خانه / سفرنامه داخلی / جاذبه های گردشگری تهران / زیباترین شگفتی های طبیعی ایران

زیباترین شگفتی های طبیعی ایران

زیباترین شگفتی های طبیعی ایران

اگر وجود مساجد و خرابه های باستانی برای راضی کردن شما در سفر کافی نیستند باید بگوییم که مناظر متنوع و چشمگیر ایران، برای هر مسافری گنجینه ای الهام بخش و دست نخورده محسوب می شوند. از کوهستان ها گرفته تا بیابان ها، از جنگل ها تا غارها در این مطلب ۱۰ مورد از زیباترین شگفتی های طبیعی ایران را به شما معرفی می کنیم:

کمی بیشتر از ۶۵ کیلومتری شمال تهران و در ارتفاع ۵۶۱۰ متری، کوه دماوند قرار گرفته که بلندترین کوه خاورمیانه بوده و چالشی ارزشمند برای هر کوهنورد باانگیزه ای محسوب می شود. اگر آسمان تهران صاف باشد، کوه دماوند از دوردست ها نیز قابل رویت می شود. دماوند کوهی است که قله ی آن همواره پوشیده از برف است و به عنوان یکی از ویژگی های برجسته در فرهنگ عامه و ادبیات فارسی به شمار می رود. دماوند در رشته کوه های البرز واقع شده و فتح قله ی آن دو روز از بهترین روزهای عمر شما را رقم می زند و باعث می شود که احترام عمیقی در قلب خود برای هر فرد ایرانی که در زندگی شماست قائل شوید.

زیباترین شگفتی های طبیعی ایران

دشت های ترکمن یا همان ترکمن صحرا در نواحی شمال شرقی ایران واقع شده و با کشور ترکمنستان و دریای خزر هم مرز هستند. تپه های سبز به ظاهر بی پایان این منطقه تقریبا دست نخورده بوده و بدون ماشین شخصی دسترسی به آنها مشکل است، اما مناظر این منطقه بسیار دیدنی و جذاب هستند. یکی از نقاط مهمی که در ترکمن صحرا باید به آن سر بزنید، قبرستان خالد نبی است. همچنین در نزدیکی همین مکان، برج قرن یازدهمی گنبد قابوس قرار گرفته که در سفرنامه ی رابرت بایرون به نام The Road to Oxiana نیز از آن یاد شده است.

زیباترین شگفتی های طبیعی ایران

دشت لوت یا همان کویر لوت یکی از دو کویر بزرگ ایران است که در بخش های مرکزی ایران، مساحت تقریبی ۵۰۰۰۰ کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است. چندین سال متوالی این منطقه با دمای ۷۰٫۷ درجه سلسیوس به عنوان داغ ترین نقطه شناسایی شده و به همین دلیل مکان ایده آلی برای پیک نیک عصرگاهی محسوب نمی شود! با این وجود، آسمان کویری در شب، این منطقه را به مکانی ایده آل برای کمپ زدن زیر ستاره ها تبدیل کرده است. ضمن اینکه سپیده دم نیز در این جا حقیقتا مسحور کننده است. راهنماها با هزینه ای معقول شما را از شهر کرمان به دشت لوت می برند. مطمئن شوید که در مسیر خود از کلوت ها نیز دیدن کنید که ساختارهای غول پیکر برآمده از دل صحرا هستند.

زیباترین شگفتی های طبیعی ایران

دشت کویر یا همان دشت نمک ( بیابان بزرگ نمکی)، یکی دیگر از بیابان های عظیم ایران است که در قلب فلات ایران و در شمال غربی اصفهان و یزد واقع شده است. این منطقه خشن، بی ثمر و به شکل ژرفناکی داغ است به همین دلیل فکر اینکه بی هدف و بدون همراه در آن سرگردان باشید را از سر خود دور کنید. با تمام این اوصاف، دشت کویر همچنان به عنوان مکانی با جلوه ای شگفت انگیز باقی خواهد ماند. دریاچه ی نمک در ۱۰۰ کیلومتری شهر قم نیز یکی از جاذبه های گردشگری این جفرافیای بیابانی محسوب می شود. گستره ی شگفت انگیز و خارق العاده ی دریاچه ی نمک قم، آن را قابل قیاس با دریاچه ی نمک بولیوی می کند.

زیباترین شگفتی های طبیعی ایران

کویر مرنجاب در فاصله ی دو ساعت سواره از شهر کاشان در استان اصفهان قرار گرفته و برخی از زیباترین تل های ماسه ای کشور را می توان در آن یافت. در حالیکه بیشتر کویرهای ایران نمکی، صخره ای یا پر از خار و خاشاک هستند، مرنجاب می تواند احساسی از بودن در بیابان را برای شما زنده کند. همچنین شما می توانید بازدید از کویر مرنجاب را با بازدید از دریاچه ی نمک که فاصله ی چندانی تا آن ندارد ترکیب کرده و بدین ترتیب این امکان را خواهید یافت که در کاروانسرایی قرن شانزدهمی به استراحت بپردازید.

زیباترین شگفتی های طبیعی ایران

جنگل های شمال استان گیلان مناطقی با زیبایی طبیعی خیره کننده بوده و برخی از زیباترین مسیرهای پیاده روی برای گردشگران را فراهم می آورند. با طی مسافتی ۸ ساعته از تهران می توان به منطقه ی کوهستانی ماسال رسید که گذر از میان آنها شوق و لذت فراوانی را به همراه می آورد. اما توجه کنید که وسایل مورد نیاز خود را در این پیمایش به همراه داشته باشید چرا که مغازه ها و هتل های این بخش اندک می باشند. ترکیب زمین های پست سرسبز و جنگل های کوهستانی تضاد جالبی با مناظر طبیعی خشن نواحی جنوبی ایران فراهم می کند. ضمن اینکه گفته می شود که حیواناتی همچون سیاه گوش، گرگ و خرس نیز در این نواحی ساکن هستند.

زیباترین شگفتی های طبیعی ایران

هنگامی که در گیلان به سر می برید بهتر است سری به نواحی شمالی تر همچون آستارا بزنید تا بتوانید بلندترین آبشار ایران را از نزدیک ببینید. این آبشار در پس زمینه ای از کوهستان های جنگلی از ارتفاع ۱۰۵ متری فرو می ریزد. آرامش آب های اطراف این منطقه آن را به مکانی دلپذیر برای صرف ناهار تبدیل می کند، ضمن اینکه اگر از آن دسته گردشگران ماجراجو هستید می توانید برای دست یافتن به احساس تر و تازگی در این جا تنی به آب بزنید.

زیباترین شگفتی های طبیعی ایران

برای آن دسته از گردشگرانی که به پدیده های زمین شناسی علاقمند هستند، تشکیلات صخره ای عجیب باداب سورت یکی از شگفتی های طبیعی محسوب می شوند. این جاذبه ی زیبا در استان مازندران و حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهر ساری واقع شده و از تراس هایی پله پله به رنگ های طلایی، نارنجی و قرمز تشکیل گشته که جنس آنها از نوع سنگ های رسوبی می باشد و از مواد معدنی حمل شده توسط چشمه های آبگرم اطراف تشکیل شده اند. گفته می شود که این چشمه ها خواص درمانی دارند؛ علاوه بر این، چشم انداز زیبای این منطقه آن را به یکی از خیره کننده ترین مکان ها برای عکاسی تبدیل می کند.

زیباترین شگفتی های طبیعی ایران

نمارستاق منطقه ای زیبا با پوشش گیاهی جالب توجه در شهر آمل و استان مازندران می باشد. این منطقه بهشتی پنهان برای آن دسته از افرادی است که به پیمایش در طبیعت علاقمند هستند. هنگام کاوش در تپه های سرسبز با پس زمینه ای از کوه های برف پوش، اکثر افراد دچار حس شگفتی و تعجبی مسرت بخش می شوند. آب و هوای این منطقه بسیار لذت بخش بوده و محلی ها نیز بسیار مهمان نواز هستند. پیمایش در این منطقه می تواند روح شما را جلا داده و ذهن شما را آرام کند.

زیباترین شگفتی های طبیعی ایران

جزیره قشم در خلیج فارس و جنوب بندرعباس واقع شده و به خاطر محیط بکر زیبا و تنوع طبیعی خود مشهور است. قشم بزرگترین جزیره ی خلیج فارس بوده و شامل برخی از تاثیرگذارترین ویژگی های زمین شناسی می شود که به عنوان مثال می توان به غارهای نمکی به نام نمکدان اشاره کرد که طولانی ترین در نوع خود در جهان هستند. تنگه ی چاهکوه در قشم یکی دیگر از جاذبه های شگفت انگیز است که محیط آن بی نهایت عجیب بوده و این دنیایی به نظر نمی رسد!

زیباترین شگفتی های طبیعی ایران

منبع : theculturetrip

نوشته شده توسط : سایت لست سکند

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *