به تنهایی در ساحل قدم بزنید و یا به یک تور ملحق شوید و از زیبایی های این پارک لذت ببرید.

پارک ملی ساماریا جورج (Samariá Gorge)

۹- موزه نیکوس کازانتزاکیس (Museum of Nikos Kazantzakis): اگر به ادبیات علاقه‌ دارید، به خاطر داشته باشید که بازدید از موزه نیکوس کازانتزاکیس را در برنامه مسافرتی خود قرار بدهید. نویسنده بزرگ یونانی که زوربا (Zorba) نام دارد و از نویسندگان بزرگ تاریخ است، آثار و بیوگرافی او در این موزه توجه عموم را به خود جلب می کند. این آثار شامل یادداشت های اصلی این نویسنده و نسخه های خطی کتب او است و همچنین برخی از یادداشت های شخصی وی نیز در این موزه نگه‌ داری می شود.

موزه نیکوس کازانتزاکیس (Museum of Nikos Kazantzakis)

۱۰- پارک گیاه شناسی و باغ های بزرگ: در یک خانواده، چهار برادر تصمیم گرفتند تا زمین ۲۰۰ هکتاری خود را به پارکی پر از درختان زیبا از سراسر جهان تبدیل کنند. این باغ بزرگ شامل میوه، درختان گرمسیری و دارویی است و نکته جالب توجه این است که همه آنها نشانه گذاری شده و دارای اطلاعات منحصر به فردی هستند و درنتیجه، شما به راحتی می توانید اسامی آنها را یاد بگیرید. در کنار این باغ، رستورانی وجود دارد که اکثر غذاهای آن از مواد غذایی محلی و مواد رشد کرده در خود این باغ تهیه شده اند.

پارک گیاه شناسی و باغ های بزرگ

نکات مهمی که جالب است آنها را بدانید

برای لذت بیشتر، می توانید به پیاده روی در ساحل الفونیسی (Elafonissi) بپردازید که در آنجا آب دریا همچون کریستال روشن و براق است و شن و ماسه های سفید رنگ زیبا در آنجا وجود دارد. همچنین اماکن تفریحی و اقامتی بسیاری در اطراف ساحل وجود دارد که کمپ الیزابت یکی از باسابقه ترین و مدرن ترین اقامتگاه های این جزیره می باشد. در کرت ساختمان های سنتی و قدیمی بسیاری وجود داشت که امروزه تبدیل به ویلاهای لوکس با امکانات رفاهی فراوان شده اند و شما می توانید در آنها اقامت داشته باشید.

در یک کمپین اقامتی خوب در منطق کوهستانی کرت بمانید و در آنجا به گشت و گذار و تفریح بپردازید. با وجود اینکه بهترین زمان برای بازدید از کرت، ماه ژوئن تا اوت است، ولی این جزیره بهترین تجربه را در فصل بهار و زمانی که در پاییز خیلی هوا گرم نیست، برای شما رقم خواهد زد. به آرامگاه زئوس نیز سری بزنید که در غار دیکتیون (Dikteon) واقع شده. آرامگاه زئوس بسیار بزرگ بوده و یک مکان شگفت انگیز برای تماشا به شمار می آید. اگر از علاقمندان به فرهنگ ملل و تمدن های مختلف هستید، موزه باستان شناسی هراکلیون را از دست ندهید. این موزه، تمامی آمار، حوادث و اشخاص تاریخی روم را از ۵ هزار و ۵۰۰ سال پیش تاکنون، به صورت تصویری به بازدید کنندگان ارائه می دهد و به همین دلیل است که یکی از مهم ترین موزه های کشور یونان به حساب می آید.

منبع: wowtravel


نوشته شده توسط : سایت توریستگاه

همچنین ببینید

مشهورترین بناهای نمادین دنیا

مشهورترین بناهای نمادین دنیا که احتمالا آنها را این گونه ندیده اید

مشهورترین بناهای نمادین دنیا که احتمالا آنها را این گونه ندیده اید آیا فکر می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *