خانه / ترین ها / نگاهی به بزرگترین کشتی کروز جهان، شهری مجلل بر روی دریا

نگاهی به بزرگترین کشتی کروز جهان، شهری مجلل بر روی دریا

شاید باور نکنید اما بزرگ ترین کشتی ساخته شده در جهان، سه برابر بیشتر از برج ساعت بیگ بِن ارتفاع دارد. هارمونی آف دِ سیز (Harmony of the Seas) کشتی ۳۶۲ متری است که در مدت دو سال و با هزینه هنگفت ۶۹۵ میلیون پوندی ساخته شده تا ۶۷۸۰ میهمان را به همراه ۲۱۰۰ خدمه خود به خاطره انگیزترین سفرهای دریایی ببرد.

فاصله مابین دماغه تا قسمت عقب این کشتی

فاصله مابین دماغه تا قسمت عقب این کشتی  ۳۸ متر طول دارد، یعنی طولانی تر از برج ایفل

حدود ۳۲ ماه طول کشید تا این غول فولادی در یک کارخانه کشتی سازی فرانسوی ساخته شود و دست آخر با بدرقه و تشویق هزاران نفر به آب انداخته شد. این کشتی با طول ۳۶۲ متر، ۱۶ عرشه دارد که ارتفاعشان از برج ایفل هم فراتر رفته و به این ترتیب رکورد عریض ترین کشتی تفریحی ساخته شده تا به امروز را از آن خود کرده است.

ابعاد این کشتی به قدری بزرگ است که آن را با یک شهری که انگار روی آب معلق مانده مقایسه می کنند. تعداد ۲۵۰۰ اتاق اقامتی، ۲۰ غذاخوری، ۲۳ استخر شنا و یک پارک سرسبز با بیش از ۱۰ هزار گونه گیاه و ۵۰ درخت از جمله متعلقات این کشتی کروز به حساب می آیند.
تصویری از کشتی هارمونی آو دِ سیز

تصویری از کشتی هارمونی آو دِ سیز در زمانی که برای اولین بار به شهر ساوت هَمپتون (Southampton) رسید

کشتی هارمونی در اولین سفر خود، کشور فرانسه را در روز یکشنبه بیست و دوم ماه مه سال میلادی گذشته به مقصد شهر ساوت هَمپتون ترک کرد. این کشتی در سفری به مدت چهار شب، از ساوت هَمپتون به طرف روتردام (Rotterdam) رفت.

همچنین این غول مسافربری مجهز به یک سرسره آبی ۱۰ طبقه به نام آلتیمِت اَبیس (Ultimate Abyss) است. ارتفاع ۳۰ متری این سرسره آبی آن را به بلندترین سرسره ای که بر روی آب دریا قرار دارد بدل کرده است.

مراسم افتتاحیه کشتی هارمونی آو دِ سیز

مراسم افتتاحیه کشتی هارمونی آو دِ سیز برای سفرش به سمت مقصد نهایی یعنی بارسلونا در بیست و دوم ماه مه

دیگر امکانات موجود در روی عرشه این کشتی که تعداد هفت منطقه مختلف در آن وجود دارد، شامل یک استخر بسیار عمیق که مانند آن را تا به حال روی هیچ دریایی ندیده بودیم، می شود. این استخر به گونه ای طراحی شده که بتواند میزبان مسابقات حرفه ای شیرجه هم باشد. قسمت تولید موسیقی این کشتی هم دست کمی از فیلم موزیکال گریس (Grease) ندارد.

کشتی هارمونی یک پارک مخصوص به خودش را نیز دارد که تعداد ۱۰۵۸۷ گیاه، ۴۸ درخت مو و ۵۲ راس درخت در آن کاشته شده است. برای کامل تر شدن دیدنی های کشتی تعداد ۱۱۲۵۲ کارمند هنرمند در سرتاسر این کشتی پخش شده اند تا توانایی خود را برای مسافران به نمایش بگذارند.

کشتی هارمونی آو دِ سیز در حال ترک کارخانه کشتی سازی

کشتی هارمونی آو دِ سیز در حال ترک کارخانه کشتی سازی سن نزر (Saint-Nazaire)

استوارت لِوِن مدیر عامل شرکت انگلستانی و ایرلندی رویال کارابیِن اینترنشنال (Royal Caribbean International) که سازنده این کشتی می باشد، در مورد آن گفته: “کشتی هارمونی آو دِ سیز عظیم ترین کشتی کروز جهان است. بزرگی می تواند زیبایی را بیشتر کند، اما در شرایطی که این اجازه را به شما بدهد تا امکانات پر تعداد فوق العاده ای را بر روی آن سوار کنید و به مردم این امکان را بدهید تا بتوانند تعطیلات فراموش نشدنی ای را بر روی دریا تجربه کنند. کشتی سواری به مرور زمان در حال پیدا کردن معنای تازه ای است. سوار شدن به کشتی تفریحاتی می تواند به معنای گذراندن تعطیلات همراه با خانواده باشد، نه اینکه فقط در تعدادی میز غذاخوری و با رومیزی و چند نفر خدمه که کروات زده اند خلاصه شود. امروزه این امکان مهیا شده که مردم امکانات کاملی را که در اقامتگاه های لوکس دریافت می کنند، مشابهش را بر روی آب های روان در اختیار داشته باشند.”
ده ها هزار بدرقه کننده در حال خداحافظی با کشتی

ده ها هزار بدرقه کننده در حال خداحافظی با کشتی ۷۰۰ میلیون پوندی هارمونی که کشور فرانسه را به سمت دریا ترک کرد

وی همچنین اضافه کرد که: ” ما یک سرسره ۱۰ طبقه ای، ماشین های موج سازی و تعداد کثیری رستوران مثل رستوران ایتالیایی جِیمی اولیوِر (Jamie Oliver) که یک انتخاب عالی است را روی این کشتی گنجانده ایم. جالب اینجاست که شما، هر روز خود را با چشم اندازی جدید از روی بالکن کشتی شروع خواهید کرد.

از دید من محبوب ترین امکانات این کشتی، ربات هایی هستند که نقش متصدی بارها را ایفا می کنند و کافیست تا میهمانان به داخل این بارها بروند و از طریق آیپدهای موجود، سفارشات خود را ثبت کرده و نوشیدنی های مخلوط خود را دریافت نمایند. ما حقیقتاً مرزهای تغییرات را جابه جا کرده ایم.

تنوع موضوع مهمی است، وقتی که شما یک کشتی به چنین ابعادی را در اختیار داشته باشید، هر چیزی که بخواهید می تواند در آن عرضه کنید.”

سرسره بنفش رنگ آلتیمِت اَبیس

سرسره بنفش رنگ آلتیمِت اَبیس همان چیزی است که جویندگان آدرنالین نیاز دارند. سرسره ای ۱۰ طبقه ای که از عرشه شانزده تا عرشه ششم امتداد پیدا کرده است

نگاهی به کشتی عظیم هارمونی، شهری مجلل سوار بر آب دریا

بیش از سه سال طول کشید تا این کشتی بزرگ به جمع ۲۵ تایی ناوگان کشتی های شرکت کارابیِن اینترنشنال اضافه شود و البته مقام گران ترین را هم از آن خود کند.

هنگامی که کشتی هارمونی برای اولین بار راهی سفر تفریحاتی کوتاه به چند کشور اروپایی شد و از ساوت هَمپتون و دیگر کشورهای غرب اقیانوس مدیترانه، راهی تعطیلات چند روزه شد تا به بارسلونا برسد، تعداد ۲۱۰۰ خدمه آن وظیفه پذیرایی از ۶۴۱۰ میهمان را که در ۱۶ عرشه و ۲۷۴۷ اتاق ساکن بودند بر عده داشتند.

در اختیار داشتن بلندترین سرسره آبی بر روی آب های دریا یکی دیگر از عناوین این کشتی است. سرسره آبی آلتیمِت اَبیس یک پرش به ارتفاع ۳۰ متری دارد. قسمت خشک سرسره آن به ارتفاع ۱۰ طبقه، رویای دنبال کنندگان آدرنالین است و از قسمت استخر و ناحیه ورزش واقع در عرشه شماره شانزده، به سمت تفرجگاه عرشه شماره ششم کشتی پیچ و تاب خورده و به سمت پایین روانه می شود.

این کشتی حقیقتاً بزرگ ترین، سنگین ترین و جاه طلبانه ترین کشتی ساخته شده در نوع خودش می باشد و اصلاً جای تعجب ندارد که اعداد و ارقام باورنکردنی ای را به خود اختصاص داده است.

– تعداد ۱۰ هزار گیاه در پارک این کشتی کاشته شده که همراه با ۵۰ درخت بالغ در کنار هم زندگی می کنند.

کشتی هارمونی آو دِ سیز در حال پهلو گرفتن در شهر ساوت هَمپتون

کشتی هارمونی آو دِ سیز در حال پهلو گرفتن در شهر ساوت هَمپتون در روز سه شنبه بیست و سوم ماه مه سال گذشته. ابعاد این کشتی با تعداد ۲۵۰۰ واحد اقامتی، ۲۰ رستوران و تعداد ۲۳ استخر در حد و اندازه های یک شهر است.

– وزن کشتی هارمونی ۲۲۷ هزار تن بوده که در حدود ۱۷۱۸ تن سنگین تر از آخرین کشتی رکورد دار ساخته شده تا به امروز است.

– تعداد ۲۵۰۰ کارگر به مدت ۱۰ میلیون ساعت برای ساخت و آماده سازی کشتی هارمونی زمان صرف کرده اند. این کشتی در شرکت کشتی سازی اِس تی اکس (STX) واقع در شهر سن نزر در کشور فرانسه ساخته شد.

– ۷۷۰ میلیون پوند کل هزینه ای است که برای تولید این کشتی صرف شد.

تعداد 2384 خدمه ای که کشتی هارمونی در اختیار دارد

تعداد ۲۳۸۴ خدمه ای که کشتی هارمونی در اختیار دارد

– ۳۶۲ متر فاصله بین دماغه تا قسمت عقبی کشتی، ۳۸ متر بیش تر از ارتفاع برج ایفل می باشد و ۳۰ سانتی متر طولانی تر از رکورد دار قبلی است. رکورد دار قبلی، کشتی عظیم دیگری به نام او اِی سِس آو دِ سیز (Oasis of the Seas) بود.

– ۲۷۴۷ اتاق های کوچک در کنار ۵۴۷۹ اتاق دو نفره به منظور پذیرایی از میهمانان در این کشتی تدارک دیده شده و یک رکورد جدید به حساب می آید. برخی دیگر از اتاق های دیگری که در میان انتخاب های میهمانان وجود دارند شامل اتاق اینتِریور اِستِیت روم (Interior Stateroom) (به همراه بالکن مجازی) که تصاویر حرکت کشتی را به صورت آنی در تلویزیون اتاق برای میهمانان پخش می کند، واحدهای اقامتی رویال سوئیت (Royal Suite) که اقامت در آنها شامل پذیرایی با غذا، نوشیدنی و امکان استفاده از مرکز اسپا می شود و همچنین واحدهای رویال جینیز (Royal Genies) که ملقب به خدمتکار شخصی است می شوند.

– تعداد عرشه های کشتی ۱۸ عدد می باشد که ۱۶ موردشان به مسافران اختصاص داده شده و ۲ مورد دیگر برای استفاده کارکنان کشتی در نظر گرفته شده است.

– ۷ منطقه در این کشتی وجود دارد که هر کدام دارای سبک و سیاق خاص خود و جاذبه های منحصر به فرد خودشان هستند. میهمانان می توانند سوار چرخ و فلک دست سازی که بر روی تفرجگاه کشتی قرار دارد بشود، به خرید از بوتیک های خوش طراحی واقع در رویال پرومِناد (Royal Promenade) بروند و یا به پیاده روی در خیابان های برگ ریزی شده سِنترال پارک (Central Park) بپردازند. این خیابان دارای تعدادی کافی شاپ، بار و همچنین سه مورد سرسره پیچ خم دار در بالای سر خودش است.

– ۱۰ طبقه یا همان ۳۶۲ متر، ارتفاع سرسره آبی آلتیمِت اَبیس، سقوط آزاد پیچ و خم داری است که از پشت کشتی هارمونی آویزان شده و بسیار هم وحشتناک است.

– میهمانان می توانند یکی از ۲۳ استخر شنا به همراه سه سرسره آبی سفید رنگ که ملقب به “طوفان تمام عیار” (The Perfect Storm) می باشد را انتخاب نمایند. کشتی هارمونی ۲۱۵۰ تن آب را در استخرها، پارک های آبی، سرسره ها، دستگاه های شبیه ساز موج نوردی و جکوزی هایش ریخته است.

– اهل صخره نوردی هستید؟ تعداد دو دیوار دو منظوره و همینطور یک خط زیپ لاین، یک سرسره یخی، یک زمین بسکتبال به ابعاد واقعی و یک زمین کوچک گلف در این کشتی موجود می باشد.

دیوار صخره نوردی مخصوص استفاده کودکان

دیوار صخره نوردی که مخصوص استفاده کودکان طراحی شده است

– به منظور راحتی هر چه بیشتر مسافرانی که تنها سفر می کنند، برخی از اتاق های کشتی فاقد هر گونه هزینه ضمیمه و اضافی برای نفر دوم هستند. چنین تغییر تازه ای در اصل اولین مورد در کل صنعت کشتی های مسافرتی می باشد. مسافران تنها معمولاً مجبور هستند هزینه اقامت نفر دوم را برای استفاده از یکی از کابین های کشتی بپردازند. اما اتاق های استودیو اِستِیت روم (Studio Stateroom) مجهز به تخت خواب و سرویس های بهداشتی استانداردی هستند که هزینه اضافی را بر دوش این مسافران نخواهند گذاشت.

– متوسط سرعتی که کشتی هارمونی آو دِسیز با آن حرکت می کند ۲۲ گره دریایی می باشد. این کشتی پس از اینکه در تاریخ ۱۷ مه سال گذشته به شهر ساوت هَمپتون رسید، با همین سرعت به سمت مقصد کشورهای مدیترانه غربی نظیر بارسلونا، مارسی (Marseille)، فلورانس (Florence)، رم و ناپل (Naples) حرکت کرد.

– ۷۵۰۰ اسب بخار نیروی پیشرانه ای است که هر کدام از موتورهای قوسی این کشتی تولید می کنند. این دستگاه ها قادر هستند تا نیروی محرکه لازم برای هدایت کشتی را تامین نمایند. هارمونی مجهز به چهار موتور قوسی است که در مجموع نیروی محرکه ای برابر با ۳۰ هزار اسب بخار را تولید می کنند.

– مجموع خدمه بین المللی حاضر در این کشتی ۲۱۰۰ نفر می باشد.

منبع: telegraph.co


 

نوشته شده توسط : سایت توریستگاه

همچنین ببینید

گالاپاگوس

حقایق جالب درباره جزایر شگفت انگیز گالاپاگوس

حقایق جالب درباره جزایر شگفت انگیز گالاپاگوس جزایر گالاپاگوس درمیان غواصان به علت داشتن حیوانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *