خانه / ترین ها / خنک ترین شهرهای ایران در گرمای تابستان

خنک ترین شهرهای ایران در گرمای تابستان

خنک ترین شهرهای ایران در گرمای تابستان

با شروع فصل تابستان و گرمای بیش از حد امسال حتما برای مسافرت شهرهای خنک ایران را برای سفر کردن انتخاب کنید ما در این مقاله شما را با شهرهای خنک ایران که برای فصل تابستان بسیار مناسبند معرفی می کنیم .

در ادامه با معرفی مکان های زیبا و خنک برای سفر در تابستان از سایت سفرنامه همراه باشید.

 

۱- چالدران

چالدران به دلیل داشتن هوای سرد در فصل زمستان و خنک در فصل گرما، یکی از مناطق گردشگری استان می‌باشد. این شهر یکی از مرتفع‌ترین شهرهای کشور آن است. تالاب «ناور» در مرزی‌ترین منطقه قرار گرفته‌است. مرداب‌ها و تالاب‌های متنوع، از جلوه‌های طبیعی این شهرستان است.

شغل مردم چالدران، کشاورزی و دامداری است و علی رغم اقدامات اخیر از سوی دولت برای ایجاد شهرک صنعتی، هنوز هم این خصیصه تغییر نیافته‌است. ..

خنک ترین شهرهای ایران در گرمای تابستان

۲- روستای کندوان

صخره‌های کله قندی و غارهای دستکن توسط انسان که به عنوان خانه‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی از شگفت‌انگیزترین روستاهای صخره‌ای جهان را پدید آورده است.

روستای کندوان از توابع دهستان سهند، در ۶۲ کیلومتری جنوب غربی تبریز و ۱۸ کیلومتری جنوب اسکو در دامنه سرسبز سلطان داغی قرار گرفته است.

در تاریخ این منطقه، نقل شده است که نخستین کسانی که به کندوان پا گذاشتند، ساکنان روستایی به نام حیله‌ور در ۲ کیلومتری غرب کندوان بوده‌اند که در قرن هفتم هجری قمری برای در امان ماندن از حمله مغول‌ها به دشتی در مقابل کندوان فعلی مهاجرت کردند و به تدریج درون کران‌ها را حفاری کرده و پناهگاهی امن برای خود ساختند اما برخی بر این عقیده‌اند که قدمت این روستا به دوره‌های قبل از اسلام مربوط می‌شود.

در دل این تپه‌های بلند که ارتفاع بعضی از آن‌ها به ۴۰ متر می‌رسد، صدها آغل، انبار و اتاقک حفر شده که بسیار دیدنی است ولی آنچه به کندوان هویت باستانی داده وجود ۱۱۷ خانوار و منزل مسکونی در درون توده‌های مخروطی و هرمی شکل صخره‌ای است.

خنک ترین شهرهای ایران در گرمای تابستان

۳-ارومیه

۱۰ تا از بهترین مکان های دیدنی ارومیه را به شما معرفی کنیم تا وقتی به این شهر زیبا سفر کردید از این مکان های دیدنی بازدید فرمایید و از سفر خود نهایت استفاده کنید. شهر ارومیه مثل همه شهر های ایرانی دیدنی های بسیار دارد که همه آن ها را نمی توانیم در این مطلب به شما معرفی کنیم برای همین تصمیم گرفتیم که بهترین ها را به شما معرفی کنیم…

خنک ترین شهرهای ایران در گرمای تابستان

۴- اردبیل

استان اردبیل از نظر جاذبه های تاریخی و گردشگری بی مثال است طبیعت زیبا و مردم خونگرم و مهمان نوازوآب و هوای خنک بخصوص در فصل تابستان مسافران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. شهری که متوسط دمایش در تابستان به ۱۹ درجه سانتی گراد می‌رسد و این یعنی برای فرار از گرما میتوان به آن پناه برد. اردبیل، جدا از هوای خنک و بهاری‌اش در دل روزهای…

خنک ترین شهرهای ایران در گرمای تابستان

۵- تبریز

تبریز، سومین شهر بزرگ ایران است و جدا از بناهای تاریخی و موزه ها، طبیعت سرسبزی نیز به خصوص در بهار و تابستان دارد. یعنی فصل هایی که دیگر از سرما چندان خبری نیست. در سفر به تبریز، مخصوصا اگر سفری کوتاه بود، باید کجاها را ببینیم. ما در اینجا جاهای دیدنی تبریز را برای شما معرفی می کنیم …

خنک ترین شهرهای ایران در گرمای تابستان

۶-تنگه واشی

تنگه واشی یا همان تنگه ساواشی یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری اطراف تهران در تابستان می باشد. تنگه واشی کجاست؟ تنگه واشی در ۱۷ کیلومتری شهر فیروز کوه قرار دارد. در حرکت از سمت تهران به دماوند ۱۷ کیلومتر بعد از فیروزکوه ، خروجی به سمت چپ هست که به سوی تنگه واشی…

خنک ترین شهرهای ایران در گرمای تابستان

۷-فیروزکوه تهران

فیروزکوه از جمله شهرهایی است که بسیار به تهران نزدیک است و دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری است.فیروزکوه مرکز شهرستان فیروزکوه در استان تهران است. فیروزکوه شهری در کنارهٔ جادهٔ تهران-قائم شهر قرار دارد.

بهترین زمان سفر به فیروزکوه معمولا از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه می‌یابد.

خنک ترین شهرهای ایران در گرمای تابستان

۸-شهر آلاشت

آلاشْت یکی از شهرهای شهرستان سوادکوه در استان مازندران و زادگاه رضاشاه پهلوی می‌باشد. زادگاه رضا شاه در زمان حکومت بهلوی با عنوان «زادگاه بنیان‌گذار پهلوی» شناخته می‌شد و پس از آن به عنوان موزه مردم شناسی آلاشت پذیرای گردشگران و توریست ها بود. گفته می‌شود پس از انقلاب اسلامی ایران تلاش هایی برای تخریب این مکان صورت گرفته بود. نام آلاشت در زبان محلی به معنی آشیانه عقاب است. وجه تسمیه آن نیز احتمالاً وجود عقابهای فراوان در کوه‌های بلند این منطقه‌است.منطقه آلاشت نیز با طبیعت زیبای خود خالی از آبشار نیست. یکی از این آبشارها به نام آبشار نارم در روستای چرات واقع در هجده کیلومتری جنوب غرب آلاشت واقع است. چرات یکی از روستاهای حوالی آلاشت سوادکوه در استان مازندران ایران است.

خنک ترین شهرهای ایران در گرمای تابستان

۹-دهکده جهان نما

روستای ییلاقی جهان نما در دامنه کوه جهان نما قرار دارد . ارتفاع قله كوه جهان نما ۳۰۸۶ متر از سطح دریاست . این روستا و نواحی اطراف آن ، یکی از مناطق مهم حیات وحش طبیعی ایران به شمار می روند و در فاصله ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر کردکوی و ۸۵ کیلومتری گرگان قرار گرفته است همچنین با احداث جاده ای در این دهکده علاقمندان زیادی از شهرستان کردکوی، گرگان و حتی سایر مناطق کشور از آن دیدن می‌کنند. . گورستان قدیمی کمرسرک ، ” امامزاده رضی و مرضیه ” و برج رادکان غربی نیز از جمله آثار قدیمی و تاریخی مردم منطقه جهان نما محسوب می شوند . روستای جهان نما ، دارای زمستان های سرد و تابستان های معتدل است .

خنک ترین شهرهای ایران در گرمای تابستان

۱۰-بهشت گمشده

منطقه حفاظت شده تنگ بستانک معروف به بهشت گمشده در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز در منطقه کامفیروز واقع گردیده است.

منطقه ای عمدتا با پوشش جنگلی و کوهستانی با میانگین ارتفاعی بین ۱۷۰۰ تا ۳۷۰۰ متر. دارای اقلیم ایرانی تورانی دارای تابستان های خشک و زمستان های بسیار سرد که با ریزش برف و یخبندان همراه می باشد. میانگین درجه حرارت منطقه بین ۱۴ – ۱۶ درجه و متوسط بارندگی آن ۴۷۹/۴۲ میلی متر می باشد.

خنک ترین شهرهای ایران در گرمای تابستان

همچنین ببینید

بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس

مکان های دیدنی بندرعباس و جاهای تفریی و تاریخی با عکس جنوب کشور ایران سرتاسر زیبایی …

یک دیدگاه

  1. دنبال ی جای سرد بود
    فکر نمی کردم کسی معرفی کرده باشه
    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *