خانه / جهانگردی / پنج خیابان مشهور و خیره کننده که باید از آنها دیدن کنید

پنج خیابان مشهور و خیره کننده که باید از آنها دیدن کنید

پنج خیابان مشهوری که باید از آنها دیدن کنید

همه خیابان ها به طور یکسان ساخته نشده اند. برخی از آنها زیباتر از بقیه هستند، برخی نیز در دل خود درس های تاریخی بسیاری را جای داده اند و برخی دیگر نیز واقعا خیره کننده می باشند .

مردم به دلایل زیادی همچون تماشای نقاط معروف، بازدید از موزه و یا تماشای تمام مناظر شهری، به کشورهای گوناگونی سفر می کنند. اما به ندرت پیش می آید که شما برای دیدن یک خیابان معروف به مسافرت بروید. واقعیت این است که خیابان های زیبایی در سراسر جهان وجود دارد که شما باید از آنها بازدید کنید. اگر حتی دلیل ویژه دیگری هم برای سفر به یک شهر خاص ندارید، تماشای یک خیابان کافی است. همه خیابان ها به طور یکسان ساخته نشده اند. بعضی از آنها زیباتر از بقیه هستند، برخی نیز در دل خود درس های تاریخی بسیاری را جای داده اند و برخی دیگر نیز واقعا خیره کننده می باشند. در ادامه پنج خیابان را به شما معرفی خواهیم کرد که دلایل متفاوتی برای بازدید از آنها وجود دارد.

۱ – شفشاون (Chefchaouen) در کشور مراکش

بیایید با خیابانی شروع کنیم که خودش یک شهر تمام عیار است. شهر شفشاون در کشور مراکش، به شهر آبی شهرت یافته است. دلیلی که این خیابان و ویژگی های دیگرش را برجسته تر می کند، سایه های آبی رنگ و زیبا در سرتاسر آن است. این شهر در سال ۱۴۷۱ به عنوان یک قلعه نظامی مستحکم برای دفاع در مقابل اسپانیایی ها ساخته شد. با این حال در طی سالیان سال، این شهر از یهودیان و مسیحی ها به خوبی استقبال کرد. آنها به سبب عقاید کهن و دیرینه خود، به داخل این شهر کوچ کردند و در سراسر این شهر، از رنگ آبی استفاده نمودند که به نوعی به مردم آنجا، قدرت خداوند را یادآوری می کرد .

خیابان های بیشتری نیز برای بازدید در این شهر وجود دارند. ویژگی های این شهر به قدری خیره کننده است که علاقمندان به گردشگری را مجبور به گشت و گذار در همه خیابان ها خواهند کرد. همچنین کوه های اطراف مراکش، شما را به انجام تفریحات بسیاری مثل هاکی، کوهنوردی و پیاده روی جذب می کند .

طرفداران غذاهای محلی، غذاهای بسیار متفاوتی را در مراکش تجربه خواهند کرد. پس از گذراندن چند روزی در شهر، شما عاشق ادویه جات، گیاهان دارویی معطر و طعم دهنده های فوق العاده خواهید شد. علاوه بر این ها، باید خوراکی های لذیذ دیگری مثل نان سنتی و ماهی سوخاری را نیز امتحان کنید.

1 - شفشاون (Chefchaouen) در کشور مراکش

۲ – لیجیانگ (Lijiang) در چین

این شهر باستانی ۱۰۰۰ ساله که جزو میراث های با ارزش ثبت شده در یونسکو است، مدیون کانال های زیرزمینی قدیمی و پیاده روهای دیدنی خود می باشد. همچنین، از خانه های این منطقه مناظری قابل مشاهده است که در دنیا نظیر ندارد و بسیار تماشایی هستند. این شهر قدیمی، هم اکنون در خود عطر و طعم غذاهای محلی، زندگی سنتی و همچنین هنرباستانی را جای داده است. اگر شما بخواهید که در شهر قدم بزنید و از آن بازدید کنید، نگاهی به کوچه چونگرون(Chongron)  در خیابان کییی(Qiyi)  یا کوچه ونزی (Wenzhi) واقع در خیابان وایی (Wuyi) بیندازید.

همچنین شما می توانید دوچرخه ای اجاره کرده و با سواری خود، ماجراجویی های متفاوتی را رقم بزنید. این شهر اقامتگاه خانواده ما(Mu)  نیز بوده است. خاندان ما نسل در نسل به مردم چین خدمت کردند. این قصر باستانی، حدود ۸ هکتار از زمین های اطراف آنجا را شامل می شود.

2 - لیجیانگ (Lijiang) در چین

۳ – خیابان چری بلوزم (Cherry Blossom) در شهر بن، آلمان

نام اصلی این خیابان هِراِشتراسه (Heerstrassse) است. با این حال، این خیابان به خاطر تصویرهایی که عکاسان از مناظر این خیابان در صفحات اجتماعی قرار دادند مشهور شد. این خیابان از ماه آوریل و شروع فصل بهار، جزو یکی از زیباترین مناطق جهان محسوب می شود. در فصل بهار در این خیابان، شکوفه های گیلاس از دوتا سه هفته بسیار تماشایی هستند. در این زمان، درختان، تونل های جادویی بسیار زیبایی را درست می کنند که گردشگران زیادی را به این شهر جذب می کند.

خیابان چری بلوزم در مرکز شهر قرار دارد و فقط پنج دقیقه از خانه بتهوون  (Beethoven)که یکی از مناطق دیدنی این شهر است فاصله دارد. درختان خیابان چری بلوزم در سال ۱۹۸۰ کاشته شده اند و از آن زمان تاکنون، زیبایی های حیرت انگیزی را در فصل بهار خلق می کنند. بن شهر بسیار جالب و جذابی است که بدون هیچ چون و چرا زیبایی های خاص خودش را دارد. این شهر از سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۹۰ به عنوان پایتخت آلمان غربی بود و سپس، به عنوان جایگاه اتحاد مردم آلمان تا سال ۱۹۹۰ شناخته شد.

3 - خیابان چری بلوزم (Cherry Blossom) در شهر بن، آلمان

۴ – خیابان بروگا (Bregagh) در ایرلند شمالی

یکی از مناطق حیرت انگیز ایرلند شمالی، خیابانی است که بدون شک طرفداران فانتزی زیادی دارد. طرفداران سریال بازی و تاج و تخت این مسیر را به عنوان “جاده پادشاهان” می شناسند. که نام مستعار آن، حصار تاریک است و جالب است بدانید درختان این مسیر، حدود ۲۰۰ سال پیش کاشته شده اند.

این درختان توسط خانواده استاورت (Stuart) به عنوان ورودی عمارت آنها کاشته شده بود. در ابتدا، ۱۵۰ درخت وجود داشت اما امروزه فقط ۹۰ اصله از آنها باقی مانده اند که بقیه آنها در اثر وزش باد شدید و آسیب های مردم، از بین رفته اند. باید بدانید که در طی چندین دهه، شاخه های درختان بر روی جاده رشد یافت و بزرگتر شد و سرانجام، این شاخه ها در هم پیچیده شدند و در یکدیگر فرو رفتند. در نتیجه، مسیری آمیخته با حسی آسمانی و پوشیده از شاخه های بلند شد. در این مسیر جذابیت هایی مثل مخلوط شدن نور و روشنایی باعث می شود تا عکاسان حرفه ای بسیاری از سراسر جهان به این منطقه سفر کنند.

خیابان بروگا بسیار طولانی بوده و بخش اعظمی از گردشگران شهر را به خود جذب می کند. نکته  قابل توجه این است که بسیاری از صحنه های سریال بازی و تاج و تخت در ایرلند شمالی ضبط شده و به همین دلیل سالانه بیش از ۱۰ هزار نفر از طرفداران این سریال به این کشور سفر می کنند. حصار تاریک آخرین مقصد گردشگران در این شهر می باشد و به قدری زیباست که مردم بازدید کننده را در جای خود میخکوب می کند.

4 - خیابان بروگا (Bregagh) در ایرلند شمالی

۵ – شانزلیزه (Champs-Elysees) در فرانسه

شانزلیزه مشهورترین خیابان جهان است. این خیابان در شهر پاریس قرار دارد و دارای حدود ۲٫۲ کیلومتر مسافتمی باشد. سرتاسر خیابان شانزلیزه با درختانی زیبا آراسته شده است. این مسیر، از میدان کنکورد (Place de la Concorde) شروع می شود و تا طاق پیروزی (Arc de Triomphe) امتداد می یابد. این خیابان تا زمان سلطنت لویس چهاردهم در فرانسه، پر از زمین های زراعی و باغ های زیادی بود. خیابان شانزلیزه در طول عمر خود شاهد اتفاقات بسیاری بوده است. این مسیر از قرن هجدهم میلادی، تمام زیبایی ها و ویژگی های برجسته خود را مدیون بوته ها و خوشه های مستطیل شکل و آراسته شده خود بوده است. البته به دنبال انقلاب کبیر فرانسه، دو مجسمه بزرگ در ابتدای مسیر خیابان قرار داده شد. نکته قابل توجه این است که، بعد از خیابان باند (Bond) در شهر لندن، املاک و خانه های خیابان شانزلیزه از نظر ارزش و بها در رتبه  دوم اروپا قرار دارند.
5 - شانزلیزه (Champs-Elysees) در فرانسه

منبع: documentarytube


 

نوشته شده توسط : سایت توریستگاه

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *