سفرنامه رامسر روز چهارم

سفرنامه رامسر

روز چهارم

سلامی دوباره

خوب اگر سفرنامه رامسر روز اول و سفرنامه رامسر روز دوم و سفرنامه رامسر روز سوم رو مطالعه فرمودید براتون بگم امروز تصمیم گرفتیم بریم تله کابین رامسر اما صبح زود تا با صف طولانی تهیه بلیط برخورد نکنیم

خوب اگر می خواستیم ساعت هشت اونجا باشیم پس کی صبحانه بخوریم بعد مگر اومدیم جنگ یا تفریح که بخواهیم اون موقع پاشیم خلاصه همه این حرفا رو شب قبل زده شد و نتیجه گرفتیم هشت پاشیم و صبحانه در حد چند تا نون و خامه عسل و اینا رو ببریم بالا در یکی از آلاچیق ها بخوریم در حد یک پلاستیک جمعع و جور

تله کابین رامسر

ساعت نه صبح بود بالاخره از ویلا اومدیم بیرون و تقریبا نه ربع هم در پارکینگ تله کابین رامسر بودیم واقعا عجیب بود که دیگه از اون صف طولانی و عجیب خبری نبود انگار تعطیل بود

خلاصه خوشحال از اینکه سحر خیزی ما جواب داده رفتیم و دو تا بلیط گرفتیم

بلیط تله کابین رامسر

همین طور که در بلیط هم می بینید نه و هفده دقیقه بلیط گرفتیم به قرار نفری سی هزار تومان

ولی یک صحنه عجیب که جای تاسف داشت اومدن توریست های عراقی بودن که تعدادشون به نسبت ایرانی ها نصف به نصف بود از این جهت متاسفانه چون این قدر پول ما بی ارزش شده که اینجا براشون بهشت بود و خوشبختانه اینکه توریست خارجی در کشورمان زیادشده

رفتیم توی صفی که در حد پنج دقیقه بود

حالا جالب اینجا بود که ما به یک پلاستیک خجالت می کشدیم ولی در صف بقیه با گاز پیکنیک ، زیرانداز و زنبیلی اومده بودند که فکر کنم چند روزی رو می خواستن اون بالا بمونند

تله کابین رامسر در سایت سفرنامه

در هر حال من و همسرم در کنار یک زوج دیگر نشستیم و رفتیم بالا فکر می کنم حدود هشت دقیقه طول کشید تا رسیدیم

من دفعه سومی بود که می اومدم تله کابین رامسر یک مرتبه اردیبهشت یک مرتبه خرداد و الان هم شهریور ولی هوا فقط اردیبهشت با اینکه هوا صبح بود و در ارتفاع یکم دم داشت و اون خنکی که فکر می کردیم نه بود

یک میز پیدا کردیم و چایی گرفتیم و صبحانه ای در اون فضا میل کردیم

قیمت چایی هر لیوان در اون ارتفاع لیوانی پنج هزار تومان بود (جهت اطلاع)

تفاوت تله کابین رامسر با تله کابین نمک آبرود

تفاوت تله کابین رامسر با تله کابین نمک آبرود در این هست که بالای کوه رامسر خیلی وسع نیست و به خاطر صخره ای بودن آن خیلی پله و شیب داره این در حالی هست که نمک ابرود یک حالت تپه ای وار داره و پله هاش کم ویا با ارتفاع کم هست در رامسر زانوهای آدم آب میاره خیلی پله های سختی داره و برای اینکه به این آلاچیق ها برسیم پله نوردی زیادی انجام دادیم

زیپ لاین تله کابین رامسر

چند تا زیپ لاین هم داره که برای تفریح خوب اگر دوست داشته باشید

زیپ لاین تله کابین رامسر در سایت سفرنامه

اینجا هم یه خانومی سوار شد ولذتی بسیار برد

واین هم یکی دیگر از زیپ لاین ها در تله کابین رامسر

بعد از صبحانه خوردن و کمی پیاده روی و عکاسی راه افتادیم به سمت پایین آمدن که نزدیک های درب خروج متوجه شدیم که یه پله سمت راستمون هست و از روی کنجکاوی رفتیم بالا مه متوجه شدیم این بخش رو جدیدا اضافه کردن مانند یک روف گاردن روی پشت بام

بهشتی بود برای خودش و همه اون منطقه زیر پاتون بود ببینید :

تله کابین رامسر در سایت سفرنامه

همین طور که در عکس بالا هم مشخصه پله ها سمت راست هستند و پس از بالا رفتن این منظره زیبا منتظرتون هست

از روبرو دریا و ساحل کاملا مشخص و زیبا هست

از سمت چپ هم دنیایی از کوه و جنگل در مه فرو رفته

در روی روف گاردن یک سوپری و یک رستوران وجود داره که بعدا با خودمون گفتیم ای کاش به جای اون همه پیاده روی برای رسیدن به آلاچیق به این قسمت برای صرف صبحانه آمده بودیم

خلاصه پس از ساعتی برگشتیم و اودیم برای سوار شدن و پایین آمدن

و سرازیر شدیم به سمت پایین

و مسیر سر سبز و زیبای تله کابین رامسر

نزدیک اتمام خط که رسیدیم با صحنه ای مواجه شدیم ساعت نزدیک یک بعدظهر بود و حالا یه دنیا صف مانند روز سه شنبه که اومدیم بازم صف و حالا می فهمیدیم که حسابی عقلی کردیم این ساعت اومدیم

اگر صف رو ببینید انتهای صف از روبرو شروع میشه و ادامه سمت راست و بعد پایین تله کابین که شما نمی بینید باز هم ادامه صف خلاصه در طی جهار ساعت دیر اومدن برابر با چند ساعت در صف بودن

تله کابین رامسر در سایت سفرنامه

بعد از تله کابین هم جاتون خالی رفتیم بازار ماهی فروش های رامسر و ماهی سفید خریدیم و ناهار رو ماهی زدیم چون موبایلم باطری نداشت نتونستم تصویری رو ثبت کنم

روز جمعه هم به خاطر اصرار بچه ها از جاده چالوس برگشتیم و ساعت شش بعدظهر خوردیم به یک طرفه شدن جاده مرزن آباد و سه ساعت در ماشین نشستیم تا جاده باز شد پس این هم یادتون باشه در ایام شلوغ یا از چالوس برنگردید یا صبح زود برید که به داستان یک طرفه شدن این جاده نخورید

خوب این هم از سفرنامه رامسر در روز چهارم و پایان سفرنامه رامسر.

امیدواریم از مطالعه این مطلب در سایت سفرنامه لذت برده باشید و نظر خود را در خصوص این مطلب بیان فرمایید.

باتشکر

97/06/15

منبع :سایت سفرنامه

همچنین ببینید

سفرنامه هند

سفر معنوی هندوستان

سفر معنوی هندوستان     قسمت اول (سفر به درون یا بیرون!) تا جایی که …