خانه / سفرنامه / سفرنامه آنتالیا – کمر، اردیبهشت ۹۵

سفرنامه آنتالیا – کمر، اردیبهشت ۹۵

سفرنامه آنتالیا – کمر، اردیبهشت ۹۵

ابتدا تشکر می کنم از وب سایت لست سکند که این رسانه رو در اختیار ما قرار داد و دوم از دوستانی که خیلی از سفرنامه هاشون تجربه کسب کردیم و تونستیم یه سفر عالی رو رقم بزنیم.
یک توضیح کلی بدم: ممکنه قبل از سفر ذهنیت های اشتباه یا رویایی داشته باشید و هنگام مواجه شدن با چالش های سفر با این ذهنیت ها به مشکل بخورید.
تمام چیزی که لازمه اینه که شما بتوانید خود را برای مواجه شدن با شرایط سفر آماده سازید. برای مثال اگر بدانید ترنسفرتان از فرودگاه تا محل اقامتتان بیش از ۲ ساعت طول خواهد کشید، در مواجهه با آن دیگر به مشکل نمی خورید، در همین راستا نظرات زیادی خوندم که دوستان اذیت شده بودن اما ما چون می دونستیم نه تنها سخت نبود بلکه لذت بخش بود.

تصمیم داشتم برای تولد همسرم به مسافرت برویم و با توجه به اینکه یکی از دوستان هتل اورنج کانتی را تجربه و کیفیت آن را تایید کرده بود، من هم این هتل را انتخاب کردم.

هزینه ی هر نفر از تاریخ ۹۵/۲/۱۶ الی ۹۵/۲/۲۲ (۶ شب و ۷ روز) ۲٫۱۵۰٫۰۰۰ تومان توسط آژانس رزرو کردیم.

اینطور که من متوجه شدم غیر از عید و تابستان (و کلا فصول پُر مسافر) پرواز مستقیم از شهرستان ها وجود ندارد و من بلیت رفت مشهد-تهران رو با قیمت ۱۲۰٫۰۰۰ تومان برای هر نفر رزرو کردم.

اطلاعات پروازها:

مشهد-تهران ساعت ۱۷:۱۵ با پرواز معراج تیک آف و لندیگ نسبتا خوب با تاخیر یک ربعه در پرواز و تاخیر نیم ساعته در فرود به دلیل ترافیک هوایی. ساعت ۱۸:۳۰ به فرودگاه مهرآباد رسیدیم و فورا به مقصد فرودگاه امام (ره) تاکسی گرفتیم. حدودا ساعت ۲۰:۳۰ رسیدیم و پس از باز شدن بخش دریافت بار و کارت پرواز، امور چک کردن چمدان ها، پاسپورت و گرفتن ارز رو انجام دادیم.

تهران-ادنا/انتالیا ساعت ۰۰:۱۵ بامداد هواپیمایی سان اکسپرس: پرواز به یک ربع تاخیر با تیک آف و لندینگ عالی انجام شد، فقط خیلی صندلی هاش چفت بودن که این مشکل رو در پرواز برگشت نداشتیم. حدود نیم ساعت در ادنا توقف داشتیم و در نهایت ساعت ۴ صبح به آنتالیا رسیدیم. پس از چک کردن پاسپورت ها به بیرون فرودگاه رفته و با گفتن نام هتل به اتوبوس های مربوطه راهنمایی می شید. نگران نباشید لیدرها همگی فارسی زبان هستند.

از فرودگاه در آنتالیا تا کِمِر یک ساعت با اتوبوس های شیک ترنسفر شدیم و ساعت ۵ صبح به هتل رسیدیم که خیلی خسته بودیم،
متاسفانه امکان دادن اتاق تا ساعت ۱۴ نبود و ما مجبور شدیم روی کاناپه های توی لابی استراحت کنیم. دستبندها هم تحویل شد و می تونستیم از لحظه ی ورود از همه امکانات هتل استفاده کنیم. به لطف مسئولین هتل ساعت ۱۲ ظهر اتاق ها تحویل شد.

در ادامه برنامه ریزی روزانه مون رو براتون توضیح میدم تا اگر دوست داشتید از این تجربیات استفاده کنید و نهایت لذت رو ببرید.

روز اول: (استراحت)

ما ساعت ۶ رسیدیم هتل و گفتن باید تا ۲ صبر کنیم، ماهم توی لابی نشستیم و استراحت کردیم، ناگفته نماند با اتوبوس یه ساعت تا کمر راه بود و یه بارون زیبا صبحمونو ساخت…
خیلی خسته بودیم همگی و اکثرا توی لابی یه چرتی زدیم تا ۸ که صبحانه بود… تا ساعت ۱۲ که اتاق تحویل دادن سه تا کافی خوردیم، خیلی خسته بودیم. تا میشه پروازتون رو چک کنید که مثلا ساعت ۱۲ ظهر برسید اگر امکانش بود.


سفرنامه آنتالیا

لابی هتل


سفرنامه آنتالیا

ورودی هتل

اتاق ما رو به زمین تنیس بود، ویو بد نبود، بعضی دوستان اصرار داشتن رو به استخر باشه که به نظر من فرقی نداشت…
اتاق‌ها عالی فقط ضعفش توی کولراشه که هوا خیلی عالی بود، تو این تاریخی که ما اونجا بودیم..


سفرنامه آنتالیا

ویوی اتاق


سفرنامه آنتالیا


سفرنامه آنتالیا


سفرنامه آنتالیا


سفرنامه آنتالیا


سفرنامه آنتالیا

نمای داخل اتاق

چون خیلی خسته بودیم یه دوش و گرفتیم و تا ۳ استراحت کردیم ولی نخوابیدیم که رفتیم برای نهار و تا ۴ برگشتیم و خوابیدیم، بیدار شدیم ساعت ۲۰ بود اماده شدیم رفتیم برای شام.
دقت کنید دوستان تنها جایی که ما آن تایمیم همین وعده‌هاست خخخخ نه شوخی می‌کنم، ما از همین تجربیات دوستان استفاده کردیم و از هر وعده یک ساعت دیرتر میرفتیم و همه چی هم بود خلوت و سر حوصله میتونستی غذاتو برداری و میل کنی…


سفرنامه آنتالیا


سفرنامه آنتالیا

نمای رستوران و تنوع دسر

داشتیم شام میخوردیم که گفتن بیاین گرند کافه نمایش داریم، اونجا یه گروه اکروبات با موزیک یه برنامه خوب اجرا کردن… ساعت ۱۰ تا ۱۲ هم می تونید از ساحل لذت ببرید.

روز دوم: (خرید)

صبح ساعت ۹ بیدار شدیم و رفتیم برای صبحانه، تا ۱۱ چرخی زدیم و هوایی خوردیم، بعد آماده شدیم و سوار اتوبوس که ایستگاهش سمت راست ورودی هتل بود، شدیم. این اتوبوس به آنتالیا میرفت. ما می‌خواستیم بریم مارک آنتالیا برای خرید، کوتون و ال سی وای کی‌کی هم همونجاست. دوتا اتوبوس باید عوض کنید.

روی نقشه مشخص کردم کجا باید پیاده شید و اوتوبوس مارک آنتالیا سوار شید. هزینه دلموش نفری ۸ لیر، اتوبوس دوم باید کارت داشته باشی مثل من کارت، ما نداشتیم ۵ لیر دادیم به یکی بجامون کارت کشید…

مدت زمانی که تو راهید حدود یک ساعته. ال سی وای کی کی عالی بود همه چی داره، اگه خرید بالا انجام میدید حتما فاکتور تکس فری بگیرید (برای خریدهای بیشتر از ۳۰۰۰ لیر می صرفه)، از لیدرتون بپرسید چیه بهتون میگن.

ساعت ۶ عصر با همون اتوبوس‌ها برگشتیم هتل، توجه کنید حتما روی گوشی هاتون یک بار نقشه رو لود کنید و دیگه نیازی به اینترنت ندارید فقط جی‌پی‌اس رو روشن بزارید مسیریابی فعال میشه.


سفرنامه آنتالیا

این بین رفتیم بیرون هتل صد قدم سمت راست جلوتر یه شاپ هست به نام maxwell که تور میفروشه رفتیم بروشوراشو گرفتیم. توجه کنید هزینه تور داخل هتل چند برابر آژانس های بیرون می باشد، نگران نباشید مشکلی در تعامل با ترک ها نیست. ساعت ۷ تا ۹ شام، ۹ رفتیم وسط هتل روی سن هرشب برنامه‌ست… بعدشم ساعت ۱۰ تا ۱۲ به خودتون برسید و ساحل گردی…

اگر هنوز انرژی داشتید ساعت ۱۲ تا ۳ صبح، زیر استخر برنامه‌ست، بپرسید بهتون آدرسشو میگن.

روز سوم: (کمرگردی،رزرو تور و استفاده از استخر سرپوشیده هتل)

معمولا سفر آدمو خسته می کنه و ما تصمیم داشتیم اصلا خسته نشیم و بتونیم نهایت لذت رو از برنامه هامون ببریم. صبح که بیدار شدیم دوربین و پایه رو برداشتیم، موتور کرایه کردیم و رفتیم کمرگردی، کلی عکس گرفتیم و از مناظر اطراف لذت بردیم… هوای عالی هم باعث میشه از موتور سواری بیشتر لذت ببرید. بعد از کمرگردی برای رزرو تورهامون به مکس ول رفتیم.

تورهای انتخابی ما: رافتینگ، کشتی، پارک آبی، حمام ترکی، جیپ سافاری، آکواریوم.

البته ما برای اینکه توری برای سفر بعدی باقی بمونه فقط سه تور را رزرو کردیم. (رافتینگ، کشتی، حمام ترکی)

استخر هتل هم بد نبود، خلوت و دنج، اگر نیاز به ماساژ یا حمام ترکی داشته باشید، همانجا هست اما تاکید می کنم هزینه های داخل هتل به نسبت بالاتر می باشد.

روز چهارم: (تور رافتینگ)

نهار رایگان،

ترنسفر رایگان (۲ ساعت تو راهید راهش پیچ و خم داره خودتونو آماده کنید)،

قیمت: نفری ۱۵$،

اجاره لباس و قایق دونفره و کفش مناسب: ۳۱$

عکس هر کدام ۱۰ لیر سه تاش ۱۰$

فیلم: ۲۰$
نکات:

ساعت و حلقه و زیورآلات نبرید.

فقط لباس راحت چون اونجا لباس هست البته اگه نمی‌خواین اجاره کنید یه چیز مناسب بپوشین سردتون نشه خلاصه…

حوله، میوه، خوردنی چیزی دوست داشتین ببرید.
تجربه:

ساعت ۸ صبح از دم در مکس‌ول اتوبوس میاد دنبالتون و راه میفته.

قایق‌های ده نفره هزینه اضافی نداره ولی دو نفره باید اجاره کنید که خیلی عالیه، نترسید اگر وزن نرمال دارید به هیچ وجه نمیفتین توی آب پس پیشنهاد میکنم دو نفره بگیرید، پارو زدن و هدایتش واقعا تجربه خوبیه.

قایق‌های ده نفره هم یک غریق نجات همراهتون هست. البته کلا همه پشت سر همین، نترسین اصلا… بسیار هیجان انگیز و فان، همراه با شنا و جامپ… پیشنهاد میکنم لباس مخصوصش رو بگیرید، ضد آفتاب هم حتما بزنید.

تا ساعت ۴ بعدازظهر رسیدیم هتل، کمی استراحت کردیم و بعد از همون جلوی مکس ول موتور کرایه کردیم و کمرگردی کردیم (موتور برقی سه چرخ هر ساعت ۱۵ لیر من چون زیاد موتور میگرفتم ازش، گاهی دو ساعته بهش ۲۵ لیر یا ۲۰ لیر می دادم). موتور داخل هتل ده لیر بالاتر میگیره.

توجه کنید دوستان که برنامه ریزی شب هارو با توجه به علایقتون بچینید، فست فود، لب ساحل، گرندکافه، کمرگردی، موتورسواری، پیاده‌روی، عکاسی و…

روز پنجم: (تور کشتی)

هزینه: نفری ۱۰$

نهار و ترنسفر رایگان،

غیر از آب هر نوشیدنی ببرید گیر میدن. (نوشابه میفروشن اونجا)

تجربه:

ساعت ۹:۳۰ از دم در مکس‌ول به مدت نیم ساعت می رسید به کشتی.

به محض رسیدن و سوار شدن همگی، راه میفته و موزیک ایرانی میزاره، ضد آفتاب یادتون نره بزنید که میسوووزین حسابی. برید طبقه‌های بالا خوش باشید.

بعد از نیم ساعت یه جا توقف میکنه برای شنا که خیلی جالب بود. اگر می خواین در مدیترانه شنا کنید مایوو ببرید (جلیقه نجات میدن بهتون اگر بخواید).
بعد راه میفته و باز کنار یک ساحل زیبا توقف می کنه برای عکاسی و استراحت و دوباره شنا کنار ساحل….

بعد از مدیترانه‌گردی راه میفته و وقت نهاره، نهارتونو که خوردین کشتی یکم کف می‌کنه … بعد از کشتی رفتم حموم ترکی که بد نبود، حمام کف، کیسه و ماساژ… برنامه شبم با خودتون


سفرنامه آنتالیا

نمای کشتی ها در اسکله


سفرنامه آنتالیا

نمای بیرون کشتی در وسط دریای مدیترانه

وقتی برگشتیم روی تخت بادکنک تولدت مبارک همراه با یک کارت دعوت بود برای ساعت ۱۴ که ما نرسیدیم بریم، از دوستانی که بودن پرسیدم مثل اینکه روی سن آمفی تئاتر برنامه داشتن برای کسایی که تولدشون بوده و کیک تولد هم داده بودن.


سفرنامه آنتالیا

تبریک تولد توسط هتل و تخت آرایی

روز ششم: (مرکز کمر، پارک آبی هتل)

ما برای روز ششم هم تور گرفته بودیم که منصرف شدیم. برای همین صبح به مرکز کمر رفتیم تا از نمایندگی های مختلف خرید کنیم. نمایندگی های ال سی و کوتون در کمر هم هستند.
بعد از صرف نهار و استراحت در لابی بیرون هتل در هوایی عالی تصمیم گرفتم به استخر سری بزنم که وقتی رفتیم دیدیم بر خلاف روزهای قبل استخر شلوغ بود و من هم تصمیم گرفتم از این آب و پارک آبی استفاده کنم. دو سرسره نسبتا کوچک اما خب استفاده از آن خالی از لطف نیست…


سفرنامه آنتالیا

نمای استخر هتل

روز هفتم: (تحویل اتاق ها)

در کمال تعجب به ما گفتند که به خاطر پاره ای از مشکلات پرواز دچار مشکل شده و ما یک روز مهمان آژانس هستیم ، ما هم از فرصت استفاده کردیم و بار دیگر کمرگردی و رلکسیشن در هتل
ما تمام وسایل را جمع کرده بودیم و آماده رفتن بودیم، پس می توانستیم از همه ی لحظاتمان استفاده کنیم…

روز هشتم:

شب قبل تا ۳ صبح پیاده روی و ساحل گردی کرده بودیم به همین دلیل تا ساعت ۱۰:۳۰ خوابیدیم و پس از بیدار شدن با خیال راحت آماده ی رفتن شدیم. ساعت ۱۲ اتاق را تحویل دادیم و رفتیم در لابی برای چک اوت، سپس صرف نهار و ساعت ۱۴ ترنسفر به فرودگاه و برگشت به تهران

آخرین تجربه مربوط به پرواز زاگرس تهران-مشهد است که نه پرواز خوبی داشت و نه فرود خوبی! فرود یکی از خطرناکترین مدل های فرود بود به نظر من!

امیدوارم سفری خوب و خوش داشته باشید.

چند نکته مهم:

۱- خروج از کشور نفری ۷۵۰۰۰ تومان پرداخت در بانک ملی نقدی – یک هفته قبل اقدام کنید.

۲- برای گرفتن ارز یا باید توی حساب همون بانک (پروازهای تهران بانک ملی، پرواز از سایر شهرها بانک ملت) پول داشته باشید و یا نقدا پرداخت کنید.

۳- اگر پاسپورت ندارید ۱۵ روز قبل از پروازتان اقدام نمایید. معمولا یک هفته ای به دستتان می رسد.) هزینه ها برای هر نفر: ۳۷۵۰ شهرداری، ۷۵۰۰۰ ت خزانه گذرنامه، ۲۹۳۰۰ ت ثبت – توجه کنید برای همسرتان نیاز به ثبت موافقت رسمی می باشد که پس از گرفتن فرم گذرنامه و پر کردن آن نیاز است به یک دفتر اسناد رسمی بروید و تاییدیه بگیرید.

۴- پروازهای تُرک مستقیم به آنتالیا پرواز می کنند و در نتیجه فقط یک ساعت ترنسفر با اتوبوس دارید و اذیت نمی شید. اما اگر از پرواز ایرانی استفاده کنید به فرودگاه اسپارتا منتقل می شوید و بیش از ۲ ساعت ترنسفر با اتوبوس دارید که بعضی دوستان ناراضی بودن از این بابت.

۵- شناسنامه اصلا نیازی نیست اما کارت ملی مسافرین حتما همراهتان باشد.

۶- اسپری، تافت، ادکلن و… را در چمدان ها بگذارید. البته در جایگزاری دقت کنید، من با اینکه ادکلن پلمپ رو لای لباس ها گذاشته بودم شکسته بود و سه تا از لباس هارو هم خراب کرده بود متاسفانه (هواپیمایی زاگرس باربری تحت نظارت ثامن). بارتون رو حتما چک کنید اگر خرابی داشته باشه می تونید شکایت کنید. من اومدم خونه دیدم دیگه کار از کار گذشته بود.

۷- اگر پول کم آوردید در لابی دوستی هست که با کارت خوان بانک سامان کارت می کشه و پول بهتون میده.

۸- اگه مثل من تمیزی اتاق براتون مهمه نظافتچی اتاقتون رو پیدا کنید بهش ۲۰ لیر انعام بدید تا روز آخر خیالتون راحت باشه که هر روز اتاقتون مرتبه و حتی فراتر از مرتب!
برای مثال ما بر میگشتیم روی تختمون رو با گل تزیین می کرد و حتی کفش هامون رو جفت می کرد…

مبلغ تور + بلیت رفت و برگشت مشهد-تهران: ۴٫۷۰۰٫۰۰۰ تومان

هزینه تورها و کرایه موتور: ۲۰۰$

خرید: ۷۰۰$

نکته ی دیگه ای به نظرم نمیرسه اگر سوالی داشتید در قسمت نظرات پاسخ میدم.


سفرنامه آنتالیا

نمای کلی از هتل


سفرنامه آنتالیا

نمایی از ساحل اختصاصی هتل


سفرنامه آنتالیا

نقشه پلان هتل

نویسنده : شهریار

منبع : لست سکند

همچنین ببینید

ساحل دریا کیش

کیش شهر عجایب

کیش شهر عجایب من و همسرم بعد از مدت ها بالاخره موفق شدیم سفر به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *