خانه / جهانگردی / جاذبه های گردشگری قاره آسیا / جاذبه های گردشگری اندونزی / بهترین کشورهای جنوب شرقی آسیا که حتما باید از آنها دیدن کرد

بهترین کشورهای جنوب شرقی آسیا که حتما باید از آنها دیدن کرد

برترین کشورهای آسیای جنوب شرقی که سال 2017 باید از آنها دیدن کرد

شاید فکر کنید که اطلاعات کافی و دقیقی در مورد آسیای جنوب شرقی دارید. هر چه که باشد این منطقه یکی از پرطرفدارترین مکان ها برای گردشگران سرتاسر جهان محسوب می شود. ولی برای یک فردی که خودش متعلق به آسیای جنوب شرقی می باشد، زیبایی این منطقه اصلاً غریب نیست. آب و هوای دلچسب و عالی، زیرساخت های مناسب و مردم خونگرم و صمیمی دلایل اثبات این واقعیت هستند. اگر شما قصد دارید تا در سال ۲۰۱۷ سفری را به این ناحیه انجام دهید، این مطلب را حتماً مطالعه کنید تا بتوانید بهتر در مورد مقصد خود تصمیم بگیرید. اگر بعد از سفر دوست نداشتید این کشورها را ترک کنید دیگر پای خودتان است.

۱- اگر می خواهید بهترین غذاها را امتحان کنید پس باید بروید به …

ویتنام

اگر به ویتنام رفته باشید، حتماً متوجه شدید که اکثر مردم محلی این کشور دارای اندام متناسبی هستند. دلیل این موضوع را باید در رژیم غذایی آنها پیدا کنید. غذای مردمان این کشور حاوی مقدار درستی از انواع سبزیجات بوده، سرخ کردنی خیلی کمی دارند و با استفاده از تازه ترین ادویه جات خوش طعم می شوند. اگر این دستور پخت برای شما کسل کننده است باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید چرا که غذاهای فوق العاده خوشمزه ای دارند. یکی از موارد هیجان آور در مورد سفر به کشور ویتنام همین غذاهایشان می باشد. به هنگام سفر به این کشور از بابت میل کردن غذاهایی همچون فو (pho)، بان می (bahn mi) و همچنین لقمه های رول شده حاوی پنیر و مرغ که به روش مخصوص این کشور آماده می شود هم به هیچ عنوان غافل نشوید.
اگر می خواهید بهترین غذاها را امتحان کنید ویتنام
اگر می خواهید بهترین غذاها را امتحان کنید ویتنام

تایلند

اگر از غذاهای تند خوشتان می آید پس حتماً به کشور تایلند بروید. یک دلیل بسیار واضح و مبرهن برای محبوبیت جهانی غذاهای تایلندی وجود دارد. اگر سری به این کشور زدید، امتحان کردن غذاهایی که دکه های کنار خیابان عرضه می کنند را فراموش نکنید. تمامی غذاهایی که به این شکل عرضه می شوند هم ارزان قیمت هستند، هم تازه تازه پخت می شوند و هم اینکه مزه بسیار عالی ای دارند. برخی از این غذاهای خوشمزه شامل برنج سرخ شده (fried rice)، پَد تایلندی (pad thai) و همینطور سالاد پاپایا (papaya salad) می شوند که خوردنشان پس از یک روز کامل از گردش در شهر حسابی می چسبند.
اگر می خواهید بهترین غذاها را امتحان کنید تایلند
اگر می خواهید بهترین غذاها را امتحان کنید تایلند

سنگاپور

با وجود اینکه کشور سنگاپور یکی از مقاصد گردشگری نسبتاً گران قیمت می باشد، اما با مراجعه به مراکزی که محل کسب و کار فروشنده های دوره گرد این کشور هستند می توان به مقدار قابل توجهی در خرج و مخارج های سفر صرفه جویی کرد. شاید اوایل فکر کنید هدفشان کلک زدن به توریست هاست اما بعد از اینکه ببینید خود محلی ها هم برای غذاهای آنها کنار شما صف می کشند، نظرتان به کلی عوض می شود. سنگاپور بی شک یکی از مقاصدی است که شکم دوست ها برای میل کردن غذاهای خوشمزه انتخابش می کنند. در این کشور باید غذاهایی مثل چیکِن رایس (chicken rice)، خرچنگ با فلفل سیاه (black pepper crab) و مهم تر از همه خوراک های میگو (cereal prawn) را حتماً امتحان کرد.
اگر می خواهید بهترین غذاها را امتحان کنید سنگاپور
اگر می خواهید بهترین غذاها را امتحان کنید سنگاپور

۲- اگر می خواهید جاهایی که کم تر شناخته شده اند را تماشا کنید پس باید بروید به …

تیمور شرقی (Timor-Leste)

قبول، سفر به این یک مورد کار ساده ای نیست. تیمور شرقی به عنوان یکی از تازه ترین کشورهای حال حاضر جهان تنها از طریق پروازهای گران قیمتی که از سمت کشورهای سنگاپور، اندونزی و استرلیا انجام می شود در دسترس می باشد. اگر دوست دارید شاهد کشوری که در استعمار پرتغال بوده و معماری های آن دوره را در اختیار دارد باشید، اینجا مقصد حتمی شما خواهد بود. این کشور حتی یک مجسمه از عیسی مسیح (ع) (Cristo Rei) را دارا می باشد که شباهت بسیاری به نمونه معروف موجود در شهر ریو دارد. حالا اگر جاذبه های بالا را با امکان انجام ورزش هایی نظیر موج سواری قاطی کنید، احتمالاً فقط این سوال در ذهنتان به وجود می آید که چرا توریست ها کشور تیمور شرقی را دست کم گرفته اند.
اگر می خواهید جاهایی که کم تر شناخته شده اند را تماشا کنید تیمور شرقی
اگر می خواهید جاهایی که کم تر شناخته شده اند را تماشا کنید تیمور شرقی

برونئی (Brunei)

برونی دارالسلام (Brunei Darussalam) نام کامل این کشور است که تاکید بسیاری بر روی صلح طلب بودن این سرزمین دارد. احتمالاً با تماشای وضعیت بندر سری بڬاوان (Bandar Seri Begawan) که پایتخت آن است، هر کسی سر خود را به نشانه درست بودن این جمله به بالا و پایین تکان خواهد داد. برونئی به قدری خلوت است که گاهی حس می کنید در آن تنها هستید! ولی  گرچه این کشور سلطنتی نفت خیز ممکن است موجب شگفتی بازدید کنندگانش شود.

روستای روی آب کامپونگ آیِر (Kampong Ayer) یکی از جاذبه های تماشایی برونئی محسوب شده و همینطور توصیه می شود که افراد در برنامه ریزی های خود، سری هم به جنگل بارانی یولو تِمبورونگ (Ulu Temburong) بزنند. حیات وحش بکر این پارک ملی نفس بازدید کنندگانش را به شماره می اندازد.
اگر می خواهید جاهایی که کم تر شناخته شده اند را تماشا کنید برونئی

۳-  اگر می خواهید به طور جدی از معابد بازدید کنید پس باید بروید به …

کامبوج (Cambodia)

یک کلمه دو قسمتی را به خاطر بسپارید: آنگکور وات (Angkor Wat). این معبد عظیم و پیچیده واقع در شهر آنگکور، به تنهایی ارزش یک سفر به آسیای جنوب شرقی را خواهد داشت. هر زمان که به کامبوج رفتید یادتان باشد که با صبح زود بیدار شدن، می توانید منظره ای خیره کننده از طلوع آفتاب بر فراز مبعد آنگکور وات را شاهد باشید. حتی با وجود سیل عظیم گردشگرانی که برای تماشا می آیند، تجربه این کشور باز هم حس و حال جادویی خودش را دارد. جدا از جذابیت هایی که معبد آنگکور وات دارد، معابد بی شمار دیگری را هم در ایالت های دیگر می توان برای کاوش یافت. از سوار شدن در خودروهای با مزه توک توک و گردش در شهر هم غافل نشوید.

گر می خواهید به طور جدی از معابد بازدید کنید کامبوج
گر می خواهید به طور جدی از معابد بازدید کنید کامبوج

میانمار (Myanmar)

اگر تا به حال نام باگان (Bagan) به گوشتان نخورده پس همین حالا این کلمه را در گوگل جستجو کنید. بعد از این جستجو بلافاصله یک پرواز که برفراز نمایی از هزاران معبد متراکم شده در این ناحیه وسیع عبور می کند را خریداری خواهید کرد. هر کدام از این معابد، تاریخ منحصر به فردی را برای خودشان دارند. حتی سوار شدن به بالن های هوای گرم هم ارزش بیشتر پول خرج کردن و تماشای این معابد را از بالا دارد. این طوری نمایی را می بینید که هیچ زمان فراموش نخواهید کرد. از دید خیلی ها شهر باگان یکی از زیبایی های دست کم گرفته شده جنوب شرقی آسیا است، حتماً شما هم بعد از یک سفر به اینجا همین حس را پیدا خواهید کرد.

گر می خواهید به طور جدی از معابد بازدید کنید میانمار
گر می خواهید به طور جدی از معابد بازدید کنید میانمار

۴- اگر می خواهید که روی سواحل شنی ریلکس کنید پس باید بروید به …

فیلیپین

فیلیپین کشوری است با بیش از ۷ هزار جزیره، پس با اطمینان باید گفت که یک وجب ساحل شنی را برای پهن کردن حوله و استراحت روی آن می توان پیدا کرد. براساس تاییدیه وب سایت Travel + Leisure، سه مورد از جزایر این کشور در میان ده عنوان از برترین جزایر جهان قرار گرفته که خودش دلگرمی محکمی برای توریست ها خواهد بود.

درست است که شما این کشور زیبا را با دیگر گردشگرانی که به آن سفر کرده اند تا مثل شما دلیل محبوبیتش را بدانند تقسیم می کنید، اما فراموش نکنید که شلوغ بودن اصلاً مسئله مهمی نیست چرا که هزاران جزیره در فیلیپین وجود دارد و می توانید به دیدن هر کدام که دوست داشتید بروید. تمامی این جزایر از راه آب و یا به صورت هوایی دسترسی آسانی دارند. اگر این موارد را با قوانین آبکی ویزا گرفتن در فیلیپین در نظر بگیرید، می توان با خیال راحت گفت که پول کمی را هم از جیبتان خرج می کنید. اگر شک دارید که یک پرواز اضافی از تایلند به این کشور ارزشش را دارد یا نه، شک نکنید چرا که به هیچ عنوان پشیمان نخواهید شد.

اگر می خواهید که روی سواحل شنی ریلکس کنید فیلیپین
اگر می خواهید که روی سواحل شنی ریلکس کنید فیلیپین

اندونزی

این کشور بزرگ ترین مجمع الجزایر در کره زمین است و به همین علت، جای شگفتی نخواهد بود اگر تعداد زیادی از جزایر آن دارای سواحل عالی و تماشایی باشند. جزیره مشهور بالی (Bali) یک نمونه مثال بارز از همین موارد است. با اینکه جمعیت بازدید کنندگان آن بسیار زیاد است اما امواج دیدنی آب ها و همینطور شب زنده داری هایش همچنان ارزش سفر را خواهد داشت. اگر این جاذبه ها مد نظر شما نیستند پس شاید بهتر باشد که نگاهی هم به جزایر دیگری مثل کاریمونجاوا (Karimunjawa) یا گیلی (Gili) داشته باشید. خیلی از بازدید کنندگان کشور اندونزی با تماشای عکس هایی که از آن گرفته اند، باز هم دلتنگش می شوند. تصور اینکه جای دیگری هم در این دنیا وجود داشته باشد که به همین اندازه زیبا باشد کمی دشوار است.
اگر می خواهید که روی سواحل شنی ریلکس کنید اندونزی
اگر می خواهید که روی سواحل شنی ریلکس کنید اندونزی

۵ – اگر می خواهید شاهد مناظری بی بدیل باشید پس باید بروید به …

مالزی

دوست دارید اورانگوتان ها را در حال زندگی در طبیعت تماشا کنید؟ در این صورت مالزی بهترین مقصد برای شماست. حیات وحش مالزی آن را در لیست ۱۷ مورد از کشورهای جهان که بیشترین تنوع زیستی را در اختیار دارند قرار داده است. این کشور همچنین خانه ای برای جزایر زیبا، مرازع کشت چای و همینطور مناسب برای تماشای معماری های استعماری و مدرن است. سخت ترین انتخاب شما در کشور مالزی این است که در عکس بعدی لنز دوربینتان را به سمت کدام منظره دیدنی بگیرید! برای سفر به مالزی و تماشای طبیعت بکر آن می توانید تور کوالالامپور را به صورت آنلاین در سایت توریستگاه با بهترین قیمت خرید نمایید.
اگر می خواهید شاهد مناظری بی بدیل باشید مالزی
اگر می خواهید شاهد مناظری بی بدیل باشید مالزی

لائوس

در حالی که این کشور اصلاً به اندازه همسایگانش مورد توجه رسانه ها قرار نمی گیرد، اما یکی از خیره کننده ترین مکان ها برای بازدید کردن است. در داخل پایتخت لائوس یعنی وینتیان (Vientiane) شانس این را خواهید داشت تا از معماری های عالی ای مثل معبد طلا کاری شده پا تات لوآنگ (Pha That Luang) و یا از بنای یادبود تاریخی پاتوکسای ویکتوری (Patuxai Victory Monument)  دیدن کرده و همچنین به دیدن قُل آسیایی طاق پیروزی (Arc de Triomphe) (واقع در پاریس) بروید. همچنین به تماشای شهر لوآنگ پرابانگ (Luang Prabang) بروید و از معماری های فرانسوی مخلوط شده با معابد زیبا و پس زمینه ای از طبعیت خیره کننده آن لذت ببرید. واقعاً به سختی می توان عمق زیبایی های این کشور را درک کرد. تماشای دشت جادویی کوزه ها (Plain of Jars) و لذت بردن از چشم انداز پر از سنگ های کارست شهر ونگ وینگ (Vang Vieng) هم به شدت توصیه می شود. در مجموع باید گفت که بازدید از لائوس را در سفر به ناحیه جنوب شرقی آسیا را از قلم نیاندازید چرا که ارزش تغییر مسیر و تماشا را خواهد داشت.

اگر می خواهید شاهد مناظری بی بدیل باشید لائوس
اگر می خواهید شاهد مناظری بی بدیل باشید لائوس

منبع: placestoseeinyourlifetime


 

نوشته شده توسط : سایت توریستگاه

همچنین ببینید

کوالالامپور

سفر خانوادگی به کوالالامپور شهر رنگ‌های چشم‌نواز، سنگاپور پدر مدرنیته آسیا

سفر خانوادگی به کوالالامپور شهر رنگ‌های چشم‌نواز، سنگاپور پدر مدرنیته آسیا کوالالامپور شهر رنگ‌های چشم‌نواز، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *