خانه / سفرنامه / راهنمای جامع سفر به بلغارستان (۲)

راهنمای جامع سفر به بلغارستان (۲)

بلغارستان

زیباترین جزیره بلغارستان جزیره ای تاریخی با آثاری منحصر به فرد که می تونه یک روز کامل شما علاقمندان به تاریخ و آثار تاریخی رو به خود اختصاص بده .سفر شما از گلدن سندز به سمت جنوب به سمت شهر بورگاس و با عبور از روستاهایی زیبا آغاز می شود . مسافتی در حدود ۱۱۶ کیلومتر که دو ساعتی به طول خواهد انجامید .
شهر تاریخی نسبار واقع در استان بورگاس از دو بخش عمومی و باستانی تشکیل شده . بخش عمومی شهر در حال حاضر با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰۰۰ نفر همچنان فعال است .بخش باستانی شهر بر روی شبه جزیره ای سنگی بنا شده و با در بر گرفتن گنجینه ای از آثار ارزشمند تاریخی به بزرگ ترین جاذبه تاریخی بلغارستان تبدیل شده است .نسبار در قرن ششم پیش از میلاد توسط تراکیان به عنوان مستعمره یونان باستان و یکی از مهم ترین مراکز تجاری آن زمان بنا نهاده شد .در ۴۲۴ پیش از میلاد نسبار به اتحاد دلیان لیگ تحت فرماندهی آتن پیوست . اتحادی که به منظور مقابله با امپراتوری پارس شکل گرفت . سرانجام در ۷۱ پیش از میلاد به دست امپراتوری روم شرقی افتاد . سلطه رومیان تا قرن پنجم میلادی ادامه داشت تا اینکه نبردی بین رومیان و بلغارها شکل گرفت .

در سال ۸۱۲ میلادی و با پیروزی بلغارها در این نبرد اولین امپراتوری بلغارستان توسط خان کروم بنیانگذاری شد . اما تنها پس از دو هفته توسط بوریس اول بازپس گرفته شد . در سال ۸۶۴ میلادی مجدد توسط سایمون کبیر به عنوان دومین امپراتوری بلغارستان تحت سلطه بلغارها قرار گرفت .

اکثر کلیساها و آثاری که امروزه هنوز پابرجا هستند حد فاصل سالهای ۱۳۳۱ تا ۱۳۷۱ و در دوره ایوان الکساندر تاسیس شده اند . نسبار در سال ۱۴۵۳ و با فرمانروایی ترک ها بر بلغارستان تحت سلطه عثمانی قرار گرفت . این سلطه تا قرن نوزده میلادی ادامه یافت . در سال ۱۸۷۸ تا ۱۸۸۵ و پس از آزادسازی بلغارستان از سلطه ترک ها نسبار به عنوان بخشی از ایالت خودمختار راملیا شرقی شناخته شد .

در اواخر قرن نوزده میلادی نسبار به عنوان شهری کوچک محل اقامت ماهیگیران یونانی بود . در اوایل قرن بیستم میلادی جمعیتی بالغ بر ۱۸۷۰ نفر پایه گذار شکل گرفتن شهری در ابعاد امروزی نسبار شدند . در سال ۱۹۲۵ شهر جدید و امروزی نسبار به بخش باستانی جزیره متصل و نسبار امروزی شکل گرفت . در سال ۱۹۸۳ نسبار در فهرست میراث فرهنگی یونسکو قرار گرفت .

کلیساهای قرون وسطایی

 

 راهنمای سفر به بلغارستان

دیوارهای ارگ باستانی

 

 راهنمای سفر به بلغارستان

کوچه های سنگفرش و خانه های چوبی

 

 راهنمای سفر به بلغارستان

شهر امروزی نسبار

 

 راهنمای سفر به بلغارستان

 راهنمای سفر به بلغارستان

برنامه تور به این شکل است که پس از بازدید از جزیره جهت صرف ناهار به رستورانی مشرف به دریا رفته سپس جهت بازدید راهی بزرگترین تفریحگاه ساحلی بلغارستان ، سانی بیچ می شوید .

پارک آبی Aquapolis

 راهنمای سفر به بلغارستان

 راهنمای سفر به بلغارستان

قبل از هر چیز لازمه بگم با توجه به اینکه اکثرا ما پارک های آبی دبی و یا ترکیه رو تجربه کردیم ، انتظار زیادی از این پارک آبی نداشته باشید . آکواپولیس پارک آبی نسبتا ً کوچکیه اما با توجه به اینکه در دل کوه و جنگل و مشرف به دریا قرار گرفته می تونه جذابیت های خودش رو داشته باشه .

پارک در زمینی به مساحت ۴۰۰۰۰ متر مربع و در شمال غربی گلدن سندز واقع شده ، علاوه بر گلدن سندز دارای دسترسی مناسبی به سواحل ریویرا و آلبنا نیز هست .

 راهنمای سفر به بلغارستان

ورودی پارک در ضلع جنوبی واقع شده و تا هتل های Helios ، Hilton ، Havana و Viva Club تنها ۵ تا ۱۰ دقیقه پیاده فاصله داره . ساعات کار پارک :

اول تا پانزدهم جون ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰

شانزدهم جون تا ۳۱ آگست ۱۰:۰۰ تا ۱۹:۰۰

اول تا ۱۵ سپتمبر ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰

قیمت ها :

افراد تا ۹۰ سانتیمتر رایگان

افراد ۹۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر ۱۶ لوا

افراد ۱۲۰ سانتیمتر به بالا ۳۳ لوا

قیمت ها واسه افرادی که از ساعت ۱۵:۰۰ وارد پارک میشن به همین ترتیب ۱۲ و ۲۴ لوا هست

قیمت صندوق امانات کوچک ۲ لوا و بزرگ ۴ لوا

قیمت تخت ، تشک و سایه بان ۵ لوا

امکانات پارک :

 

فروشگاه

استخر کودکان

آرایشگاه

رودخانه

درمانگاه

جکوزی

سرسره های آبی به نام های Slalom ، Kamikaze ، Black Hole ، Wild River و Niagara
چهار رستوران به نام های Alcazar ، Neptune ، Ambrosia و Arcadia

وبسایت پارک آبی www.aquapolis.net

رستوران های گلدن سندز

یکی از مهم ترین توصیه هایی که افراد بعد از سفر به گلدن سندز به دیگران می کنن اینه که تا جایی که ممکنه هتل رو بصورت All انتخاب نکنید .

چند تا دلیل وجود داره . اول اینکه غذای هتل ها کیفیت بالایی نداره مخصوصا ً در مقایسه با غذای رستوران های منطقه که به وفور در میان هتل ها و توی ساحل وجود دارند .

دومین دلیل اینه که اکثر مسافرا تجربه هتل های شهرهای ساحلی ترکیه رو دارن و با این ذهنیت دست به انتخاب هتل های All می رنن درحالیکه به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و فقط ناهار و شام و چند مورد میان وعده محدود ارائه میشه .

اما به هیچ وجه نگران نباشید چون دلیل سوم مناسب بودن قیمت غذا در رستوران های منطقه ست . نمی خوام بگم غذاها خیلی ارزانه اما با توجه به کیفیت غذا واقعا ً مناسبه . درصورتیکه دوست داشته باشید می تونید غذای هتل ها رو هم امتحان کنید . قیمت یک وعده ناهار یا شام بصورت بوفه توی هتل ها بین ۶ تا ۸ یورو هست .

توصیه اکید من اینه که از صرف ناهار و شام در رستوران های ساحلی نهایت لذت رو ببرید . هم کیفیت عالی و هم چشم انداز و موقعیت فوق العاده ای دارن . اکثر رستوران ها هم اجرای موزیک زنده دارن .

همه این موارد رو گفتم اما شاید اصلی ترین دلیل این باشه که سفر به گلدن سندز لطفش به خط ساحلیه و اکثر وقت شما به پرسه زدن توی این نقطه می گذره هرچی رفت و آمد شما به هتل کمتر باشه مطمئنا ً بهتره مخصوصا ًاگه هتل تون از ساحل فاصله داشته باشه .

بازی های کودکان

در امتداد ساحل علاوه بر تفریحات ساحلی موجود تفریحات و وسایل بازی مخصوص کودکان همه جا وجود داره .

گل رز

 

گل رز یکی از نمادهای اصلی کشور بلغارستان و مهم ترین محصول صادراتی آن محسوب می شود . پرورش گل رز از دیرباز در این کشور مورد توجه بوده و قدمتی بیش از ۳۰۰ سال دارد .

عمده مصرف گل رز استفاده در صنعت عطرسازی و ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی است . دره رز “Rose Valley” با قدمتی حدود ۳۰۰ سال بزرگ ترین محل پرورش گل رز به شمار می رود .

این دره ۱۶۰ کیلومتر طول و ۳ تا ۳۰ کیلومتر عرض دارد . این دره حدود ۱۵۰ روستا و ۲۰۰۰۰ سکنه دارد که تقریبا ً شغل تمامی افراد آن در همین ارتباط است .

 راهنمای سفر به بلغارستان

 راهنمای سفر به بلغارستان

یکی از فروشگاه هایی که حتی توی گلدن سندز به وفور وجود داره و باهاش مواجه می شید فروشگاه های محصولات آرایشی و بهداشتی از انواع گل هست که خانم ها عاشقش میشن

 راهنمای سفر به بلغارستان

 راهنمای سفر به بلغارستان

صابون هایی که در اشکال و عطرهای متنوع ساخته میشن

 راهنمای سفر به بلغارستان

 راهنمای سفر به بلغارستان

ظرف های حاوی عصاره گل رز یا همون گلاب خودمون

 راهنمای سفر به بلغارستان

یکی از شعبه های Refan توی Grand Mall

 راهنمای سفر به بلغارستان

نویسنده : مانی نقاش

شنبه، ۲۷ خرداد ۹۶ ساعت ۱۴:۳۵

توسط لست سکند

کلمات کلیدی:بلغارستان,کشور بلغارستان,سفر به بلغارستان,سفرنامه بلغارستان

همچنین ببینید

سفرنامه هند

سفر معنوی هندوستان

سفر معنوی هندوستان     قسمت اول (سفر به درون یا بیرون!) تا جایی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *