خانه / ترین ها / دیدنی ها / قلب گردشگری استانبول

قلب گردشگری استانبول

مکان های تفریحی محله بی اوعلو، قلب گردشگری استانبول

مکان های تفریحی محله بی اوغلو در استانبول
محله بی اوعلو در ترکیه که پیش از این با نام پرا (Pera) نیز شناخته می شد، در طول تاریخ سکونتگاه سفیران و اقلیت های غیر مسلمان بوده و همیشه قلب گردشگری استانبول به شمار می آمده است. این محله در اوایل قرن بیستم به شکوفایی فراوانی دست یافت و البته در حدود سال ۱۹۸۰ میلادی نیز با چالش هایی روبرو شده بود، اما اکنون با غذاخوری ها و مکان های تفریحی غربی اش دوباره به نقطه اوجش بازگشته است. پیشنهاد می کنم برای لذت بردن از محله بی اوعلو در یکی از هتل های محبوب این مکان اقامت داشته باشید، بی اوعلو در واقع ناحیه ای اروپایی از شهر استانبول می باشد که مجموعه ای شیک و متنوع را در خود جای داده است. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص مکان های تفریحی محله بی اوعلو در استانبول اطلاعاتی را ارائه دهیم. برای بازدید از محله بی اوعلو و این مکان های تفریحی در استانبول، همین حالا بهترین تور استانبول را در سایت توریستگاه مشاهده و آنلاین خرید نمایید.
هتل سوهو (Soho) در استانبول
هیچ هتلی در شهر استانبول نمی تواند همانند هتل سوهو در محله بی اوعلو انرژی این شهر دوست داشتنی را منعکس کند، هتلی که از مجموعه ای از ساختمان ها تشکیل شده و جالب است بدانید یکی از آنها سفارت سابق آمریکا بوده است. چوب های منبت کاری شده و طلاکاری هایی که روزی در زیر دیوارها و رنگ سفید مخفی شده بودند، اکنون در کافه ای خصوصی قرارگرفته اند و برای اعضا و میهمان های کافه خود نمایی می کنند. هتل سوهو دارای سه رستوران، امکانات تفریحی و استخری بر روی پشت بام می باشد که مردم شب ها اطراف آن جمع می شوند. اتاق های این هتل در ساختمان جدیدی که یک حیاط زیبا دارد قرار گرفته است. این اتاق ها بسیار گرم و دنج بوده و از چوب هایی سیاه رنگ ساخته شده اند و همچنین دارای منسوجات زیبایی نیز می باشند. حتی می توان گفت که اتاق های هتل سوهو به تنهایی جالب توجه و حیرت آور هستند. این اتاق ها جایی برای فرار از تجملات موجود در ساختمان کناری نیز به شما می آیند.
هتل سوهو (Soho) در استانبول
هایور  (Hayvore)
رستوران هایور تخصص خاصی در زمینه طبخ غذاهایی دارد که بطورکلی در ساحل دریای سیاه تهیه می شوند. این رستوران در خیابان ایستیکلال (استقلال)واقع شده است. در رستوران هایور شما حس و حال جنوب شرق آمریکا را احساس خواهید کرد. نان ذرت، سبزیجات سفت و برگ دار مانند کلم سیاه که در کنار لوبیای برلوتی (Borlotti) و ذرت خشک شده درون سوپی خوشمزه خودنمایی می کند و همچنین ماهی هایی که در آرد ذرت سرخ شده اند برخی از خوراکی های لذیذ این رستوران محسوب می شوند. کورو فاسولییه (Kuru Fasulye) مخصوص هایور، غذای ملی ترکیه بوده که متشکل از لوبیای سفید خشک شده است که به آرامی در سس گوجه پخته شده و یکی از بهترین انواع آن در استانبول یافت می شود. همچنین رستوران هایور از دسر نیز غافل نشوید، چه کدو حلوایی کارامل شده و تزئین شده با گردو باشد و چه لاز بورک(Laz Boregi)  که کلوچه ای از پودینگ میلک بوده و با گردوی دریای سیاه تزئین شده و در شربت خیس شده است.
رستوران هایور در محله بی اوعلو
میکلا  (Mikla)
در سال ۲۰۱۲، سرآشپز محمت گورس (Mehmet Gurs) منوی رستوران میکلا را از سبک و سیاق اروپایی اش دور کرد و غذاهایی را معرفی نمود که از مواد اولیه مخصوص ترکیه درست شده بودند. او با این کارش رهبر جنبش آشپزی “آناتولیایی نو” شد. این روش آشپزی با دستکاری و پالایش دستورپخت های قدیمی و همچنین تغییراتی که سرآشپز در غذاهای آناتولیایی ایجاد می کرد، در میان رستوران های استانبول طوفانی بزرگ به پا کرد. گورس هنوز هم عنوان رهبری این جنبش آشپزی را به دوش می کشد و با سفرهای زیادی که برای پیدا کردن تولیدکنندگان کوچک و دستورپخت های نه چندان معروف انجام می دهد، نقشی مهم را ایفا می کند. او سپس این دستورات غذایی را در غذاهایی مانند مانتی (Manti) نشان می دهد. این غذا از آرد کامل گندم درست شده و در کنار ماست دودی بوفالو، خورشت بره ای که در ظروف سفالی درست می شود با ساقه زنبق وحشی (Cibes) سرو می شود. شاید ظاهر اینجا اروپایی به نظر برسد، اما مزه غذاهای گورس به راستی متعلق به ترکیه اند.
رستوران میکلا در محله بی اوعلو
سیوان  (Civan)
طراحان ترکیه ای، بهار گُزکون (Bahar Gozkun) و کرم کوچوکگورل (Kerem Kucukgurel) با استفاده از پارچه های مرغوب و دکمه های وارداتی، هر ساله با الهام گیری از جنتلمن های کلاسیک استانبول، دو کلکسیون لباس تولید می کنند. در این مجموعه ها شلوار، شلوارک، پیراهن، ژاکت، کت و شلوار و اورکت های فراوانی وجود دارد که دارای طرح های راه راه، چهارخانه و همچنین رنگ های ترکیبی می باشند. پیشنهاد می کنیم در کارگاه هنری آنها واقع در منطقه قدیمی چوکورچوما (Cukurcuma) توقفی داشته باشید و نگاهی به اجناسی از کلکسیون های فعلی یا قبلی آنها بیاندازید و یا از این زوج بخواهید اندازه شما را بگیرند و مدلی سفارشی را در عرض سه هفته برایتان بدوزند و به درب خانه تان بفرستند.
سیوان در محله بی اوعلو
والت کاراکوی  (Vault Karakoy)
والت کاراکوی در حقیقت بانکی متعلق به قرن نوزدهم میلادی است و در مرز بین بی اوعلو و کاراکوی قرار دارد. این بانک با تغییر دکوراسیونی که ۴۰ میلیون دلار هزینه داشت در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک هتل افتتاح شد. این هتل دارای ۶۳ اتاق با پنجره های بلند، سقف های نقاشی شده و کف هایی پارکت می باشد و در مرزی میان کلاسیک و امروزی قرار دارد. حمام اتاق های هتل والت کاراکوی سنگ های مرمری را درون خود جای داده اند. این حمام ها دارای وان هایی بزرگ با چشم اندازی روبه تنگه بسفروس و بخش قدیمی شهر می باشند و دوش هایی جداگانه نیز دارند. والت کاراکوی دارای موقعیت مکانی بسیاری ایده آلی است بطوریکه یک پیاده روی کوتاه بر روی پل گالاتا (Galata) شما را به بخش قدیمی شهر می رساند. فاصله این هتل از محله بی اوعلو تنها به اندازه یک پیاده روی کوتاه است و همچنین با طی مسیری به اندازه ۲ دقیقه به ترمینال کشتیرانی کاراکوی دسترسی خواهید داشت.
هتل والت کاراکوی در محله بی اوعلو

همچنین ببینید

روستای مصر

روستای مصر روستای مصر در 45 کیلومتری شرق شهرستان جندق و در 30 کیلومتری شمال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *