خانه / ترین ها / آشنایی با لذیذ ترین غذاهای خیابانی ترکیه

آشنایی با لذیذ ترین غذاهای خیابانی ترکیه

لذیذ ترین غذاهای خیابانی ترکیه

ده غذای لذیذ ترکیه
استانبول ممکن است تنوع غذایی بالایی داشته باشد اما این را بدانید که غذا خوردن در رستوران‌ های لوکس شهر می‌ تواند جیب شما را خالی کند. فرقی ندارد که می‌ خواهید با عجله فقط شکم خود را سیر کنید و یا بودجه کمی برای رستوران رفتن دارید، در این مقاله بهترین غذاهای خیابانی ترکیه را معرفی می‌ کنیم که به راحتی در ترکیه پیدا می ‌شوند و برای هر بودجه ‌ای مناسب هستند.
۱٫ سیمیت (Simit)
دوست‌ داران غذاهای ترکیه ‌ای نمی ‌توانند در مواجه با این غذای لذیذ و خوشبو که ترد و کنجدی است مقاومت کنند. سیمیت مانند بیگل (Bagel) آمریکایی به عنوان صبحانه صرف می‌ شود. جالب است بدانید حتی سیمیت ‌های تاریخ مصرف گذشته به عنوان غذای ماهی ‌های قزل‌ آلا استفاده می ‌شوند!
1. سیمیت (Simit)
۲٫ بالیک اکمک (Balik-Ekmek)
دومین غذای محبوب استانبول بالیک اکمک است که بیشتر با عنوان ساندویچ ماهی شناخته شده است و در سواحل کاراکوی (Karaköy) و امین اونو (Eminönü) به چشم می ‌خورد. شما ممکن است بخواهید در یکی از رستوران‌ های زیر پل گالاتا (Galata) بنشینید و یکی از این ساندویچ ‌های لذیذ را امتحان کنید اما ما یک توصیه برای شما داریم. بالیک اکمکی که در رستوران و روی میز می ‌خورید به لذیذی خوردن آن حین قدم زدن نمی‌ باشد.
2. بالیک اکمک (Balik-Ekmek)
۳٫ لاهماجون (Lahmacun)
اغلب توسط توریست‌ ها به آن پیتزای ترکیه ‌ای می ‌گویند. لاهماجون یک غذای ساده است که روی نان خمیری آن گوشت خرد شده، پیاز و فلفل قرمز ریخته شده و سپس در ماهیتابه سرخ می‌ شود و آن را داغ میل می‌ کنند. روی آن معمولا لیموی تازه و جعفری می‌ ریزند و سپس به همراه آن یک لیوان دوغ هم می ‌نوشند. هر محله لاهماجون مخصوص خود را دارد. بهترین لاهماجون‌ هایی که ما تا کنون تست کرده ‌ایم در محله کادیکوی (Kadıköy) و در رستوران‌ های خلیل لاهماجون (Halil Lahmacun) و بورسام تاش فیرین (Borsam Taş Fırın) و همچنین در محله آرناووت کوی (Arnavutköy) در رستوران فیستیک کباب (Fıstık Kebap) بوده است.
3. لاهماجون (Lahmacun)
۴٫ دوروم (Dürüm)
دوروم یکی از دموکراتیک ‌ترین دست‌ آوردهای ترکیه است! زیرا شما همانقدر که در گوشه و کنار خیابان ممکن است با این غذا مواجه شوید، ممکن است آن را در لوکس ‌ترین رستوران‌ های شهر هم بیابید. فرقی نمی ‌کند که به مرغ، گوشت، پنیر و یا سبزیجات این غذا علاقه داشته باشید، در هر صورت دوروم شما را سیر خواهد کرد. برای یک تجربه عالی از این غذا در بامبی (Bambi) و یا کیزیل کایالار (Kizilkayalar) در میدان تاکسیم بروید و در هر ساعت از روز این غذا را در این مکان می‌ یابید.
4. دوروم (Dürüm)
۵٫ تانتونی (Tantuni)
این غذا شباهت زیادی به دوروم دارد، تانتونی شامل گوشت راسته، گوجه فرنگی، فلفل و ادویه ‌های مختلف در نازکترین نان ذرتی که تصور کنید، می‌ باشد. این غذا به صورت پر ادویه و کم ادویه سرو می ‌شود. اما اغلب بومیان مرسین (Mersin) که تانتونی از آنجا نشات می ‌گیرد، معتقد هستند که تانتونی واقعی باید پر ادویه باشد تا لب‌ هایتان بسوزد. یکی از بهترین راه ‌های تست این غذا این است که به امین آنا سُفراسی (Emin Ana Sofrasi) به بیلورجو سوکاک (Billurcu Sokak) در میدان تاکسیم بروید.
5. تانتونی (Tantuni)
۶٫ میدیه دلما (Midye Dolma)
این غذا بیشتر به عنوان میان وعده سرو می‌ شود. میدیه دلما در واقع صدف دریایی است که با برنج و ادویه و لیموی تازه طعم دار شده است. هر شب این غذا در هر کجای میدان تاکسیم به چشم می ‌خورد. بهتر است این غذا را به میزانی که فروشنده به شما می ‌دهد بخورید تا جایی که احساس کردید تقریبا سیر شده اید و خوردن آن را تا جایی که کامل سیر شوید ادامه ندهید زیرا برنج موجود در آن باعث می ‌شود بعدا احساس سنگینی کنید و همچنین جیبتان هم خالی شده باشد!
6. میدیه دلما (Midye Dolma)
۷٫ کوکورچ (Kokoreç)
یکی از بحث برانگیزترین غذاهای ترکیه کوکورچ است که در واقع از روده‌ های گوسفند با ادویه تشکیل می‌شود که روی یک نان و با نمک و چربی زیادی سرو می ‌شود. چیزی که باعث شده بسیاری از افراد نخواهند این غذا را امتحان کنند مواد درون آن می ‌باشد و بسیار ضروری است که روده ‌های گوسفند تمیز و بهداشتی باشند. یکی از معروف‌ ترین اغذیه‌ های زنجیره‌ ای کوکورچ، شامپیون کوکورچ (Şampiyon Kokoreç) است که قطعا از آن نا امید نمی ‌شوید.
7. کوکورچ (Kokoreç)
۸٫ کومپیر (Kumpir)
معمولا سیب ‌زمینی پخته در کنار کومپیر سرو می ‌شود. محله اورتاکوی (Ortaköy) محبوب ‌ترین کومپیرها را دارد. به محض اینکه فروشنده ‌های کومپیر زیادی به چشمتان خورد که شما را دعوت به تست کردن غذایشان می ‌کنند، بدانید که به محل درستی آمده اید. روی کومپیر را با پنیر کاشار (kaşar)، ذرت، سالاد مایونز، نخود فرنگی و هویج پوشیده می ‌شود. موادی که روی کومپیر می ‌ریزند بسیار متنوع است و هر فروشنده ‌ای ممکن است از مواد متفاوتی استفاده کند.
8. کومپیر (Kumpir)
۹٫ پلو مرغ (Tavuk Pilav)
تا به حال به خوردن مرغ و پلو در خیابان فکر کرده اید؟ احتمالا جواب منفی است. اما در استانبول پلو مرغ به عنوان غذای اصلی بسیاری از مردم محسوب می‌ شود. این غذا خوشمزه و سیر کننده است. پیدا کردن فروشنده‌ هایی که پلو مرغ می ‌پزند راحت است ولی مردم محلی معتقد هستند که پلو مرغ هایی که روبروی مانیفاتوراچیلار چارشیسی (Manifaturacılar Çarşısı) در اونکاپانی (Unkapanı) سرو می‌ شوند از همه خوشمزه‌ تر هستند.
9. پلو مرغ (Tavuk Pilav)
۱۰٫ بورک (Börek)
فکر می ‌کنید که همه بورک‌ ها در خانه و یا در نانوایی ‌ها سرو می‌ شوند؟ اینطور نیست، افراد زیادی صبح‌ ها هنگام رفتن به سر کار بورک‌ ها را از دست‌ فروش‌ های خیابانی تهیه می ‌کنند. بورک‌ های خیابانی با لایه ‌های پنیر و خمیر نان سرو می ‌شود. متاسفانه بیشتر بورک ‌هایی که در خیابان پیدا می ‌کنید با بورک‌ هایی که در خانه می ‌پزند متفاوت است ولی با این‌ حال لذیذ و سیر کننده می‌ باشند.
10. بورک (Börek)

امیدواریم از مطالعه این مطلب در سایت سفرنامه لذت برده باشید و نظر خود را در خصوص این مطلب بیان فرمایید.

باتشکر

 

همچنین ببینید

آش کلم برگ

آش کلم برگ

آش کلم برگ این آش یک آش ایرانی است که زادگاه آن تبریز است اما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *