نکاتی درباره سفر به سریلانکا

نکاتی درباره سفر به سریلانکا

سریلانکا کشوریست که دارای مناظر زیبای طبیعی و مردمانی صمیمی و دوست داشتنی است ، همه اینها موجب می شود این کشور یک مقصد گردشگری محبوب برای بسیاری از مردم جهان باشد. این جزیره گرمسیری چند سالیست که به چشم گردشگران آمده است چرا که پیش از آن مدتها درگیر جنگ های داخلی بودند و در سالهای اخیر توانسته دوباره رونق خود را در بازار گردشگری پیدا کند.هر سال گردشگران بیشتری به سریلانکا می روند ، اگر شما هم این کشور دیدنی را در لیست کشورهایی که باید ببینید قرار داده اید و تصمیم سفر به سریلانکا را دارید شاید این ده نکته بتواند به شما کمک کند تا بهتر تصمیم بگیرید و سفر بهتری داشته باشید.

  1. برای کند پیش رفتن آماده باشید

اگرچه زیرساختهای این کشور در حال ارتقا است و گزینه های متعددی برای حمل و نقل خواهید داشت اما فرقی نمی کند با اتوبوس سفر کنید یا قطار یا توک توک ، انتظار سرعت زیاد در سفر نداشته باشید. بهتر است پیش از سفر بدانید که سیستم حمل و نقل این کشور کمی کندتر از تصور شما خواهد بود پس اگر زمان کمی دارید و می خواهید زودتر و سریع تر این کشور را بگردید شاید بهتر باشد ماشین کرایه کرده یا یک راننده استخدام کنید.

نکاتی درباره سفر به سریلانکا

  1. برای ریلکس کردن بروید

خارج از کلمبو و کمی دورتر از ریزورت های ساحلی لوکس و زیبا ، می توانید هاستل هایی را بیابید که در صورتیکه بخواهید هزینه کمتری بابت اقامت خود بدهید می توانند گزینه های خوبی باشند. اکثر این هاستل ها و میهمان خانه ها خانوادگی اداره می شوند اما شاید جای مناسبی برای مسافران تنها نباشد. بنابراین اگر در سفر نمی خواهید دغدغه های اینچنینی داشته باشید شاید بهتر باشد از هتل هایی با هزینه های اقتصادی استفاده کنید. سریلانکا همچنین می تواند مقصد خوبی برای سفرهای دونفره  و ماه عسل باشد. ریزورت های ساحلی آن می توانند تجربه ای شیرین و فراموش نشدنی برایتان داشته باشند.

%%۲٫jpg%%

اکثر برندهای مشهور و بین المللی هتلداری همانند شانگری لا و آمان در شهرهای مختلف سریلانکا نیز هتل دارند ، پس اگر دنبال هتل های نامی و خیلی خوب سریلانکا می گردید می توانید یکی از آنها را برای اقامت انتخاب کنید.

  1. برای دور شدن از شلوغی به شمال بروید

منطقه شمالی کشور سریلانکا معمولا برای گردشگرانی که می خواهند در جای خلوت تری باشند مناسب است. شمال سریلانکا کاملا جدا از سایر نقاط آن است ، این منطقه به جنوب هند نزدیک است و چهره ای متفاوت نیز دارد. در حالیکه گردشگران بیشتر به سمت ریزورت های ساحلی کلمبو یا مرکز شهر کندی سفر می کنند ، منطقه شمالی یا جافنا خالی از گردشگر است و به راحتی می توان آن را گشت. چهره منطقه شمالی کمی محلی تر است و از آنجایی که برای گردشگران ساخته نشده است شاید گشتن آن نیز کمی دشوار باشد.

نکاتی درباره سفر به سریلانکا

  1. از خودتان پذیرایی کنید

غذاهای سریلانکایی خوشمزه هستند و بد نیست در طول سفرتان آنها را امتحان کنید. هرچند بیشتر لازم است قبل از سفر کمی تحقیق کنید که چه چیزی را کجا بخورید تا بهترین طعم را داشته باشد . برخی معتقدند بهترین غذاها را در آشپزخانه های مهمان خانه ها خواهید یافت. اما در کل بد نیست بدانید اکثر غذاهای سریلانکایی از برنج ، ادویه کاری ، تخم مرغ پخته و سبزیجات تشکیل شده اند.

%%۴٫jpg%

  1. از شهر کلمبو دیدن کنید

شهر کلمبو شهری مدرن و زیبا است که در آن می توانید کافه هایی روی پشت بام ، فروشگاهها و بوتیک های متعدد و همچنین رستوران های زنجیره ای و بین المللی بیابید. همچنین این شهر جاذبه های مختلفی نیز برای دیدن دارد. کلمبو بعنوان پایتخت و بزرگترین شهر سریلانکا می تواند مکان مناسبی برای برخورد با محلی ها و آشنا شدن با این مردمان باشد.

نکاتی درباره سفر به سریلانکا

  1. در فصل مناسب به سریلانکا سفر کنید

سریلانکا کشوریست که در آن دو دوره باران موسمی دارد ، این باران ها ممکن است مانع راه شما شوند بنابراین بهتر است بدانید چه زمانی به این کشور سفر کنید با این باران ها کمتر برخورد می کنید یا حتی اصلا برخورد نمی کنید. سریلانکا در ماههای می تا سپتامبر ( خرداد الی مهر ) بهترین هوا را دارد اما بسیاری بهترین زمان سفر به این کشور را اواخر تابستان و اوایل پاییز می دانند.

نکاتی درباره سفر به سریلانکا

  1. بیشترین استفاده را از پولتان ببرید

برای بسیاری از  گردشگران غربی سریلانکا همچنان یک مقصد ارزان به شمار می رود اما هزینه ها و قیمت ها در این کشور بخصوص شهر کندی روز به روز افزایش می یابد. برای خرید اقلام اولیه نظیر چای یا خمیردندان در شهرهای بزرگ به سوپرمارکت ها بروید ، اینگونه می توانید مطمئن شوید چیزی گرانتر از حد معمول پرداخت نخواهید کرد.

نکاتی درباره سفر به سریلانکا

منبع : roughguides

نوشته شده در : لست سکند

همچنین ببینید

مشهورترین بناهای نمادین دنیا

مشهورترین بناهای نمادین دنیا که احتمالا آنها را این گونه ندیده اید

مشهورترین بناهای نمادین دنیا که احتمالا آنها را این گونه ندیده اید آیا فکر می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *