خانه / سفرنامه / رامسر بهشت زمینی خدا(جاذبه های ایران، معرفی شهر)

رامسر بهشت زمینی خدا(جاذبه های ایران، معرفی شهر)

رامسر بهشت زمینی خدا(جاذبه های ایران، معرفی شهر)

با سلام و احترام خدمت همه سفردوستان

اگر از رامسر به بهشت زمینی خدا یاد کنیم قطعا سخن به گزاف نگفته ایم. شهری که کوه و دریا و جنگل به هم می رسند و انسان را مسحور زیبایی خود میکنند. رامسر لقب عروس شهرهای ایران را دارد و به عنوان قطب مهم گردشگری در کشور و حتی جهان مطرح شده و با اینکه شهر کوچکی هست اما دیدنی های بسیار زیادی دارد. من قطعا از انسان های خوش اقبال بوده ام که نفس کشیدن در این بهشت را چندین بار تجربه کرده ام. بسیار خوشحالم از سایت لست سکند که این فرصت را برایم فراهم کرده تا این تجربه دل انگیز را با سایر دوستان تقسیم کنم. و تشکری دیگر از این سایت که باعث شده با معرفی شهرهای ایران جاهایی که  در ایران خودمان زیباییشان مغفول مانده را بیشتر بشناسیم.

عکس از ورودی شهر رامسر

BnmpW49WssUOFyusgEununHxSwBdflUlC9VX8soz.png

رامسر از شهرهای استان مازندران در شمال ایران بوده و می توان گفت آخرین شهر استان مازندران از سمت غرب استان هست. این شهر قبلا سخت سر نام داشت، و یادم هست شوهر عمه ام یکبار گفت زمانی که رامسر نامش سخت سر بوده رضا شاه به آنجا امد و زیبایی های وصف ناپذیر آنجا را دید عصایش را به زمین زد و گفت من تو را از سخت سر به رام سر تبدیل خواهم کرد، البته من واقعیت این داستان را نمیدانم و فقط برای اینکه برای خودم جالب بود اینجا بیان کردم.

رامسر برای من نمادی از آرامش هست، هربار که در رامسر بوده ام آرامش بی نظری را تجربه کرده ام آرامشی که هم طبیعت زیبا و هم مردم مهربانش به دیگران القا می کنند. در رامسر هر کجا که باشید و به هر سمتی که سرتان را میچرخانید یا کوه و جنگل هست و یا دریا.

از نظر جغرافیایی رامسر از سمت شرق به سادات شهر و شیرود و از غرب به شهر چابکسر گیلان، از جنوب به کوه‌های البرز و از سمت شمال به دریای خزر میرسد. از نظر فرهنگی، رامسر با اینکه جز استان مازندران هست اما بدلیل نزدیکی بسیار به استان گیلان فرهنگش بیشتر شبیه به بومیان گیلان هست برای مثال زبانشان و یا غذاهای محلی شان بیشتر مشابه به گیلان هست.

عکس از موقعیت جغرافیایی رامسر

slfF77RGW83vB6GPBLEtdC7rO8PMrSGLpsXlK6xt.jpeg

عکس هوایی از شهر رامسر(عکس از اینترنت)

28DSqn2gil9CfkpaXod09FSpzyS2bU9VD020X1J3.jpeg

مسیرهای رسیدن به رامسر از تهران با ماشین

شاید بشه گفت کمترین مسیر و زیباترین مسیر از سمت تهران به سمت رامسر جاده چالوس هست جاده فوق العاده زیبایی که لذت سفر را چند برابر می کند ولی فقط با توجه به کوهستانی بودن و پیچ و خم های این جاده، در رانندگی باید  بسیار دقت کرد و ترافیک های آن در روزهای تعطیل را در نظر گرفت. من یک بار با سواری های ترمینال غرب از جاده چالوس به رامسر آمدم که هزینه سواری ۴۰ هزار تومان بود. این مسیر حدود ۵ ساعته . به غیر از این جاده، می شود از مسیر تهران به سمت قزوین و رشت به سمت رامسر آمد که کمی مسیر طولانی تر ه، از این مسیر اتوبوس وی آی پی ۴۰ هزار تومان بود. ترمینال اصلی اتوبوس رامسر برای مسیرهای مختلف در چهار راه رمک در رامسر هست. برای کسانی هم که از سمت جاده هزار به شمال ایران سفر کرده اند از اولین شهر ساحلی از سمت جاده هراز که محمودآباد می باشد تا شهر رامسر ۲ ساعت و ربع راه بوده و این جاده معروف که به جاده کناره هست که از شهرهای محموداباد، نور، نوشهر، چالوس، سلمانشهر، عباس آباد، تنکابن میگذرد.  البته این مسیر برای کسانی که صرفا قصد سفر از تهران به رامسر را دارند مناسب نیست و کمی طولانی می شود.

عکس مسیرها و زمان های لازم برای رسیدن به رامسر از تهران

hVsNP6uDSoFQrFlobivcKGXmfPm7Ay2MHniI3CuS.png

عکسی از جاده چالوس

ndGVxGa5F4Tev97tKDuwtNPDi3WA5Z0SfBzhOLvu.jpeg

  • مسیرهای فرودگاهی:

رامسر فرودگاه دارد و البته سفر به مسیرهای محدودی را دارد. معمولا رامسر برای تهران(همه روزه )، مشهد(در روزهای عادی معمولا دوشنبه ها و جمعه ها پرواز دارد ولی در تعطیلات تابستان تعداد پرواز بیشتر می شود) و اهواز(بسیار محدود و گاها بعضی جمعه ها) پرواز دارد. هزینه سفر با هواپیما هم در زمان های مختلف بسیار فرق دارد ومعمولا از ۱۳۰ تا ۲۵۰ تومان متفاوت هست. فرودگاه رامسر در ابتدای شهر رامسر از سمت شرق  در کنار میدان سرلشکر خلبان خلعتبری و فاصله آن تا مرکز شهر بسیار کم است. این فرودگاه که در راستای ساحل دریاست بسیار زیباست و پیاده شدن از هواپیما در این فضا بسیار حس خوبی به انسان می دهد.

عکس از  سردر فرودگاه رامسر

Ss5dYV21tSLn3wGcHNFA2f3NqIqOUJrf4Na4SaOy.jpeg

عکس از فضای داخلی فرودگاه رامسر(عکس از اینترنت)

9hLikBcleq3ybiJlm2UQg4VoybvgzK65YOxuMkJ3.jpeg

۶- میدان سرلشکرخلبان خلعتبری که فرودگاه در این قسمت است

BdtbiiygLCxYNMesJhX3h9jmI01kWy6DXMh3jVyq.jpeg

آب و هوای رامسر:

آب و هوای رامسر جز آب و هوای معتدل محسوب می شود که در تابستان مرطوب و شرجی و در زمستان سرمای متعادلی دارد. با توجه به تجربه من ماه های اواسط تیر تا پایان مرداد بسیار گرم و شرجی هست شاید خیلی برای سفر مناسب نباشد اما غیر از آن مخصوصا در بهار و پاییز هوای بسیار مطبوعی دارد و طبیعیت وصف ناشدنی.

محل اسکان در رامسر:

در رامسر هتل های فراوان و با قیمت های مختلف هست و اگر علاقه ای هم به رفتن به هتل ندارید در سرتاسر مسیر خیابانهای اصلی و فرعی شهر دکه های اجاره ویلا و افرادی که پلاکارد اتاق ویلا در دستشان دارند وجود دارد و براحتی در فصل های خیلی شلوغ هم خانه پیدا می شود. ما چون در منزل دوستان بوده ایم دقیقا هزینه ویلا را اطلاع ندارم. اما لیست قیمت بعضی هتل ها در شهریور امسال را آورده ام.

عکس از لیست چند هتل رامسر همراه باقیمت

EvB2kgCe30LiJSzVsmhaOU7CBSafwVQGlMdrB6FB.pngHRFEU9SJDzqpXToYcYjV2JfP4ot0yUce3xLsjBAf.pngOSu0cEa9wOZIRsWfZeU81oQEiO335xpVtnJ5cToz.png

غذاهای سنتی:

از غذاهای معروف و خوشمزه‌ی این شهر میشه غذاهایی مثل ترش تره، کباب ترش، میرزا قاسمی، بادمجان قلیه، شیرین تره، کماج، باقالا قاتوق و باقلی شور را نام برد. من از رستوران های رامسر رستوران کشتی را تجربه کردم که واقعا غذاهای لذیذی داشت و مکان آن هم زیبا و شبیه کشتی هست هم از بیرون و هم داخل.  و در روزهای شلوغ موسیقی زنده هم اجرا می کنند. از نظر قیمتی متوسط رو به بالا هست. مزه زیتون پرورده هایش هنوز در دهانم هست و واقعا خوشمزه بودند. قیمت سرویس کباب کوبیده ۲۲ تومان بود و قیمت برنج کته با ته دیگ سیب زمینی ۴ تومان بود.

عکس از رستوران کشتی و غذای رستوران

U1xPD0cx1Gn6cIrsKncfAL9biVt2YOotpnMv0bbP.jpeg9qsYg1kXidQ5n1EQ9VabTCh6SlQqyDyfAMKCDLdj.jpegprdVgDXkJe5qFOaZtaYFPndttcqb3Um3aHrdPs21.jpeg

7bYTOPcEl1M6F6wdEmrMKXOPsq4SjBX8B6zLW60d.jpeg

برنامه ریزی برای گشت داخل و خارج شهر:

رامسر مکان های دیدنی بسیاری دارد و بنظر من باید این مکان ها به دو دسته داخل شهر و اطراف آن تقسیم بشن.با توجه به تجربه خودم برای دیدن مکان داخل و خارج از شهر حداقل سه یا چهار روز زمان لازم هست. برای مثال یک روز مکانهای دیدنی داخل شهر، یک روز مکان های خارج از شهر از سمت شرق یک روز مکان های خارج از شهر از سمت غرب باید اختصاص پیدا کند. من در ادامه به تفکیک مکان های داخل و خارج از شهر را توضیح میدهم.

عکس : مثالی از گشت سه روزه در رامسر

4QoOmZCyESLKo25jnyhnlnbboNNp7caox518AzbM.jpeg

برای معرفی جاهای دیدنی رامسر بهتر هست تا مکان های دیدنی را به دو دسته داخل شهر و خارج از شهر تقسیم کنم.

مکان های دیدنی و تفریحی داخل شهر:

عکس شماره ۱۰: دیدنی های داخل شهر رامسر

t7iCley79h3LTU4JmTSqBwANri1R1U11dmgBq4Qx.jpeg

مکان های دیدنی و تفریحی داخل شهر:

  • هتل قدیم رامسر(هتل آزادی):

هتل قدیم رامسر با معماری بسیار زیبا در مرکز شهر در خیابان رجایی در دامنه کوه‌های جنگلی و فضای سبز با محوطه‌سازی چشم‌نواز قرار گرفته و در سال ۱۳۱۷ خورشیدی در دوره رضاشاه پهلوی بهره‌برداری شد. زیربنای این هتل حدود پنج هزار متر هست. هتل قدیم رامسر با بلوار مقابلش که به نام بلوار معلم در یک راستا قرار داره و از ایوان هتل؛ می‌شود انتهای بلوار که به دریا منتهی می‌شود را دید. در حیاط پشتی این هتل نمادی نصب شده که ۴۰ نماینده از ۴۰ کشور صلح و دوستی در هنگام سفر خود به ایران در گذر از رامسر و اقامت در هتل قدیم رامسر آن را نصب کردند. مکان این هتل که تقریبا در وسط شهر قرار گرفته و باغ و دریای روبروی آن و کوه های پشتش منظره خارق العاده ای ایجاد کرده.

عکس هایی از هتل قدیم رامسر

gEPEuEGlKilXdMKk6pt6e78bRG2OgOUBm9MnfsFQ.jpegDakhKywGidqIFghTnk4FISHoBuObOw9IM3K1JeA8.jpeg

RAlIIKOMbHQtlibgD8Nc3eKZ6ePdUpoyAYsURgBD.jpeg

zkR02SBCw5jH68r51bryVBtk5AF4y454fRNhM35f.jpeg

T1IMasiDp1IvIWtEiNR0WOnbAavmUfN1hEThswvO.jpeg

عکس از  هتل قدیم رامسر(این عکس از اینترنت گرفته شده)

9UZEWJGWFwXPYxY2iT6agjoAyHwwKG7FlHUTli7F.jpegasgCRDXRIBp6WvoWWpQ5KoKgnWEb5ra5kzFA5AZD.jpeg

  • موزه تماشاگه خزر کاخ مرمر (نام قدیم) یا همان موزه تماشاگه خزر :

دقیقا در سمت غربی هتل این موزه قرار گرفته . این کاخ به دستور رضا شاه پهلوی در سال ۱۳۱۶ به بهره برداری رسید و تا انقلاب سال ۱۳۵۷ به عنوان اقامتگاه خانواده پادشاهی استفاده می‌ شد.  سنگهای مرمر سفیدرنگ در تزیینات خارج بنا و ستونها و مجسمه حیوانات بکار رفته به این کاخ جلوه‌ای ویژه داده. بعد از انقلاب، کاخ مرمر تحت مالکیت بنیاد مستضعفان قرار گرفت و با عنوان تماشاگه خزر به صورت موزه برای عموم قابل بازدید شد. در حال حاضر آثاری از هنرمندان مشهور ایران و جهان شامل مجسمه‌های برنزی و سنگی، مبلمان، شمعدان‌ ها و بوفه‌ های آنتیک، تابلوهای نقاشی و فرش در این کاخ در معرض دید هست.

عکس از ورودی موزه تماشاگه خزر

pOazwhfF6u0eJ84SGXHbIWmakiqcYW841W1LEBqm.png

شاید تصویر این بلوار بسیار زیبا که انتهای آن به هتل قدیم و کاخ می رسد جز اولین تصاویری از رامسر باشد که در ذهن بسیاری از کسانی که به رامسر رفته اند نقش می بندد. من خودم همیشه وقتی رامسر را تصور میکنم با این تصویر ذهنی هست. این بلوار که در دوطرفش درختهای عظیم پالم هست در وسطش سنگ فرشه،جای بسیار زیبایی برای پیاده روی هست و لذت بردن از طبیعت بی نظیر اونجا. معمولا افرادی که ساکن رامسر هستند عصرها برای ورزش پیاده روی به این بلوار می روند.

مخصوصا قدم زدن در روزهای ابری و مه آلود پاییز که فوق العاده زیبا هست.

عکس از بلوار معلم که در انتهایش هتل قدیم دیده می شود

ohPsWhbsJAP1oStnn32vWueQpWCXbuLPME5RP62S.jpeg

من در فصل خرداد که در این محوطه و در کنار آن منطقه چهارصد دستگاه که منطقه ای با خانه های ویلایی شیک در کنار بلوار معلم است قدم میزدم، بوی گل ماگنولیا من را مست میکرد و در کل بلوار و خانه های این منطقه پر از گل بسیار خوشبوی ماگنولیا بود.

عکس از گل های ماگنولیا در منطقه مسکونی چهارصد دستگاه

ypUFReOQ8CcFEXb22P13Z3MjGtf3Wclm3fcSNXll.jpeg

iHg5zojBGwK6sp3IpnYRBcMzbbiuao5oh6fC3NKo.jpeg

عکس از منطقه مسکونی چهارصد دستگاه

Zb7es7AVb9BqHdyzN8LxXRAq8VBYPR4f7WAkTksM.jpeg

  • موزه مردم‌شناسی رامسر :

موزه مردم شناسی رامسر که سال ۸۹ افتتاح شد متعلق به یک شخصیت فرهنگی  است که در طی یک دوره زمانی حدود ۳۰ سال به تدریج وسایل داخل آن را گردآوری و خریداری کرده و انگیزه اصلی از این کار عشق و علاقه وافر به فرهنگ نیاکان و تلاش برای حفظ آثار جهت ارائه به نسل حاضر و نسل‌های آینده و همچنین معرفی تاریخ، فرهنگ و تمدن رامسر به سایر ایرانیان عزیز بوده. فضای بیرونی موزه شبیه به خانه های ستنی شمال است و بازارچه کوچک محلی هم در فضای بیرونی آن است. در این موزه ابزار ، اشیاء و اموال فرهنگی و وسایل مردم شناسی که مورد استفاده مردم منطقه و استانهای شمالی کشور است وجود دارد. برای رسیدن به این موزه هم می شود از سمت بلوار طالقانی و هم بلوار معلم رفت. که مسیر سر راست آن انتهای بلوار طالقانی(بیست متری) در ساحل خلج هست.

عکس از محل موزه در نقشه و راه های رسیدن به موزه

6SK90NY5CQr7440Mhgf9qvWN0z1ORwyW4tUKSyuy.jpeg

عکس ورودی و محوطه موزه

wjCD8VO1XB3MKxKPt6FkdHJs76BpmDkBjamANqIU.jpeglySBIQYgtwMupi3Ao37xkWAWSrB5XuwfMFoCmzJE.jpegUz8mncjqa6T0wNttvOwpyIp6IUCBvQyllVvwSIEQ.jpegZkmS7tu80vemNBTE4RL8isDU1PG6uKlt7L8giTGD.jpeg

ساختمان موزه مردم شناسی

kMB2g8Um4tSmRKKhkcMGNUHTUE9dSdnMiTPNBGaA.jpeg

عکس شماره ۱۹- فروشگاه های سنتی در موزه

8Hg3fFSWkUirUBqx1IHr1cOq1CMNQrUs5HcjUZis.jpegbw4QfSX1Fk2JykZVxRrkRcT6MoDA0Iu5Bje4tQVr.jpegعکس از بلوار طالقانی که به ساحل خلج و موزه ختم می شود:

c9lYvRUPFtXzKPmzXzofJi4uooH0b5NKO0Y5kpzG.jpeg

  • ساحل دریا و پلاژها:

ساحل دریا در رامسر معمولا از انتهای بلوار معلم تا انتهای بلوار طالقانی (در مسیر بلوار باهنر) بسیار شلوغ هست  و امکانات تفریحی و رفاهی در این قسمت زیاد هست که به این منطقه ساحل لیدو هم می گویند. انتهای بلوار طالقانی(معروف به بیست متری در رامسر) ساحل خلج هست که ساحل معروفی هست و امکاناتی مانند انواع فست فود ها و کافی شاپ ها و مراکز تفریحی مانند بیلیارد اینجا هست.

در انتهای بلوار معلم هم یک شهربازی هست که در ساحل دریاست.

عکسهایی از ساحل رامسر در ساحل خلج

M2Rz69mK84ybxFonSCtdLpsav061fZzZmBACbJV0.jpege2R2h0oEvU7927mOuZwohIGh5owekmRgexDSwWmm.jpeg

تله کابین رامسر:

تله کابین رامسر که در داخل یک مجتمع رفاهی تفریحی هست در ۵ کیلومتری غرب رامسر به سمت چابکسر قرار گرفته. این تله کابین از سمت ساحل دریا به سمت کوه  ایلمیلی که همیشه سبز و زیباست امتداد پیدا کرده. فاصله ای که تله کابین تا قله طی می کند حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه هست و در بالا که معروف به بام رامسر هست فضای بسیار جالبی دارد. من در فصل های مختلف سوار شدن این تله کابین را تجربه کردم و هر فصل زیبایی خاص خودش را دارد.  معمولا وقتی سوار تله کابین می شوید مخصوصا در روزهای تعطیل و شلوغ یک عکاس هست که حین سوار شدن شما در داخل کابین از شما عکس میگیرد و فیشی به شما میدهد که اگر دوست داشتید بالای مسیر عکس خود را ببینید و چاپ کنید. و اگر چاپ نکنید نیز عکاسی هزینه ای ندارد. وقتی به انتهای مسیر می رسید در قسمت معروف به بام رامسر فضای باز و بزرگی هست که کل رامسر زیر دست شماست نمای بسیار زیبایی از کوه و دریا مشاهده می شود.  و در حال حاضر هزینه تله کابین برای هر نفر ۳۰ هزار تومان هست.

عکس هایی از مسیر تلکابین در فصل های مختلف

P3lJq5V800CTFqo79gI48WuMidOsZsidNzubEwan.jpegic1auMuZc62PoG3eZoSDYhAA66U9MEZnloprFwwL.jpegPJzbmybvxHNHL2TpQjwk3ytyxif1gtxYmmZneC43.jpeguJhbLn6PbDAdruBYCqWXoSDS6BXd2CmrxkF0xKLb.jpeg

F0syHRZf2g7XGhZEUy39c0BQ6qLV4BS8K4wR8YRb.jpeg

در فضای بام کافی شاپ، رستوران، عکاسی سنتی و… هست.

عکس هایی از بام رامسر:

dcbXqhZOELJ1yh6sxd3wL2y35vJFJJLWWqoVjGNL.jpegglyrKNbub8pSbQWQrB7JY3eIOXnzMr11SMtTjVqA.jpeg

عکس از کافه بام رامسر در زمستان

dJfGlUaUkFmcBBT4XeTzL1Ejny2MC9lD4ZXTVpCz.jpeg

عکس از محل چاپ عکسهایی که در کابین می گیرند

dD1v9T5BAcwNfrRT2iFVAvT2xPpgXwoWILiVlTeE.jpeg

بخش خیلی جذاب آن زیپ لاین می باشد که من و دوستانم از آن استفاده کردیم و اوج هیجان و ادرنالین را تجربه کردیم. ما پکیج کامل زیپلاین که شامل دو زیپلاین و دو پل معلق بود را گرفتیم که هزینه اش نفری ۵۰ هزار تومان بود و اگر اشتباه نکنم هزینه یک زیپلاین و یک پل معلق ۳۰ یا ۳۵ تومان بود. برای استفاده از زیپلاین باید در قسمت ابتدای بام رامسر لباس و تجهیزات را بپوشید و حدود یک ربع از پله های داخل جنگل بالا بروید تا به نقطه ابتدایی زیپلاین برسید و از آنجا به سمت بام حرکت کنید.  مسیولین کاملا شما را راهنمایی میکنند و اگر مثل دوست بازیگوش من به حرفهایشان گوش ندهید ممکن است بین زمین و آسمان معلق بمونید. مسیول زیپلاین کاملا در مورد نحوه ترمز و زمانش صحبت کرد ولی یکی از دوستانم که کمی ترسیده بود ترمز را خیلی زود و مداوم کشید که باعث شد وسط مسیر متوقف شود و با کمک ریل های کمکی او را به انتهای مسیر منتقل کردند و البته اتفاق خطرناکی نیوفتاد و فقط باعث خنده شدید ما شده بود.

عکس هایی از زیپ لاین

i36xNlx7QPu1WyNSnuuMb1hZvA5Kz2bcZIcTE2wJ.jpeg

علاوه بر تله کابین در این مجتمع  در قسمت پایین پیست کارتینگ، بازی های آبی ، سینمای چند بعدی، شهر بازی، پینت بال مراکز خرید، کافی شاپ و مراکز تفریحی و هتل وجود دارد.

البته از تمام این تفریحات ما از کارتینگ استفاده کردیم و واقعاً تجربه لذت بخش و پرهیجانی بود. هزینه کارتینگ را چون خودم ندادم دقیق از آن اطلاعی ندارم.

در کارتینگ و زیپلاین هم از شما عکس میگیرند و اگر دوست داشتید می توانید چاپ کنید.

عکس چاپ شده در کارتینگ

rbcft0jB8xryQwbXJcf03c8gnSkmO9i1CvDW6Wl0.jpeg

  • مجتمع خرید بین المللی آرامش:

این مجتمع خرید در رامسر سه طبقه هست و دو طبقه اول تمام وسایلی که معمولا در پاساژها به فروش میرسد مثل پوشاک و کیف و کفش دارند و طبقه آخر مرکز تفریحی و فودکورت هست و بازی هایی مانند بیلیارد و … دارد. زیر زمین این مرکز خرید هم فروشگاه رفاه هست که برای خرید  مواد غذایی و گوشت و .. خوب هست.

عکس از مرکز خرید ارامش:

3Ejkf0Oj4iV704QnnpFzG0q4bBTMIqF5JjnzpEMy.jpeg

lasxFNxlvVx01arwnBztqdh6yTXKtmUtYRuG6veq.jpeg

  • چشمه های آب گرم معدنی:

در رامسر چشمه های آبگرم گوگردی زیادی وجود دارد که من و خانواده ام چشمه آب گرمی که در اطراف هتل قدیم رامسر بود را رفتیم . هم بصورت عمومی دارد و هم به صورت خصوصی تک نفره و چند نفره. البته من داخل آب نرفتم ولی استخر اب گرم را از نزدیک دیدم افراد زیادی برای خواص درمانی این آب می آمدند.

عکس محوطه و هزینه آب گرم معدنی

gFOD4O3ieuk07FBpHligMLMElg209pMAI7QUy85j.jpegGBWRT2ocVTC4Y2feL5SlbQGJ1cO0rW9eVZ4UGbS1.jpeg5OJ5k2JflCMI1NXlaKDM8PXrrDEEpnla8BsQhPkL.jpeg

3byjIV3uW3BnN5F5hmsTmJP2RidTXebjrY2hwoMR.jpeg

  • بازار سنتی رامسر:

وارد شهر رامسر که می شوید اگر این مسیر را مستقیم تا انتها بروید به میدان امام می رسید که بازار سنتی رامسر در این قسمت بوده و انواع سوغات شمال مثل چای، زیتون، انواع سبزی و ترشی در آن وجود دارد. ما چای بهاره را کیلیویی ۲۵ هزار تومان و زیتون را کیلویی ۱۸ تومان و روغن زیتون بکر را یک لیتر ۴۰ هزار تومان خریدیم.

عکس از بازار سنتی رامسر:

XdchrqwgWw0GcBaz29r0ZIuMlnBj6r0Y24uBLKQ0.jpegfqYaZ810B142fYFXbAo3QvdSjzq3rqBQ6MT2WjHN.jpeg

و اما دیدنی های خارج از مرکز شهر:

  • روستای اَربِه کَله:

برای رفتن به روستای اربه کله هم میشود از چهارراه رمک به سمت سادات شهر رفت و هم از مسیر کمربندی رامسر به تنکابن. روستای اربکله در ۸ کیلومتری شهر رامسر و در ۴ کیلومتری شهر سادات شهر قرار گرفته.

این روستا با فاصله خیلی کمی که از شهر دارد و شاید با یک ربع رانندگی بشود به آن رسید بسیار زیباست و ویلاسازی های بسیاری در این منطقه شده که البته کاش متوقف شود و این تصویر زیبا با برجها محصور نشود. در این منطقه دید بسیار زیبایی از دریا و کوه قابل مشاهده هست و چند رستوران و چایخانه دارد که مخصوصا در هوای ابری و مه الود چای خوردن در آنجا بسیار می چسبد و ما چند بار به این منطقه رفتیم در رستورانش چای خوردیم. سرویس چای که همراه با شیرینی و قند بود ۱۰ هزار تومان بود.

عکس هایی از ظبعیت و رستورانی که در اربه کله رفتیم

tz40SJixsQtelEwrQpCXO8lSVdCoHmpNTcum4mxT.jpegWlb7eQ21akP0MUWYBnkHTSkZe3XhsuAN6r6VKqHq.jpeguL3pQqjx14YnqvHgMNv0adrQVb50WNxKmcyylh7F.jpeg

جنگل دالخانی:

به جرات میتونم بگم زیباترین جنگلی که تا بحال رفتم جنگل دالخانی بوده، جنگلی کاملا بکر که از شروع جاده با یک فضای مه الود زیبا روبرو می شید تا انتها که به جنگل می رسید و مه را در داخل فضای درختان میبینید. زیبایی وصف ناپذیر این جنگل و سکوتی که در اون هست میتونه کاری کنه ساعتها اونجا بشینید و گذر زمان رو حس نکنید. این جنگل تقریبا در فاصله سی کیلومتری سمت جنوب شرق رامسر قرار داره و میتونید تو مسیر کمربندی رامسر به تنکابن تابلو این جنگل را ببینید و مسیر خودتون رو به سمت راست و کوه تغییر بدید. این جنگل فوق العاده تمیز هست و رستوران و چایخانه هم دارد و مخصوصا بلال های کبابی خوشمزه. ما برای رسیدن به این جنگل حدود نیم ساعتی از رامسر تا انجا در راه بودیم.

انتهای جنگل هم که به بالای کوه میرسه ابرها زیر دست شما هستند و منظره بسیار زیبایی می بینید.

عکس هایی در جنگل دالخانی

MWNBjOLkpA5nwJIg6NZeIhBWtng21vozIaikA4xP.jpegpWPRyNzu0beQjeX3mQfBXugcrhqU5xqSn419lFaE.jpeg0T6g0fK05hqi1EJ51uFZgB09v7vV6ae9mebboVgC.jpeg

k3sxBHesjiAyjShRhBC26u4DJuQJjiseuoiNuYbW.jpeg

اگر جاده جنگل را ادامه دهید میتوانید روستاهای زیبای دیگری راببینید مثل گرسماسر.

روستای گرسماسر:

من در بسیاری از سایت ها خوانده بودم که روستای گرسماسر از زیباترین روستاهای ایران است و عزممان را جزم کردیم که حتما آنجا را ببینیم. ما برای رسیدن به این روستای زیبایی که بر بالای ابرهاست مسیر جنگل دالخانی را ادامه دادیم و هرچه جلوتر می رفتیم بازی ابرها زیباتر و جذابتر می شد. این روستا برای کسانی که دوست دارند اسمان و ابر را زیر دست خود ببینند و غرق در ابرها شوند جایی رویایی است. روستای گرسماسر از سطح دریا ۲ هزار متر ارتفاع دارد و تحت تأثیر اقلیم کوهستانی، زمستان‌هایی نسبتاً سرد و تابستان‌های معتدل دارد.

Ye1k5S8RNDHHZQ4q71SulDL2uA95rSItShBnrLDk.jpegW6VG7bgThN421MpvnZPuIEHxUKLVcDfWohW1HhCP.jpegamAB782UwsyX8vvMxoTG9RJXg2Dj4LtdfzM86UYI.jpegUGTIuqbFxACMaPymwZC8beEtegxRVPIQ1fBXsIx3.jpegUptYwYpS0h2ykVtHV7XgvFBfuQxMA2IqSEB712ly.jpeg

دهستان جنت رودبار:

این دهستان که باز هم از مسیر همان جاده جنگل داخلی میشود به آنجا رفت بسیار زیبا هست و روستاهای متعددی مانند اکراسر، چاک، چرته، نمکدره، ایزکی و جیررود اطراف آن هستند.

TApJsU9FmKhESujVpXJWG9whMc3aSG3Bw0uaoGJr.png

qEPr9sb28UyqwuwIi8JRWX3dwH2KSya0No8mRT8h.jpeg

روستای جواهر ده:

برای رفتن به روستای زیبای جواهرده باید از میدان امام رامسر(همانجا که بازار سنتی بود ) به سمت جاده جواهرده رفت. جواهرده حدود ۳۰ کیلومتر با مرکز شهر رامسر فاصله دارد و در ارتفاع حدود ۲۰۰۰متری از دریا هست. میانگین دما در آن بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد متغیر است و معمولا بسیار خنک هست. البته در ماه مرداد شاید انقدر خنک نباشد. در جواهرده رقص ابرها را در کنار خودتون حس میکنید. این روستا سراسر زیبایی هست . در مسیر جواهرده ابشارهایی را میبینید که بسیار زیباست و بسیاری اب خوراکی خود را از این ابشارها میگیرند. اگر قصد اقامت در این روستا را داشته باشید هتل ها و ویلاهای دربست و اتاقهای اجاره ای زیادی هست. البته بنده چون آنجا نماندم هزینه ویلا را نمیدانم.

عکس هایی از روستای جواهرده

TSXmcj2SL4Y6XywzGjGhcxOxIk4wfYa2WFREDZ4J.jpeggbaWU9uul6E0Vav6fhgZrQp9ig0PSSIfOCpCZiqG.jpegvCW8cwU5ZJPQvgEO44sQHbFqWJypezsI5J4biAt5.jpeg0oggh6odCXbSAxOM3s8ZmDrErlIGdivwvmWdNPZ1.jpegTg3Sx3xHJgKKIGtojI3X5cQIOPNCUXWcPlHjmqU7.pngcYhytzCoD4mwQAcITeF4yFoNBKVXA6H8VE8SLiml.jpeg0BCqGNKpDgqg22ASO3JEnLBMCvojqEuVnGMdcVmY.jpegr9Z8AIooQ89poOvlO8af3XDbsfqPEtKeNG5lkoJg.jpeg

hVPJwbgwIE8WQkVbPoyKLe5WQTQEZjr4r2Yph2f3.jpeg

رامسر

امیدوارم توانسته باشم ذره ای از زیبایی های این شهر را بیان کرده باشم و معرفی عروس شهرهای ایران مفید بوده باشد. توصیف زیبایی های این شهر در عکس و کلام نمی گنجد و فقط باید از نزدیک دید و لذت برد. آرزومندم دیدن این بهشت پر از آرامش که روح انسان را سبز می کند چندباره نصیب همه شود.

شاد و پیروز باشید

نویسنده : سپیده محمدی

منبع:لست سکند

همچنین ببینید

سفرنامه هند

سفر معنوی هندوستان

سفر معنوی هندوستان     قسمت اول (سفر به درون یا بیرون!) تا جایی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *