سفرنامه مالزی و سنگاپور

مالزی و سنگاپور

” زندگی همچون یک کتاب است و هرکس که سفر نکند تنها یک صفحه از این کتاب را خوانده است. “

با سلام به تمام همراهان سایت لست سکند. در این سفرنامه تلاشم براین است که تجربیات و خاطرات خود و همسرم را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم.سفرنامه مالزی و سنگاپور

سفر ما با یک پیامک آغاز شد. اواخر دی ماه ۱۳۹۴ پیامکی مبنی بر تخفیف ویژه شرکت هواپیمایی قطر به برخی از مسیرها به گوشی همسرم ارسال شد. از چند ماه قبل من و همسرم قصد سفر به کشور مالزی را داشتیم اما برنامه جور نمی شد. همان روز در سایت پروازهای مختلف به مقصد شهر کوالالامپور را با تاریخ های مختلف چک کردیم. بهترین قیمت برای مسیر شیراز – کوالالامپور ، رفت در تاریخ شش فروردین ۱۳۹۵ و برگشت نوزده فروردین بود. ظرف دو روز تصمیم سفر را نهائی کرده و بلیط مربوطه را به قیمت نفری ۱۸٫۳۳۵٫۰۰۰ ریال به صورت آنلاین و با کارت شتاب خریدیم. پس از خرید بلیط قسمت شیرین سفر آغاز شد ، جستجو و تحقیق…

ما علاقه زیادی به سفر بدون تور داریم و دوست داریم تک تک روزهای سفر را خودمان برنامه ریزی کنیم. چندین روز به جستجو در اینترنت گذشت و با توجه به زیاد بودن روزهای سفر تصمیم گرفتیم از دو شهر یا کشور دیدن کنیم. از میان گزینه های پنانگ ، لنکاوی ، سنگاپور و جزایر بالی ما سنگاپور را انتخاب کردیم.

با توجه به بلیط رفت و برگشتمان که به کوالالامپور بود، تصمیم گرفتیم روزهای اقامت را به سه بخش تقسیم کنیم : چهار شب کوالالامپور ، چهار شب سنگاپور و مجددا چهار شب کوالالامپور. سپس مرحله نفس گیر انتخاب هتل شروع شد.

ابتدا در سایت های booking.com و tripadvisor.com با توجه به ستاره های هتل ، امتیاز ، قیمت ، موقعیت و نظرات دیگر کاربران هتل ها را دسته بندی کرده و در نهایت از بین آن ها سه هتل را انتخاب کردیم. سپس از طریق سایت بریم سفر هتل ها را رزرو و در همان زمان با کارت شتاب هزینه مربوطه را پرداخت کردیم و پس از خرید ، ووچر هتل را پرینت گرفتیم و پرونده انتخاب هتل بسته شد. برای چهار شب اول در کوالالامپور هتل پنج ستاره double tree by Hilton به قیمت ۱۱٫۱۲۰٫۰۰۰ ریال با صبحانه ، چهار شب دوم در سنگاپور هتل سه ستاره boss به قیمت ۱۱٫۷۷۰٫۰۰۰ ریال بدون صبحانه و چهار شب آخر در کوالالامپور هتل چهار ستاره ramada plaza به قیمت ۹٫۱۱۰٫۰۰۰ ریال با صبحانه برای دو نفر رزرو کردیم.

در اینجا لازم است که نکاتی را در مورد انتخاب هتل عنوان کنم : با توجه به هزینه های رفت و آمد و خستگی شب ها برای برگشت به هتل بهتر است هتلی را انتخاب کنید که فاصله آن با ایستگاه مترو کم باشد. در کوالالامپور با توجه به قرارگرفتن این شهر در منطقه استوایی و هوای شرجی ، برای در امان ماندن از حشرات و تمیز و مرتب بودن هتل ، بهتر است هتل های چهار یا پنج ستاره را انتخاب نمائید. اما در سنگاپور به علت گران بودن نرخ هتل ها و کیفیت بالای آن ها هتل سه ستاره کافی و مناسب می باشد. در هنگام انتخاب هتل به سال ساخت آن توجه کنید و ترجیحا هتل های نوساز را انتخاب نمائید.

مرحله بعد دریافت ویزا بود. برای کشور مالزی تا چهارده روز شما می توانید بدون ویزا به آنجا سفر کنید اما برای ورود به سنگاپور با توجه به این که این کشور در ایران سفارت ندارد دو راه دارید : یکی این که از طریق شهر کوالالامپور درخواست ویزا کنید که چند روز زمان می برد و به نظر ما ارزش ندارد یا اینکه از طریق آژانس های ایران درخواست ویزا کنید.

قیمت ویزا در آژانس های مختلف متفاوت است ، ما پس از تماس با چندین آژانس ویزای سنگاپور را به مبلغ ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال ( ۵۸ دلار آمریکا ) برای هر نفر با ارائه کپی پاسپورت و یک عدد عکس درخواست کردیم. برای ویزا لازم است حدود چهل روز قبل از سفر اقدام کنید. مدت اعتبار ویزا دو ماه از تاریخ صدور می باشد. برخی از آژانس ها کپی ویزا را به شما تحویل می دهند که قابل قبول است اما ، ما اصل ویزا را درخواست کردیم که حدود سی روز بعد به دستمان رسید و برای پست آن مبلغ ۱۵۰٫۰۰۰ ریال به آژانس پرداخت کردیم. در مدت زمان اعتبار ویزا می توانید دو مرتبه وارد کشور سنگاپور شوید.

لازم به ذکر است که واحد پول کشور مالزی رینگت است که در زمان سفر ما هر رینگت ۸٫۶۵۰ ریال و واحد پول سنگاپور، دلار سنگاپور است که هر دلار در آن زمان ۲۵٫۵۰۰ ریال و ارزش دلار آمریکا ۳۴٫۵۰۰ ریال بود. به دلیل پایین بودن نرخ تبدیل پول در فرودگاه و هتل ها مقداری رینگت و دلار سنگاپور را از شیراز تهیه کرده و بقیه پول را به صورت دلار آمریکا همراه خود بردیم.

مرحله بعد جابه جایی میان کشور مالزی و سنگاپور بود. در این مرحله سه انتخاب داشتیم : کرایه ماشین ، اتوبوس و هواپیما. کرایه ماشین به دلیل مشکلات فراوان حذف شد. هزینه اتوبوس های لوکس در حد هواپیما بود که پنج ساعت از میان جنگل های سرسبز می گذشت. اما در بعضی از سفرنامه ها خوانده بودیم ممکن است در مرز بین دو کشور ، ایرانی ها جهت پاسخگویی به سوالات و بررسی مدارک معطل شوند و برای ادامه راه اتوبوس را از دست بدهند و مجبور به کرایه تاکسی شوند. در نهایت هواپیما را انتخاب کردیم.

قیمت آژانس های هواپیمایی برای این پرواز نفری یک میلیون تومان با احتساب بیست کیلو بار و غذا بود. جهت کاهش هزینه از طریق سایت skyscanner.net مناسب ترین ایرلاین را که ایر آسیا بود، اتنخاب کردیم. سپس از طریق سایت airasia.com بلیط خود را با بیست کیلو بار و انتخاب غذای دلخواه و انتخاب صندلی ( بدون بار و غذا و انتخاب صندلی هزینه بلیط در حدود ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به ازاء هر نفر کاهش می یافت ) از طریق ویزا کارت یکی از دوستان به مبلغ نفری ۲٫۹۹۲٫۵۰۰ ریال خریدیم و این مرحله را با کلی صرفه جوئی نسبت به آژانس پشت سر گذاشتیم.

سفرنامه ارمنستان

روز اول – ۱۳۹۵٫۰۱٫۰۶

بالاخره روز هیجان انگیز پرواز فرا رسید. با توجه به ساعت پرواز که ۵٫۳۵ صبح بود از قبل با آژانس هماهنگ کرده بودیم و ساعت ۲٫۳۰ بامداد به سمت فرودگاه حرکت کردیم. خوشبختانه آن روز فرودگاه شلوغ نبود و هواپیما راس ساعت به سمت دوحه پرواز کرد. پس از ۱٫۲۰ ساعت وارد فرودگاه دوحه شدیم. فرودگاه دوحه بسیار تمیز ، مدرن و زیبا بود. در ابتدا بهتر است گیت پرواز بعدی را پیدا کنید تا مشغول فروشگاه ها و زرق و برق فرودگاه نشده و از پرواز جا نمانید. گرچه قیمت محصولات و مواد غذایی در فرودگاه بسیار گران می باشد.

سفرنامه ارمنستان

سفرنامه ارمنستان

سفرنامه ارمنستان

فرودگاه دوحه

پس از ۲٫۵ ساعت توقف در فرودگاه دوحه راس ساعت ۸ صبح به وقت قطر به سمت کوالالامپور پرواز کردیم. مدت زمان پرواز ۷٫۳۰ ساعت ، هواپیما تمیز و مرتب ، پذیرایی مناسب و البته با توجه به زمان زیاد پرواز کمی خسته کننده بود.

ساعت ۸٫۳۰ شب به وقت محلی وارد فرودگاه کوالالامپور شدیم. در ابتدا ساعت خودمان را به وقت آنجا تنظیم کردیم. فرودگاه کوالالامپور یا KLIA بسیار بزرگ و یکی از مراکز ترانزیت کشور های منطقه می باشد. بهتر است همراه با موج جمعیت و با توجه به تابلو های راهنما حرکت کرده و به جلو بروید در میان مسیر باید سوار متروی رایگان فرودگاه شده تا به قسمت چک پاسپورت و مهر ویزا برسید. پس از دریافت چمدان ها از سه طریق می توان به مرکز شهر رفت : مترو ، تاکسی و اتوبوس.

در شهر کوالالامپور ایستگاه مترویی به نام kl sentral وجود دارد که به عنوان ایستگاه مرکزی شناخته می شود و نقطه تلاقی تمام خطوط مترو و اتوبوس می باشد. هزینه مترو از فرودگاه به این ایستگاه نفری ۵۵ رینگت بود اما ما از اتوبوس های airport coachواقع در طبقه همکف فرودگاه بلوک C به مبلغ نفری ۱۰ رینگت استفاده کردیم که هر یک ساعت یکبار به سمت ایستگاه KL حرکت می کند و حدودا ۴۵ دقیقه طول کشید تا به مقصد رسیدیم. در این ایستگاه می توانید با استفاده از تاکسی یا مترو خود را به هتل برسانید.

سفر به لائوس و شمال تایلند

نمایی از ایستگاه kl sentral

خرید بلیط مترو در کلیه ایستگاه های مالزی فقط از طریق دستگاه می باشد. برای خرید بلیط ابتدا ایستگاه مقصد را روی نقشه مانیتور دستگاه انتخاب کرده و سپس تعداد نفرات را با استفاده از کلید + وارد می کنید. مبلغ نهائی روی مانیتور نمایش داده می شود. پول را در قسمت مربوطه ( سکه یا اسکناس ) گذاشته و پس از چند ثانیه دستگاه ، بلیط و مابقی پول را به شما تحویل خواهد داد. بهتر است همیشه پول خرد یا اسکناس های ۵ و ۱۰ رینگتی همراه داشته باشید.

سفر به لائوس و شمال تایلند

نقشه مترو شهر کوالالامپور

سفر به لائوس و شمال تایلند

نمایی از دستگاه خرید بلیط ، تابلو راهنما و نمونه بلیط مترو در کوالالامپور

نزدیک ترین ایستگاه به هتل Hilton ایستگاه ampang park بود که به راحتی به آنجا رسیدیم و پس از ۵ دقیقه پیاده روی وارد هتل شدیم. ساعت حدود ۱۲ شب بود و بسیار خسته بودیم در ابتدای ورود به هتل با دو کوکی داغ مورد استقبال قرار گرفتیم و پس از تحویل ووچر و پر کردن فرم و پرداخت ۲۰۰ رینگت به عنوان دیپوزیت کارت ورود به اتاق در طبقه ۳۳ را دریافت کردیم. با توجه به این که تولد همسرم در روز بعد یعنی هفت فروردین بود از رسپشن هتل خواستم که اتاقی در طبقات بالا با ویو خوب به ما بدهد و یاد آوری کوچکی کردم که در صورت امکان همسرم را سورپرایز کنند. اتاق بسیار تمیز و با دکوراسیون مدرن بود. پس از رسیدن به اتاق و از شدت خستگی بیهوش شدیم و اینگونه روز اول به پایان رسید.

سفر به لائوس و شمال تایلند

نمایی از داخل و منظره اتاق هتل هیلتون

سفر به لائوس و شمال تایلند

استخر و لابی هتل هیلتون

سفر به لائوس و شمال تایلند

روز دوم – ۱۳۹۵٫۰۱٫۰۷

اولین روز سفر همیشه یک روز هیجان انگیز است چون دوست داری خیلی زود شهر را کشف کنی. روز را با صبحانه هتل هیلتون که بسیار عالی و کامل و با کیفیت بود شروع کردیم. بوفه صبحانه شامل قسمت های هندی ، چینی ، مالایی و بین المللی با تنوع فراوان بود. انواع مختلف شیرینی ، نان ، میوه های استوایی ، نوشیدنی گرم و سرد ، سالاد و سبزیجات هر سلیقه ای را راضی می کرد.

سفر به لائوس و شمال تایلند

صبحانه هتل هیلتون

هتل در ساعت های مشخصی شاتل رایگان به مراکز خرید و برج های دوقلوی پتروناس داشت. ما هم با یکی از این شاتل ها بعد از صبحانه به برج های دوقلو رفتیم.

سفر به لائوس و شمال تایلند

نمای یکی از خیابان های کوالالامپور

هوا کمی گرم و شرجی بود. آن روز تولد همسرم بود و قصد داشتیم کل روز را با اتوبوس های hop on hop off در شهر گردش کنیم.

ما معمولا دوست داریم روز اول سفر از این اتوبوس ها استفاده کنیم تا با فضای شهر ، بهتر آشنا شویم. از زمان خرید بلیط ۲۴ ساعت فرصت استفاده از اتوبوس را داشتیم. با خرید بلیط برای هر نفر به مبلغ ۴۵ رینگت می توان مسیر بازدید از ۲۳ جاذبه دیدنی شهر کوالالامپور را با اتوبوس طی کرد. این اتوبوس های توریستی از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب ، هر نیم ساعت بین نقاط مشخص شده طبق نقشه حرکت می کنند. ما بلیط این اتوبوس ها را روبروی برج های دوقلوی پتروناس کنار ورودی مترو خریدیم. اگر قصد تماشای آکواریوم و KL Tower و پارک پرندگان را دارید می توانید بلیط ورودی آن ها را از همین مکان با تخفیف خریداری کنید که ما از این فرصت استفاده کردیم.

سفر به لائوس و شمال تایلند

قیمت بلیط ورودی اکواریوم و پارک پرندگان و برج مخابراتی با تخفیف

نقشه شهر و ایستگاه های اتوبوس hop on hop off را از همین مکان رایگان تهیه نمائید. ما تصمیم گرفتیم که در ایستگاه هایی که جذابیت بیشتری دارد ، پیاده شویم تا از وقت به خوبی استفاده کرده باشیم.

سفر به لائوس و شمال تایلند

ایستگاه فروش بلیط و اتوبوس hop on hop off

سفر به لائوس و شمال تایلند

نقشه ایستگاه های اتوبوس hop on hop off

ابتدا در ایستگاه شماره ۶ در خیابان بوکیت بینتانگ پیاده شدیم. شاید بتوان گفت این خیابان توریستی ترین خیابان کوالالامپور است. خیابانی مملو از مراکز خرید ، رستوران ، کافی شاپ ، صرافی و غیره. صرافی های زیادی در این خیابان برای تبدیل پول وجود دارند. قیمت های تبدیل کمی متفاوت بود و ما پس از بررسی پول خود را در یک صرافی تبدیل کردیم.سپس از فروشگاه سون ایلون ( ۱۱-۷ ) که در تمام نقاط مالزی شعبه دارند ، چند آب معدنی خریدیم. آب شهر کوالالامپور قابل شرب نمی باشد. آب معدنی کوچک از ۱ تا ۴ رینگت در سطح شهر فروخته می شد.

سفر به لائوس و شمال تایلند

نرخ تبدیل پول در صرافی

سفر به لائوس و شمال تایلند

نمایی از فروشگاه های زنجیره ای ۷-۱۱ در مالزی و سنگاپور

ایستگاه بعدی که در آن پیاده شدیم ایستگاه ۸ و محله چینی ها بود. یک بازار قدیمی با غرفه های متنوع و بسیار شلوغ که برای خرید در آنجا باید قدرت چانه زنی بالا داشته باشید. میوه های استوایی با قیمت مناسب در این بازار فروخته می شود. و اگر تمایل به خرید نماد کشور مالزی را دارید بهترین قیمت را در این بازار می توانید پیدا کنید.

سفر به لائوس و شمال تایلند

بازار چینی ها

سفر به لائوس و شمال تایلند

نماد کشور مالزی در بازار چینی ها

توقف بعدی ما در ایستگاه ۱۲ و موزه نگارا بود. این موزه مهم ترین موزه ملی در شهر کوالالامپور است که ارزش دیدن دارد اما با توجه به اینکه کشور مالزی تاریخچه طولانی ندارد توقع آنچنانی از بازدیدتان نداشته باشید.

سفر به لائوس و شمال تایلند

موزه ملی نگارا کشور مالزی

ایستگاه ۱۳ کاخ ریاست جمهوری بود. درب های حیاط کاخ بسته بود و فقط می توانستیم از پشت درب های بسته داخل محوطه را ببینیم. اگر زمان زیادی ندارید بهتر است در این ایستگاه پیاده نشوید اما دیدنش هم خالی از لطف نیست.

سفر به لائوس و شمال تایلند

کاخ ریاست جمهوری کشور مالزی

ایستگاه شماره ۱۵ ، باغ پرندگان بود. بلیط ورودی باغ را از قبل با تخفیف به قیمت ۴۳ رینگت خریده بودیم اما در همان مکان به قیمت ۵۰ رینگت فروخته می شد.

سفر به لائوس و شمال تایلند

باجه فروش بلیط و نقشه باغ پرندگان

اگر باغ پرندگان اصفهان را دیده باشید اینجا بسیار مشابه ، اما کمی بزرگتر و با پوشش گیاهی استوایی است. درکل ما از دیدن آنجا لذت بردیم. در ساعت های مشخصی نمایش پرنده های آموزش دیده در این باغ اجرا می شود. محیط داخلی باغ در بعد از ظهر گرم و شرجی بود و به همین علت ما زمان طولانی را آنجا نگذراندیم.

سفر به لائوس و شمال تایلند

باغ پرندگان

سفر به لائوس و شمال تایلند

نمایش در باغ پرندگان

ایستگاه ۱۶ مسجد ملی نگارا بود. برای ورود به محوطه باید کفش های خود را در آورید و اگر خانم ها حجاب نداشته باشند و یا آقایان شلوارک پوشیده باشند می بایستی از عبایی که به شما داده می شود ، استفاده نمائید. فقط مسلمانان اجازه ورود به داخل شبستان مسجد را دارند که در این خصوص از شما سوال می شود. رنگ عبای مسلمانان با غیر مسلمانان فرق دارد.

سفر به لائوس و شمال تایلند

مسجد ملی نگارا

سفر به لائوس و شمال تایلند

نحوه پوشش جهت ورود به مسجد ملی نگارا

ایستگاه بعد شماره ۱۸ به نام medan mara بود. خیابانی زیبا که کاخ سلطان عبد الصمد در آنجا قرار داشت. البته اجازه بازدید از داخل کاخ را نمی دادند اما محوطه آن جا و نماد زیبای i love kl جهت عکس گرفتن ، موزه ادوات موسیقی ، پرچم بسیار بلندی که در آن منطقه قراردارد و معماری زیبای کاخ ارزش گذراندن وقت را داشت.

سفر به لائوس و شمال تایلند

کاخ سلطان عبد الصمد

سفر به لائوس و شمال تایلند

موزه ادوات موسیقی

سفر به لائوس و شمال تایلند

بلندترین پرچم کشور مالزی

در این خیابان به دلیل گرمای هوا ما دنبال نوشیدنی خنک بودیم که با ۱۰۰ plus آشنا شدیم. نوشیدنی خوشمزه و سرشار از املاح و مواد معدنی که تنها راه چاره هوای گرم و استوایی آنجا بود. پیشنهاد می کنم هر روز از این نوشیدنی که همه جا به وفور فروخته می شود استفاده نمائید.

سفر به لائوس و شمال تایلند

نوشیدنی ۱۰۰ پلاس

بعد از آن مجددا به ایستگاه KLCC ( شماره ۲۳ ) رسیدیم. اما از اتوبوس پیاده نشدیم و به ایستگاه ۲ برج kl Tower رفتیم و اتوبوس دقایقی برای عکس گرفتن در آنجا ایستاد و ماهم از این زمان استفاده کردیم. جهت بازدید از داخل برج و رفتن به بالای آن بایستی بلیط تهیه نمایید.

سفر به لائوس و شمال تایلند

برج مخابراتی شهر کوالالامپور

سپس به ایستگاه ۴ جهت دیدن آکواریوم رفتیم. آکواریوم کوالالامپور زیبا و دیدنی بود اما اگر علاقه زیادی به آکواریوم ندارید ، بهتر است تنها از آکواریوم سنگاپور دیدن کنید.

سفر به لائوس و شمال تایلند

نرخ بلیط آکواریوم شهر کوالالامپور

سفر به لائوس و شمال تایلند

آکواریوم شهر کوالالامپور

پس از بازدید از آکواریوم قدم زنان به محوطه برج های دوقلوی پتروناس رفتیم. در شب همه جا به زیبایی نورپردازی شده بود و برج های نورانی بسیار زیبا تر از روز بودند. در طبقات پایین برج ها مرکز خرید در چند طبقه و فودکورت واقع شده است که از لحاظ قیمت مقداری گران می باشد. پشت برج های دوقلو فواره های بسیار زیبایی قرارداشت که در ساعت های مشخصی نمایش رقص فواره ها با نورپردازی اجرا می شد. محیط بسیار شلوغ و آرامش بخش و امن بود. در صورت تمایل می توانید با خریدن بلیت از داخل برج ها و طبقه مشترک بین دو برج دیدن نمائید که در آن زمان آنجا به دلیل تعمیرات تعطیل بود.

سفر به لائوس و شمال تایلند

برج های دوقلوی پتروناس

سفر به لائوس و شمال تایلند

رقص فواره ها در پشت برج های دوقلوی پتروناس

سپس پیاده به طرف هتل رفتیم. با اینکه دیر وقت بود در آن منطقه احساس امنیت می کردیم. البته در کل پیشنهاد می کنم در کوالالامپور حداکثر تا ساعت ۱۱ شب در خیابان ها باشید و بعد از آن بهتر است با تاکسی رفت و آمد کنید. در KFC روبروی هتل شام خوردیم و پس از ورود به اتاقمان با دیدن کیکی که برای تولد همسرم روی میز گذاشته شده بود سورپرایز شدیم. یک کیک شکلاتی کوچک که باعث شادی و خوشحالی ما شد و همسر عزیزم شمع تولد ۳۲ سالگیش را در یک شب زیبا در کوالالامپور فوت کرد و اینگونه روز دوم به پایان رسید.

سفر به لائوس و شمال تایلند

کیک تولد و سورپرایز هتل هیلتون

سفر به لائوس و شمال تایلند

روز سوم – ۱۳۹۵٫۰۱٫۰۸

بعد از صبحانه مفصل هتل ، با مترو از ایستگاه ampang park به ایستگاه kl sentral رفتیم. آن روز قصد رفتن به غارهای batu cave را داشتیم. در ایستگاه kl sentral تصمیم گرفتیم که بلیط genting را برای روز بعد بخریم. ارتفاعات گنتینگ در خارج از شهر قرار دارد و اگر می خواستیم با تاکسی به آنجا برویم مبلغ زیادی باید پرداخت می کردیم. در طبقه دوم ایستگاه kl sentral بعد از پرس و جو از نگهبان ها به آژانسی رسیدیم که محل خریداری بلیط بود. ساعت های رفت و برگشت بسیار متنوع بود اما پیشنهاد ما رفت صبح در ساعت ۸ یا ۹ و برگشت حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت بعد از آن است. در آن مکان شما هم بلیط های اتوبوس که از kl sentral به گنتینگ می روند را خریداری می کنید و هم بلیط تله کابین که در گنتینگ به بالای کوه بروید. قیمت بلیط های گنتینگ برای هرنفر به صورت رفت و برگشت اتوبوس و تله کابین ۲۱٫۴۰ رینگت بود.

سفر به لائوس و شمال تایلند

ساعات حرکت و نرخ بلیت گنتینگ

پس از آن برای رفتن به غار میمون ها بلیط مترو برای ایستگاه batu cave به مبلغ نفری ۲٫۶۰ رینگت خریدیم. مسیر طولانی بود و آخرین ایستگاه پیاده شدیم. برای روزی که به این مکان می روید بهتر است لباس پوشیده و خنک بپوشید. غار میمون ها که چندیدن معبد هندی در آنجا قراردارد پر از میمون های آزاد است پس مراقب وسایلی که در دست دارید باشید. در ابتدای ورود به معبد ramayana cave رفتیم که ورودی آن ۵ رینگت بود. معبدی زیبا و تزیین شده با مجسمه های فراوان و متفاوت و یک مجسمه غول پیکر که خوابیده است.

سفر به لائوس و شمال تایلند

بلیط غار رامایانا یا Ramayana cave

سفر به لائوس و شمال تایلند

غار رامایانا

پس از بازدید از این معبد به سمت غار میمون ها رفتیم. اگر دوست دارید می توانید برای میمون ها خوراکی بخرید. در ابتدای پله هایی که به سمت غار می روند مجسمه بزرگ طلائی رنگ قراردارد که بسیار با ابهت است.

سفر به لائوس و شمال تایلند

غار باتو یا batu cave

این غار رایگان است و حدود ۲۷۰ پله دارد که میمون های زیادی روی این پله ها به بازی مشغولند. توصیه اکید اینکه مواظب خوراکی و کلاه و عینک خود باشید چون ممکن است میمون ها جهت گرفتن آن به شما حمله کنند.

سفر به لائوس و شمال تایلند

راه پله و میمون های غار باتو و محوطه بالای کوه

در هوای گرم آنجا بالا رفتن از پله ها شاید مشکل به نظر برسد ولی وقتی به بالای پله ها می رسید منظره آنجا ارزش این همه پله نوردی را دارد. چند بت هندو در بالا قرار داشت که هندی های زیادی طبق آداب و رسوم خودشان در آنجا مشغول عبادت بودند. برای ورود به عبادتگاه هایشان حتما باید کفش خود را در می آوریم.

سفر به لائوس و شمال تایلند

معبد هندوها در باتو کیو

در راه پایین آمدن از پله ها تابلویی به سمت راست وجود داشت که به سمت غار dark cave می رفت. من و همسرم برای بازدید از این غار بلیط به مبلغ ۳۵ رینگت برای هر نفر خریدیم. بازدید از این غار به صورت گروهی انجام می شد که هر گروه مدت ۴۵ دقیقه در داخل غار بودند و همراه با یک راهنما به گردش می پرداختند. کلاه های چراغ دار را بر سر گذاشتیم و به داخل غار رفتیم. در قسمت های مختلف راهنما توضیحاتی بیان می کرد که برای ما بسیار جالب و هیجان انگیز بود. محوطه غار بر خلاف بیرون بسیار خنک بود و سکوت و تاریکی انجا فضای جالبی را به وجود آورده بود. اگر دوست دارید تاریکی مطلق را در زندگی تجربه کنید به نحوی که انگشتان خود را در فاصله ۵ سانتی متری از چشم نتوانید ببینید ، حتما از این غار دیدن نمائید.

سفر به لائوس و شمال تایلند

غار دارک یا dark cave

پس از این تجربه جالب و پائین آمدن از پله ها در مسیر برگشت تعدادی غرفه ، محصولات هندی را می فروختند ما هم یک نارگیل بزرگ آبدار خریدیم که در هوای گرم آنجا بسیار چسبید و پیشنهاد می کنم حتما امتحان کنید.

سفر به لائوس و شمال تایلند

نارگیل و موز در محوطه باتو کیو

سفر به لائوس و شمال تایلند

بازار محصولات هندی

ساعت حدود ۲ ظهر بود و تصمیم گرفتیم برای خرید بهIKEA برویم. مجددا با مترو به ایستگاه kl sentral رفته و سپس بلیط مترو برای ایستگاه kelana jaya خریده و سوار مترو شدیم. فروشگاه IKEA در منطقه دامنسرا که از مناطق خوب شهر می باشد ، واقع شده است اما متاسفانه خط مترو به آنجا به صورت مستقیم وجود ندارد. پس از پیاده شدن در ایستگاه فوق از آنجا بیرون آمده از پل هوایی رد شده و به ایستگاه اتوبوس آن طرف خیابان رفتیم. راس ساعت های مشخصی اتوبوس رایگان به IKEA رفت و آمد می کند. چون هوا گرم بود ترجیح دادیم از تاکسی استفاده کنیم همان جا با ۲ دختر مالایی آشنا شدیم و ۴ نفری یک تاکسی به مقصد IKEA گرفتیم که سهم ما ۶ رینگت شد.

سفر به لائوس و شمال تایلند

ikea و رستوران داخل آن

سفر به لائوس و شمال تایلند

فرش ایرانی در ikea

درآن منطقه چندین مرکز خرید قرارداشت که تا شب به گشت و گذار و خرید در آن جا گذشت. در رستوران IKEA غذا و بستنی و قهوه خوردیم. سپس برای ماساژ پا به یکی از مراکز ماساژ رفتیم و کاملا خستگی از بدنمان بیرون رفت.

سفرنامه روسیه

ماساژ

شام را در فودکورت آنجا در subway صرف نموده و برای بازگشت به هتل با شاتل رایگان به ایستگاه مترو kelana jaya رفته و از انجا با مترو مستقیما به ایستگاه ampang park رفتیم. سپس به هتل برگشته و روز سوم هم با کلی خاطرات خوب به پایان رسید.

سفرنامه روسیه

پاساژ روبروی ikea و صرف شام در subway

سفرنامه روسیه

اتوبوس رایگان ikea به ایستگاه مترو

سفرنامه روسیه

روز چهارم – ۱۳۹۵٫۰۱٫۰۹

باتوجه به بلیطی که از قبل خریده بودیم امروز باید به گنتینگ می رفتیم. ( پیشنهاد ما این است که به دلیل ازدحام و شلوغی روزهای شنبه و یکشنبه به این مکان نروید. ) پس از خوردن صبحانه عالی هتل ، خودمان را به ایستگاه KL SENTRAL رساندیم و به طبقه پائین در پارکینگ رفتیم. اتوبوس راس ساعت ۱۰ صبح حرکت کرد. مقصد ما خارج از شهر قرار داشت. از جاده های زیبا و سرسبز و پیچ در پیچ عبور کرده و بعد از ۴۵ دقیقه به ایستگاه تله کابین رسیدیم. مکان پیاده شدن خود از اتوبوس را به ذهن بسپارید. با استفاده از تابلوهای راهنما به سمت ورودی تله کابین رفته و با تله کابین بیشتر از ۳ کیلومتر بر فراز جنگل های استوایی و از میان ابرها عبور کردیم. مسیر بسیار زیبا و سرسبز بود.

سفرنامه روسیه

نرخ بلیط و تله کابین گنتینگ

وقتی به بالای کوه رسیدیم هوا بسیار سرد و طوفانی همراه با قطرات باران بود. حتما لباس گرم همراه داشته باشید. در زمان سفر ما شهربازی در حال تعمیر بود. تصمیم گرفتیم برای اینکه وقت کم نیاوریم اول به معبد بهشت و جهنم (chinswee temple (برویم. برای این کار با استفاده از تابلو های راهنما به سمت پارکینگ هتل first world رفتیم. از کنار انواع رستوران و کافی شاپ و فروشگاه های متنوع عبور کردیم. فضا بسیار بزرگ و شلوغ بود.

سفرنامه روسیه

پارکینگ هتل first world و ماکت هتل های گنتینگ

در پارکینگ هتل first world متوجه شدیم که اتوبوس های رایگان معبد از ساعت ۱۲ تا ۲ بعد از ظهر تعطیل هستند.

سفرنامه روسیه

ساعات حرکت اتوبوس به سمت معبد بهشت و جهنم

سپس در شهربازی سرپوشیده گشتی زدیم. دستگاه های بازی اغلب قدیمی و غیر فعال بودند و ما هم با توجه به کمبود زمان با پله برقی به طبقه بالا رفته و فروشگاه نایک را پیدا کردیم.

سفرنامه روسیه

فروشگاه نایک در گنتینگ

در این فروشگاه قیمت ها پایین تر از حد معمول بود و ما هم خرید خوبی از آنجا کردیم. و سپس دوباره به پارکینگ هتل first world رفتیم و مدتی را در صف ایستاده تا سوار اتوبوس شدیم. هوا طوفانی و سرد بود. معبد بهشت و جهنم یکی از زیبا ترین مکان هایی بود که ما در مالزی بازدید کردیم. مکانی سرشار از آرامش و زیبایی با چندین ساختمان با معماری ژاپنی و مجسمه هایی که طبقات مختلف جهنم و بهشت را نمایش می دادند. یک مجسمه بودای خیلی بزرگ نیز در آنجا وجود داشت. در آن مکان یک ساختمان معبد مانند بود که اجازه بازدید از داخل آن را نداشتیم.

پس از پرس و جو متوجه شدیم آنجا مکانی است که افراد قبل از مرگ یک قسمت از انجا را برای نگه داشتن خاکستر جسدشان رزرو می کنند و پس از قراردادن خاکسترشان در قسمت مربوطه یک چراغ به یاد آنها همیشه روشن خواهد شد. با توجه به زیبایی و وسعت این مکان حتما حواستان به ساعت باشد که برای برگشت به قسمت تله کابین که مسیر طولانی را باید طی کنید ، سر وقت سوار اتوبوس برگشت بشوید. ساعت برگشت ما از گنتینگ به kl sentral شش عصر بود.

سفرنامه روسیه

سفرنامه روسیه

سفرنامه روسیه

معبد بهشت و جهنم

پس از رسیدن به نزدیک هتل در KFC شام خورده و پس از آن به هتل رفته و چمدان ها را برای سفر روز بعد به سنگاپور بستیم و روز چهارم به پایان رسید.

سفرنامه روسیه

روز پنجم – ۱۳۹۵٫۰۱٫۱۰

امروز برای ساعت ۱۲٫۴۰ ظهر بلیت هواپیما به مقصد سنگاپور داشتیم. پرواز ، از فرودگاه KLIA 2 توسط هواپیمایی air asia بود. فرودگاه KLIA 2 به فاصله ۵ دقیقه با مترو از فرودگاه اصلی کوالالامپور KLIA قرار دارد و تمیز و مجهز تر از فرودگاه اصلی می باشد.

صبح با مترو به ایستگاه kl sentral رفتیم. از قسمت پارکینگ بلیط اتوبوس به فرودگاه KLIA 2 خریدیم. اتوبوس ها هر ۲۰ دقیقه حرکت می کردند و پس از حدود یک ساعت به فرودگاه رسیدیم.

سفرنامه روسیه

ساعات حرکت اتوبوس از ایستگاه kl به فرودگاه klia 2

در فرودگاه باید از طریق دستگاه های self checkin کارت پرواز خود را دریافت کنید. ابتدا شماره پرواز و اطلاعات در خواستی را وارد می کنید سپس باید صفحه اول پاسپورت خود را در قسمت مشخص شده قرار دهید تا اسکن شود و درنهایت کارت پرواز از طریق دستگاه برای شما پرینت گرفته می شود.

سفرنامه روسیه

فرودگاه klia2 و دستگاه دریافت کارت پرواز

پس از دریافت کارت پرواز به سمت گیت های تحویل چمدان رفتیم. نکته جالب این بود که برای هر مقصد گیت خاصی تعریف نشده بود و می توانستیم در هر گیت چمدان خود را تحویل دهیم. هواپیما کوچک اما تمیز بود. هواپیما ، راس ساعت حرکت کرد. از قبل در هنگام خرید بلیط غذا هم سفارش داده بودیم. مدت زمان پرواز یک ساعت بود که تا غذا را میل کردیم هواپیما در فرودگاه سنگاپور فرود آمد. با استفاده از تابلوهای راهنما به قسمت چک پاسپورت و ویزا رفتیم. در این قسمت همه کسانی که قصد ورود به سنگاپور را دارند باید فرمی که شامل اطلاعات شخصی ، مکان اقامت و غیره می باشد را پر کنند.

سفرنامه روسیه

پر کردن فرم ورود به کشور سنگاپور و گل های طبیعی در سالن فرودگاه

جالب بود که اصلا ویزای ما را چک نکردند چون کلیه اطلاعات در کامپیوترهای قسمت چک ویزا ثبت شده بود. متاسفانه با توجه به سفرنامه هایی که قبلا خوانده بودیم در هنگام رد شدن از این قسمت با دیدن پاسپورت های ایرانی ، یک افسر مافوق را صدا زدند و از ما سوالاتی پرسیدند. برخورد آن شخص با ما خیلی محترمانه بود. سوال ها مبنی بر مکان اقامت ، هدف از سفر ، تاریخ بلیط برگشت و غیره بود و در نهایت وارد کشور زیبا و مدرن سنگاپور شدیم. از همان لحظه ورود متوجه تفاوت زیاد کوالالامپور با سنگاپور شدیم. از همه لحاظ سنگاپور یک کشور در کلاس بسیار بالاتری نسبت به مالزی قرار دارد. یک کشور زیبا، تمیز ، سر سبز ، امن و بسیار قانون مند.

با استفاده از تابلو های راهنما و استفاده از متروی رایگان داخلی فرودگاه ، خودمان را به ایستگاه مترو terminal 3 رساندیم. ما از قبل در شیراز مقداری دلار سنگاپور خریده بودیم. در این ایستگاه در قسمت information پولمان را خرد کردیم و نقشه مترو سنگاپور را دریافت کردیم تا بتوانیم از دستگاه ، بلیط مترو را خریداری کنیم. برای استفاده از این دستگاه ها ابتدا زبان انگلیسی را روی صفحه نمایش انتخاب کرده سپس روی نقشه نمایش داده شده ایستگاه مقصد را انتخاب و تعداد نفرات را مشخص و پس از نمایش مبلغ بلیط و وارد کردن اسکناس یا سکه ، بلیط خود را دریافت کنید. بلیط ها به صورت کاغذی هستند و از کاغد هر بلیطی می توان ۶ مرتبه استفاده کرد و از تخفیف ۱۰ سنت در هر مسیر برخوردار شد. نحوه کار به این صورت است که در دفعات بعدی می توانید بلیط کاغذی را در قسمت مشخص شده قراردهید و سپس مقصد خود را انتخاب کنید کارت بلیط قدیمی شما برای مقصد جدید با کسر هزینه کارت ، شارژ می شود.

سفرنامه روسیه

دستگاه خرید بلیط مترو و نمونه بلیط

سفرنامه روسیه

نقشه مترو شهر سنگاپور

سفرنامه روسیه

نمونه ای از رعایت قوانین در شهر سنگاپور

برای رفتن به هتل boss بلیط مترو به ایستگاه lavender خریدیم و با چمدان ها وارد مترو شدیم. شهر بسیار زیبا و تمیز بود. ایستگاه lavender تا هتل کمتر از ۵ دقیقه پیاده راه داشت و هوا خنک تر از کوالالامپور بود. پس از رسیدن به هتل مراحل check in بسیار سریع انجام شد و کارت اتاق خود را تحویل گرفتیم و از ما مبلغی جهت دیپوزیت نگرفتند.

سفرنامه روسیه

نمایی از هتل boss و لابی و تکمیل اطلاعات فردی در پذیرش

در سنگاپور آب شهر قابل شرب می باشد و نیاز به خرید آب معدنی نیست. در شهری مثل سنگاپور با توجه به کمبود و گرانی زمین ، فضای هر واحد از آپارتمان و هتل ها در حداقل حالت ممکن است. اتاق هتل بسیار تمیز و مرتب اما بی اندازه کوچک بود. حتی نمی دانستیم چمدان ها را کجا بگذاریم.

سفرنامه روسیه

پاتاق هتل boss

هتل boss به تازگی افتتاح شده بود و نوساز بودن هتل برای ما یک امتیاز بزرگ بود. هتل بسیار بزرگ و شلوغ بود و در منطقه خوبی از لحاظ دسترسی قرارداشت.

سفرنامه روسیه

صندلی ماساژور هتل boss

پس از استراحت کوتاه تصمیم گرفتیم به خیابان orchard برویم. به این منظور با مترو به ایستگاه orchard رفتیم. خیابانی بلند و زیبا با پیاده روهای عریض که هر دو طرف خیابان پر از پاساژ و کافی شاپ و رستوران بود. در کوچه پس کوچه های این خیابان رستوران های متنوع و زیبایی قرارداشت. کل آن شب را در آن منطقه گشتیم و در یک صرافی پول خود را تبدیل کردیم که برای تبدیل هزینه ای دریافت نکردند.

سفرنامه روسیه

تبدیل پول در صرافی

در آن جا برای رد شدن از خیابان حتما باید از تونل های زیر زمینی که توسط پله برقی امکان رفت امد دارد و یا از مسیر های مشخص عبور کنید در غیر این صورت ممکن است جریمه شوید. سنگاپور بسیار کشور بسیار امن و زیبایی هست. تا نیمه شب در خیابان گشتیم و در نهایت پس از صرف شام در burger king با مترو به هتل برگشتیم و از شدت خستگی بیهوش شدیم و روز پنجم به پایان رسید.

سفرنامه روسیه

روز ششم – ۱۳۹۵٫۰۱٫۱۱

صبح آن روز با انرژِی فراوان برای دیدن سنگاپور زیبا از خواب بیدار شدیم. پس از خوردن قهوه و کیک به سمت ایستگاه مترو حرکت کردیم. آن روز صبح قصد دیدن باغ ارکیده را داشتیم. با مترو در ایستگاه botanic garden پیاده شدیم. هوا کمی گرم بود. پس از خروج از ایستگاه وارد مجموعه باغ های گیاهشناسی سنگاپور شدیم.

سفرنامه روسیه

باغ گیاه شناسی سنگاپور

ساعت کار این مجموعه از ساعت ۵ صبح تا ۱۲ شب است. یک باغ بسیار وسیع و بزرگ و سرسبز که ورود به آن جا رایگان بود. افراد زیادی مشغول پیاده روی و ورزش بودند. با توجه به تابلو های راهنما چند کیلومتر را پیاده به سمت باغ ارکیده رفتیم. مسیر پیاده روی پوشش گیاهی متفاوت و چشمگیری داشت. برکه های کوچک و بزرگ و سنجاب و حیوانات دیگری که آزادانه در آنجا به زندگی مشغول بودند منظره زیبایی از آن باغ در ذهن ما باقی گذاشت.

سفرنامه روسیه

سفرنامه روسیه

مسیر حرکت در باغ گیاه شناسی سنگاپور

بلیط به مبلغ ۵ دلار خریده و وارد باغ ارکیده شدیم. یک باغ بسیار زیبا مملو از گل های با طراوت ارکیده صبح زیبایی برای ما ساخت. مدت زیادی مشغول عکاسی شدیم و در انتهای باغ وارد مکانی بودیم که افراد مشهور دنیا با پرداخت مبلغ زیادی به نام خودشان یک گل ارکیده را ثبت کرده بودند. یعنی یک ورژن جدید با توجه به سلیقه آن ها برایشان پرورش داده شده بود.

سفرنامه روسیه

باغ ارکیده و بلیط ورودی

سفرنامه روسیه

باغ ارکیده سنگاپور

پس از بیرون آمدن از باغ یک نوشیدنی خنک ۱۰۰ پلاس بسیار چسبید. محوطه باغ گیاهشناسی بسیار بزرگ بود و شامل باغ های متنوعی می شد که ما با توجه به کمبود وقت فقط از یک باغ بازدید کرده و درنهایت ساعت ۱ ظهر از آنجا به ایستگاه مترو رفتیم. برای رفتن به باغ وحش سنگاپور در ایستگاه ang mo kio پیاده شدیم. در این ایستگاه چند عدد شیرینی و ساندویج کوچک خریدیم و نهار را خوردیم. سپس با پرس و جو ایستگاه اتوبوس را پیدا کرده و سوار اتوبوس خط ۱۳۸ شدیم.

سفرنامه روسیه

اتوبوس جهت رفتن به باغ وحش سنگاپور

باغ وحش سنگاپور از آن مکان فاصله زیادی داشت و رفتن با اتوبوس با توجه به هزینه بالای تاکسی عاقلانه تر بود. در هنگام سوار شدن به اتوبوس حتما باید پول خرد همراه داشته باشیدو مبلغ بلیط را داخل دستگاهی انداخته تا به شما بلیط تحویل بدهد و راننده امکان خرد کردن پول شما را ندارد. اتوبوس بسیار تمیز و خنک بودو از خیابان های سر سبز با پوشش گیاهی که واقعا جنگلی بود ، گذشتیم. پس از طی حدود از ۱۲ کیلومتر در ایستگاه آخر که همان ایستگاه باغ وحش بود پیاده شدیم. ساعت کاری باغ وحش از ۸٫۳۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر می باشد. برای خرید بلیط پکیج های متنوعی وجود دارد. باغ وحش از ۴ قسمت تشکیل شده شامل : باغ وحش اصلی ، night safari ، river safari و باغ پرندگان که برای هر قسمت باید بلیط جداگانه تهیه کنید. با توجه به زمان اندک ، ما پکیج باغ وحش و نایت سافاری را به مبلغ ۷۱ دلار خریدیم و وارد باغ وحش شدیم. بلیط باغ وحش به تنهایی ۳۲ دلار بود. با توجه به محوطه بزرگ و شرجی بودن هوا می توانید با پرداخت ۵ دلار امکان استفاده از ترام کوچک جهت جابه جایی را برای خود فراهم کنید که در محوطه باغ وحش حرکت کرده و در ایستگاه های مشخص شده توقف دارد. حتما در هنگام ورود نقشه باغ وحش را از کانتر ورودی دریافت کنید تا بتوانید از تمام قسمت ها دیدن نمائید.

سفرنامه روسیه

بلیط و پکیج های پیشنهادی باغ وحش و باغ پرندگان و نایت سافاری و ریور سافاری سنگاپور

باغ وحش بزرگ و تمیز بود. نکته جالب این بود که اکثر حیوانات در قفس نبودند و به وسیله خندق هایی که حفر شده بود و جریان الکتریکی کنترل می شدند که به سمت بازدید کننده ها نیایند. دیدن زرافه های زیبا ، اسب های آبی غول پیکر ، بزگترین اورانگوتان آسیا ، لاک پشت های چند صد ساله ، پنگوئن ، خرس قطبی و حیوانات دیگر برای ما جالب و هیجان انگیز بود.

سفرنامه روسیه

سفرنامه روسیه

باغ وحش سنگاپور

پس از اتمام کار باغ وحش به قسمت ورودی نایت سافاری رفتیم. این بار هم نوشیدنی ۱۰۰ پلاس انرژی از دست رفته را به ما برگرداند. محیط بسیار شلوغ بود. ما برای نوبت اول در ساعت ۷٫۱۵ عصر بلیط گرفته بودیم. هوا گرگ و میش بود که با صدای بلند طبل و موزیک و آتش بازی دو نفر برنامه آغاز شد و ما به عنوان گروه اول وارد محوطه شده و سپس سوار یک قطار که درتاریکی شب وارد باغ وحش می شد ، شدیم. و از کنار حیوانات مختلف عبور کردیم البته بعضی از حیواناتی که در این مسیر دیدیم با حیوانات باغ وحش فرق داشت ولی توقع ما از این قسمت بسیار بیشتر بود و به نظر من نایت سافاری ارزش این همه هزینه را نداشت.

سفرنامه روسیه

نایت سافاری در باغ وحش سنگاپور

پس از پیاده شده از قطار به محلی رفتیم که نمایش حیوانات در آنجا اجرا میشد. حدود نیم ساعت هم آنجا مشغول بوده و کلی خندیدیم و درنهایت پس از اتمام برنامه مجددا سوار اتوبوس ۱۳۸ شده به همان روش ظهر به هتل برگشتیم و از خستگی بیهوش شدیم و روز ششم به پایان رسید.

سفرنامه روسیه

نمایش بعد از نایت سافاری

سفرنامه روسیه

روز هفتم – ۱۳۹۵٫۰۱٫۱۲

امروز روز هیجان انگیزی بود. قصد داشتیم به جزیره sentosa و پارک universal studio برویم. سنتوزا یک جزیره تفریحی در سنگاپور است که شامل چندین هتل ، پارک آبی ، شهربازی ، موزه مادام تسو ، چند ساحل اختصاصی و آکواریوم ، رقص لیزری ، کازینو و تعدادی مکان تفریحی دیگر است.

سفرنامه روسیه

نقشه کامل جزیره سنتوزا و نفشه مسیر اتوبوس های داخل آن

برای رفتن به آنجا با مترو در ایستگاه harbour front پیاده شدیم. وقتی از مترو خارج می شوید دقیقا وسط یک پاساژ بزرگ به اسم vivo city وارد می شوید. چون گرسنه بودیم و می دانستیم قیمت مواد غذایی در جزیره بالا می باشد در پاساژ غذا خوردیم.

سفرنامه روسیه

صرف غذا در پاساژ vivo city و رفتن به سمت sentosa

سپس با استفاده از تابلو های راهنما به سمت cable car یا تله کابین حرکت کردیم. برای ورود به جزیره می توان از تله کابین ، مونوریل ، تاکسی یا اتوبوس استفاده کرد. بلیط تله کابین را برای رفت و برگشت به جزیره به مبلغ ۲۹ دلار خریدیم. با این بلیط می توانید از خط تله کابین داخل جزیره که ۳ ایستگاه دارد رایگان استفاده کنید. منظره شهر و دریا از تله کابین بسیار زیبا و دیدنی بود. دیدن کشتی های کروز و کشتی های باری و قایق های تفریحی و نمای زیبای شهر سنگاپور و آسمان خراش هایش ازآن ارتفاع هیجان انگیز بود.

سفرنامه روسیه

تله کابین جهت رفتن به سمت جزیره سنتوزا

پس از پیاده شدن از تله کابین سوار اتوبوس های رایگان شدیم که در سطح جزیره حرکت می کردند و در ایستگاه های مختلفی توقف می کردند. ما در ایستگاه نزدیک پارک universal studio پیاده شدیم. در این جزیره آنقدر جاذبه دیدنی و تفریحی فراوان است که شما در لحظات ابتدایی نمی دانید که کدام را انتخاب کنید. همه جا پر از تزئینات زیبا و فروشگاه های پر زرق و برق و کافی شاپ ها و بازی های هیجان انگیز است. در ورودی پارک ابتدا کوله پشتی و وسایلمان را در locker گذاشتیم. برای استفاده از locker در مکان های مختلف باید از دستگاه های اتوماتیک استفاده کنید. ایتدا تاریخ تولد خود را به طور کامل وارد می کنید و سپس از بین ۴ رنگ پیشنهادی یک رنگ را انتخاب و پس از تایید یک درب باز می شود. اطلاعات اولیه را برای باز کردن مجدد درب لاکر به یاد داشته باشید.

سفرنامه روسیه

کlocker ورودی universal studio

برای ورود به شهر بازی بلیط به مبلغ نفری ۷۴ دلار خریده و وارد پارک شدیم. با بلیط شما می توانید از تمام دستگاه های تفریحی پارک به دفعات استفاده کنید. محیط بسیار زیبا و فانتزی بود. هر قسمت بر اساس یک فیلم یا انیمیشن طراحی شده بود و انواع رولرکاستر و بازی های هیجان انگیز در یک فضای بی نظیر در کنار یکدیگر قرار داشتند. حتما نقشه پارک را از درب ورودی تهیه و براساس نقشه حرکت کنید تا بتوانید از تمام بازی ها استفاده و لذت ببرید. هیجان زیاد ، جیغ کشیدن از ته دل و خنده های طولانی در این پارک ، بهترین روز سفر را برای من و همسر عزیزم به وجود آورد.

صف بعضی از بازی ها طولانی بود ولی ارزش انتظار را داشت. برای بعضی از بازی ها بردن موبایل و دوربین ممنوع بود و باید وسایلتان را در داخل لاکر کنار آن بازی قرار بدهید. به نظر ما تمام بازی هایی که در پارک هست را سوار شوید حتی آنهایی که به نظر بچه گانه می رسند. کودک درون ما هم بعضی وقت ها احتیاج به شادی و نشاط دارد. یک سینما سه بعدی عالی هم آنجا بود که از دیدن فیلم کوتاه شرک واقعا لذت بردیم. برای دیدن کل این پارک حداقل ۵ یا ۶ ساعت زمان لازم است. درضمن اگر تمایل داشتید می توانید هنگام خرید بلیط ورودی مبلغ ۵۰ دلار اضافه پرداخت کنید تا یک کاغذ به دستتان ببندند و در این صورت دیگر نیاز نیست درصف ایستاده و در زمان صرفه جویی می شود.

سفرنامه روسیه

ورودی پارک universal studio

سفرنامه روسیه

مسیر عبور داخل پارک universal studio

سفرنامه روسیه

فضای مختلف پارک universal studio

سفرنامه روسیه

سفرنامه روسیه

پارک universal studio

سفرنامه روسیه

عبور کشتی کروز از زیر تله کابین

آن شب تصمیم گرفتیم به منطقه تفریحی اسکله کلارک برویم. با مترو به ایستگاه Clarke quay رفته و مسیر کوتاهی را پیاده روی کردیم تا به کنار رودخانه رسیدیم. آنقدر فضا زیبا ، نورانی و آرامش بخش بود که دقایقی در کنار رودخانه نشسته و تمام خستگی روز را فراموش کردیم. یک رودخانه زیبا که در دوطرف آن صدها رستوران ، کافی شاپ ، مراکز خرید و مکان های تفریحی دیگر قرارداشت. نور پردازی زیبای برج های سنگاپور در اطراف رودخانه ، آنجا را به مکانی تفریحی برای مردم تبدیل کرده بود.

پس از گشت و گذار در منطقه با خرید بلیط به مبلغ نفری ۲۵ دلار سوار قایق های تفریحی که شبیه لنج بودند شدیم و به آرامی روی رودخانه حرکت کریدم. شهر در شب بسیار می درخشید و معماری ساختمان ها بسیار زیبا بود. قایق تا نزدیکی هتل معروف مارینا ما را برد. پیشنهاد می کنم این قایق سواری در شب را اصلا از دست ندهید.

سفرنامه روسیه

اسکله کلارک

سفرنامه روسیه

قایق سواری بر بروی رودخانه اسکه کلارک

سفرنامه روسیه

قایق سواری تا کنار هتل مارینا

سفرنامه روسیه

دستگاه خرید قفل عشق و محل نصب قفل در اسکله کلارک

حدود ساعت ۱۱ شب با توجه به برنامه فشرده روز بعد به سمت هتل حرکت کردیم البته اسکله و مغازه ها تا نیمه شب باز هستند و این گونه روز هفتم سفر به پایان رسید.

سفرنامه روسیه

روز هشتم – ۱۳۹۵٫۰۱٫۱۳

امروز هم روز تفریح و شادی بود. برای امروز برنامه پارک آبی داشتیم. برای رفتن به پارک آبی باید دوباره به سنتوزا می رفتیم. لباس و حوله و وسایل مورد نیاز را جمع کرده و با مترو دوباره به ایستگاه harbour front رفتیم. در پاساژ vivo city در subway غذا خوردیم.

سفرنامه روسیه

صرف غذا در subway و قیمت آن ها

این دفعه تصمیم گرفتیم با مونوریل به سنتوزا برویم. بلیط مونوریل را برای رفت و برگشت نفری ۴ دلار تهیه کرده و وارد جزیره شدیم.

سنگاپور

استفاده از مونوریل جهت رفتن به جزیره سنتوزا

با اتوبوس های رایگان جزیره خود را به پارک آبی رسانده و بلیط ورودی آن را نفری ۳۶ دلار خریدیم. وسایلمان را در locker گذاشته ، ضد آفتاب زدیم و روز شاد دیگری آغاز شد. پارک آبی سنگاپور بسیار تمیز ، مرتب و جمع و جور و پراز انرژی بود. هرچه که از یک پارک آبی انتظار داشته باشید در این پارک وجود دارد سرسره های مختلف ، استخر موج ، رودخانه مواج ، غواصی و دلفین ها

سفرنامه روسیه

پارک آبی سنگاپور در جزیره سنتوزا

بعد از ظهر وقتی که از پارک آبی سیر شدیم به سمت آکواریوم که نزدیک آنجا بود پیاده رفتیم. بلیط آکواریوم را به مبلغ ۳۲ دلار خریدیم. من و همسرم آکواریوم سنگاپور را از کوالالامپور بیشتر دوست داشتیم. یک فضای مدرن و شیک و زیبا پر از گونه های مختلف ماهی.

سنگاپور

سفرنامه روسیه

آکواریوم سنگاپور در جزیره سنتوزا

پس از دیدن اکواریوم تصمیم گرفتیم به منطقه مارینا برویم و از هتل زیبای marina bay sands دیدن کنیم. با مترو در ایستگاه marina bay پیاده شدیم. هوا تاریک شده بود و هتل زیبای مارینا در شب می درخشید.

سفرنامه روسیه

نمای زیبایی از هتل مارینا در شب

وارد لابی هتل شدیم و برای رفتن به طبقه آخر هتل که استخر معروف آن نیز در آنجا قرار دارد بلیط به مبلغ ۲۳ دلار خریده و با آسانسور به طبقه ۵۷ رفتیم.

سفرنامه روسیه

لابی هتل مارینا

سفرنامه روسیه

بلیط ورودی به طبقه بالای هتل مارینا و نمای زیبای اطراف آن

در محوطه بالای هتل یکی از زیباترین مناظر سنگاپور در شب قابل رویت بود. باد خنکی می وزید. دور محوطه با شیشه احاطه شده و کل شهر زیر پای ما بود. احساس ترس و لذت را همزمان داشتیم. ساختمان های بلند با معماری زیبا و نورپردازی فوق العاده باعث شده بود که سنگاپور مثل الماس بدرخشد.

سفرنامه روسیه

نمای زیبای اطراف هتل مارینا در بالای آن

توانستیم قسمت کوچکی از استخر معروف هتل را ببینیم اما ورود به محوطه استخر فقط مختص مسافران هتل می باشد.

سفرنامه روسیه

نمای دور از فواره های باغ و تعداد زیاد بازدیدکننده ها

با اینکه هنوز از مناظر سیر نشده بودیم تصمیم گرفتیم به سمت چرخ فلک برویم. باید مسیری را پیاده می رفتیم اما چون ساعت کاری انجا تا ۱۰ شب بود و زمان کافی نداشتیم با مترو به سمت چرخ فلک رفتیم. بلیط چرخ فلک ۳۳ دلار بود. اما متاسفانه دیر رسیدیم و نتوانستیم سوار شویم.

سفرنامه روسیه

چرخ فلک سنگاپور

آخرین شب ما در سنگاپور بود و دوست داشتیم از تمام لحظاتمان استفاده کنیم. به همین منظور قدم زنان به کنار رودخانه رفته و تا نیمه شب در آن منطقه گشتیم. باید چمدان ها را می بستیم و برای سفر فردا اماده می شدیم. با مترو به هتل رفته و پس از صرف شام در مکدونالدز به اتاق رفته و کارهای قبل از سفر را انجام دادیم و این چنین روز هشتم هم به پایان رسید.

سفرنامه روسیه

روز نهم – ۱۳۹۵٫۰۱٫۱۴

امروز روز آخر در سنگاپور بود. ظهر ساعت ۲٫۱۰ پرواز داشتیم. روزها به سرعت گذشته بودند و سنگاپور دیدنی هنوز مکان های زیادی برای گشت و گذار داشت. واقعا ۵ روز برای دیدن این شهر کم بود. صبح خیلی زود از خواب بیدار شدیم و پس از خوردن قهوه و بیسکویت با مترو به ایستگاه Chinatown رفتیم. آنجا بسیار شبیه محله چینی های مالزی بود. یک بازار محلی چینی که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آنجا پیدا می شد.

سفرنامه روسیه

محله چینی ها در سنگاپور

پس از خرید نماد کشور سنگاپور و دیدن یک معبد چینی با مترو به ایستگاه bay front رفتیم.

سفرنامه روسیه

معبد چینی ها نزدیک بازار چینی های سنگاپور

پس از خرید نماد کشور سنگاپور و دیدن یک معبد چینی با مترو به ایستگاه bay front رفتیم.

مجموعه باغ های gardens by the bay که در نزدیکی هتل مارینا قراردارد یک باغ زیبا با ساختمان و معماری متفاوت است که جایزه های معماری زیادی را کسب کرده است. مهم ترین منظره آنجا درخت هایی با سازه فلزی است که توسط پل به یکدیگر متصل شده اند. دیدن این باغ در شب و روز زیباست اما من شب آنجا را بیشتر دوست داشتم. برای ورودی باغ نفری ۲۸ دلار پرداخت کردیم و چون هوا گرم و شرجی و زمان ما هم کم بود ، یک بلیط جداگانه هم برای شاتل خریدیم که در مکان های مورد نظر در باغ ایستگاه داشت و لازم به پیاده روی نبود.

سفرنامه روسیه

شاتل جهت جابه جایی در فضای باغ

ابتدا به ۲ ساختمان با معماری خاص به نام های cloud forest و flower dome رفتیم. برای ورود به این ساختمان ها بلیطی که در ابتدا برای ورودی به باغ خریده بودیم را نشان داده و وارد شدیم. یک گلخانه بزرگ و خنک که شامل قسمت های مختلف بود و انواع گیاهان دنیا در آنجا قرارداشت. مکانی سرسبز و و با صفا و پر از گل بود.

سفرنامه روسیه

گلخانه شماره یک با معماری خاص در مجموعه باغ های سنگاپور

سفرنامه روسیه

گلخانه شماره دو از مجموعه باغ های سنگاپور

پس از بازدید این ساختمان ها به سمت درخت های معرف رفتیم. درخت ها بسیار بزرگ بودند. برای رفتن روی پلی که درخت ها را به هم وصل می کرد بلیط خریده و با آسانسور بالا رفتیم. قدم زدن روی پل ما بین درخت ها تجربه ای جالب و جدید بود. پیشنهاد می کنم بعد از ظهر را برای دیدن این مکان انتخاب کنید تا غروب و نورپردازی این مکان را هم ببینید.

سفرنامه روسیه

درخت های مجموعه باغ های سنگاپور

سفرنامه روسیه

هتل مارینا در روز

پس از گرفتن عکس های فراوان به هتل برگشتیم و درعرض چند دقیقه check out کرده و با مترو به ایستگاه changi airport رفتیم. هواپیما راس ساعت حرکت کرد و ما تکه ای از قلبمان را در شهر زیبا ، مدرن ، تمیز و سرسبز سنگاپور جا گذاشتیم.

سفرنامه روسیه

فرودگاه سنگاپور با گل های طبیعی و زیبایش

بعد از دیدن سنگاپور در ۴ روز آینده کوالالامپور دیگر به چشم ما نیامد و مدام به هم می گفتیم ای کاش چند روز بیشتر در آنجا بودیم. پس از ورود به فرودگاه klia 2 با مترو به ایستگاه kl sentral رفتیم. هتل ramada plaza نزدیک به ایستگاه kl sentral بود. با تاکسی به هتل رفتیم و متوجه شدیم برخلاف فاصله نزدیک هتل به ایستگاه مترو متاسفانه امکان پیاده رفتن به دلیل احاطه شدن هتل در بین بزرگ راه ها ، وجود ندارد. البته هزینه تاکسی مبلغ زیادی نبود. هتل رامادا یک هتل متوسط تمیز چهار ستاره بود. Check in سریع و با پرداخت ۱۰۰ رینگت به عنوان دیپوزیت انجام شد و به اتاقمان رفتیم. اتاق بزرگ و دلباز بود اما اختلاف ۱ ستاره نسبت به هتل پنج ستاره هیلتون کاملا مشخص بود.

سفرنامه روسیه

هتل ramada plaza و استخر و مکان بازی آن

سفرنامه روسیه

فضای اتاق هتل ramada plaza

پس از استراحت کوتاه و خوردن قهوه تصمیم گرفتیم بعد از ۹ روز برای خرید به پاساژ برویم. خرید همیشه برای ما ایرانی ها یک گزینه غیر قابل چشم پوشی است. برای رفتن به مرکز خرید mid valley ابتدا به ایستگاه kl sentral رفته و سپس با قطار LRT به ایستگاه bangsar رفتیم. وقتی از این ایستگاه خارج می شوید در ایستگاه اتوبوس می توانید با شاتل رایگان به پاساژ بروید. البته مرکز خرید میدولی به kl sentral نزدیک است و می توانید از تاکسی هم استفاده کنید.

سفرنامه روسیه

فروشگاه میوه های استوایی در ایستگاه مترو قبل از رفتن به پاساژ

میدولی یک مرکز خرید بزرگ و شلوغ بود که از برند های ارزان تا گران قیمت در انجا شعبه داشتند. ما طبق سلیقه خودمان از فروشگاه های مختلف خرید کردیم. قیمت ها نسبت به ایران ارزان تر بود. پس از صرف شام در kfc درهوای بارانی با تاکسی به هتل رفتیم و روز نهم به پایان رسید.

سفرنامه روسیه

روز دهم – ۱۳۹۵٫۰۱٫۱۵

برای صرف صبحانه به رستوران هتل رفتیم. صبحانه متنوع و در حد یک هتل ۴ ستاره خوب بود. پس از صرف صبحانه با شاتل رایگان هتل به ایستگاه kl sentral رفتیم. پس از خرید بلیط مترو به سمت putra jaya حرکت کریدم.

سفرنامه روسیه

قیمت بلیط مترو جهت putra jaya و ساعات حرکت از ایستگاه kl sentral

پوترا جایا پایتخت سیاسی اداری کشور مالزی و یک شهر زیبا ، نسبتا خلوت ، مدرن و تمیز می باشد. پس از رسیدن به ایستگاه پوتراجایا بلیط اتوبوس برای گشت شهری را به مبلغ ۲۰ رینگت خریدیم. اتوبوس های گشت شهری در ۲ نوبت روزانه در ساعت های ۱۱ صبح و ۳ بعداز ظهر حرکت می کنند و روزهای جمعه فقط در ساعت ۳ بعدازظهر کار می کنند. در صورت تمایل می توانید تاکسی به مبلغ هر ساعت ۴۰ رینگت کرایه کنید. هنوز زمان زیادی به حرکت اتوبوس مانده بود برای همین از صندلی های ماساژ استفده کردیم.

سفرنامه روسیه

ساعت و قیمت و حرکت اتوبوس های بازدید از putra jaya)

سفرنامه روسیه

نقشه حرکت و مکان های توقف اتوبوس گردشگری در putra jaya

راس ساعت ۱۱ اتوبوس با ۷ مسافر حرکت کرد. شهر با معماری متفاوت نسبت به کوالالامپور و البته بسیار تمیز بود. اتوبوس در ایستگاه های مختلف توقف می کرد و فرصت داشتیم که از آن مکان بازدید و عکس بگیریم. مسجد صورتی و پلی شبیه پل خواجو اصفهان برای ما جذابیت بیشتری داشت

سفرنامه روسیه

سفرنامه روسیه

سفرنامه روسیه

سفرنامه روسیه

مکان های دیدنی شهر putra jaya

پس از حدود ۳ ساعت گشت و گذار در شهر به ایستگاه مترو برگشتیم. برای رفتن به خیابان bukit bintang به ایستگاه kl sentral رفته و از آنجا مجددا با عوض کردن خط مترو در ایستگاه بوکیت پیاده شدیم. خیابان توریستی کوالالامپور که در دوطرف آن تعداد زیادی رستوران و کافی شاپ و مراکز خرید قرار دارند. ابتدا در فود کورت پاساژ پاویلیون نهار خورده و مابقی روز را در آن جا به گشت و گذار و خرید پرداختیم و اخر شب با مترو به هتل برگشتیم و روز دهم نیز به پایان رسید.

سفرنامه روسیه

پاساژ پاویلیون

سفرنامه روسیه

غذاهای متنوع در فود کورد پاساژ پاویلیون

سفرنامه روسیه

روز یازدهم – ۱۳۹۵٫۰۱٫۱۶

امروز روز تفریح و شادی بود. پارک آبی سنگاپور تجربه بسیار شیرین برای ما بود. برای همین تصمیم گرفتیم امروز به پارک آبی کوالالامپور برویم و کمی هم خستگی ۱۰ روز سفر را از بدنمان بیرون کنیم. پس از صرف صبحانه با شاتل رایگان به ایستگاه kl sentral رفته سپس با مترو به ایستگاه setia jaya رفتیم. در این ایستگاه پس از پیاده شدن از مترو با استفاده از تابلو های راهنما به سمت ایستگاه اتوبوس رفتیم که به sunway lagoon می رفتند. البته اتوبوس به صورت جدیدی طراحی شده بود و روی یک خیابان هوایی حرکت می کرد و نحوه بلیط گرفتن شبیه بلیط مترو بود.

سفرنامه روسیه

اتوبوس متفاوت و با خیابانی در ارتفاع

پس از پیاده شدن از اتوبوس از پلی نسبتا طولانی پیاده عبور کردیم و از چند پله برقی پایین رفته و به ورودی پارک آبی رسیدیم.

سفرنامه روسیه

ایستگاه مترو و ورودی پارک آبی کوالالامپور

پارک آبی از ساعت ۱۰ شروع بکار می کند و روزهای سه شنبه تعطیل می باشد. مجموعه پارک آبی کوالالامپور از قسمت های مختلفی شامل باغ وحش ، پارک پرندگان ، سینما چند بعدی ، پارک آبی ، شهر بازی ، پل چوبی معلق ، تونل وحشت و غیره تشکیل شده است. بلیط ورودی را برای هر نفر ۱۵۰ رینگت خریدیم که از ورودی پارک آبی سنگاپور کمی گران تر بود.

سفرنامه روسیه

قیمت بلیط پارک آبی کوالالامپور

سپس دستبند هایی به ما دادند که آن را ۱۰۰ رینگت شارژ کردیم. وسایلمان را در لاکر گذاشته و از پل معلق عبور کردیم و به سمت قسمت های مختلف پارک رفتیم. توجه کنید که تعدادی از سرسره ها در سمت دیگر پارک قرار دارد و آن ها را از دست ندهید.تمیزی این پارک به اندازه پارک آبی سنگاپور نبود اما قابل قبول بود. عصر در حالی که انرژِی زیادی مصرف کرده بودیم از پارک خارج و پس از صرف غذا ، از مغازه های پاساژ جنب پارک دیدن کرده و کمی خرید کردیم. قیمت اجناس مناسب بود. با توجه به خستگی زیاد به سمت ایستگاه اتوبوس رفته و با استفاده از روش صبح به هتل برگشتیم و روز یازدهم به پایان رسید.

سفرنامه روسیه

نقشه پارک آبی کوالالامپور

سفرنامه روسیه

نمایی از پارک آبی کوالالامپور

سفرنامه روسیه

روز دوازدهم – ۱۳۹۵٫۰۱٫۱۷

برای آخرین روز سفر تصمیم گرفتیم بین دهکده فرانسوی ها و باغ وحش ، به باغ وحش zoo Negara کوالالامپور برویم. دلیل اصلی این بازدید دیدن پانداهای باغ وحش بود. با شاتل هتل به ایستگاه kl sentral رفته و از آنجا به ایستگاه wangsa maju رفتیم. پس از خارج شدن از مترو در ایستگاه اتوبوس سوار اتوبوس شماره ۲۵۳ شدیم که هزینه آن نفری ۱ رینگت بود.

سفرنامه روسیه

قیمت و شماره اتوبوس جهت رفتن به باغ وحش کوالالامپور

مکان باغ وحش کمی دور و در کنار بزرگراهی که در اطراف آن نمایشگاه و تعمیرگاه ماشین قرارداشت ، واقع شده بود. اتوبوس ما را دقیقا جلوی باغ وحش پیاده کرد. سپس متوجه شدیم که متاسفانه باغ وحش روزهای سه شنبه تعطیل است. متاسفانه این موضوع را از روی سایت باغ وحش چک نکرده بودیم.

سفرنامه روسیه

باغ وحش کوالالامپور و ایستگاه مترو

با ناراحتی تمام از خراب شدن برنامه با پل عابر پیاده به سمت دیگر بزرگراه رفته و سوار اتوبوس ۲۵۳ شده و مجددا به ایستگاه مترو برگشتیم. حالا تصمیم گرفتیم که به پاساژ تایمز اسکوئر برویم. برای رفتن به این مرکز خرید با مونوریل به ایستگاه imbi رفتیم. در صورت تمایل برای رفتن به دهکده ژاپنی و فرانسوی می توانید در طبقه ۸ این پاساژ از دفتر مسافرتی به نام the chateau بلیط رفت و برگشت به colmar tropical را به ازای هر نفر ۶۰ رینگت بخرید. بهتر است از یکی دو روز قبل این بلیط را خریداری نمایید.

سفرنامه روسیه

محل فروش و قیمت و ساعت حرکت جهت رفتن به دهکده فرانسوی

پس از گشت در پاساژ تایمز اسکوئر جهت خرید نهایی به پاساژ میدولی رفتیم. در آن جا پس از صرف نهار به یکی از سینما های سه بعدی رفتیم. فیلم جدید سوپر من را انتخاب کرده و ازدیدنش لذت بردیم.

سفرنامه روسیه

هفده سینما در پاساژ و دیدن فیلم سوپر من در یکی از سینما ها

پس از خرید در پاساژ به هتل برگشته و چمدان ها را بستیم. ساعت برگشتمان ۹٫۳۰ صبح بود بنابراین باید صبح زود از خواب بیدار می شدیم تا حداقل ۲ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشیم. همان شب ساعت check out را با هتل هماهنگ کردیم تا صبح به مشکل نخوریم. و روز دیگر به پایان رسید.

سفرنامه روسیه

روز سیزدهم – ۱۳۹۵٫۰۱٫۱۸

صبح ساعت ۵ از خواب بیدار شدیم. هتل صبحانه مختصری برایمان بسته بندی کرده بود. کارهای check out را سریع انجام داده و با تاکسی به ایستگاه kl sentral رفتیم. در طبقه زیر زمین ایستگاه با اتوبوس به سمت فرودگاه حرکت کردیم. و حدود ۱ ساعت بعد به فرودگاه رسیدیم. هواپیما راس ساعت حرکت کرد. پس از ۱۳ روز سفر بسیار خسته و بیشتر مسیر را خواب بودیم. پرواز قطری بسیار خوب و آرامش بخش بود و از پذیرایی هم راضی بودیم. پس از ۷٫۳۰ ساعت به فرودگاه دوحه رسیدیم.

با توجه به توقف طولانی ۱۴ ساعت تصمیم گرفتیم از تور رایگان گشت در شهر دوحه استفاده کنیم. یکی از دلایلی که این توقف طولانی را انتخاب کردیم همین گشت شهری بود. کانتر گشت شهری به نام city tour را پیدا کرده و در صف ایستادیم. متاسفانه کارمند مربوطه با دیدن پاسپورت ما اعلام کرد که اجازه ورود به دوحه را نداریم. به دلیل خراب شدن روابط کشورمان با کشورهای حاشیه خلیج فارس این موضوع عجیب نبود و مابقی افراد در صف جهت بازدید ، ثبت نام کردند. حالا متوجه شدیم که ۱۴ ساعت زمان زیادی است که باید به هر شکل ممکن می گذشت. فرودگاه دوحه بسیار سرد وتمیز و بزرگ است. قیمت غذا در رستوران و فست فود های فرودگاه خیلی گران بود. یک نوبت در رستوران و یک نوبت در فست فود غذا خورده و بر روی صندلی هایی که ویژه خواب طراحی شده بود زمان زیادی را استراحت کردیم.

در نهایت سوار هواپیما شدیم و پس از ۱ ساعت پرواز در روز چهاردهم سفر به فرودگاه شیراز رسیدیم. حدود ساعت ۵٫۳۰ صبح بود و با اینکه سفر بسیار لذت بخشی داشتیم اما رسیدن به خانه شیرین تر بود و این چنین بود که سفر ما به پایان رسید.

سفرنامه روسیه

هزینه کل سفر بر اساس نوع ارز به شرح زیر می باشد : ( هزینه های خرید جزء موارد زیر نمی باشد )

سفرنامه روسیه

هزینه کل سفر براساس تقسیم بندی خوراک ، کرایه ، ورودی ها ، هتل ، بلیط و ویزا به شرح زیر می باشد :

سفرنامه روسیه

در این سفرنامه سعی کردم که اطلاعات دقیقی را به تمام دوستان عزیز بدهم. امیدوارم همه عزیزان تجربه سفر و آشنایی با فرهنگ های مختلف را تجربه کنند. از سایت لست سکند بابت فراهم نمودن فضایی برای اشتراک خاطرات و تجربه های سفر و همچنین شما عزیزان بابت خواندن این سفرنامه تشکر می کنم.

نقد و بررسی هتل ها :

۱ – هتل هیلتون Double tree by Hilton

این هتل پنج ستاره در منطقه مثلث طلائی کوالالامپور قراردارد. هتل به صورت پیاده ۵ دقیقه تا ایستگاه مترو ampang park و ۱۰ دقیقه تا برج های دوقلو پتروناس فاصله دارد. هتل دارای شاتل رایگان به برج های دوقلو و خیابان بوکیت بینتانگ می باشد. اتاق بسیار تمیز ، مدرن و لابی شیک و صبحانه کامل و عالی بود. صبحانه هتل شامل چهار بخش چینی ، هندی ، مالایی و بین المللی با تنوع فراوان است که هر سلیقه غذایی را راضی می کند. استخر روباز هتل تمیز و با دور نمایی زیبا از برج های دوقلو لذت شنا را چند برابر می کند. کارکنان هتل مودب و نظافت روزانه به خوبی انجام می شود و هتل از امنیت لازم برخوردار است. در کل با توجه به قیمت مناسب و مکان بسیار خوب هتل ، اقامت در آنجا را پیشنهاد می کنم.

کیفیت و تنوع غذا : ۱۰
عملکرد کارکنان : ۱۰
منطقه و دسترسی : ۹
تمیزی و زیبایی هتل و اتاق ها : ۱۰
تفریحات و امکانات هتل : ۸
ارزش قیمت به نسبت خدمات : ۱۰
۲ – هتل رامادا پلازا Ramada plaza

این هتل چهار ستاره در نزدیکی ایستگاه مترو kl sentral قرار گرفته است اما به دلیل قرار گرفتن در بین اتوبان های شلوغ ، امکان پیاده روی تا ایستگاه وجود ندارد و برای رفت و آمد باید حتما از تاکسی و یا شاتل رایگان هتل در ساعات خاص استفاده نمائید. هتل از لحاظ تمیزی و امکانات یک هتل متوسط می باشد. در زمان اقامت ما در هتل بیشتر مسافران هندی بودند. رسپشن و کارمندان همکاری کافی و لازم با ما نداشتند. از نظر تمیزی اتاق ها قابل قبول بود اما می توانست بهتر باشد. هتل امنیت لازم را داشت. صبحانه هتل خوب اما با تنوع کم بود. در کل با توجه به کیفیت و مکان قرارگیری هتل اقامت در آنجا را پیشنهاد نمی کنم.

کیفیت و تنوع غذا : ۷
عملکرد کارکنان : ۵
منطقه و دسترسی : ۵
تمیزی و زیبایی هتل و اتاق ها : ۷
تفریحات و امکانات هتل : ۸
ارزش قیمت به نسبت خدمات : ۶
۳ – هتل باس Boss
این هتل سه ستاره در منطقه آرام و با صفا در کنار رودخانه کوچکی قرار دارد. این هتل در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده است و بسیار تمیز و مرتب و امن می باشد. فاصله آن تا ایستگاه مترو lavender به صورت پیاده ۵ دقیقه می باشد. در کنار هتل ایستگاه اتوبوس نیز قرار دارد. اتاق هتل بسیار تمیز اما کوچک و دارای امکانات کامل بود. در کنار هتل فضای سبز زیبا ، فروشگاه های مختلف ، فود کورت کوچک و صرافی قرار داشت. کارمندان هتل مودب و نظافت روزانه به خوبی انجام می شد. ما از صبحانه هتل استفاده نکردیم. به لحاظ کیفیت این هتل در حد هتل های ۵ ستاره ایران می باشد. استخر آن در مکانی زیبا با گیاهان طبیعی در اطراف آن قرار دارد. با توجه به قیمت بالای هتل در سنگاپور و قیمت و کیفیت مناسب ، این هتل را پیشنهاد می کنم.

کیفیت و تنوع غذا : –

عملکرد کارکنان : ۹
منطقه و دسترسی : ۱۰
تمیزی و زیبایی هتل و اتاق ها : ۹
تفریحات و امکانات هتل : ۷
ارزش قیمت به نسبت خدمات : ۱۰

نویسنده : نجمه . ن

دوشنبه، ۲۹ آذر ۹۵ ساعت ۱۹:۵۲

توسط لست سکند

همچنین ببینید

سفرنامه سنگاپور

سفر به مالزی و سنگاپور قسمت اول

سفر به مالزی و سنگاپور قسمت اول چون تمام همسفران با تجربه –باسواد روز –کثیرالسفر نکات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *