خانه / تجربه شخصی سفر / تجربه سفر کوتاه به قشم : جاذبه های گردشگری ، مکان های دیدنی

تجربه سفر کوتاه به قشم : جاذبه های گردشگری ، مکان های دیدنی

چند مدت پیش یه سفر کوتاه داشتم به قشم گفتم که با بقیه هم به اشتراک بذارم. با اینکه سفرنامه من کوتاهه اما فکر می کنم نکاتی داره که ممکنه به درد کسی بخوره.

نکات قبل از مسافرت به قشم

اول از همه اینکه من یه مرد مجرد 35 ساله هستم که فعلا تنها زندگی می کنم. یه مدت بود دوست داشتم برم سفر اما نمی دونستم کجا. یه مقدار تو اینترنت گشتم و بالاخره مقصد سفرمو پیدا کردم: قشم.

جزیره قشم
محیط قشم

من کلا عکاس نیستم و زیاد هم عکس نمی گیرم. اگه دنبال عکس از قشم هستید یه سرچ بکنید تو اینترنت. تو گوگل مپ هم میتونید عکسایی که ملت گرفتن رو ببینید.

نکات اقامت در جزیره قشم

سفر به قشم واقعا خوبه. من هر از چند سالی یه بار میرم قشم. اما ایندفعه با خودم گفتم باید یه تجربه جدید بکنم. برای همین زیاد برنامه نریختم. فقط گفتم برم اونجا ببینم چی پیش میاد. چون تو این مواقع سال به خصوص برای اقامت اصلا نیازی نیس که از قبل هتل رزرو کنید. فقط مواقع شلوغ سال مثل تعطیلیا هست که حتما حتما باید از یکی دو هفته قبلش جاتون رو مشخص کنید. چه بخواد هتل باشه چه سوئیت و … چادر هم اوایل مهر خوب جواب میده. با اینکه من هنوز تو قشم چادر نزدم اما میدونم که این مواقع شبا هوا خنکه.

من با پرواز رفتم. فرودگاه قشم از شهر خیلی دوره. حدود 45 دقیقه با قشم فاصله داره. کرایه تاکسی هم از اونجا تا قشم 40 تومنی هست و میتونید چونه هم بزنید. (نزنید خواهشا)

هواپیما قشم ایر
هواپیمایی قشم ایر

من شب رسیدم و با مشورت راننده رفتم هتل آرتا. هتل آرتا نزدیک سیتی سنتره و اگه قصد خرید داشته باشید جای واقعا خوبیه. یه هتل هم همون نزدیکیا هست که باز هم مثل آرتا 4 ستارس اما تازه سازه. آرتا هم البته قدیمی نیست.

اقامت در هتل آرتا قشم
هتل آرتا قشم

مکان های تجاری و تفریحی قشم

به هر حال خوبی سیتی سنتر اینه که نزدیک به پارک زیتونه. این پارک دقیقا مشرف بر دریا ساخته شده و یه جای عالیه واسه گذران وقت و گوش کردن به صدای موجا. به خصوص نیمه های شب. گفتم نیمه های شب. شاید بپرسید که قشم امنه؟! آره قشم واقعا امنه خیلی کم واقعا جرم و جنایت توش اتفاق میفته. به چه دلیل میتونه باشه نمیدونم. اما اگرم امن نباشه من که تا حالا احساس عدم امنیت نکردم.

مجتمع تجاری سیتی سنتر
سیتی سنتر قشم

غواصی در قشم

به هر حال تو همین پارک زیتون یکی دوتا مدرسه غواصی هست. من تا حالا نخواستم برم غواصی اما فکر کنم اگه کسی بخواد بشه که با اینا رفت غواصی.

پارک زیتون در قشم کنار ساحل
پارک زیتون قشم

جزیره هنگام در قشم

تصمیم نداشتم صبح تا دیروقت بخوابم واسه همین همونجا یه جستجو کردم تو اینترنت ببینم برای تورهای گشت جزیره هم میشه توری چیزی پیدا کرد یا نه. خوشبختانه بود. من با یکی از اونا تماس گرفتم و گفتم که نمیخوام زیاد هزینه کنم و وقت بذارم. گفتم که قبلا یه سری از جاهای دیدنی قشم رو دیدم و فقط جزیره هنگام رو ندیدم هنوز. گفتن میتونم که تور هنگام تنها رو برم. هنگام همون نزدیکیای فرودگاه یه اسکله داره. از اونجا خود هنگام معلومه یه 5 دقیقه ای هم با قایق راهه.

جزیره هنگامه قشم
جزیره هنگام قشم

قیمتش میصرفید چون به هر حال پول قایق رو هم اونا حساب می کردن. هنگام رو رفتیم. من دوست داشتم دلفینا رو ببینم که دیدیم. خیلی باحاله. شما تو تلویزون یه چی می بینید اما با چشمای خودتون یه چیز دیگس.

دلفین های خلیج فارس در جزیره قشم
دلفین های قشم

یه مقدار تو هنگام گشت زدیم و بعد هم همونجا یه خانمی بود داشت یه نونی میپخت. بهش میگفتن توموشی یا تمشی یا چه بدونم. به هر حال طعم خوبی داشت. کلی مخلفات داشت که من فقط آرد و روغن و تخم مرغش رو فهمیدم یه مایع سیاه رنگ هم روش میکردن که میگفتن از ماهی درست میشه.

غذای سنتی نان توماشی
نان توماشی

رستوران شب های دفاری در قشم

با همون تور از هنگام برگشتیم. رسیدم هتل که نزدیکای ظهر بود. دوست نداشتم که از رستوران غذا بگیرم. دوست داشتم ایندفعه هم غذای محلی بخورم. یه جستجو تو اینترنت منو کشوند به رستوران شب های دفاری. دفاری یه روستاس نزدیک قشم. عملا بهش چسبیده. از این رستوران زیاد نمیخوام بگم فقط دوست دارم خودتون که رفتید سوپرایز بشید. فقط تم سنتی و ظرفای رستوران حقیقتا یونیکه.

رستوران دفاری قشم

به هر حال بعد از ناهار یه مقدار رفتم کنار ساحل تو پارک زیتون.

پارک زیتون قشم

برگشتم هتل و کم کم داشت غروب میشد. وقت این بود که برگردم تهران.

این بود سفرنامه کوتاه من.

امیدواریم از مطالعه این مطلب در سایت سفرنامه لذت برده باشید و نظر خود را در خصوص این مطلب بیان فرمایید.

در ضمن از محمد آقای عزیز دبیری برای زمانی که گذاشتن جهت درج سفرنامه زیبای خودش کمال تشکر داریم.