خانه / سفرنامه / سفرنامه خارجی / سفرنامه های قاره اقیانوسیه / سفرنامه استرالیا / سفر ارزون در چهاردهمین شهر گرون دنیا، سیدنی!

سفر ارزون در چهاردهمین شهر گرون دنیا، سیدنی!

اگه گذرتون به شهر سیدنی افتاده و یا قصد مهاجرت و زندگی تو شهر سیدنی رو دارید و یا با خوندن این مقاله  این شهر رو به عنوان مقصد بعدی سفرتون انتخاب کردید، باید بگم که سیدنی یکی از گرون‌ترین شهرهای دنیاست. هرچند موضوعی که هست اینه که برای لذت بردن از شهر سیدنی مجبور نیستید خیلی پولدار باشید و یا دلار زیادی خرج کنید. سیدنی پر از دیدنی‌های کم‌هزینه و یا بی‌هزینه‌ایه که می‌تونه ساعتها شما رو سرگرم کنه و حال خوبش رو بهتون تزریق کنه.

توی این مقاله میخوام اشاره‌ای داشته باشم به دیدنی‌های خاص و رایگان و یا کم‌هزینه‌ی شهر سیدنی، جاذبه‌هایی که به سادگی با یک قطار یا اتوبوس در دسترس‌اند و حسابی حال شما رو جا میارن.

تو مرکز شهر سیدنی هستیم! کجا بریم؟!

به طور کلی شهرسازی شهرهای استرالیا به شکل یک مرکزیت اداری و تجاری که بهش شهر/سیتی گفت میشه و حاشیه‌های اطراف اونه. ساختمون‌های بلند، مراکز خرید بزرگ و به طور کلی شهریت مدرن توی سیتی و خونه‌های ساده‌ی یکی دو طبقه حیاط‌‌دار توی حاشیه شهر قرار گرفته.

از نظر من یکی از بهترین روش‌های گشتن تو سیتی سیدنی، گم‌شدن داخل اونه. یعنی بهتره که بیخیال نقشه و گوگل بشید و حسابی تو کوچه پس‌کوچه‌ها و خیابون‌ها دنبال کافه‌های رنگارنگ و ساختمون‌های قشنگ بگردید. ولی اگه از بی‌هدف گشتن توی یه شهر غریبه کمی دلهره دارید و می‌ترسید که از دیدنی‌های خاصش جا بمونید، می‌تونید یه نگاهی به این لیست بندازید و اینجوری حس شهر سیدنی رو به خوبی درک کنید.

اپرا هاوس و هاربر بریج (Opera House & Harbor Bridge)

اولین جایی که معمولا هرکی گذرش به سیدنی بیفته حتما بهش سر میزنه ساختمون معروف و هنریه اپرا هاوس و پل هاربربریجه که برای حمل و نقل ماشین و قطار به کار میره. اگه نظر من رو می‌پرسید حتمن حوالی غروب به این منطقه برید تا حس خوب شبش رو هم تجربه کنید. حس شبهاش چطوریه؟ پراز کافه‌ و رستوران‌های عاشقانه و رمانتیک!

fda
اینم یه منظره‌ی متفاوت عروس دامادی از اپرا هاوس سیدنی!
gfgfgf
هاربر بریج شب‌ها حسابی می‌درخشه. گذشتن با قطار و ماشین از روی این پل هم تجربه‌ی خوبیه.

باغ گیاه‌شناسی سیدنی (Sydney Botanical Garden)

بوتانیکال گاردن‌ها در واقع پارک‌های گیاه‌شناسی با یک تنوع خوب گیاهی هستن که به نظر من همیشه ارزش دیدن دارن. جذابیت بوتانیکال گاردن سیدنی به اینه که لب دریا و با ویوی اپراهاوس قرار گرفته و غروب هاش بینظرترین ویویی هست که از اپرا هاوس میشه داشت.

DSD
بسته به فصل و آب و هوا،گل و گیاه متفاوتی توی باغ پیدا می‌کنید.

کلیسای سنت مری (St Mary`s Cathedral)

استرالیای کنونی با قدمت حدودا دویست ساله کشوریه که توش بنای تاریخی معنای چندانی نداره. ولی این موضوع دلیل نمیشه که معماری‌های قشنگی توی این شهر پیدا نشه. کلیسای بزرگ سنت مری هم یکی از همین دیدنی‌هاست که قطعا با معماری خاصش به دیدنش می‌ارزه.

gfgfsfs
هرچقدر هم که اگه اهل بناهای تاریخی و معماری نباشید، بازهم نمیشه به سادگی از دیدن همچین کلیسایی گذشت!

ساختمان یادبود انزک واقع در هاید پارک ( Anzac Memorial  Hyde Park )

تو همون حوالی کلیسا، یکهو به یک پارک قشنگ و ساختمون یادبود وسطش برمی‌خورید. خیلی‌ها برای دیدن این ساختمون راهی این پارک میشن. نظر من رو بپرسید، یک تجربه‌ی متوسطه که اگه وقت اضافه دارید به دیدنش می‌ارزه.

gfgf
اینم از ساختمون انزک! ساختمونش چندان مهم نیست ولی پارک قشنگی وسط شهره.

برج وستفیلد (Westfield Tower)

اگه دوست دارید یکم پول خرج کنید و عکسهای خوبی از شهر سیدنی بگیرید، برج وستفیلد جای مناسبی برای این کاره. برای عاشق‌های عکاسی از نورها، شب زمان خوبی برای بالا رفتن از این برجه، در غیر این صورت منظره‌ی روز سیدنی بی‌اندازه از بالای این برج دیدنیه.

DSC02382
انصافا که دیدن شهر از بالا چه در روز و چه در شب فوق العاده است.

دارلینگ هاربر (Darling Harbor)

اگه وارد سیدنی شدید و ساعت نه شب دیدید همه مغازه‌ها و رستورانا و فست‌فودها کرکره‌هاشون رو کشیدن، خیلی شوکه نشید و راه بیفتید به سمت دارلینگ هاربر. دارلینگ هاربر بهترین جا برای وقت‌گذرونی‌های شبونه توی سیدنیه و ساده‌اش رو بگم، با اون ساختمون‌های بلند درخشانش هیچ‌وقت شب نداره!

gfgs
به نظر من که شب توی این همه نور و درخشش آب حسابی میشه حال و هوای رمانتیک پیدا کرد!

 برای دیدن طبیعت و ساحل قشنگ اطراف سیدنی کجا بریم؟!

بعد از اینکه حسابی توی شهر چرخیدید و از شلوغی و همهمه‌ی سیدنی خسته شدید، حالا فرصت خوبی برای رفتن به بیرون از شهر و دیدن طبیعت اطراف سیدنیه.

پیشنهاد اول: ساحل بوندای و ساحل منلی (Bondi Beach/ Manly Beach)

منطقه‌ی بوندای یکی از منطقه‌های گرون و خیلی دیدنی سیدنیه که ساحل معروفی هم داره. برای رسیدن به بوندای می‌تونید از قطار شهری استفاده کنید. ساحل منلی هم که تو شمال ساحل بوندای قرار گرفته از دیدنی‌های معروف این شهره . ولی می‌دونید جذابتر از خود ساحل چیه؟! قایق‌های  بزرگ فری که با کمتر از ده دلار و با یه تجربه عالی شما رو از سیرکولار کی به ساحل منلی میرسونه.

DSC02276
اینم یه استخر کنار ساحل بوندای برای کسایی که علاقه‌ای به کوسه و اقیانوس ندارن و دوست دارن توی ساحل یک شنای امن داشته باشن!

پیشنهاد دوم: بلو مانتینز (Blue Mountains)

بلو مانتینز یا کوه‌های آبی تو غرب سیدنی قرار گرفته‌ان. با دو ساعت قطار سواری و دیدن منظره‌های جذاب مسیر، به کوه‌های بلند فرش‌شده از درخت‌های جنگلی می‌رسید که بی‌اندازه دیدنیه. راستی فراموش نکنید که دمای هوای بلومانتیتز همیشه سردتر از شهر سیدنیه، پس یه ژاکت گرم با خودتون داشته باشید. هزینه‌ی بلیط قطار با توجه به ساعت ترافیک متفاوته ولی هیچ‌وقت به ده دلار نمی‌رسه.

XCXCX
اینجا صخره‌های سه خواهرونه. دیدن این کوههای سبز آبی واقعا لذت بخشه.

پیشنهاد سوم: سنترال کوست (Central Coast)

به نظر من دلبرترین جای اطراف سیدنی سنترال کوسته، به خصوص اگه با قطار راهی اون منطقه بشید و از وسط منظره‌های ویژه‌ی مسیر ریلی بگذرید. شهرهای کوچیک قشنگی توی این منطقه هست که دیدنشون خالی از لطف نیست. ساحل‌های تمیز و خلوت و متنوع این منطقه رو هم نمیشه دست کم گرفت. طول مسیر حدود یک ساعت و نیم از مرکز سیدنی و هزینه‌ی بلیط زیر ده دلاره.

FDASFSA
من عاشق این خط ریلی هستم که از وسط دریا میگذره و حسابی تو رو با منظره‌هاش غافلگیر میکنه!

پیشنهاد آخر: حرکت به سمت سواحل جنوبی

اگه وقت کافی برای گذروندن توی سیدنی دارید، حتما یه سر به سواحل جنوبی بزنید. شهر ولنگونگ شهر محبوب خیلی از ایرانی‌های ساکن استرالیاست. تو یک ساعتی شهر سیدنی هم رویال نشنال پارک قرار گرفته که با حوضچه‎‌های طبیعی ساحلیش حسابی شناخته شده است، ولی متاسفانه برای رسیدن بهش نمیشه از حمل و نقل عمومی استفاده کرد.

توی این مقاله سعی کردم دیدنی‌های جذاب چهاردهمین شهر گرون دنیا رو که میشه با هزینه‌ای حدودا کمتر از پنجاه دلار ازشون بازدید کرد رو بهتون معرفی کنم. البته به این لیست میشه دیدن ساختمون Town Hall و Queen Victoria Building  رو هم  اضافه کرد. چیزی که واضحه اینه که حتی تو گرونترین شهرهای دنیا هم میشه اقتصادی سفر کرد، فقط باید روش سفر رو بلد بود.

نوشته شده توسط : سایت سبک تر

همچنین ببینید

۴۸ ساعت تجربه‌ی متفاوت در شهر ملبورن!

توی هر شهری، مجموعه‌ای از دیدنی‌ها و چشیدنی‌ها وجود داره که تجربه‌ی اون شهر رو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *