چشمه علی

چشمه علی

اینجا چشمه علی است.باغی در ۳۵ کیلومتری  دامغان که چشمه ای از آن میجوشد و دریاچه کوچک  زیبایی تشکیل داده است.درون دریاچه ماهیهای ریز و درشت وجود دارند که با هر حرکت دستی و هر تکه نانی بر روی سطح سبز آب جست و خیز میکنند.درختان سرو با حرکت آرام باد آوای سحرانگیزی ایجاد کرده و برگهایشان را به رقص در میاورند.زمین هزار رنگ است.راه که میروی برگهای پاییزی با گامهایت هم آغوشی میکنند و تو خنده سرخوشانه آنها را به زیر قدمها میشنوی.سکوت کاملا بر تن این باغ نشسته و تنها ماییم که دمی خیال پاییزی این باغ را اشفته میکنیم.

در ادامه با معرفی چشمه علی دامغان زیبا از سایت سفرنامه همراه باشید.

چشمه علی دامغان
چشمه علی دامغان

 

این مجموعه تاریخی در شمال شهر دامغان و در دامنه رشته کوه های البرز واقع شده است که به لحاظ خوش آب و هوایی همواره مورد توجه سلاطین و فرمانروایان ایرانی بوده است.از ویژگیهای این اثر ٬وجود دو کاخ با دو سبک معماری مختلف در اضلاع شمالی و جنوبی باغ است. تصویر بالا٬ بنای خشتی است که  قراولخانه دوران  صفویه بوده است و آغا محمد خان قاجار نیز از آن استفاده میکرده است.

 

تصویر دیگر٬بنای مستحکم و زیبای است که در دوران قاجار بنا گشته است.این بنا در وسط چشمه واقع شده و پلی برای عبور به چشم نمیخورد.کل نمای آن از سنگ سفید است.که در زمانهای گذشته جشنها و مراسم خاص شاهان قاجار و به خصوص مهمانیهای فتحعلی شاه در آن برگزار میگردیده و حکم ییلاق نشین آنها را داشته است.

چشمه علی دامغان
چشمه علی دامغان

چشمه ای که از بالا میجوشد جوییبارهای کم عمق اما بسیار زیبایی تشکیل میدهد.آب بسیار شفاف و به علت تداخل نور با جلبکهای ته آن به رنگ سبز دلنشینی در آمده که سایه درختان افتاده برآن نیز صد چندان زیباترش کرده است.آبی بسیار سرد که انگشتانتان را برای لحظاتی کاملا کرخت میکند.

 

بچه ها آتشی فراهم میکنند.این بار نوبت سرآشپز دیگر گروه ٬علی میرخانی است که تدارک غذا را ببیند.نهار چه باورتان بشود چه نه ما کردن بلوی مرغ با سس مخصوص داریم!!!که روی زغال توسط علی رضا و علی فراهم میشود.محمد امین طبق معمول موبایل به دست در حال خرید و فروش است.دخترها سفره را پهن کرده و مخلفات را آماده میکنند.ونهار جای همگی خالی!

امیدواریم از مطالعه این مطلب در سایت سفرنامه لذت برده باشید و نظر خود را در خصوص این مطلب بیان فرمایید.

باتشکر

 

منبع : وبلاگ بیا تا برویم

همچنین ببینید

ساحل دریا کیش

کیش شهر عجایب

کیش شهر عجایب من و همسرم بعد از مدت ها بالاخره موفق شدیم سفر به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *