وقتی به بوشهر سفر می کنید، حتما سری نیز به قدیمی ترین کنسولگری این شهر بزنید. بوشهر از شهرهای دیدنی جنوبی کشور است وبرای رزرو هتل در این شهر می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

http://www.armansafar.com

هتل چهار ستاره ی دلوار از بهترین هتل های بوشهر، واقع در خیابان رئیس علی دلواری، میدان دلیران تنگستان می باشد. فاصله ی این هتل از فرودگاه بوشهر تنها ۵ دقیقه با سواری خواهد بود. و اگر قصد رفتن به ساحل را داشته باشید، ظرف ۲ دقیقه از هتل دلوار به سواحل زیبای جنوبی خواهید رسید.

رزرو هتل در بوشهر / هتل دلوار

رزرو هتل در بوشهر / هتل دلوار

هتل چهار ستاره ی دلوار دارای پارکنیگ، نمازخانه، چند فروشگاه، رستوران با انواع غذاهای جنوبی و البته فرنگی، کافی شاپ، اینترنت وای فای در لابی و… می باشد.
در هر یک از اتاق ها و سوئیت های هتل نیز یخچال، تلویزیون، سرویس بهداشتی ایرانی، سرویس بهداشتی فرنگی، اینترنت وای فای و … قرار داده شده است.

رزرو هتل در بوشهر / هتل دلوار

رزرو هتل در بوشهر / هتل دلوار

عمارت کوتی

در ابتدای مطلب به قدیمی ترین کنسولگری بوشهر اشاره کردیم. واقعیت این است که در جنوب ایران چندین اثر تاریخی از دوران مسلط شدن انگلیسی ها به این مناطق می توانید مشاهده کنید. یکی از این بازمانده های تاریخی “عمارت کوتی” یا همان کنسولگری انگلیس در این بخش از کشور می باشد.
این ساختمان در محله ی کوتی در ضلع جنوب غربی بافت تاریخی شهر بوشهر قرار گرفته است. بخش وسیعی از این محله در امتداد ساحل دریا می باشد.
وقتی در محله ی کوتی به قدم زنی و گشت و گذار بپردازید، آن را مانند دژهای دفاعی خواهید یافت. این موضوع بی دلیل هم نیست. زیرا این محله را کاملا تدافعی ساخته اند تا از گزند و حمله ی احتمالی دزدان دریایی مصون بماند.

بوشهر / عمارت کوتی

بوشهر / عمارت کوتی

اهمیت کوتی در بوشهر قدیم به حدی بوده که بیشترین مراکز تجاری، فرهنگی و نمادهای زندگی مدرن آن دوران، در این محله ساخته شده بود.
وقتی به عمارت کوتی وارد می شویم، با سه حیاط غربی، شرقی و شمال شرقی روبرو خواهیم بود. در هر یک از این حیاط ها اتاق هایی در یک یا دو طبقه قرار گرفته اند.
در حیاط غربی، کف پوش اتاق های طبقه ی اول با اندود ساروچ و کف پوش اتاق های طبقه ی دوم با اندود گچ می باشد.
در اتاق های این عمارت انواع شیشه های رنگی به عنوان تزئینات به کار گرفته شده است. همچنین گچ بری در حاشیه ی دیوارها به شکل نقوش گل و بوته و ساقه های گردان و استفاده از کاشی های نقش دار دیده می شود.

بوشهر / عمارت کوتی

بوشهر / عمارت کوتی

به علاوه می توانید در ضلع جنوبی حیاط شرقی یک کلیسای کوچک با قالب مستطیلی و سقفی بسیار بلند را مشاهده کنید. این کلیسا، کلیسای ظهور مسیح نام داشته و توسط رالف نارمن شارب در سال ۱۹۱۱ میلادی بنا گردیده است.
در این بنا مسیر ورودی و خروجی افراد از طریق چهار در که در چهار جهت شمال، غرب، شرق و جنوب قرار داشته، بوده است. از در شمالی، که بزرگتر از دیگر درهاست و امروز نیز وجود دارد، برای رفت و آمد وسایل نقلیه، و از در غربی که دو ستون دایره شکل سنگی در دو سمت آن قرار دارد برای آمد و شد مقامات عالی رتبه انگلیسی استفاده می شده و در دو طرف در غربی از داخل، دو اتاق یک طبقه برای کنترل ورود و خروج افراد ساخته شده بود. در جنوبی که کلیسا را به خارج متصل می ساخت، این امکان را به وجود می آورد که افراد بدون عبور از سایر قسمت های ساختمان، به کلیسا رفت و آمد کنند و در شرق حیاط نیز یک در تخته ای کوچک قرار دارد.
وقتی به این عمارت وارد شوید، بهتر متوجه کاربری قسمت های مختلف آن خواهید شد و البته شکل دفاعی و مستحکم آن نیز قابل تامل می باشد.