خانه / سفرنامه / مالزی و پایتخت جذاب و دیدنیش کوالالامپور

مالزی و پایتخت جذاب و دیدنیش کوالالامپور

سفر من و همسرم به کوالالامپور در تیرماه  ۹۶ :

من و همسرم دوباره تصمیم گرفتیم به سفر بریم این دومین سفر خارجی من به همراه همسرم بود و پیشنهاد همسرم سفر به مالزی و شهر زیبای کوالالامپور بود سفرنامه ای که میخوام بنویسم سعی دارم خیلی کوتاه و مختصر و مفید باشه برای کسایی که قصد سفر به این شهر زیبارو دارن.

پرواز ما شب جمعه بود یعنی یک نصف شب پرواز داشتیم که با دو ساعت تاخیر سه نصفه شب هواپیما پرواز کرد . ساعت مالزی سه و نیم ساعت از ایران جلوتره و زمان پرواز ۸ ساعت هستش ما ساعت ۳ ظهر به وقت مالزی رسیدیم و زمان برگشتمون هم پنج شنبه ساعت ۷ عصر  پرواز داشتیم که ۱۲ شب پنج شنبه به وقت تهران رسیدیم فرودگاه که بهترین تایم برای ما بود که بتونیم حسابی استراحت کنیم و شنبه به سرکار برگردیم چون هر دو شاغلیم.

آب و هوا

بسیار عالی بود کمی شرجی و با آفتابی که سوزنده نیست چون من اصلا در اون یک هفته از ضد آفتاب استفاده نکردم برعکس تهران و شمال که اگر بیرون باشی هر دو ساعت باید تمدید کنی . مالزی در طول سال آب و هوای یکسانی داره پس هر فصلی از سال که بخواید میتونید به مالزی سفر کنید و نگران آب و هوا نباشید که عالیه چون من خودم با کلی نگرانی رفتم میترسیدم که اذیت بشم و واقعا غافلگیر شدم از اون آب و هوای عالی ، احتمال بارش توی هر فصلی هست هر بار تقریبا به مدت یک ساعت بارون میاد بعد قطع میشه توی یک هفته ای که ما اونجا بودیم دوبار بارون اومد و زود قطع شد اگر چترم نبرید خیلی مهم نیست فقط لباس خنک با خودتون ببرید چند دست که هر چی لباستون مناسب تر باشه شرجی هوا اذیتتون نمیکنه عینک دودی و کلاه لبه دار هم همراهتون باشه.

هتل

هتل سه ستاره سانی رو به پیشنهاد آژانس هواپیمایی یعنی اون خانمی که تور رو برامون رزرو کردن انتخاب کردیم  تور رو از سایت لست سکند انتخاب کردیم و آژانس سلام پرواز و پروازمون با  ایرآسیا .

هتل میتونم بگم خیلی خوب بود ما راضی بودیم از هتل سه ستاره دبی که رفته بودیم خیلی بهتر بود . پرسنل بسیار مودب ، هتل تمیز ، صبحانه خوب با تنوع زیاد.

منو صبحانه شامل : پلو ، جوجه کباب ، ماکارونی ، لوبیا ، تخم مرغ ، انواع مارمالاد و کره بادام زمینی ، کیک ، میوه ، شیر ، اسنک ، قهوه ، چای ، یک نوع نون تست و بعضی روزام چیزای دیگه که به مزاج ما سازگار نبود.

kHpl8ewvQ0eMcNtNQc8EQyGC1vM0oAicZ1nWjVhW.jpegwZGEgh5xzhJFfXo02kEmM6D5CoV1hcqxG6Jlnypk.jpeg

اتاق هارو هر روز تمیز میکردن آب و نسکافه و دستمال کاغذی میذاشتن موقع خروج و ورود به هتل درب هتل رو برامون باز و بسته میکردن.

اینترنت خیلی خوبی توی اتاق ها و لابی بود هتل نزدیک مونوریل بود روبه روی هتل خشکشویی بود و یکی از شعبه های سوپرمارکت سون الون روبه روی هتل بود . ی مرکز خرید خوب بزرگم هم نزدیکش بود . در کل هتلی مناسب با قیمت مناسب بود. هتل سانی به هتل گرند سیزن خیلی نزدیکه . هر هتلی که میرید حتما با خودتون دمپایی ببرید و همچنین برای دستشویی هتل چون هیچ هتلی دمپایی نداره .

هواپیمایی ایرآسیا

پروازمون هم خوب بود خیلی شنیده بودم که میگفتن صندلیاش مناسب نیست ولی خوب بود به هر حال اگر بعضیا میخوان به اندازه تخت خونشون که میخوابن راحت باشه نه اونطوری نیست میتونن صندلیای فرست کلاس بگیرن که قیمت خیلی بالایی داره.

توی هواپیما ۲ وعده غذا دادن جوجه کباب و پلو و یک مینی پیتزا و آب  در کل خوب بود . ما خیلی هیجان برای رسیدن داشتیم و در کل سخت گیر نیستیم و خداروشکر همه چی برامون خوب بود.

هر چه قد حساس تر و سخت گیر تر باشید کمتر بهتون خوش میگذره و ممکنه اوضاع براتون رضایت بخش نباشه ما که خیلی همه چی برامون اوکی در اومد . خوشبختانه توی هواپیما رفت و برگشت صندلیمون دو نفره بود و بغل دستی نداشتیم و خیلی این مورد برامون رضایت بخش بود.

من پیشنهاد میکنم ترجیحا هر جا میخواید برید با تور برید شاید کمی قیمتش زیاد باشه ولی می ارزه به اینکه معطل ماشین و مونوریل و اتوبوس و آدرس پیدا کردن بشید .

لیدر ما آقای سعید سعیدی بودن خیلی آقای محترمی هستن و خیلی با ایشون خوش گذشت به ما. وقتی رسیدیم فرودگاه کوالا از طرف آقا سعید اومدن دنبالمون بهمون سیم کارت دادن ما ۱۰ رینگت شارژش کردیم.

از فرودگاه تا کوالا تقریبا ۵۰ دقیقه راه بود ولی انقد خیابونا قشنگ بود متوجه نشدیم کی رسیدیم هتل .

بعد از پذیرش اتاق رو تحویل گرفتیم تمیز بود حوله گذاشته بودن که ما کلا از حوله هتل استفاده نمیکنیم .

وسایل موجود در اتاق : اتو و میز اتو ، گاو صندوق ،  یخچال ، کتری برقی آب ، نسکافه ، لیوان ، قاشق ، شامپو و صابون در حمام .

وسایلمونو گذاشتیم لباس عوض کردیم و رفتیم شهر گردی ، همسرم زبان انگلیسی رو مسلط هستن و از قبل نقشه کوالا رو روی گوشیش دانلود کرده بود همچنین نقشه مونوریل اونجا رو ، خودمون بگرد بگرد پیاده رفتیم تا نزدیک برج پطروناس البته از پشت برج سر در آوردیم که به علت خستگی اتفاقی به خیابونی رسیدیم که پر رستوران بود تصمیم گرفتیم بریم اونجا رستورانی که طبقه دومش ویوی برج داشت

نشستیم ،  غذا و قلیون و آب میوه هاش و خلاصه همه چیش عالی بود اسم رستوران مطعم زعفران بود با رستوران زعفران که توی خیابان بوکیت هست اشتباه نگیرید .  شروع برنامه های تور رو گذاشته بودیم برای شنبه تا چهارشنبه ،،، هر روز صبح به موقع لیدر می اومد دنبالمون و میرفتیم جاهای دیدنی و گشتنی رو میدیدیم که شامل :

گشت شهر

معبد چینیها و مراسم دعاشون

مالزی

کارخونه شکلات سازی

دهکده فرانسوی ها و باغ ژاپنی ها که بهش میگن برجایا هیلز

ارتفاعات گنتینگ که شامل شهرک توریستی و تله کابین و نماد بهشت و جهنم بود

غار باتوکیو با میمون ها و مجسمه طلایی بزرگ به اسم مورگان.

آکوارویم برج پطروناس

شهر پوتراجایا و مسجد صورتی که برای ورود پالتوهای صورتی میدن به خانم های بی حجاب و آقایونی که شلوارک و تاپ  تنشونه خیلی لباس جالب و قشنگیه

گشت با کشتی روی رودخانه

پارک آبی که شامل : تونل وحشت و باغ وحش و کلی وسایل بازی مثل زیپ لاین و سرسره شیپور و خیلی وسایل هیجان انگیز دیگه.

5o4ZuwhrUc0BVzdgi8jo2tZBGUxpchj5C4EuikXl.jpeggjbtM6RUG4EkR0vmDqQRezvLnkbDwrRFKTj88m2B.jpeg

میتونم بگم تله کابین و ارتفاعات گنتینگ عالی بود . واقعا همه جای کوالا عالیه و مبهوت کننده .

اصلا لازم نیست با خودت نون و بیسکویت و کنسرو و این جور چیزا ببرید اونجا به وفور رستوران غذا خوری و سوپر مارکت هست و فوق العاده عالی هستن اون روزایی که هم با تور میرید بهتون غذای ایرانی و فست فود میده . خودتونم میتونید برید رستوران های ایرانی : نایب ، کلبه ایرانی ، رستوران زعفران .

خیابان معروفش بوکیت که برید همه چیز هست که با مزاج ایرانیا جور دربیاد در کل نگران خورد و خوراک نباشید هر وعده غذایی به پول ایران ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومن میشه .

ما تقریبا از تاکسی ام استفاده کردیم که تاکسیاشون تاکسی متر داره سه هزار تومن ورودی تاکسیه و بعد از اون هر مسیری که تاکسی متر بزنه همونو ازتون میگیره . کولر تاکسی ام که روشنه و مشکلی نیست.

داخل مراکز خرید حسابی سرد و عالیه پس نگران چیزی نباشید و فقط خوش بگذرونید .

خیابان چینی ها که هر چیزی توش پیدا میشه از لحاظ خوراکی ها و غذاهای عجیب.

برای من و همسرم که سفر فوق العاده ای بود با وجود لیدر و همراه های تورمون که فوق العاده شاد و خوب و مهربون بودن و خیلی زود باهم دوست شدیم ، کلی بهمون خوش گذشت . روزایی که وقت آزاد داشتیم هماهنگ میکردیم و یجایی قرار میزاشتیم تا دوباره دور هم باشیم .

حتما تا اونجایی که براتون مقدوره همه جارو بگردید نگید تور گرونه خودمون میریم چون خیلی بهتون سخت میگذره . با تور ارزش داره که راحت برید و بیاید و توضیحاتشو از لیدر بشنوید و لذت ببرید .

مرکز خرید هم تا دلتون بخواد وجود داره اگر دنبال خرید مارک هستید به مرکز خرید آفا موسی برید که خارج شهر کوالا هستش که لیدر میبرتتون و نفری ۳۵ دلار میگیره اگر نه که مرکز خریدای داخل کوالا هم چیزای قشنگی دارن برای خرید و همچنین خرید سوغاتی . ترجیحا از کارخونه شکلات سازی چیزی نخرید چون دوبرابر قیمت میدن از فروشگاه های داخل شهر شکلات بخرید ارزون تره.

حتما از میوه هاش بخرید و نوش جان کنید .

شب های برج خیلی قشنگه حتما برید از زیبایی برج و رقص آب فواره ها لذت ببرید .

من بیشتر قصدم از نوشتن این سفرنامه کوتاه این بود که موارد مهم رو بنویسم ، به قول ضرب المثلی معروف که میگه شنیدن کی بود مانند دیدن پس حتما برید و این شهر زیبا رو خودتون تجربه کنید . من خودم کلی از سفرنامه های مربوط به مالزی رو توی همین سایت خوندم و استفاده کردم . همین جا از سایت لست سکند تشکر میکنم  . به امید نوشتن سفرنامه های بعدی در این سایت خوب. ممنون که وقت گذاشتید و خوندید برای همه آرزوی سفرهای خوش دارم.

نویسنده : زهره بزرگی

منبع : لست سکند

ساحل دریا کیش

کیش شهر عجایب

کیش شهر عجایب من و همسرم بعد از مدت ها بالاخره موفق شدیم سفر به …