خانه / سفرنامه داخلی / جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی / روستا و آبشار سلوک آذربایجان شرقی

روستا و آبشار سلوک آذربایجان شرقی

روستا و آبشار سلوک آذربایجان شرقی

 

سلوک یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سلوک بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است. این روستا که از جاذبه های گردشگری هشترود می باشد در دره های عمیق و تپه های سرسبز نوار مرزی ایران و ترکیه قرار گرفته است.

این روستا توسط کوههایی که تا اواسط تابستان معمولا پوشیده از برف هستند احاطه شده و چشمه سار های طبیعی از دل کوهها  آن سرچشمه می گیرند که از سرچشمه های اصلی رود روضه چای هستند و بعد از طی مسافتی نسبتا طولانی به دریاچه ارومیه می ریزد.

این روستا یکی از مناطق دیدنی شهرستان ارومیه است که البته سابقه کشف و تبدیل شدن به منطقه گردشگری شاید به ۱۰ سال هم نرسد. معروفیت این روستا بواسطه وجود آبشاری نسبتا بلند در انتهای آن است که در فصول پربارش از کیلومترها دورتر هم می شود تماشایش کرد و طی سالهای اخیر برای تماشای این آبشار معروف جایگاه و پارکینگ و دیگر امکانات نسبی ایجاد شده است. روستای سولک که در میان اهالی به سلوک و سولوک هم شناخته می شود طبیعت دیدنی و مردمانی با زندگی ساده و صمیمی و بی تکلف دارد. همه جای چراگاههای این روستا می توان اسبهایی که بدون زین و حفاظ برای خود در گوشه ای آزادانه در حال چرا هستند را دید.

روستا و آبشار سلوک

روستا و آبشار سلوک

آبشار سلوک:

این آبشار در۳۲ کیلومتری غرب ارومیه در نزدیکی روستای سلوک واقع شده است. آب این آبشار از ارتفاعات کوههای سلوک از رشته کوههای زاگرس از ذوب برفها و چشمه سارها تأمین و جاری است. ارتفاع آبشار حدود ۷۶ متر بوده و در درهای پرشیب از لای صخره های مشرف به روستا عبور و در مسیر بصورت پله های طبیعی بوده که بر زیبائی آن افزوده است.

روستا و آبشار سلوک

ارتفاع آبشار حدود ۷۶ متر است

منبع : سایت ایرانگردی

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *