خانه / ترین ها / یازده اشتباهی که مردم در اولین سفرشان به پوکت مرتکب می شوند

یازده اشتباهی که مردم در اولین سفرشان به پوکت مرتکب می شوند

اشتباهاتی که مردم در اولین سفرشان به پوکت مرتکب می شوند
می توان از پوکت به عنوان یکی از مقاصد امن و راحت گردشگری با جاذبه هایی بی شمار نام برد، جاییکه در آن گزینه هایی متنوع برای خوردن، دیدن و انجام دادن یافت می شود. برای داشتن تعطیلاتی شاد و ایمن می بایست به چندین حقیقت مهم توجه نمود. واقعیت هایی اساسی که با توجه به سوال و جواب هایی که از افراد سراسر جهان به دست آمده، گردآوری شده اند.
اشتباه اول: فقط پد تای خوردن
بله پد تای یکی از خوشمزه ترین غذاهای این سرزمین است که در نهایت می بایست توسط تمام مسافرین تایلند امتحان شود. البته شاید بیش تر از یک بار. اما با توجه به خوشمزگی این غذا تنها به امتحان آن اکتفا نکنید و با حفظ روحیه ماجراجوییتان به سراغ دیگر غذاها نیز بروید. غذاهای تایلندی بسیار متنوع و ارزان قیمتند و این سرزمین به داشتن غذاهای دریایی هیجان انگیزی معروف است.
اشتباه اول: فقط پد تای خوردن
اشتباه دوم: چشم پوشی از پرچم های قرمز رنگ موجود در ساحل
این مسئله تا حدی جدی است که عدم توجه به آن می تواند تعطیلات آخر هفته تان را به آخرین تعطیلات عمرتان تبدیل کند. جریانات طغیان گر دریا بسیار بی رحمند و اصلا کاری به توانایی و قابلیت های شما در شنا کردن ندارند، زیرا در هر صورت با هر سطحی از شنا آنها برنده اند. پرچم های قرمز نمایانگر مناطق ممنوع شنا و پرچم های زرد رنگ نماد مناطقی اند که شنا کردن در آنها در محدوده قرار گرفتن پرچم و حضور غریق نجات ها ممنوعیتی ندارد.
اشتباه دوم: چشم پوشی از پرچم های قرمز رنگ موجود در ساحل
اشتباه سوم: چانه زنی را فراموش کنید یا اینکه در چانه زنی زیاده روی نکنید
همه می دانند که چانه زنی بخشی جدانشدنی از خرید کردن در تایلند به شمار می رود، اما ناگفته نماند که چانه زدن در تمام جاهای این سرزمین جواب نمی دهد. دربازارها می توانید چانه زنی را از ۶۰ تا ۷۰ درصد قیمت ذکر شده، شروع نمایید اما این مسئله در فروشگاه های راحتی و مراکز خرید جوابگو نیست. شما می توانید برای اجاره یک موتور آن هم برای چند روز چانه بزنید اما اجاره یک خودرو بین المللی با چانه زنی میسر نخواهد بود.
اشتباه سوم: چانه زنی را فراموش کنید یا اینکه در چانه زنی زیاده روی نکنید
اشتباه چهارم: فراموش کردن انعام یا کم انعام دادن
معمولا در صورتحساب های رستوران های اصولی ۱۰ درصد انعام در نظر گرفته شده اما اگر خدمت رسانی خوشایند نباشد و شما را راضی نکند می توانید از پرداختش ممانعت کنید. معمولا رستوران ها ۱۰ درصد حق سرویس نیز دریافت می کنند پس اگر از خدمات راضی نبودید و ۱۰ درصد انعام پرداخت نکرده اید عذاب وجدان نگیرید چون حق سرویس جداگانه پرداخت می شود. با این حال پیشنهاد می شود که مبلغی را به عنوان انعام برای گارسون ها یا کارکنان رستوران ها بگذارید زیرا آنها حقوقی بسیار ناچیز دریافت می نمایند. البته انتظار پرداخت انعام در رستوران های خیابانی وجود ندارد. در حالیکه در پوکت برای شرکت در یک تور گردشگری ۱۰۰ بات را به راحتی به راهنمای تور پرداخت می نمایید پس در پرداخت ۲۰ بات انعام به گارسون ها زیاد سخت گیر نباشید.
اشتباه چهارم: فراموش کردن انعام یا کم انعام دادن
اشتباه پنجم: نادیده گرفتن آفتاب در روز اول
وزش نسیم خنک و گرمای آفتاب در این سرزمین بسیار لذت بخش خواهد بود. خصوصا برای افرادی که از سرزمین های سردسیر سفر می کنند. اما گول تلالوء آفتاب را نخورید و مواظب قرار گرفتن در معرض اشعه آن باشید زیرا در صورت آفتاب سوختگی در روز اول تمام انرژی هایتان تحلیل می رود. پس قبل از بیرون رفتن استفاده از یککرم ضد آفتاب مناسب را به هیچ وجه فراموش نکنید. حتی در فاصله بین ساعات ۷ تا ۱۱٫
اشتباه پنجم: نادیده گرفتن آفتاب در روز اول
اشتباه ششم: جست و جو برای هتل در ساعات آخر در طی فصول شلوع و پر بازدید
هتل های زیادی در پوکت وجود دارد به همین دلیل شاید فکر کنید در ماه دسامبر و یک هفته مانده به پرواز می توان هتلی را برای اقامت رزرو نمود. اما این فکر کاملا اشتباه می باشد. در صورتیکه فصول خلوت یعنی فواصل بین ماه های ژوئن تا نوامبر را برای سفر به پوکت انتخاب نمایید شاید با این رویه اقامت در هتل مورد نظرتان امکان پذیر باشد اما در طی فصول شلوغ یعنی بین ماه های دسامبر تا ژانویه این مسئله امکان پذیر نخواهد بود. مطمئنا هتل های برتر و لوکس تر زودتر پر می شوند و گاهی اوقات از سه ماه قبل کلا بسته می شوند. با نزدیک شدن به ماه دسامبر رزرو کردن اتاق ها هم سخت تر می شود. چنانچه مایل به رزرو در لحظات آخرید مطمئنا گزینه های برتر را از دست خواهید داد.
اشتباه ششم: جست و جو برای هتل در ساعات آخر در طی فصول شلوع و پر بازدید
اشتباه هفتم: نگرفتن بیمه مسافرتی در صورتیکه برنامه اجاره یک موتور را دارید.
گرچه تنها یک دلیل برای گرفتن بیمه مسافرتی وجود دارد، این بیمه در اکثر اوقات استفاده نمی شود از این رو برخی معتقدند گرفتنش هدر دادن پول است. چنانچه در طی سفرتان قصد کرایه موتور یا ماشین را دارید گرفتن یک بیمه سفر مناسب و معقول را به هیچ وجه از دست ندهید. رانندگی در پوکت بسیار خطرناک است و اغلب رانندگان این شهر بی تجربه اند. بیمه هایی که داشتن آنها درهنگام بروز اتفاقات بسیار کارآمد خواهد بود و دارندگان آنها در کمترین زمان ممکن سریعترین خدمات را دریافت می کنند.
اشتباه هفتم: نگرفتن بیمه مسافرتی در صورتیکه برنامه اجاره یک موتور را دارید.
اشتباه هشتم: رزرو یک هتل بدون استخر در طی فصول خلوت
در طی فصول خلوت پوکت اغلب هتل ها بسیار ارزانند، در طی این بازه زمانی شاهد روزهای آفتابی متعددی خواهید بود و اگر خوش شانس باشید شاید نظاره گر بارش دوست داشتنی باران نیز باشید، البته این بارش ها بسیار به ندرت اتفاق می افتد. در طی این فصول دریا اغلب ناامن و در برخی روزها خطرناک است. همیشه و در هر حالی به پرچم های قرمز توجه کنید و به هیچ وجه آنها را نادیده نگیرید. اگر فاصله بین ماه های ژوئن تا نوامبر را برای سفر کردن انتخاب نمایید پیشنهاد می شود که حتما یک هتل مجهز به استخری زیبا و کارآمد را برای اقامتتان برگزینید. اگر دریا آرام بود خود را به امواجش بسپارید و در صورت نا آرامی دریا و مشاهده پرچم های قرمز باز هم می توانید از شنا کردن در استخر لذت ببرید.
اشتباه هشتم: رزرو یک هتل بدون استخر در طی فصول خلوت
اشتباه نهم: اضافه بار
تایلند در تمام طول سال شاهد هوایی گرم است و دمای این سرزمین زیبا تنها تا ۲۴ درجه سانتی گراد پایین می آید. البته این دما به صورت استثنایی و تنها در ماه دسامبر احساس می شود. بنابراین در هنگام سفر همراه داشتن لباس های خنک، تی شرت و شلوارک های کوتاه را به هیچ وجه فراموش نکنید. از آنجاییکه خرید جزوی از سفر به شمار می رود پس سعی کنید با باری سبک سفر کنید و حداقل وسایل را به همراه داشته باشید تا در صورت خرید اضافه بار نخورید.
اشتباه نهم: اضافه بار
اشتباه دهم: رفتن به ساحلی مشابه در طول سفر
معمولا اغلب مردم ترجیح می دهند که در ساحلی که راحت ترند به تمدد اعصاب و استراحت بپردازند. ساحلی که می توانند در آن بیشترین لذت از صرف غذا، خرید، میهمانی و بازی ببرند. اکثر مسافرین معمولا سواحل پاتونگ، کاتا، کارون، کامالا و بنگ تائو را بر می گزینند اما فراموش نکنید که پوکت دارای ۳۶ ساحل رنگارنگ می باشد که بیشترشان زیبا و دیدنی اند. کافیست یک موتور یا یک ماشین اجاره نمایید و بوسیله آنها زیبایی های این سواحل دوست داشتنی را کاوش کنید.
اشتباه دهم: رفتن به ساحلی مشابه در طول سفر
اشتباه یازدهم: رزرو یک هتل در شهر پوکت
گرچه پوکت شهری است زیبا با میراثی غنی و تعداد زیادی جاذبه و شگفتی اما اکثر مسافرین به خیال اینکه به راحتی می توانند از پوکت به سواحل دسترسی پیدا کنند آن را برای اقامت برمی گزینند. نزدیکترین ساحل تا شهر پوکت ۲۰ کیلومتر فاصله دارد و ترافیک دیوانه کننده آن پیمودن این مسیر را کابوس وار می سازد. پس پیشنهاد می شود که به جای اقامت در شهر پوکت یکی از تورهای گردشگری یک روزه را انتخاب نمایید و به کاوش در زیبایی های بازارهای معروف آخر هفته و خیابان های تاریخی آن بپردازید.
اشتباه یازدهم: رزرو یک هتل در شهر پوکت

همچنین ببینید

بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه سلام به همه خوبان سایت سفرنامه یکی از مکان های تفریحی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *