خانه / سفرنامه / نوشهر جاذبه ای در شمال کشور

• 30 دی 1398

تاریخ سفر : 18 مرداد 1398

سلام دارم خدمت همه دوستاران سفر

این سفرنامه مختصر برای یه گردش خانوادگی کوتاه مدت سه روزه هستش که دوس داشتم بیشتر تصاویر این سفر رو با دوستان به اشتراک بذارم. اوایل تابستون بود که تصمیم گرفتیم یه سفر کوتاه مدت داشته باشیم . تو انتخاب بین اصفهان و شمال  مردد بودیم که در آخر تصمیم گرفتیم بریم شمال.

در ادامه با سفرنامه شمال ایران از سایت سفرنامه همراه باشید.

من همراه پدر و مادر یه سفر کوتاه مدت سه روزه. محل سکونت ما ارومیه هست و پدر بازنشسته وزارت دفاع  و طبق روال سال های گذشته از سایت  توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح tavan.esata.ir اقدام به رزرو هتل کردیم. اینبار مقصد رو نوشهر درنظر گرفتیم و برای 19 مرداد هتل سه ستاره صدف رو از سایت برای سه شب رزرو کردیم. هزینه هر شب هتل 250.000 تومن با صبحانه بود که با پرداخت اقساطی 15 ماهه از حقوق قابل پرداخت بود و هزینه ناهار و شام با 25 درصد تخفیف برای نیروهای مسلح.

روز 18 مرداد ساعت 7:30 صبح حرکت کردیم با توقفiای بین راهی حدود ساعت 12:30 از مسیر کرج چالوس رسیدیم. اول جاده چالوس که جاده یکطرفه بسته بود که ترافیک سنگینی منتظر باز شدن جاده بودن.

ساعت 2 شب جاده باز شد. یکم استراحت کردیم و به مسیر ادامه دادیم.

تصویر شماره 1

نوشهر جاذبه ای در شمال کشور

مسیر رو ادامه دادیم . و از زیبایی مسیر نهایت استفاده رو بردیم .

تصویر شماره 2

تصویر شماره 3

نوشهر جاذبه ای در شمال کشور

حدود ساعت 12 رسیدیم هتل . جای هتل از لحاظ دسترسی بد نبود بر جاده بود و رو به دریا. از لحاظ تمیزی خوب بود . هتل پر از مسافرای عراقی بود .

تصویر شماره 4 ( نمای بیرونی هتل )

تصویر شماره 5 ( پذیرش)

نوشهر جاذبه ای در شمال کشور

تصویر شماره 6 ( لابی هتل )

تصویر شماره 7

بعد از کمی استراحت اومدیم و ناهار سفارش دادیم. ناهار جوجه ترش انتخاب کردیم. هزینه هر پرس 45.000 تومن بود. 6000 تومن هزینه ماست موسیر و 2000 تومن هزینه نوشیدنی دوغ. این قیمت های برای مسافرای عادی هتل بود که از این قیمتا 25 درصد کسر میشد برای نیروهای مسلح.

تصویر شماره 8

نوشهر جاذبه ای در شمال کشور

عصر اون روز رفتیم ساحل سیسنگان برای شنا. هوا عالی بود آفتاب نبود ولی گرم بود و همه چی برای شنا آماده. ورودی پارک ساحلی سیسنگان برای خودوهای سواری 10000 تومن بود.

تصویر شماره 9 ( ساحل سیسنگان )

بعد از شنا به هتل برگشتیم . روز اول اینجوری تموم شد. برنامه فردامون رفتن به نمک آبرود بود و جواهرده بود.

صبح رفتیم شهر توریستی نمک آبرود . اونجا هم ورودی خودروهای سواری 10000 تومن بود. فضای خوب و خیلی تمیزی داشت

دوتا خط تله کابین داشت :

• خط یک شرکت سوئیسی سال 1372 ساخته بود به ارتفاع 1050 متر و طول مسیر 2050 با 42 دستگاه کابین با ظرفیت هر کابین 4 نفر که زمان رفت 26 دقیقه طول میکشه با سرعت 3 متر بر ثانیه اسم قله خط یک مدوبین بود.
  • خط دو شرکت اتریشی سال 1385 ساخته به ارتفاع 670 متر و طول مسیر 1700 متر 32 کابین با ظرفیت هر کابین 6 نفر که زمان رفت 10 الی 20 دقیقه و سرعت بین 3 الی 6 متر بر ثانیه متغیر اسم قله خط 2 دیو حمام بود.
    کابینهای خط دو مدرن تر و ر مطمئن تر به نظ میومد.

ما خط دو رو انتخاب کردیم. هزینه هر دو خط 30000 تومن برای هر نفر بود

تصویر شماره 10

تصویر شماره 11

مسیر رفت تله کابین فوق العاده بود و از مسیر قشنگ تر بالای قله بود که فضای خیلی قشنگی داشت. مجسمه یه دیو هم اونجا بود که اسم قله از اون گرفته شده.

تصویر شماره 12

تصویر شماره 13

تصویر شماره 14

تصویر شماره 15

تصویر شماره 16

تصویر شماره 17

تصویر شماره 18

نوشهر جاذبه ای در شمال کشور

امکانات کافی شاپ و رستوران و عکاسی با لباس محلی و تفریحات عبور از پل معلق  بود. حدود یک ساعت اونجا بودم و بعد برگشتیم پایین . ناهار رو خوردنی یه بارون خیلی شدید گرفت. سریع جمع کردیم و کمی منتظر شدیم بارون کمتر بشه رفتیم به سمت جواهرده.

تصویر شماره 19

تصویر شماره 20

نوشهر جاذبه ای در شمال کشور

تو مسیر چون همچنان بارون بود اول رفتیم بازار متل قو سلمان شهر تو مسیر جواهر ده. بارون که کمتر شد به مسیر ادامه دادیم . مسیر جواهرده واقع رمانتیک و قشنگ بود مخصوصا که قبلش بارون اومده بود و همه جا مه بود.

تصویر شماره 21

تصویر شماره 22

تصویر شماره 23

تصویر شماره 24

بعضی جاهای جاده پیچای تندی داشت و بعضی جاها سربالایی های شدید ولی قشنگیاش قشنگ تر بود. به مسیر ادامه میدادیم که رفته رفته باز بارون گرفت و شدیدتر میشد. مسیر یکم حالت مه و خیسی جاده و سربالایی ها و پیج ها جاده رو خطرناک کرد. تا نزدیکی‌های دریاچه رفتیم ولی آخراش نزدیک دریاچه جاده که با خاکی خوررد و شیب زیادی داشت ماشینایی که میگشتن به مشکل خوردن وبخاطره گل شدن جاده سر میخوردن. همونجا ماشین رو نگه داشتیم تا پیاده بریم ولی دیدیم بارون شدید شده پشیمون شدیم و برگشتیم.

تصویر شماره 25

نزدیک دریاچه

تصویر شماره 26 ( تصویر از اینترنت )

مسیر بخاطره پیچهای جاده طولانی بود. تو برگشت بارون کامل قطع شد و هوا فوق العاده بود. پیاده شدیم برای چای و لذت برن از این طبیعت و هوا.

تصویر شماره 27

تصویر شماره 28

مسیر رو ادامه دادیم به سمت هتل حدود ساعت 10:30 شب رسیدیم هتل . روز دوم هم اینطور تموم شد.

برای فردا برنامه بود بریم به سمت تنگه دار و جنگل های دوهزار.

صبح رفتیم تنگه دار ولی مسیر تنگه بخاطر عملیات شهرداری مسدود بود و نشد بریم. از همونجا رفتیم سمت رامسر، جنگل های دوهزار و از اونجا به ارتفاعات. رفتیم به سمت ارتفاعات تا یکم کوه نوردی کنیم تو مسیر نفراتی که برمیگشتن خیلی تعریف کردن ما هم وسوسه شدیم تا بریم. بین مسیر یه چشمه آب بود که واقعا عالی بود. حدود یک ساعت بیشتر رفتیم تا به آخر قله رسیدیم. مسیر یکم بعضی جاهاش صعب العبور بود مخصوصا برا ما که بدون هیچ تجهیزات و آمادگی قبلی رفته بودیم. انتظار نداشتیم انقد طولانی باشه و چون هرکی میومد تعریف میکرد که حتما بریم ما هم ادامه میدادیم.
به انتهای قله رسیدم بد نبود ولی در اون حد که انتظار داشتیم و تعریف میکردن نبود، شاید همون وسط راه که چشمه بود بر میگشتیم بهتر بود چون واقعا خسته کننده بود مسیر. انتهای مسیر به دشت صاف میرسید که بیشتر قشنگیش بهاره که همه جا گل های شقایق میشه.

تصویر شماره 29

تصویر شماره 30

تصویر شماره 31

تصویر شماره 32

تصویر شماره 33

تصویر شماره 34

تصویر شماره 35

تصویر شماره 36

تصویر شماره 37 ( انتهای مسیر و رسیدن به دشت )

بعد از کلی خستگی برگشتیم روخانه دوهزار هم سراسر مسیر بود

تصویر شماره 38

نوشهر جاذبه ای در شمال کشور

حدودا ساعت 4 بود رفتیم برای ناهار تو مسیر رستورانای زیادی بود ولی هرجا رفتیم جا نداشتن و 70 درصد مشتریاشون عراقی بودن. بالاخره یه رستوران پیدا کردیم و اتفاقا از قبلیا خیلی بهتر و قشنگ تر بود. سفارشمون ماهی کبابی بود. دوتا ماهی کباب شده با مخلفات و یک قوری چای 170.000 تومن شد.  جای دنج و قشنگی بود و رودخونه ای که از کنارش میگذشت با صدای آب همه چی رو بیشتر قشنگ کرده بود.

تصویر شماره 39

تصویر شماره 40

تصویر شماره 41

تصویر شماره 42

تصویر شماره 43

تصویر شماره 44

تصویر شماره 45

بعد خوردن ناهار یکم همون طرفا گشتیم نم نم بارونم میزد و بعد برگشتیم سمت هتل و روز سوم رو هم اینطور تموم کردیم.

صبح هتل رو تحویل دادیم و به سمت آستارا حرکت کردیم . و از اونجا به سمت ارومیه و اینجوری مسافرت 3 الی 4 روزمونو تموم کردیم. هدفم بیشتر از این سفرنامه نشون دادن جاذبه های و زیبایی های شمال کشور خودمون بود امیدوارم تا حدودی بتونه کمک کنه.

امیدواریم از مطالعه این مطلب در سایت سفرنامه لذت برده باشید و نظر خود را در خصوص این مطلب بیان فرمایید.

باتشکر

نویسنده : امید فیض الهی

منبع : لست سکند

آتشکده روستای سنگی میمند در شهر بابک استان کرمان

مسافرت به روستای میمند کرمان

پس از دو سال خانه نشینی،‌ به علت دنیاگیری (پاندومی) بیماری قرن، تصمیم گرفتیم به …