خانه / ترین ها / دیدنی ها / شلوغ ترین جاذبه های دیدنی دبی

شلوغ ترین جاذبه های دیدنی دبی

شلوغ ترین جاذبه های دیدنی دبی

شلوغ ترین جاذبه های دیدنی دبی
شه دبی یکی از تاپ ترین مقصدهای دنیاست. در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۱۵ میلیون توریست، حداقل یک شب در این شهر اقامت کرده اند که این تعداد در مقایسه با جمعیت ۲٫۸ میلیونی دبی کاملا مشخص می باشد. در واقع نسبت تعداد گردشگر به تعداد ساکنین در آن بیش از ۵ برابر است که بالاترین نسبت در جهان می باشد. اگر اخیرا از دبی بازدید کرده اید بطور قطع توسط جمعیت زیادی احاطه شده اید و قطعا متوجه این افزایش تدریجی، نسبت به سفرهای سالهای گذشته شده اید. این افزایش در جاذبه هایی که به آنها اشاره خواهیم کرد، صادق می باشد.
۱- دبی مال Dubai Mall
یکی از شلوغترین جاذبه های دبی تاکنون، مرکز خریددبی مال می باشد که در نزدیکی بلند ترین ساختمان جهان قرار دارد (کمی بیشتر از ۱ دقیقه ای از آن). طبق آخرین آمار در دسترس، دبی مال بیشتر از ۸۰ میلیون بازدید کننده را در سال ۲۰۱۵ به خود جذب کرده است. این بدان معنیست که حدود ۲۲۰ هزار نفر روزانه به این مرکز خرید پا گذاشته اند که می توان ۱۸۳ نفر را برای هر یک از ۱۲۰۰ فروشگاه آن در نظر گرفت.
نکته قابل توجه این مرکز خرید سیستم تهویه عالی آن می باشد، در غیر اینصورت بودن با وجود چنین جمعیتی در شهر گرمی مثل دبی بسیار نامطبوع و آزار دهنده می شد.
حقیقت جالب: در حالیکه زیربنای این مرکز خرید، وسیع ترین در جهان است اما از لحاظ فضای قابل استفاده و با توجه به گوشه های اشغال شده آن توسط آبشار، زمین پاتیناژ و آکواریوم در رتبه ۱۹ قرار گرفته است.
1-دبی مال Dubai Mall
۲- جزایر نخل  The Palm Islands
محاسبه آمار دقیق بازدید کنندگان این جزایر مصنوعی ساخت دست بشر که در ساحل به شکل نخل نشسته است، دشوار است اما ارقام اخیر، جمعیت شبانه ای بین ۹ تا ۱۱ هزار توریست برای نخل جمیرا که محبوبترین در بین این جزایر است را نشان می دهد. همین آمار مشخص می کند که پالم جمیرامحبوبیت بیشتری از برج خلیفه دارد. این جزیره باتوجه به خیابانهای باریکش قطعا یکی از شلوغترین جاذبه های دبی می باشد. ترافیک معضل اصلی در این مکان است و زمانیکه در جزیره رانندگی می کنید، باید ماندن در ترافیک آن را نیز در نظر بگیرید. نکته دیگری که باید بدانید این است که زمانی نمای جزایر نخل چشمگیر و زیباست که از بالای یکی از آسمانخراشهای دبی دیده شود، شکل نخل گونه آن هنگامیکه در آن قدم می زنید یا رانندگی می کنید آشکار نیست.
2-جزایر نخل The Palm Islands
۳- برج خلیفه The Burj Khalifa
برج خلیفه تا کنون بلندترین ساختمان جهان، با ارتفاع ۸۲۹٫۸ متر است. درحالیکه برخی از برجهای در حال ساخت، در پایان از آن هم بلند تر خواهند شد اما هیچکدام به محبوبیت برج خلیفه نخواهند بود. این برج در سال ۲۰۱۳ در حدود ۱٫۸۷میلیون بازدید کننده را جذب کرده است که بطور میانگین هر روز بیش از ۵۰۰۰ چشم، شگفت زده آن را تماشا کرده است.
در مقایسه با شهر جده عربستان صعودی (برج در حال توسعه جده که تنها چند متر از برج خلیفه بلندتر است) هرساله بطور کلی بازدید کننده کمتری نسبت به این سازه در دبی دارد. مسلما از نظر زیبایی شناسی ظاهری تفاوتهای واضحی بین ساختمانها وجود دارد که مشخص می کند کدامیک جذابتر و جالبتر می باشد.
3-برج خلیفه The Burj Khalifa
۴- آکواریوم دبیDubai Aquarium
همانطور که برج خلیفه در نزدیکی دبی مال قراردارد آکواریوم دبی نیز در داخل دبی مال می باشد و باعث می شود که این مساحت مربعی نسبتا کوچک را از نظر صنعت توریسم بسیار ارزشمند کند. درحالیکه تخمین آمار بازدید از آکواریم در سالهای اخیر دشوار بوده اما در حدود ۱٫۵ میلیون پرداخت توسط بازدید کنندگان، در اولین سال رونمایی آن یعنی در سال ۲۰۱۱ گزارش شده است. بنابراین بطور قطع حداقل ۴۰۰۰ نفر هر روز نمایش زندگی زیر دریا را تحسین می کنند و برخی نیز انواع غواصی پیشنهادی آکواریوم را تجربه می نمایند یا با کوسه ها شنا می کنند، به کوسه ببری شنی نزدیک می شوند و تجربه پری دریایی را خواهند داشت.
4-آکواریوم دبیDubai Aquarium
۵- پارک آبی وایلد وادی Water Park Wild Wadi
با وجود این حقیقت که دمای هوا در تابستان بطور منظم از ۴۸ درجه سانتیگراد بالاتر می رود بسیار عجیب بنظر نمیرسد که پارک آبی وایلد وادی سالانه کمتر از ۱ میلیون بازدید کننده را بخود جذب کند. این موضوع بخصوص عجیب است اگر در ساحلهای زیبای دبی با ماسه های سوزان و آب گرم حمام گونه قرا بگیرید که کمتر باعث سرحالی می شود. چون اکثر توریستها ترجیح می دهند که در لابی هتل و زیر باد کولر استراحت کنند تا در ساحل داغ  و نامطبوع جمیرا باشند. از طرف دیگر ۲۴۰۰ بازدید کننده روزانه از این فعالیت آبی بسیار قابل توجه است، بخصوص وقتیکه این رقم را در مقایسه با بقیه جاذبه های محبوب و شلوغ دبی در نظر بگیریم.
5-پارک آبی وایلد وادی Water Park Wild Wadi
۶- پیست اسکی دبی Ski Dubai
ممکن است تعداد نسبتا کم بازدید کنندگان از محبوبترین پارک آبی دبی تعجب آور باشد اما این حقیقت که شما به معنای واقعی می توانید در دل بیابان اسکی کنید بطرز باورنکردنی عجیب خواهد بود. هرچند که از لحاظ فنی، پیست اسکی در بیابان واقع نشده و در محیطی بشدت تهویه شده و کاملا مصنوعی قرار دارد اما باز هم قابل توجه است. با توجه به اینکه چنین برفی در بیشتر مناطق خاورمیانه نادر است، سه چهارم از یک میلیون نفر، هرساله دبی را بعنوان مقصد اسکی انتخاب می کنند. وجود پیست اسکی دبی نه تنها نمایشی بر قدرت جاذبه های دبی است که توریستها را تشویق به بازدید از این شهر می کند بلکه سیستم مهندسی خارق العاده آن نیز اکثر جاذبه های دبی را تحت تاثیر قرار داده است.
6-پیست اسکی دبی Ski Dubai
۷- مسجد جمیرا Jumeirah Mosque
چون آمار واضحی برای این مکان مقدس وجود ندارد، به درستی مشخص کردن مسجد جمیرا بعنوان یکی از شلوغترین جاذبه های دبی کار دشواریست و در واقع منطقی بنظر می رسد که مدیریت مسجد شمارشی دقیق از آمار بازدیدکنندگان نداشته باشد، اما چون مکان فعال و شلوغی برای عبادت است فقط جزو جاذبه های توریستی نیست و بدون شک شناخته ترین مسجد در دبی می باشد. از زمانیکه شهرت شهر بطور عمده از معماری جدید در مقابل طرح قدیمی آن حاصل شد مسجد جمیرا جایگاه خود را در لیست ترینهای دبی بدست آورد. یکی دیگر از افتخارات عنوان شده برای شلوغترین جاذبه های دبی، منطقه های تاریخی که شامل دبی هریتِیج ویلج (Dubai Heritage Village) و بازار قدیم شهر می باشد که بازدیدکنندگان را با گذشته شهر آشنا می کند.
7-مسجد جمیرا Jumeirah Mosque

همچنین ببینید

روستای مصر

روستای مصر روستای مصر در 45 کیلومتری شرق شهرستان جندق و در 30 کیلومتری شمال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *