خانه / سفرنامه / سفرنامه قشم بخش اول

سفرنامه قشم بخش اول

سفرنامه قشم روز اول و دوم

با سلام خدمت دوستان سایت سفرنامه

از مدت ها قبل خیلی دوست داشتیم یه سر به یکی از جزیره های جنوب بریم با توجه به اینکه کیش رو رفته بودیم تصمیم گرفتیم بریم قشم اما کی !!!

تصمیم گرفتیم دراسفند ماه به جای سفر در نوروز بریم

چون معتقدم ایام نوروز جایی نمی شه بری و خیلی شلوغ و همه چیز گران هست پس ما که فرزند مدرسه ای نداریم چه کاری همراه شلوغی ها بشیم

پس معمولا چند روز به عید مونده ما سفرمون رو میریم

در ادامه با سفرنامه قشم از سایت سفرنامه همراه باشید.

درباره قشم به روایت ویکی پدیا :

جزیره قشم یکی از جزایر استان هرمزگان است که به‌عنوان بزرگترین جزیره ایران و خلیج‌فارس در تنگه هرمز قرار دارد. این جزیره در چند دههٔ اخیر به یکی از مکان‌های توریستی و گردشگری تبدیل شده‌است. از نقاط دیدنی این جزیره بازارها و دیدنی‌های طبیعی آن چون جنگل‌های حرا، غارهای خوربس، تنگه چاهکوه، دلفین‌های آبی خلیج فارس، دره ستاره‌ها، جزایرناز و غار نمکدان است.

این جزیره از شمال به شهر بندرعباس، مرکز بخش خمیر و قسمتی از شهرستان بندرلنگه، از شمال‌شرقی به جزیرهٔ هرمز، از شرق به جزیره لارک، از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب‌غربی به جزایرتنب بزرگ و کوچک و بوموسی محدود می‌گردد.

نزدیک‌ترین بندر در ساحل اصلی کشور به جزیرهٔ قشم، بندرعباس است که فاصله آن تا محل سربندر قشم ۸/۱۰ مایل دریایی (۲۰کیلومتر) است. نزدیک‌ترین فاصله این جزیره به ساحل اصلی کشور، در دماغهٔ شمالی جزیره، در محل بندر لافت (در جزیرهٔ قشم) تا بندر پل، در شهرستان خمیر (در ساحل اصلی کشور) که فاصله آن در حدود یک مایل دریایی (۱۸۰۰ متر) بوده و محل احداث پل خلیج‌فارس خواهد بود.

مساحت جزیره ۱۴۹۱ کیلومترمربع، حدود ۲/۵ برابر دومین جزیره بزرگ خلیج‌فارس یعنی بحرین است.

طول جزیره از بندر قشم تا بندر باسعیدو در انتهای جزیره را در منابع مختلف بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ کیلومتر تخمین زده‌اند و بیشتر روی طول ۱۱۵ و ۱۲۰ کیلومتر تکیه شده‌است. در گزارش توجیهی اجرای قانون تعاریف، طول سراسری جزیرهٔ قشم را ۱۲۰ کیلومتر ذکر کرده‌اند. عرض جزیره، در نقاط مختلف متفاوت بوده و به‌طور متوسط دارای سه عرض: کم (بین طبل و سلخ)، زیاد (بین لافت کهنه و شیب دراز) و متوسط (در منطقه اسکان) است. با این وجود، عرض متوسط جزیره قشم را ۱۱ کیلومتر می‌توان درنظر گرفت.

رفتن به صورت زمینی یا هوایی ؟

اول تصمیم داشتیم با ماشین بریم و من مرخصی گرفتم اومدم خونه تا وسایلمون رو ببندیم

هر چی فکر کردیم به این دلایل رفتن با ماشین رو معقول ندانستیم

• اول راهی که می رفتیم یزد و کرمان و بندر عباس خیلی خشک و طولانی بود
  • فکر کنم رفت و برگشت میشه ۳۰۰۰ کیلومتر
  • دوم هزینه بنزین که نزدیک ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان میشه
  • سوم دو روز تو راه رفت و برگشت هم دو روز
  • چهارم خطرات راه

ساعت ده شب هست و حالا متوجه شدیم با تور بریم بهتره

بعد از چند تا سرچ متوجه شدیم به علت قبل عید همه تور ها تو off هستند از این بهتر نمی شد

حالا ما که قشم نرفتیم چه هتلی رو انتخاب کنیم که بهتر باشه

کدام هتل در قشم بهتر است ؟

هتل های زیادی بودند ولی بیشترشون داخل شهر بودند و از لب دریا فاصله داشتند در حالیکه در خواب و رویا ما این بود که

هر وقت اراده کردیم لب ساحل باشیم و تا پاسی از شب کنار ساحل بشینیم

و ساعت هفت شب هم رسیدیم قشم

چقدرهوا خوب بود انتظار هوای گرم تری داشتم ولی خیلی خوب بود

تلفنم زنگ خورد گفت اقای فلانی گفتم بله دست تکون داد و ما فهمیدیم تا کسی هست

چه تاکسی بود فکر کنم یه تویوتا با کلاس و تمیز و به صورت رایگان ما را تا درب هتل رساند که نیم ساعتی راه بود

تاکسی رایگان میشد همون استقبال فرودگاهی رفت که روی تور ما بود

رفتم رسپشن و مدارکم رو دادم متاسفانه اتاق دو تخته لب دریا نداشت و یه کوچه عقب تر بهمون داد

سفرنامه قشم

اتاق هاش همون جوری بود که قبلا در عکس ها و نظرات کاربران خونده بودم معمولی رو به خوب بود انتظار هتل پنج ستاره نمی شد داشت

ولی همه این موارد رو ساحلش حل می کرد چه ساحل فوق العاده ای

روز دوم سفر به قشم

هتل فاصله کمی با مرکز شهر داشت و پیاده حدود ده دقیقه بود

یه تاکسی جلوی درب هتل ایستاد و پنج تومان گرفت ور فتیم سیتی سنتر دو

ساعت نه نیم صبح بود و متوجه شدیم در جنوب از ده و نیم به بعد میان خلاصه یه چرخی پشت درب های مغازه بسته زدیم

ولی انصافا پاساژ بزرگ قشنگی بود

دیدیم اینجوری فایده نداره یه تاکسی گرفتیم و رفتیم درگهان

درگهان یه شهر کوچیک در فاصله نیم ساعتی از مرکز قشم هست که گفته بودند قیمت های خیلی خوبی داره

تاکسی دربست بیست تومان کولر دار و هیوندا اکسنت

قشم چون منطقه ازاد ماشین هاش گمرک نداره بنابراین اقای راننده تاکسی می گفت این هیوندا ای بیست ها اینجا ۱۵ میلیون و کسی نمی خره و هیوندا اکسنت خود راننده تاکسی بیست و پنج بود یا هیوندا توسان که شاسی بلند بود می گفت ۳۵ میلیون این در حالی هست که اینجا ۱۶۰ میلیون که برام جالب بود

درگهان

وای یه شهر کوچک که فقط پاساژ بود مگه میشد این همه پاساژ رو ببینی ما رفتیم پاساژ دریا باور کنید بعد از سه ساعت هنوز یه طبقه ش رو رفته بودیم اخه مگه میشه یه پاساژ اینقدر بزرگ تازه این یه دونه بود هنوز یه دنیا پاساژ دیگه هم بود ولی ما دیگه نا راه رفتن نداشتیم و ساعت دو ظهر بود و ما هم گرسنه

رستوران گلدن فود درگهان

بهمون گفته بودند اگر غذای دریایی می خواهید رستوران گلدن فود درگهان رو از دست ندید

راست می گفتن

دفعه اولم بود که چنین غذای دریایی خوردیم خیلی توپ بود

ما خوراک بشقاب طلایی رو انتخاب کردیم که برای دو نفر بود

که شامل صدف ، کوسه ماهی ، میگو سوخاری ، میگو خورشتی و ماهی شیر بود

واویلا بود از نظر کیفیت و تازگی …

واقعا تو تهران چنین بشقابی چند می ارزه

سفرنامه قشم

بعد از صرف ناهار زنگ زدم به تاکسی و همون اقای خوش اخلاق اومد دنبالمون و رفتیم هتل

و شبم رفتیم لب ساحل پیاده روی یه مقدار اونطرف کنار پارک زیتون بودیم که یک پارک عمومی بود

لب ساحل هتلمون یه کافه ساحلی بود که تخت گذاشته بود و ما جاتون خالی شام جوج ذغالی با قارچ برامون اورد که یک شب رویایی رو برامون رو به دریا رقم زد

و روز دوم هم به پایان رسید

اما درباره درگهان بگم که خیلی با خود قشم اختلافی نداشت به لحاظ قیمت و جنس با این تفاوت که قشم خیلی شیک تر از اونجا بود و بنظرم قشم بهترم هست

ما از درگهان کاپشن ، شلوار ورزشی ،تی شرت ، روتختی و … خریدیم که قیمت های خوبی داشتن ولی عین همین ها رو قشم با همون قیمت داشتن

در هر حال به دیدن و رستورانش می ارزید

پایان بخش اول

امیدواریم از مطالعه این مطلب در سایت سفرنامه لذت برده باشید و نظر خود را در خصوص این مطلب بیان فرمایید.