خانه / سفرنامه / کیش شهر عجایب

کیش شهر عجایب

من و همسرم بعد از مدت ها بالاخره موفق شدیم سفر به جنوب داشته باشیم سبک سفر های ما دو نفر کمی باهم متفاوت هست ، خودم اهل سبک سفر کردن  اقامت در هاستل یا اقامتگاه های بومگردی و معاشرت با بومی ها و تست غذاهای محلی هستم و همسرم ارامش در سفر و اقامتگاه های لوکس برایش ارجح تر هست با این همه تفاووت میتونم بگم کیش مقصد فوق العاده لذت بخش برای هر دونفر ما بود

در ادامه با سفرنامه زیبای جزیره کیش به نویسندگی خانم مهسا حیدری با نگارشی بسیار خوب از سایت سفرنامه همراه باشید.

بعد از بررسی تورها ما از سایت علی بابا تور هتل ۵ ستاره امیرکبیر رو رزرو کردیم

هتل امیر کبیر کیش

که قیمتش نفری ۴/۴۰۰ و به نسبت بقیه هتل ها تقریبا ارزان تر بود که بعد از رسیدن فهمیدیم هیچ ارزانی بی علت نیست و علی رغم کیفیت بالای هتل از نظر تمیزی و خدمات

فاصله هتل تا مرکز جزیره زیاد بود و ما برای رفتن به مراکز تفریحی و خرید و رستوران های خوب باید با تاکسی ( حدود قیمت بین ۳۵ تا ۵۰) رفت وامد میکردیم

که البته روز دوم یک موتور برقی کرایه کردیم به مدت ۲۴ ساعت ( ۴۰۰ هزار تومان) که علاوه بر لذت موتورسواری در هوای بینظیر کیش برای رفت و امد بسیار کمک کننده بود

موتور سواری در کیش

البته برای پیدا کردن پریز برق برای شارژ کمی با مشکل برخورد کردیم چرا که هتل ما اجازه شارژ رو به ما نمیداد چون از خودشون موتور رنت نکرده بودیم بگذریم …

پرواز ما ساعت ۶:۲۰ صبح از تهران بود و ما حدودا ساعت ۸ رسیدیم کیش

از سمت  علی بابا یه ون اومد هتل دنبالمون و رفتیم دفترشونو بلیط غواصی و پاراسل رو خریدیم خیلی ها بخاطر همین تجربه غواصی به کیش میان و ما هم نمیخواستیم این فرصت رو از دست بدیمقیمت غواصی vip با عکسبرداری نفری ۸۰۰ هزار تومان بود

غواصی در کیش

همچنین علی بابا بلیط شاتل رایگان هم بهمون داد بعد از گرفتن بلیط درمراکز خرید پردیس قدم زدیم قیمت ها در حدود تهران بود و غیر از شکلات و ترشی انبه سوغات خاص دیگه ای ندیدیم

قدم زنان به سمت ساحل رفتیم و اولین تجربه دیدار خلیج نیلگون فارس ما رو به وجد اورد نسیم خنک از سمت دریا جسم و جان خسته ازکار و خبرهای بد ما رو نوازش داد چند دقیقه ای خیره به دریا نشستیم و در سکوت فقط به این آبی خوشرنگ خیره شدیم

ساحل دریا کیش

زیبایی هایجزیره ما رو مسحور کرده بود و واقعا میشه گفت کیش شبیه ترین شهر ایران به خارج از کشور هست

طراحی خیابان ها معماری ساختمان ها اتومبیل ها که اکثرا غیروطنی است ، احترام به قوانین رانندگی( بوق نزدن ، ایست کامل پشت خط عابر ) همه و همه ارامش شهر رو چند برابر کرده

بعد از اون با پرس وجو از تاکسی ها به سمت رستوران کوه نور رفتیم

رستوران کوه نور کیش

رستوران لاکچری که  فضایی شبیه به غار داشت و قیمت ها تقریبابالا بود ، ماهی ترتیلا و ریبای سفارش دادیم و از کیفیت غذاها راضی بودیم بعد از اون با اسنپ به سمت هتل رفتیم و تا عصر استراحتکردم

ساعت حدود ۶ موتوری که رنت کرده بودیم رو اوردن دم هتل و ما دوباره به سمت مرکز شهر رفتیم موتور سواری بانوان به شدت مسئله حل شده ای هست در کیش و خیلی از خانم ها برای تردد از موتور استفاده میکنند. بعد از سر زدن به مراکز خرید چین و پانیذ و کیش به رستوران میر مهنا رفتیم

رستوران میر مهنا کیش

که موسیقی زنده هم داشت و کیفیت به شدت معمولی بود و قیمت ها متوسط رو به بالا

بعد ازون باز هم در نوارساحلی تا اسکله مرد ماهیگیر پیاده روی کردیم و ماهیگیری افراد رو اسکله رو تماشا کردیم( البته ماهیگیری ممنوع بود!)

امنیت در جزیره فوق العاده بود و ما که از تهران اومده بودیم و برامون باورکردنی نبود که موتوری که سه ساعت قبل پشت هتل به شارژزده بودیم بدون هیچ قفلی هنوز همونجا باشه ولی در کمال تعجب نه کسی به موتور دست زده بود و نه شارژرش!!!

فردا صبح نوبت تفریحات دریایی بود و بعد از صرف صبحانه برای هماهنگی با کلوپ تماس گرفتیم که گفتن به علت وزش باد و موجداشتن دریا غواصی تا سه روز کنسل هست که خیلی ناراحت کننده بود و قرار شد هزینه رو بهمون برگردونن ولی امکان انجام پاراسل وشاتل فراهم شد و ما رفتیم به سمت کلوپ ناتیلوس وضعیت دریا انچنان خوب نبود وفقط کلوپ های انگشت شمار تفریحات دریایی انجام میدادن به هر حال پاراسل تجربه جذابی بود و بعد از شاتل که به دلیل مواج بودن دریا کاملا خیس شده بودیم مجبور شدیم چند دقیقه ایکنار ساحل راه بریم تا کمی خشک بشیم و بتونیم با موتور سمت هتل برگردیم ( بهتره برای تفریحات حوله و لباس اضافی حتما ببرید)

قرار بود با گشت رایگان علی بابا دور جزیزه رو بگردیم ولی گفتیم خودمون با موتور بریم بهتر و راحت تره ! به سمت کشتی یونانی راه افتادیم که حدس زدیم شارژ موتور یاری نکنه و برگشتیم با ون های خود هتل رفتیم مرکز شهر بازم پاساژ گردی پاساژ مروارید و زیتون رو هم گشتیم بعدش پیاده دوباره رفتیم ساحل و تو یکی از کافه ها نشستیم از هوای خنک لذت بردیم و بعدش پیاده راه افتادیم به سمت رستوران دارچین

رستوران دارچین کیش

و چون از فذاهای دریایی یکم خسته شده بودیم کباب سفارش دادیم کیفیت غذا و قیمت بنظرم عالی بود فقط باید زود برید چون غذاشون زود تموم میشه و بعدم برگشتیم هتل و استراحت کردیم

روز اخر هم بعد صرف صبحانه با اسنپ رفتیم کشتی یونانی

کشتی یونانی کیش

که فضای اروم و خلوت و مناظر زیبایی داشت

بعدش هم برگشتیم هتل و گشتی در محله عرب ها زدیم و خانه تک بادگیر کیش رو دیدیم و بعد هم به سمت فرودگاه حرکت کردیم .

امیدواریم از مطالعه این مطلب در سایت سفرنامه لذت برده باشید و نظر خود را در خصوص این مطلب بیان فرمایید.

در ضمن از خانم حیدری برای زمانی که گذاشتن جهت درج سفرنامه زیبای خودشان کمال تشکر داریم.

باتشکر

نویسنده : مهسا حیدری

منبع : سایت سفرنامه

آتشکده روستای سنگی میمند در شهر بابک استان کرمان

مسافرت به روستای میمند کرمان

پس از دو سال خانه نشینی،‌ به علت دنیاگیری (پاندومی) بیماری قرن، تصمیم گرفتیم به …